Jump to content


Photo

Nieuwe 4K box


  • Please log in to reply
50 replies to this topic

Re: Nieuwe 4K box #21 Remi_4

  • Senior Member
  • 242 posts

+6
Neutral

Posted 13 October 2019 - 19:16

Nee, dat hoeft niet, een FBC module is backward compatible, en gedraagt zich dan als een twin tuner module met 6 intern doorgeluste tuners.

Oke,

Bedankt.

Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
Currently using: UV+ DUO 4K +1TB WD hdd green en CT ET900 + 1 TB WD hdd, beide met PLI en oscam.

Re: Nieuwe 4K box #22 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 posts

+3
Neutral

Posted 14 October 2019 - 11:27

 

Nog niet genoemd en voor de TS misschien ook niet zo relevant, maar het geluid van de VU+ Uno 4K SE klinkt aanzienlijk beter dan het geluid van m’n oude ET9500. Sprankelende en meer dynamiek. Nu speel ik het geluid wel af via een fatsoenlijke geluidsinstallatie.

Gebruik je dan de audio jacks van de Vu of heb je een losse DAC? In mijn geval gebruik ik een losse DAC en hoor totaal geen verschil, ook ik ben in het bezit van een fatsoenlijke geluidsinstallatie ;)

 

 

Nee. De Vu+ Uno 4K SE geeft z'n audio via S/PDIF uitgang door aan de versterker. De box heeft ook geen analoge uitgang. Alleen S/PDIF).


Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: Nieuwe 4K box #23 Jork

  • Senior Member
  • 756 posts

+13
Neutral

Posted 14 October 2019 - 18:37

De ET9500 heeft bij mij ook nooit fatsoenlijk stereo geluid gegeven AC3 vanwege beperking in de vorige drivers.



Re: Nieuwe 4K box #24 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 15 October 2019 - 09:41

 

Aannemende dat er nu een 1080i of 1080p connectie naar de TV is, is het beeld voor HD in beide gevallen identiek, het is immers digitaal, de omzetting gebeurd pas in de TV. Het betekent ook dat in dit specifieke geval de kwaliteit van de scaler niet relevant is, want er hoeft niet geschaald te worden.

 

Een 4K ontvanger zal normaliter alle SD en HD beelden upscalen naar UHD waarna de scaler van de TV er niets meer mee kan. Je kunt dit uiteraard in OpenPli aanpassen zodat de ontvanger niet schaalt, maar dan krijg je ook een SD/HD skin in plaats van een UHD skin.



Re: Nieuwe 4K box #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 15 October 2019 - 11:09

De ontvanger zal schalen naar wat je als output resolutie hebt ingesteld. 

 

En de resolutie van de skin heeft precies nul te maken met de beeld resolutie, de skin staat in de framebuffer, en dat is een overlay op het beeld. Je kunt dus prima een 720 skin hebben op een UHD beeld. Momenteel bestaan er nog geen UHD skins, er is nog geen box die daar een framebuffer voor heeft, de meeste skins zijn 1080.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nieuwe 4K box #26 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 15 October 2019 - 14:06

Als ik mijn HD ontvanger instel op niet-schalen, dus SD gaat als SD naar mijn UHD TV en HD gaat als HD, dan is het SD beeld van beduidend betere kwaliteit dan wanneer ik het SD beeld eerst door de ontvanger laat opschalen naar HD. Maar de skin wordt op dat moment dus uiteraard ook SD, want de ontvanger moet SD beeld aanleveren,  en dat is niet om aan te zien.

 

Om die reden laat ik toch de ontvanger SD beeld omzetten naar HD. Maar dan moet de TV naar HD opgeschaalde SD opschalen naar UHD, en dat is ook geen succes. Maar dat is minder erg dan een skin in SD weergeven op een UHD TV.



Re: Nieuwe 4K box #27 Remi_4

  • Senior Member
  • 242 posts

+6
Neutral

Posted 31 December 2019 - 09:11

Nu dat de et9000 spontaan uit gaat, soms meteen herstart en soms dat je moet wachten voordat hij weer opstart.

Gesloten om een andere te halen.
Het is een VU+ duo 4k met 2 sat ontvangers fbc versie 2 erin.

Heb nog wat vraagje.

Heb een nieuwe hdd 2.5 gehaald omdat de andere (is een 3.5) er niet in past .
Kan ik de media map gewoon kopieren naar de nieuwe hdd, en kunnen we die gewoon kijken op de vu?

Auto backup kan ik die gebruiken van de et9000?

Als we boven tv kijken ging dat via een coax kabel dmv marmitek kastje en je kon de box ook hier mee bedienen.
Dit signaal werd doorgegeven via de start uitgang.

