Jump to content


Photo

Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC


  • Please log in to reply
147 replies to this topic

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #21 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 28 September 2019 - 20:38

Terug naar 7.1 met de back-up en de mount werkt weer zoals eerst. Wat is hier nu veranderd dat dit niet werkt in 7.2? Ik zie bij mountbeheer wel de 7020hd netjes verschijnen maar de mount actief maken lukt niet..

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #22 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 28 September 2019 - 20:50

Dit had ik op een eerder moment in Develop ook en is dit nadat dit gemeld is direct opgelost. Misschien is er tóch wel een relatie met een eerdere versie van Samba waar de nieuwe niet backwards compatible mee is. Al mijn hardware loopt op recente firmware waardoor ik dat probleem in ieder geval niet heb. Jij connect naar een box met 4.0 en naar ik aanneem een verouderde Samba.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #23 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 28 September 2019 - 21:18

Ja die dm7020hd staat al een hele tijd in dezelfde config en software, werkt wel lekker zo dus als dit kan blijven werken zou ik dat prettig vinden. Misschien toch ook oudere samba ondersteuning in 7.2 mogelijk?

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #24 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 28 September 2019 - 22:11

Dat zal onderzocht moeten worden.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #25 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,268 posts

+691
Excellent

Posted 28 September 2019 - 22:40

Als de cifs server ‘ouderwets’ is dan moet je “vers=1.0" bij de opties erbij zetten (zonder "). That’s all!!!!!!

Edited by littlesat, 28 September 2019 - 22:40.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #26 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,581 posts

+1,738
Excellent

Posted 28 September 2019 - 22:43

Als de cifs server ‘ouderwets’ is dan moet je “vers=1.0" bij de opties erbij zetten (zonder "). That’s all!!!!!!

 

Precies, dat had ik eerder ook al geschreven.

 

Alternatief, als je zoals ik dit geval zelf de server beheerd kun je ook op de dm7020hd, in de smb.conf, dit aanpassen / toevoegen:

min protocol = SMB2

en samba herstarten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #27 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 29 September 2019 - 05:36

#iedereen hierboven, er zijn 22 comment bijgekomen sinds mijn laatste bezoek en kan niet op alles apart reageren. Allereerst frenske, jou suggestie dat het cifs probleem bij mij ligt weet ik niet. Het is wat jezelf al zegt, mijn technische kennis houd op bij het aansluiten en en dan een beetje uitproberen hier en daar. Maar het mounten zelf heb ik wel aardig onder de knie. En eigenlijk is het heel simpel, de box waar ik 7.2 heb geflashd om te kijken of het hdmi-cec probleem waar ik eerder een topic over heb geplaatst, die box herkend door te mounten nog wel de nas maar als ik deze dan wil activeren blijft het een rood kruisje, wordt niet groen wat normaal gesproken zou moeten gebeuren. De andere twee boxen draaien nog gewoon op 7.1 en deze hebben allebei wel de nas met het groene kruisje staan en ik die ook gewoon kan openen en alspelen via de nas. Maar mijn nas, enja daar gaan we weer, heb ik destijds aangesloten en volgens mij de standaard instellingen ingesteld. Verder niet want niet technisch genoeg. Dat ding kan veel meer maar vraag me niet hoe. Ik gebruik de nas als massa opslag en dat werkt goed dus als dat andere heb ik denk ik niet echt nodig. Ik moet er wel bij vermelden dat deze nas een heel goedkoop apparaat is, een medion van de aldi, 3 terra opslag en thats it. Maar frenske, ik denk zelf blijkens de rest wat ik hier allemaal lees dat er bij mij niks fout is en dat er iets in de rc 7.2 niet klopt. Maar het is natuurlijk ook nog maar een test fase van deze image. Het staat er zelfs ook bij vermeld bij de download, dit is een testfase, er kunnen fouten in zitten, deze image is niet bedoeld voor mensen die zonder problemen tv willen kijken. De mensen die het leuk vinden om te testen kunnen deze versie uitproberen en hun ervaringen graag meedelen op ons forum. En dat doe ik, ik gebruik rc 7.2 en ontdek een probleem en meld dit hier. Maar waarom wordt er dan geregeld zo nors en afwijzend op gereageerd. Hetgene wat HTTPl in zijn commentaar #13 ook al opmerkt herken ik zelf ook regelmatig. Niet alleen maar bij mezelf maar ook in andere topics die ik soms lees uit interesse kom ik het tegen. Zodra er iemand maar iets van kritiek ergens op geeft zijn er een paar, ik ga ze niet noemen, die direct in de tegenaanval gaan en blijkbaar niet erg goed met kritiek om kunnen gaan. Soms zie ik dat er iemand aan een ander uitleg geeft over iets en als daar iets bij staat wat misschien niet helemaal klopt of of iets anders verwoordt wordt komt er ook direct een tegenreactie en wordt deze persoon nog net niet tot op de grond afgebrand. Dat is jammer, dit schrik mensen af. Zie dat wat ik nu zeg niet als een aanval maar als positieve kritiek. Mvg.

