Jump to content


Photo

Mutant HD60 Flash Handleiding

hd60 flash openpli

  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,455 posts

+114
Excellent

Posted 17 October 2019 - 12:34

Omdat mensen wat issues ondervinden met het flashen van de nieuwe Mutant HD60 heb ik een handleiding gemaakt.

Getest met een Mutant HD60(neehhhh toch) i.c.m. OpenPli-homebuid, OpenPli 7.1, Pure-E2 6.3 en OpenVision

 

Attached Files


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #2 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 17 October 2019 - 15:37

pico bello handleiding, klaar en duidelijk. Heb het zelf ook "al doende" moeten uitvissen, snapte ook niet waarom er 2 soorten images in de download sectie stonden, en de wiki geeft hierover geen informative. Alle 2 op USB gezet, zowel als ZIP als uitgepakt, en de flash procedure opgestart (nee, ook geen rode LED gezien). eenmaal je in het menu zit wijst het zichzelf uit, maar er geraken is nog wel wat anders. Mag in de wiki komen volgens mij.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #3 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 17 October 2019 - 17:01

Jammer dat er nog geen hisilicon box is met een kabel fbc tuner dat zou pas ideaal zijn (voor mezelf) en wat betreft die multiboot is ook wel leuk om mee te spelen.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #4 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 October 2019 - 17:37

Bedankt voor de handleiding @mimisiku, ik heb deze ontvanger al een tijdje (was een van de eersten) tot volle tevredenheid, de mijne had toen nog geen multiboot er zat een kale pli image op en toen werkte het rode ledje wel, maar idd na de multoboot functie zie je die led niet maar geeft het wel aan op het display. Verder mag je de 2 foto's van de sd kaart sleuf en de uboot knop wel wat groter maken dat is bijna niet te zien, zeker als je de H60 voor het eerst uitpakt.

Er zijn nog wel wat dingetjes met deze ontvanger, zo werkt de ARC als je tv of soundbar daarover beschikt alleen als de ontvanger aan staat maar niet als ie standby staat, als je hem in deep standby zet dan werkt ARC gewoon op je andere apparaten. Ik heb nl meerdere ontvangers aangesloten op mijn Philips UHD tv.

Daarom heb ik hem hier in deep stanby staan, dan werkt de ARC op mijn andere ontvangers goed, maar omdat de HD60 akelig snel opstart heb ik toch binnen een paar seconden beeld, dat is een hemelsbreed verschil met mijn ET10K die toch ook niet traag is maar de HD60 wint dat op alle fronten qua volledig herstarten.

Via remote stream convertor naar de ET10K kijk ik op de HD60 naar de dvb-c zenders van Ziggo, dan is het beeld net ff wat beter (scherper?) dan via de ET10K.

Ook de gevoeligheid van de HD60 is echt top dat merk je oa bij de hardware blindscan, kortom een prima ontvanger voor weinig geld (99 euro).


73's

PE1AQZ


Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,455 posts

+114
Excellent

Posted 17 October 2019 - 17:46

Ik verbaas me ook over de prestaties van dit bakje. Als deze kwaliteit ook met de jaren blijkt is het zeker een gigantisch succesnummer! Als ze deze als FBC kabeltuner zouden gaan aanbieden heb je voor een primkie een geweldenaar.. Oké, de bouwkwaliteit is mager, maar wat verwacht je dan voor die prijs?
Nee, ik blijf erbij: ik ben hogelijk aangenaam verrast. Wat is dat ding sneeeeeeeeell...Binnen 10 seconden beeld na een imagewissel. Gekkenhuis :) :)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #6 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 October 2019 - 17:53

Ik verbaas me ook over de prestaties van dit bakje. Als deze kwaliteit ook met de jaren blijkt is het zeker een gigantisch succesnummer! Als ze deze als FBC kabeltuner zouden gaan aanbieden heb je voor een primkie een geweldenaar.. Oké, de bouwkwaliteit is mager, maar wat verwacht je dan voor die prijs?
Nee, ik blijf erbij: ik ben hogelijk aangenaam verrast. Wat is dat ding sneeeeeeeeell...Binnen 10 seconden beeld na een imagewissel. Gekkenhuis :) :)

Dat bedoel ik, het wisselen van een image is ook zo gepiept, ik heb er diverse (4) op staan maar prefereer zelf Open Pli, dat is nu het leuke van multiboot, en Android komt binnenkort ook voor deze ontvanger uit Open ATV is er al ver mee, op andere High silicon dozen werkt het al .


73's

PE1AQZ


Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,455 posts

+114
Excellent

Posted 17 October 2019 - 18:28

Kleine aanpassing. De foto's waren te klein...

