Jump to content


Photo

OpenPLi Release Candidate 7.2.


  • This topic is locked This topic is locked
256 replies to this topic

Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #21 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 28 September 2019 - 08:51

 


Als je ze allebei geinstalleerd hebt staan, dan wordt de eerste die gerestored wordt actief (en de c komt voor de o  ;)). Dit komt omdat activatie gebeurd door een symlink, en niet via configuratie, en die symlink zit niet in je backup.

 

Misschien ooit in 8.0 of 7.3 een config van maken (op een of andere manier). Dat de config dan 'maar' ook de juiste startup file selecteert.

Kan ook weer een boel 'oudere' code weg.

 

Gewoon /etc/init.d/softcam standaard meenemen in de autobackup, dan hoeft er niets speciaals voor bedacht te worden ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #22 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 28 September 2019 - 08:53

Je hebt een EMU en server optie... iets van heel lang geleden denk ik

Nee, je  hebt een ordinairy oscam versie en een versie met emu, oscam en oscam-emu kunnen altijd al als server draaien.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #23 azbox

  • Senior Member
  • 68 posts

+2
Neutral

Posted 28 September 2019 - 09:00

ook op de formuler f1 werkt de 7.2 super.

 

 

----johan---------------------


1 x formuler f1 met openpli 7.1 x sab triple hd met openvision 7.0 1x formuler s 4k uhd....1 x azbox elite hd org sw


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #24 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 28 September 2019 - 15:34

Op de Zgemma h2h ook, zij het wel met wat hindernissen met autobackup, ik denk dat @HPPLI daar wel een punt mee heeft dat deze niet goed werkt.

Autoinstal bleef hangen op 7% en verder niets alleen met de aan/uit knop herstarten bleeft ie weer op 7% hangen maar na een paar minuten ging ie uiteindelijk toch verder naar 100%

Mijn cifs mounts werken weer als in pli r7.1, ook de NFS naar mijn Synology NAS werkt ook weer als voorheen.

Ik wacht daarom maar even met mijn andere 3 ontvangers te updaten ik zit niet om werk verlegen. :blink:


Edited by Sagitarius, 28 September 2019 - 15:36.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #25 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 28 September 2019 - 15:44

Op de Zgemma H2H zijn de picons wellicht de schuldige van de vertraging.

EDIT: Daar nog even aan toegevoegd. Een enkele keer heb ik ook een aanzienlijke vertraging bemerkt maar uiteindelijk liep het restoren weer door.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #26 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 28 September 2019 - 16:04

Het kan ook zijn dat je even moet wachten op een download bv, als er weer eens een idioot bezig is om alles geautomatiseerd te downloaden en daarbij de servers overbelast...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #27 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 28 September 2019 - 16:21

Het kan ook zijn dat je even moet wachten op een download bv, als er weer eens een idioot bezig is om alles geautomatiseerd te downloaden en daarbij de servers overbelast...

Nou een idioot ben ik zeker niet, dat zou kunnen maar geloof daar niet zo in hij bleef gewoon vastzitten, aan de picons ligt het ook niet want die heb ik er niet op staan. :)


Edited by Sagitarius, 28 September 2019 - 16:22.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #28 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,258 posts

+691
Excellent

Posted 28 September 2019 - 16:40

Daar bedoeld wanwizzard je niet persoonlijk mee... af en toe hebben we last van ddos (achtige) praktijken...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #29 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 28 September 2019 - 17:29

Het kan ook zijn dat je even moet wachten op een download bv, als er weer eens een idioot bezig is om alles geautomatiseerd te downloaden en daarbij de servers overbelast...

Dat is informatie die de gebruiker niet kan weten en verdient inderdaad een uitleg.

Vorige week zijn de downloadservers en wat meer, uit de lucht geweest door een onverlaat die het nodig vond om een complete release voor alle receivers even te downloaden, als je nagaat dat het aantal receivers over de 70 is, en alles tegelijkertijd binnengehengeld werd, dit wat load op de servers geeft.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #30 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 28 September 2019 - 18:10

Daar bedoeld wanwizzard je niet persoonlijk mee... af en toe hebben we last van ddos (achtige) praktijken...