Maar op de vu dit geen start, kan dit op een andere manier via de coax kabel?

Bedankt alvast.

Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
Currently using: UV+ DUO 4K +1TB WD hdd green en CT ET900 + 1 TB WD hdd, beide met PLI en oscam.

Re: Nieuwe 4K box #28 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 31 December 2019 - 09:18

De opgenomen bestanden kan je zoals gewend gewoon bekijken op je Duo 4K nadat je deze via het netwerk overgezet hebt van je et9000 naar je Duo 4K.

Coax gewoon vergeten. Koop een tweede, desnoods tweedehands boxje, sluit die op je netwerk aan en stream alles vanaf je Duo 4K naar je slaapkamer. Daarmee heb je de hoogste kwaliteit + flexibiliteit. Dit doe ik hier al jaren. Eerst met remotestreamconverter en nu via de fallback methode. En voor de opnames te bekijken maak je een mount aan naar de Duo 4K.

Iedere box is daar geschikt voor. Zelfs een oude DM500HD. Misschien is de xtrend dáár nog wél goed voor.

De autobackup van de et9000 zal grotendeels goed werken op je Duo. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Nieuwe 4K box #29 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 31 December 2019 - 11:17

De opgenomen bestanden kan je zoals gewend gewoon bekijken op je Duo 4K nadat je deze via het netwerk overgezet hebt van je et9000 naar je Duo 4K.

Coax gewoon vergeten. Koop een tweede, desnoods tweedehands boxje, sluit die op je netwerk aan en stream alles vanaf je Duo 4K naar je slaapkamer. Daarmee heb je de hoogste kwaliteit + flexibiliteit. Dit doe ik hier al jaren. Eerst met remotestreamconverter en nu via de fallback methode. En voor de opnames te bekijken maak je een mount aan naar de Duo 4K.

Iedere box is daar geschikt voor. Zelfs een oude DM500HD. Misschien is de xtrend dáár nog wél goed voor.

De autobackup van de et9000 zal grotendeels goed werken op je Duo. 

 

@Frenske zo stream ik ze ook (zie rood gemarkeerde tekst)

Ik zou alleen graag een oplossing hebben voor een klein probleem.

Die is er misschien wel maar ik zie hem niet.

Als je streamt via de converter dan kun je ook altijd zien welke zenders bezet zijn van beide boxen.

Nu ik dit met de fallback doe kan ik wel op de hoofdontvanger zien dat de zender boven met de tweede ontvanger in gebruik is maar als ik de ontvanger boven gebruik dan is het niet te zien dat de hoofdontvanger benden al zenders in gebruik heeft.

Mvg


Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Nieuwe 4K box #30 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 31 December 2019 - 11:25

Dat probleem ken ik niet met 18 tuners. ;)

Als een zender geen beeld geeft dan is er (bij jou) geen tuner meer beschikbaar. Geen idee of dit wel of niet zichtbaar is. Dat zou ik eens moeten testen op een single receiver waar remote een tuner via fallback naar kijkt. Zal volgend jaar zijn. :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Nieuwe 4K box #31 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 31 December 2019 - 11:41

@Frenske

Je schrijft : Als een zender geen beeld geeft dan is er (bij jou) geen tuner meer beschikbaar.

Dat klopt zo beschrijf en ken ik het ook, dat ik dit wel kan zien op de hoofdontvanger.

Echter dus niet vanaf de tweede ontvanger daar geeft deze niet aan dat de tuner bezet is.

De remotestreamconverter laat van weerskante wel netjes zien als er een tuner bezet is.

Ik zou zeggen rustig aan doen en ik hoor wel een keer als er een test is geweest. :)

Voor nu een goed uiteinde toegewenst aan iedereen en op naar een gezond 2020


Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Nieuwe 4K box #32 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 31 December 2019 - 11:50

Ik ga er mijn best voor doen. En wat de jaarwisseling betreft sluit ik mij daarbij aan.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Nieuwe 4K box #33 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 31 December 2019 - 11:55

Die 'stomme' DM8000 die ik als hoofdbox heb wil maar niet stuk :)
Ik heb als testcase een VU+ Zero 4K gekocht om te zien wat 4K bij mij 'doet'. Dit is me uitstekend bevallen en ik heb op alle kamers nu deze VU+Zero 4K geplaatst. Gezien de stabiliteit zou ik ook gaan voor een VU+Duo4K (of eventuele navolger). Enig minpuntje wat ik regelmatig tegenkom is dat de audio kan gaan hikken. Dit zou een driverprobleem zijn. Ik ben helaas niet zó kapitaalkrachtig dat ik maar om het even snel wat kan kopen, dat moet overlegd worden... Gezien nijn eis dat ik én Sat én Kabel wens te ontvangen komt de VU+Solo4Kse te vervallen...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Nieuwe 4K box #34 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 31 December 2019 - 12:36

