Jump to content

Photo

VU+ BLUETOOTH / IR AFSTANDSBEDIENING Vu DUO 4K

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Marcel 4K

• Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 12 October 2019 - 00:45

Allen,

Ik heb sinds 2 weken een VU+ DUO 4K gekocht en ben en zeer gelukkig mee.

Heb daar PLi 7.1 opgezet en werkt perfect mijn dank hiervoor, aangezien dat ik graag de VU+ in een gesloten kast wil hebben.

Heb ik een Bluetooth afstandbediening gekocht van de VU de BT-100.

Via het menu ging het koppelen vrij gemakkelijk en de afstand is ook goed.

Toen ik de VU+ uit had gezet met de afstandsbediening kreeg ik de VU+ niet aan. (Toen de klep van de kast weer dicht stond)

Als ik de klep van de kast weer even open zet en dan aan zet met de afstandsbediening werkt alles weer goed ook als de kast weer dicht is.

Vanaf 15 meter doet de afstandsbediening het nog steeds maar als ik hem weer uit zet niet meer.

Wat doe ik nu verkeerd heb ook al gekeken of hij in diep standby staat maar dat staat hij ook niet in.

Re: VU+ BLUETOOTH / IR AFSTANDSBEDIENING Vu DUO 4K #2 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,507 posts

+397
Excellent

Posted 12 October 2019 - 06:31

Je doet niets verkeerd. BT is (nog) niet actief indien de box in standby staat. Ik vind dat geen probleem maar in jouw situatie is dat wel lastig. En jij bent niet de enige waar dit lastig voor is. Dat is door ons niet op te lossen is mij verteld. Dat zal Vu moeten fixen, áls dit al mogelijk is.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: VU+ BLUETOOTH / IR AFSTANDSBEDIENING Vu DUO 4K #3 Marcel 4K

• Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 12 October 2019 - 07:28

Bedankt voor je snelle reactie.
Hoe kan het dan als ik de klep open doe en als ik hem dan met de afstandsbediening (Bluetooth) aanzet wel aangaat.

Re: VU+ BLUETOOTH / IR AFSTANDSBEDIENING Vu DUO 4K #4 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,507 posts

+397
Excellent

Posted 12 October 2019 - 07:51

Dan wordt IR gebruikt. En daarna, zo’n 10-20 sec later wordt de BT verbinding actief.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: VU+ BLUETOOTH / IR AFSTANDSBEDIENING Vu DUO 4K #5 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,851 posts

+1,832
Excellent

Posted 12 October 2019 - 11:05

Als dat aan staat in de bluetooth setup krijg je daarvan een popup te zien.

Mijn Duo 4K staat ook uit "de line of sight", ik heb hetzelfde probleem, ik moet opstaan en goed richten om de box uit standby te halen.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: VU+ BLUETOOTH / IR AFSTANDSBEDIENING Vu DUO 4K #6 satlutser

• Senior Member
  • 166 posts

+1
Neutral

Posted 12 October 2019 - 11:11

Je zou een usb ir extender kunnen overwegen. Kost maar een paar euro 'bij de chinees'.

Voeding pak je van een usb poort van je TV, dus geen extra adaptor nodig. Werkt hier bij mij perfekt.
Zgemma H7S, Seagate 1Tb intern, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Astra 19.2E, 23.5E, 28.2E, DVB-T2, alles fta.

Re: VU+ BLUETOOTH / IR AFSTANDSBEDIENING Vu DUO 4K #7 Marcel 4K

• Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 12 October 2019 - 17:37

Bedankt voor jullie reacties en advies.
De Bluetooth extender begrijp ik niet helemaal pakt de vu afstandsbediening het signaal van de usb stick op?
Heb ook al na zitten denken om de dongle te kopen en achterin de vu+ te doen maar zoals ik het nu begrijp heeft dat geen nut.
Heb nu een ir extender besteld kijken of dat wel werkt.

Re: VU+ BLUETOOTH / IR AFSTANDSBEDIENING Vu DUO 4K #8 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,851 posts

+1,832
Excellent

Posted 12 October 2019 - 20:01

Nee,een IR extender.

Waarbij je een zendertje op de box plakt, en een ontvangertje ergens buiten je kast, bv onderaan je TV. Zo'n ding heeft voeding nodig, die je dan via een USB plug uit je TV haalt (mits die een USB poort heeft natuurlijk).

Dan heb je die hele bluetooth remote niet nodig.

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: VU+ BLUETOOTH / IR AFSTANDSBEDIENING Vu DUO 4K #9 Marcel 4K

• Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 13 October 2019 - 01:59

Oké duidelijk dan kan ik dat tijdelijk proberen en hopen dat Vu het probleem oplost

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users