 

Correct. ;)

 

... door een onverlaat die het nodig vond om een complete release voor alle receivers even te downloaden, als je nagaat dat het aantal receivers over de 70 is, en alles tegelijkertijd binnengehengeld werd, dit wat load op de servers geeft.

 

Niet alleen dat, maar deze overlaat vond het nodig om dat blijkbaar scripted te doen, waardoor alle downloads parallel gebeurden. En dat vinden de servers niet zo leuk...

 

edit: ter info, we zitten gemiddeld op 45Mbps, met pieken richting 360Mbps, over de laatste maand gezien.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #31 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 29 September 2019 - 09:51

Mij viel op dat bij 7.1 bij Hotkey als er al 1 keuze is ingevuld je deze kunt verwijderen door op de zelfde keuze te klikken, nu bij 7.2 komt de zelfde keuze er dubbel in te staan.

Box: vu+ solo.

 

 

Attached Files


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #32 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 29 September 2019 - 10:35

Dan zal je eerst met Ch+ of Ch- even moeten switchen naar de linker zijde, op de plugin gaan staan en dan op Ok drukken.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #33 RonaldJan

  • Senior Member
  • 38 posts

0
Neutral

Posted 30 September 2019 - 08:56

Op mn oude VuUno werkt OsCam niet. Wordt niet ginstalleerd. Dus terug gezet naar 7.1

Op mn nieuwe VuDuo4K werkt het wel.



Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #34 altobelli

  • Senior Member
  • 332 posts

+9
Neutral

Posted 30 September 2019 - 09:20

Kan met mijn hd51 geen update uitvoeren. Hij geeft wel een reboot, maar de te upgraden pakketten blijven erin staan.

Met 7.1 geen problemen.

Wat ik dan doe is een backup maken en de laatste update opnieuw flashen. Gebruik wel de multiboot image.



Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #35 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 30 September 2019 - 11:07

Hier vanmorgen ook een update gedaan (102) zonder problemen ook op een HD51.



Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #36 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 September 2019 - 11:25

Op mn oude VuUno werkt OsCam niet. Wordt niet ginstalleerd.

 

Leg dat eens uit? Wat bedoel je met "wordt niet geinstalleerd"?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #37 19SD555

  • New Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 30 September 2019 - 11:38

Goede dag 

 

Aangenaam ik ben Ron en nieuw op deze site.

 

Ik had een vraag ,ik heb 3 sat receivers Ext5000 Extr6000 en VU Uno 4kSE

De VU is nieuw aangeschaft 

De 2 Extr hebben altijd draadloos gewerkt op een lageren sofw 

Nu zijn alle 3 de boxen na 7.2 gegaan en nu werk de wifi niet meer, Als ik de Lan insteek en de verbinding dan overneem op de wifi doet hij het wel .

Maar als de stroom er totaal af is krijg hij geen verbinding meer met de Wifi.

 

Hebben hier meer gebruikers last van Mvg Ron



Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #38 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 30 September 2019 - 11:47

Welkom hier, Ron.

 

Wat bedoel je precies met "en de verbinding dan overneem"? Dat hij het over de LAN wel doet, of dat daarna de Wifi het wel doet?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #39 altobelli

  • Senior Member
  • 332 posts

+9
Neutral

Posted 30 September 2019 - 12:42

Hallo Loui,

 

Als ik een update doe, is het of hij gaat updaten, daarna een reboot en heb weer beeld, maar als ik dan kijk naar de te upgrade

pakketten staan ze er gewoon nog in, normaal hoort er te staan geen upgrades meer.

Bij andere images heb ik dat probleem niet. De multiboot image moet toch ook normaal kunnen updaten?



Re: OpenPLi Release Candidate 7.2. #40 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 30 September 2019 - 12:45

...."is het of hij gaat updaten"; wat bedoel je daar precies mee?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users