Springen naar inhoud


Foto

Serie opnames vanuit EPG

epg guide serie serieopname

  • Please log in to reply
Er zijn 7 reacties in dit onderwerp

#1 MartH

  • Member
  • 15 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 25 september 2019 - 08:02

Hallo,

Ik ben sinds enige tijd in het bezit van een VU+ Duo 4k ontvanger. Mijn vorige was een Rebox.

Ik vraag mij af of het mogelijk is, evt dmv een instelling, serieopnames te maken (dagelijks, wekelijks).

Bij de Rebox was ik gewent om programma's op te nemen in serie en dat gebeurde automatisch zo lang als de serie duurde (helaas wel met de herhalingen). Hierna stopte de opnames.

 

In de VU+ heb ik nog niet kunnen ontdekken of dat hiermee ook kan.

Lastig is wel dat in de content informatie van het op te nemen programma niet staat of het een wekelijks, dan wel dagelijks of meerdaagelijkse uitzendingen betreft.

 

Wie kan mij helpen?

 

Of kan het gewoon niet. In dat geval hoef ik niet verder te zoeken...

 

 

Alvast mijn dank,

 

Mart



Re: Serie opnames vanuit EPG #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27379 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 25 september 2019 - 08:32

Welkom op het OpenPLi supportboard.
Uiteraard kan dat maar aangezien de vraag al zo vaak is gesteld verwijs ik je naar Google om daar een zoekopdracht in te geven in de stijl van dit. site=openpli.org herhaalde timer. Of je kijkt eens rond in de wiki.
De autotimer plugin, die moet je eerst downloaden, is ook buitengewoon handig daarvoor.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Serie opnames vanuit EPG #3 MartH

  • Member
  • 15 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 25 september 2019 - 08:48

Welkom op het OpenPLi supportboard.
Uiteraard kan dat maar aangezien de vraag al zo vaak is gesteld verwijs ik je naar Google om daar een zoekopdracht in te geven in de stijl van dit. site=openpli.org herhaalde timer. Of je kijkt eens rond in de wiki.
De autotimer plugin, die moet je eerst downloaden, is ook buitengewoon handig daarvoor.

Uiteraard heb ik mijn best al gedaan in de voorstellen en ruimschoots rond gezocht in dit forum en na zeer lang zoeken een manier gevonden een post te maken.

Maar goed,....kennelijk heb ik overvraagt.

 

jammer

 

Ik hoop toch dat er iemand is die mijn vraag goed begrijpt en kan helpen.



Re: Serie opnames vanuit EPG #4 carlo666

  • Senior Member
  • 361 berichten

+5
Neutral

Geplaatst op 25 september 2019 - 08:49

Je kan de autotimer plugin gebruiken, maar ook bij "gewone" timers kan je instellen dat die niet eenmalig zijn. Verander eenmalig in herhalen en kies er onder voor dagelijks, ma t/m vr, enz. Het voordeel van autotimer is dat die in een tijdspanne kijkt wanneer je programma begint en eindigt. Tevens wordt er niets opgenomen als je programma niet (meer) komt (in de epg staat).


Veranderd door carlo666, 25 september 2019 - 08:54


Re: Serie opnames vanuit EPG #5 MartH

  • Member
  • 15 berichten

0
Neutral

Geplaatst op 25 september 2019 - 09:18

Je kan de autotimer plugin gebruiken, maar ook bij "gewone" timers kan je instellen dat die niet eenmalig zijn. Verander eenmalig in herhalen en kies er onder voor dagelijks, ma t/m vr, enz. Het voordeel van autotimer is dat die in een tijdspanne kijkt wanneer je programma begint en eindigt. Tevens wordt er niets opgenomen als je programma niet (meer) komt (in de epg staat).

Dank je wel om mij even een zetje te geven. Volgens mij zou dit, of is dit, de functie van een forum!

Als er gelijk naar google verwezen wordt dan deden we dat gelijk wel.

En met een dergelijk advies zal er maar weinig nieuwe aanwas zijn en het uitsterven beginnen lijkt mij....

 

Hoe dan ook, bedankt voor je hulp!



Re: Serie opnames vanuit EPG #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27379 berichten

+393
Excellent

Geplaatst op 25 september 2019 - 10:28

O jee, nu al lange tenen. Mijn advies om via Google te laten zoeken is omdat de forumsoftware v.w.b de zoekfunctie slecht functioneert. En mijn advies om de autotimer te gebruiken is blijkbaar ook niet nuttig geweest?
Wat is dat toch met al die nieuwe gebruikers die zelf schijnbaar niet heel veel energie willen stoppen in zelfeducatie maar liever mopperen dat zij niet geholpen worden terwijl je wel degelijk geholpen werd door mijn reactie. Beetje jammer. :(

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Serie opnames vanuit EPG #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 25 september 2019 - 11:03

Ik sluit me hier geheel bij aan. ;)


73's

PE1AQZ


Re: Serie opnames vanuit EPG #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14597 berichten

+458
Excellent

Geplaatst op 25 september 2019 - 21:48

Welkom op het OpenPLi supportboard.
Uiteraard kan dat maar aangezien de vraag al zo vaak is gesteld verwijs ik je naar Google om daar een zoekopdracht in te geven in de stijl van dit. site=openpli.org herhaalde timer. Of je kijkt eens rond in de wiki.
De autotimer plugin, die moet je eerst downloaden, is ook buitengewoon handig daarvoor.

Kennelijk werd er over de laatste regel heen gelezen, daar stond inderdaad een goed advies.

 

Ik gebruik de autotimer ook voor series, het werkt zelfs als een nieuw seizoen start en je 'toevallig' vergeten bent om de oude timers op te ruimen ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....




Also tagged with one or more of these keywords: epg, guide, serie, serieopname

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers