Jump to content


Photo

Hulp tips ivm CEC aansluiting


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 16 October 2019 - 11:55

Zoals het onderwerp al aangeeft hoop ik dat iemand dit herkend of mij in de goede richting kan zetten voor de oplossing.

Situatie 1 hoofd ontvanger solo4k met nieuwe tv (Philips) in de woonkamer.
Situatie 2 falback ontvanger mut@nt 1200hd met oude tv (Philips) op de slaapkamer.

Dit werkt allemaal goed en verder geen problemen mee
Alles aangesloten via bekabeling. MAAR.
Is het mogelijk dat als mijn tv in
de woonkamer aan gaat en via CEC de ontvager dan uiteraard ook aan zet in de woonkamer, dat hij dan ook signaal door geeft naar mijn ontvanger in de slaapkamer?
Dit vraag ik omdat bij ons spontaan tv en ontvangers aan gaan waarbij ik de tv in de woonkamer als schuldige vermoed maar daar zal waarschijnlijk een instelling verkeerd staan.
Mut@nt en oude Philips zijn in de laatste 5 jaar nooit automatisch aan gegaan.
Beide ontvangers draaien overigens op 7.1

Met vriendelijke groet
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,734
Excellent

Posted 16 October 2019 - 11:57

Nee. CEC is een bus protocol over de HDMI kabel, dat gaat niet/nooit over het netwerk.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #3 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 16 October 2019 - 12:04

Nee. CEC is een bus protocol over de HDMI kabel, dat gaat niet/nooit over het netwerk.



Dank voor het snelle antwoord.
Maar dat is dan niet zo mooi want dan moeten we verder zoeken.

Met vriendelijke groet
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #4 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 16 October 2019 - 12:08

Nee. CEC is een bus protocol over de HDMI kabel, dat gaat niet/nooit over het netwerk.


Schiet me nog wat te binnen.
Het kan ook niet zijn omdat er een mount naar elkaar toe gaat via cifs dat ze mekaar kunnen opstarten?

Met vriendelijke groet
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,734
Excellent

Posted 16 October 2019 - 13:17

Nee, ook niet.

 

Geen kinderen in huis die met een onbeveiligde web interface aan het spelen zijn? Het is ook niet dat de box crasht op iets en herstart (dan gaat de TV ook aan, als de box niet op "herstart naar standby" staat)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #6 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 16 October 2019 - 13:26

Nee, ook niet.

Geen kinderen in huis die met een onbeveiligde web interface aan het spelen zijn? Het is ook niet dat de box crasht op iets en herstart (dan gaat de TV ook aan, als de box niet op "herstart naar standby" staat)?


Nee geen kinderen in huis.
Of hij ze beiden crashen weet ik niet.
Als ze crashen moeten ze toch een log achterlaten?
Ben nu ook vakantie dus kan niet ff checken.

Mvg
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,734
Excellent

Posted 16 October 2019 - 13:28

Ligt er aan wat voor crash het is.

 

Gaan ze allebei spontaan aan? Of maar eentje? Allebei zou wel erg vaag zijn...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #8 Erik Slagter

  • PLi® Core member
  • 46,951 posts

+541
Excellent

Posted 16 October 2019 - 13:29

Zou op zich een interessant project zijn, CEC-over-ip. Ik zie zo snel geen obstakels waarom het niet zo kunnen, alleen iemand die de kennis, tijd en zin heeft om het te maken ;)

 

In de tussentijd kun je al die dingen ook gewoon via de webif doen.


* Wavefrontier T90 with 28E/23E/19E/13E via SCR switches 2 x 2 x 6 user bands
I don't read PM -> if you have something to ask or to report, do it in the forum so others can benefit. I don't take freelance jobs.
Ik lees geen PM -> als je iets te vragen of te melden hebt, doe het op het forum, zodat anderen er ook wat aan hebben.


Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #9 Jork

  • Senior Member
  • 745 posts

+12
Neutral

Posted 16 October 2019 - 13:34

Heb je misschien een NVidea Shield player o.i.d. aan de tv hangen op een andere hdmi ingang van de tv ?

