Jump to content


Photo

OpenPLi Release Candidate 7.2.


  • This topic is locked This topic is locked
256 replies to this topic

Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #101 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 12 October 2019 - 13:32

Dat lijkt mij geen echt OpenPLi issue. Mogelijk is de configuratie van jouw cam niet of niet goed teruggeplaatst.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #102 digiview 12

  • Senior Member
  • 90 posts

0
Neutral

Posted 12 October 2019 - 17:34

bedankt

ik gebruik de zelfde  configuratie als bij 7.1 

daar werkt hij wel 

maar als ik die in de 7.2 zet niet 



Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #103 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 12 October 2019 - 17:52

Dat zou dan wél een mogelijke bug zijn in de image of in Oscam. Of de aanpassing binnen Oscam daar debet aan is, dat zal Tech beter kunnen aangeven.

Misschien even een separaat topic van aanmaken waarin je aangeeft dat jouw HD+ kaart niet werkt in 7.2. Hier sneeuwt dit mogelijk betrekkelijk snel onder.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #104 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 12 October 2019 - 18:33

Dat deze op RTL HD pakket blijft hoeft niet aan Open Pli 7.2 te liggen! Heb je de oscam wel geactiveerd?

Edited by Loui (PD1LOI), 12 October 2019 - 18:34.


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #105 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 13 October 2019 - 06:39

Dat zou dan wél een mogelijke bug zijn in de image of in Oscam. Of de aanpassing binnen Oscam daar debet aan is, dat zal Tech beter kunnen aangeven.

Misschien even een separaat topic van aanmaken waarin je aangeeft dat jouw HD+ kaart niet werkt in 7.2. Hier sneeuwt dit mogelijk betrekkelijk snel onder.

Met de huidige versie van Oscam werkt de Nederlandse kaart direct.

ik heb wel een aantal extra profielen gemaakt voor de TVV kaart wat een kwestie is van de juiste reader activeren in de Reader tab.

 

Een HD+ kaart heeft extra instellingen nodig, die zitten niet in de standaard config en moet je even bij de oosterburen vandaan halen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #106 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 13 October 2019 - 08:58

Een HD+ kaart heeft extra instellingen nodig, die zitten niet in de standaard config en moet je even bij de oosterburen vandaan halen.


Zit er in die extra’s dan verschillen t.o.v. de oscam configuratie in 7.1? Of misschien heeft Hij vergeten om Oscam te herstarten na het mogelijk (handmatig) de configuratie te hebben gewijzigd. Dit laatste verwacht ik overigens niet maar is wel waard om even te vermelden.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #107 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 13 October 2019 - 09:41

Er zitten keys in en die kunnen/mogen we niet aanbieden...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #108 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 13 October 2019 - 09:46

Er zitten keys in en die kunnen/mogen we niet aanbieden...

Die zaten ongetwijfeld ook al in de vorige versie. Waarom het nu niet meer werkt? Geen idee tenzij er in Oscam wijzigingen zijn gedaan. Maar daar weet ik te weinig van.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #109 digiview 12

  • Senior Member
  • 90 posts

0
Neutral

Posted 13 October 2019 - 10:29

hoi 

heb niets veranderd aan de oscam 

gebruik de oscam die in de 7.1 zit die werkt 

weet ook niet of de oscam die in de 7.2 zit anders is 

ja de oscam werkt anders zou ik toch geen beeld krijgen lijkt mij 

het werk wel op de 7.2 maar hangt om de zoveel tijd even en gaat dan weer verder 

en dat doet hij in de 7.1 niet 



Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #110 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 13 October 2019 - 12:32

 

Er zitten keys in en die kunnen/mogen we niet aanbieden...

Die zaten ongetwijfeld ook al in de vorige versie. Waarom het nu niet meer werkt? Geen idee tenzij er in Oscam wijzigingen zijn gedaan. Maar daar weet ik te weinig van.

 

Nee, er zit niets aan keys in de config, dat hebben we nog nooit gedaan, dus ook niet in voorgaande versies.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #111 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 14 October 2019 - 08:52

Als ik naar een youtube filmpje kijk werkt alles gewoon normaal. maar voorheen kon ik het filmpje ook downloaden via het menu. Ook dat werkt wel maar het probleem zit in het afspelen. Je hoort wel geluid maar geen beeld, de lijst blijft ook gewoon staan. wat kan hier de oorzaak van zijn? Voorheen werkte het gewoon altijd, Ik heb OpenPli 7.2rc en mijn box is Mutant HD51.



Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #112 stazeb

  • Senior Member
  • 62 posts

0
Neutral

Posted 21 October 2019 - 06:27

MediaPortal werkt niet meer na update. Hoe kan ik weer werkend krigen?



Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #113 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 21 October 2019 - 06:50

Wat geeft mediaportal dan voor een fout, wat werkt niet...
Waarschijnlijk weer een wazige library die het nodig heeft???

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #114 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 October 2019 - 08:47

Is een vraag die volgens mij ook al vaak beantwoord is...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #115 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 21 October 2019 - 09:16

Als ik naar een youtube filmpje kijk werkt alles gewoon normaal. maar voorheen kon ik het filmpje ook downloaden via het menu. Ook dat werkt wel maar het probleem zit in het afspelen. Je hoort wel geluid maar geen beeld, de lijst blijft ook gewoon staan. wat kan hier de oorzaak van zijn? Voorheen werkte het gewoon altijd, Ik heb OpenPli 7.2rc en mijn box is Mutant HD51.

Het probleem is weer opgelost, blijkbaar is er bij het installeren wat mis gegaan maar na een update werkte alles weer normaal.



Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #116 Fayatorie

  • Member
  • 21 posts

0
Neutral

Posted 26 October 2019 - 09:17

Beste leden 

7,2 geïnstalleerd op Xtrend 9200 et geen problemen .

zal van de week de VU - zero ook om zetten naar 7,2 .



Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #117 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 26 October 2019 - 09:55

Ben nu aan het 7.2 van 25-10 aan het flashen maar de box blijft staan op: Autoinstallatie, wacht tot alle packages ge-update zijn. Een keer opnieuw opstarten heeft niet geholpen, komt weer terug op hetzelfde scherm. Iets mis aan mijn kant?? Of zit dit ergens anders?



Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #118 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 26 October 2019 - 10:09

7.2 van 24-10 op usb gezet en vanaf usb flash geeft na installatie dezelfde melding: Autoinstallatie, wacht tot alle packages ge-update zijn. Iets met de server niet ok?



Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #119 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 26 October 2019 - 10:29

Of met jouw netwerk, je kunt ook de autobackup-installatie even overslaan en dan handmatig via het autobackup-menu de zaak terugzetten.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #120 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 26 October 2019 - 11:47

De box draait weer maar heeft echt wel moeite met die auto installatie, netwerk lijkt ok want installeren van oscam en andere applicaties werkt wel gewoon. Box zegt ook dat netwerk in orde is dus waar hangt het dan op?


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users