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #28 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,268 posts

+691
Excellent

Posted 29 September 2019 - 07:06

Heb je de argumenten van wanwizard al geprobeerd? Door iets aan de config aan te passen zal net voor 99,9% snel zijn opgelost

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #29 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 29 September 2019 - 08:20

@Youto.
Graag houd ik het hier bij het technische aspect.
Ik heb ook ervaring met zo’n Aldi NAS. Dat ding doet precies wat hij moet doen. Deze is o.a. ingericht als opslag voor een OSmini van Edision en daar is inderdaad de standaard voor gebruikt. Helaas staat deze niet bij mij thuis en is de OSmini ook niet uptodate en ik verkeer niet in de omstandigheid om dat te wijzigen. Zoals Littlesat al aangaf, probeer de tips van Wanwizard eens uit. Als iets bij ons wél goed werkt, dan is het lastig op te lossen.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #30 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 29 September 2019 - 09:15

Ik snap dat het hier om CIFS gaat, maar "ik" zou met een NAS en een Enigma ontvanger altijd gaan voor een NFS share.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #31 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 29 September 2019 - 09:38

Frenske en littlesat, ik heb de oplossing van wanwizard meerdere keren gelezen, maar ik heb geen flauw idee waar hij het over heeft en wat hij hiermee bedoeld. Ik denk dat er ergens in een regel iets aangepast moet worden maar waar en in welk apparaat kan ik er niet uit opmaken. En 40H3X, als ik in het menu de bij de optie ben van cifs of nfs en ik kies voor nfs en op de groene knop druk en de box aangeeft dat mounten gelukt is dan blijft het kruisje rood, kies ik cifs wordt het kruisje groen. Wel is het zo dat ik bij de keuze nfs en dus rood kruisje krijg ik als ik terug ben in het menu en via de pvr knop klik op de nas verbinding het wel werkt. Ik kan er bladeren, kijken enzo maar zodra ik de box uitzet (standby) en weer aanzet ik er niet meer in kom. Als ik dan nfs wijzig in cifs is alles weer normaal. Ook bij uit en aan zetten. Maw. zoals mijn nas nu functioneert is nfs geen goede keuze. Misschien kan ik dit wijzigen in de nas maar ik weet niet hoe. Maar ik heb nu een veel simpelere oplossing gevonden. Ik heb de box terug geflashd naar 7.1 en alles is weer normaal. Direct nadat ik heb geflashd. Ik hoefde zelf niet eens eerst weer alles te activeren ofzo. Alles staat zoals het was voordat ik 7.2 er op zette. Wel zie ik tijdens het flashen op mijn tv scherm de melding 4 bad blocks. Onschuldig wanneer er geen actie wordt ondernomen. Wat is dit? Mvg.

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #32 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 29 September 2019 - 09:46

Bad blocks zijn "brakke" locaties in de flash en met een paar gebeurd er niet zoveel.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #33 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 29 September 2019 - 10:19

#40H3X, okee, niks om zorgen over te maken dus. Voorlopig laat ik de box maar draaien op 7.1 hiermee kan ik knutselen en frutselen zonder problemen. Zodra 7.2 stable is kan ik altijd nog over stappen. Maar alsnog bedankt voor het meedenken. Dat verhaal over de bad blocks is dat als ik 7.1 flash er 4 bad blocks zijn en als ik 7.2 flash zijn er 5 bad blocks.

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #34 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 29 September 2019 - 10:29

En 40H3X, als ik in het menu de bij de optie ben van cifs of nfs en ik kies voor nfs en op de groene knop druk en de box aangeeft dat mounten gelukt is dan blijft het kruisje rood, kies ik cifs wordt het kruisje groen. Wel is het zo dat ik bij de keuze nfs en dus rood kruisje krijg ik als ik terug ben in het menu en via de pvr knop klik op de nas verbinding het wel werkt. Ik kan er bladeren, kijken enzo maar zodra ik de box uitzet (standby) en weer aanzet ik er niet meer in kom. Als ik dan nfs wijzig in cifs is alles weer normaal. Ook bij uit en aan zetten. Maw. zoals mijn nas nu functioneert is nfs geen goede keuze. Misschien kan ik dit wijzigen in de nas maar ik weet niet hoe.


Sorry, maar nu snap ik het helemaal niet meer. Als jij NFS wijzigt naar Cifs is alles weer normaal? Wat is normaal, dat alles werkt? Het gaat er hier toch juist al die tijd om dat de Cifs mount niet werkt?

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #35 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 29 September 2019 - 10:40

Met normaal bedoel ik dat in toen ik de box terug zette naar 7.1 werkte de instellingen weer normaal. de andere twee boxen in het netwerk gemount zijn in nfs. De nas heeft vier mappen, video, music, photo's en public. Alle vier stonden ze uit zichzelf weer geactiveerd in de cifs stand. Normaal is misschien een verkeerde woordkeuze maar bij mij werkt en staan alle instellingen weer normaal. In 7.2 werkte de cifs aansluitingen niet meer normaal

Edited by Youto, 29 September 2019 - 10:41.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #36 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,393 posts

+394
Excellent

Posted 29 September 2019 - 10:40

Dan is dat misverstand ook uit de wereld.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #37 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 29 September 2019 - 10:43

Maar kan er iemand de uitleg van wanwizard zo aan mij proberen uit te leggen zodat ik begrijpt wat hiermee bedoeld wordt.

Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #38 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 29 September 2019 - 11:01

in de map /etc/samba/ staat een bestand met de naam smb.conf.

Wat Wanwizard bedoeld is dat je dat bestand opent en er de waarde

min protocol = SMB2

toevoegt, het bestand opslaat en de zaak herstart.

Nu begint het bestand smb.conf met de regel

ADD YOUR GLOBAL CHANGES TO smb-user.conf !!!
dus lijkt het me verstandig de toevoeging in smb-user.conf te zetten zodat met een upgrade de aanpassingen niet overschreven worden en het ineens niet meer werkt.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #39 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 29 September 2019 - 11:03

Dat was toch voor een dm7020hd ?


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Bestaande en werkende Cifs-mounts werken (nu) niet meer in 7.2RC #40 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 29 September 2019 - 11:04

Dat was toch voor een dm7020hd ?

Ja, dat schrijft Wanwizard toch ook? De aanpassing moet je aan de serverkant (7020hd) doen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users