Deze kunnen de zaak ook aardig verstoren.



Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #10 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 16 October 2019 - 13:43

Ligt er aan wat voor crash het is.

Gaan ze allebei spontaan aan? Of maar eentje? Allebei zou wel erg vaag zijn...


Helaas gaan ze tot nu toe allebei aan.
Maar als ik beneden zit heb ik dus geen idee wanneer de ontvanger boven dan word aangezet en anders om.
Als we weer thuis zijn zal ik dus moeten uitsluiten door de koppeling te verbreken of er dan iets gebeurt.

Mvg

Mvg
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,734
Excellent

Posted 16 October 2019 - 13:47

Als je kunt inloggen, kun je de uptime bekijken, dan weet je in ieder geval of hij herstart.

 

Ik zou in ieder geval geen andere methode weten waarop een TV via CEC spontaan aan gaat: iemand die de box aan zet / uit standby haalt, of het herstarten van de box. Maar twee boxen die regelmatig crashen is wat uitzonderlijk... 

 

Ook geen EPG refresh draaien die tuned op een zender? Of een timer die het zo kunnen doen?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #12 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 16 October 2019 - 13:59

Een timer durf ik wel voor de zekerheid uit te sluiten.
Wat een falbacktunner precies allemaal doet weet ik niet.
Ik verander zelf nooit iets in de EPG.
Ik bedoel na het installeren van de software kom ik er niet aan.
Op beide ontvangers niet.

Mvg
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,734
Excellent

Posted 16 October 2019 - 14:36

De fallback tuner kan dit niet veroorzaken, dat is gewoon een http stream, er is helemaal geen interactie tussen beide boxen. En bij het starten van een stream gaat de box niet aan, technisch is dat gelijk aan een opname.

 

Ik bedoel na het installeren van de software kom ik er niet aan.

 

Dat maakt debuggen niet eenvoudig vrees ik...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #14 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 17 October 2019 - 06:35

Je gebruikt de originele afstandsbediening?

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #15 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 17 October 2019 - 08:03

Je gebruikt de originele afstandsbediening?


Voor de mut@nt gebruik ik de originele afstandsbediening.
Voor de VU heb ik wel de originele maar gebruik zon vervanger met van die glimmende knoppen er op.
Weet zon niet de naam er van.
Gebruik ze ook al jaren zonder problemen.
Ze komen ook niet bij elkaar in de buurt dus het lijkt me ook niet waarschijnlijk dat dat ze signaal door de vloeren doorgeven?

Mvg
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #16 Peter1947

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 17 October 2019 - 11:38

Volgens mij kan het probleem in een hele andere hoek liggen: de Philips tv in de woonkamer.

Ik heb ook een nieuwe "Philips" tv welke regelmatig automatisch aanging - meestal 's nachts. De tv probeert de software te updaten.

De enige oplossing was de internet verbinding met de tv te verbreken; er was geen menu om dit uit te schakelen.



Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #17 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 17 October 2019 - 12:05

Dat zou ik nooit accepteren dat daardoor de TV ingeschakeld wordt en ook blijft. Volgens mij bepaalt de gebruiker wanneer hij de TV aan zet. In principe hoeft de TV niet uit standby gehaald te worden voor updates. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hulp tips ivm CEC aansluiting #18 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 17 October 2019 - 12:17

Volgens mij kan het probleem in een hele andere hoek liggen: de Philips tv in de woonkamer.
Ik heb ook een nieuwe "Philips" tv welke regelmatig automatisch aanging - meestal 's nachts. De tv probeert de software te updaten.
De enige oplossing was de internet verbinding met de tv te verbreken; er was geen menu om dit uit te schakelen.


Dank voor de tip.
Dit zal ik eens onderzoeken als we weer thuis zijn.
Is er ook geen secret menu te vinden voor de de Philips tv woonkamer?
De oude heeft dit namelijk wel.

Mvg
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users