Toch maar de Ultimo4k dan ;)



Re: Nieuwe 4K box #35 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 31 December 2019 - 12:46

Die 'stomme' DM8000 die ik als hoofdbox heb wil maar niet stuk :)
Ik heb als testcase een VU+ Zero 4K gekocht om te zien wat 4K bij mij 'doet'. Dit is me uitstekend bevallen en ik heb op alle kamers nu deze VU+Zero 4K geplaatst. Gezien de stabiliteit zou ik ook gaan voor een VU+Duo4K (of eventuele navolger). Enig minpuntje wat ik regelmatig tegenkom is dat de audio kan gaan hikken. Dit zou een driverprobleem zijn. Ik ben helaas niet zó kapitaalkrachtig dat ik maar om het even snel wat kan kopen, dat moet overlegd worden... Gezien nijn eis dat ik én Sat én Kabel wens te ontvangen komt de VU+Solo4Kse te vervallen...

Ik heb er hier wel eentje (een DM8000 die niet meer start) voor je staan die kan zo met jouw werkende gewisseld worden....... ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Nieuwe 4K box #36 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 31 December 2019 - 13:35

Met de nieuwste drivers is dat audio probleem ook opgelost met de Duo+4K


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Nieuwe 4K box #37 Remi_4

  • Senior Member
  • 242 posts

+6
Neutral

Posted 31 December 2019 - 13:45

De opgenomen bestanden kan je zoals gewend gewoon bekijken op je Duo 4K nadat je deze via het netwerk overgezet hebt van je et9000 naar je Duo 4K.
Coax gewoon vergeten. Koop een tweede, desnoods tweedehands boxje, sluit die op je netwerk aan en stream alles vanaf je Duo 4K naar je slaapkamer. Daarmee heb je de hoogste kwaliteit + flexibiliteit. Dit doe ik hier al jaren. Eerst met remotestreamconverter en nu via de fallback methode. En voor de opnames te bekijken maak je een mount aan naar de Duo 4K.
Iedere box is daar geschikt voor. Zelfs een oude DM500HD. Misschien is de xtrend dáár nog wél goed voor.
De autobackup van de et9000 zal grotendeels goed werken op je Duo.

Bedankt

Van de coax was ik al bang voor.

Alleen heb geen netwerk kabel op de slaapkamer, dus die maar een keer door de buis trekken en de coax eruit.

En ook niet zo veel ruimte voor een 2e box bij de tv op de slaapkamer

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro met Tapatalk
Currently using: UV+ DUO 4K +1TB WD hdd green en CT ET900 + 1 TB WD hdd, beide met PLI en oscam.

Re: Nieuwe 4K box #38 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 31 December 2019 - 15:11

Die 'stomme' DM8000 die ik als hoofdbox heb wil maar niet stuk :)
Ik heb als testcase een VU+ Zero 4K gekocht om te zien wat 4K bij mij 'doet'. Dit is me uitstekend bevallen en ik heb op alle kamers nu deze VU+Zero 4K geplaatst. Gezien de stabiliteit zou ik ook gaan voor een VU+Duo4K (of eventuele navolger). Enig minpuntje wat ik regelmatig tegenkom is dat de audio kan gaan hikken. Dit zou een driverprobleem zijn. Ik ben helaas niet zó kapitaalkrachtig dat ik maar om het even snel wat kan kopen, dat moet overlegd worden... Gezien nijn eis dat ik én Sat én Kabel wens te ontvangen komt de VU+Solo4Kse te vervallen...

Ik heb er hier wel eentje (een DM8000 die niet meer start) voor je staan die kan zo met jouw werkende gewisseld worden....... ;)
Kan die niet meer revived worden? Voeding? Flash kapot?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Nieuwe 4K box #39 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 31 December 2019 - 15:15

Enig minpuntje wat ik regelmatig tegenkom is dat de audio kan gaan hikken. Dit zou een driverprobleem zijn.

 

Dit probleem is met de nieuwe drivers in 7.2-release opgelost.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Nieuwe 4K box #40 Remi_4

  • Senior Member
  • 242 posts

+6
Neutral

Posted 6 January 2020 - 16:44

Probeer een backup te maken naar HDD.
Met backupsuite op de nieuwe VU+ duo 4k.
Krijg ik deze melding op de tv .
17759a7a34ccc3679fc9a2492d867809.jpg

Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro met Tapatalk
Currently using: UV+ DUO 4K +1TB WD hdd green en CT ET900 + 1 TB WD hdd, beide met PLI en oscam.


1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users