Attached Files


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 17 October 2019 - 21:01

Toch nog een paar opmerkingen mimisiku, je schreef dit in je handleiding:

 

Deze ‘recovery’ bestanden bepalen óók o.a. de partitieindeling van de flash! Het is dus aan te raden om steeds hetzelfde ‘recovery’ bestand te gebruiken wanneer je bijvoorbeeld andere images in de MultiBoot slots wil plaatsen! Een ander ‘recovery’ bestand zóu deze partities kunnen aanpassen waardoor je reeds geplaatste images beschadigd kunnen raken (en dus niet meer booten)

 

Dit is onzin, je schreef dat ook op sat4all :huh: , dat recovery bestand is altijd dezelfde (alleen de image is anders), ik heb dat een keer aan Wanwizard gevraagd, alleen de datum is soms anders door de build, maar de inhoud is steeds gelijk, als je dus de multiboot image voor de HD60 download zit er altijd dezelfde recovery-emmc bij, sterker nog of je nu de recovery-emmc van pli gebruikt of van open atv of andere image ze zijn exact hetzelfde, en door Mutant aangeleverd. ;) 

 

Ook dit klopt niet: Houd nu het kleine ‘UBoot’ knopje goed ingedrukt en zet de box aan.

 

Dit moet/hoef je alleen de eerste keer te doen als er nog geen multiboot image opzit, zoals bij ondergetekende toen ik mijn HD60 kocht, als dat (multiboot) er wel op zit zoals je schreef moet je niet op de U-boot drukken maar gebruik je de afstands bediening met de rode standby knop ingedrukt houdend op de ir ontvanger oog gericht terwijl je de schakelaar op de achterkant indrukt dan zie gelijk in het display als ie gaat flashen en kun je de standby knop loslaten.

Doe er je voordeel mee. B)


Edited by Sagitarius, 17 October 2019 - 21:06.

73's

PE1AQZ


Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,376 posts

+393
Excellent

Posted 17 October 2019 - 21:32

Mag in de wiki komen volgens mij.

Er staat sinds de introductie van 7.1 al het e.e.a vermeld in de Releasnotes. https://wiki.openpli...2FMultibootmenu


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,091 posts

+685
Excellent

Posted 18 October 2019 - 06:59

Maybe we need to consider to move that part to the wiki

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 October 2019 - 08:49

 

Mag in de wiki komen volgens mij.

Er staat sinds de introductie van 7.1 al het e.e.a vermeld in de Releasnotes. https://wiki.openpli...2FMultibootmenu

 

Klopt Frenske, we hebben daar nog een verhitte discussie over gehad. :D  Ik kon bovenstaande URL zo gauw niet vinden anders had ik dit wel aangehaald, de pdf van mimisiku klopt dus niet wat het flashen betreft, je moet de flash starten met de AB en de Ok knop ingedrukt houden, ik schreef abusievelijk dat je de Standby knop moest vasthouden maar het principe is duidelijk, je moet dus niet de U-boot knop gebruiken. Dit kan onze gewaardeerde @mimisiku misschien nog herstellen en een aangepaste versie hier plaatsen, het verhaal is gelukkig wel in het Nederlands opgesteld. B)


Edited by Sagitarius, 18 October 2019 - 08:51.

73's

PE1AQZ


Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #12 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,376 posts

+393
Excellent

Posted 18 October 2019 - 09:04

Klopt Frenske, we hebben daar nog een verhitte discussie over gehad.  :D  

Lag dat toen niet aan de buitentemperatuur?  ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #13 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,455 posts

+114
Excellent

Posted 18 October 2019 - 10:38

Beste mensen.. Een belangrijke update..

(Je kunt wel degelijk in het MultiBoot menu middels de Power-On + Standby knop....

@Sagitarius.

Dat recovery_emmc verhaal klopt wel... Er is ook een versie in omloop waarbij je 8 images kunt plaatsen i.p.v. 4. Zou je deze gebruiken dan verlies je de images... Maar de populaire imagebakkers gebruiken dezelfde setup (alleen ander kleuren, fonts, icons).

Attached Files


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #14 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 October 2019 - 11:07

Beste mensen.. Een belangrijke update..

(Je kunt wel degelijk in het MultiBoot menu middels de Power-On + Standby knop....

@Sagitarius.

Dat recovery_emmc verhaal klopt wel... Er is ook een versie in omloop waarbij je 8 images kunt plaatsen i.p.v. 4. Zou je deze gebruiken dan verlies je de images... Maar de populaire imagebakkers gebruiken dezelfde setup (alleen ander kleuren, fonts, icons).

Zeker gaat dat, dat schreef ik al, maar niet met de U-boot knop zoals jij beschreef, vandaar dat veel mensen klaagden dat hij niet wil flashen. En een versie met 8 images zou kunnen met 8gb aan emmc flash, maar waar zou die recovery voor 8 images dan te krijgen zijn?


Edited by Sagitarius, 18 October 2019 - 11:11.

73's

PE1AQZ


Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #15 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,455 posts

+114
Excellent

Posted 18 October 2019 - 11:19

Voorlopig de laatste update met aanpassingen n.a.v. 'kritiek' van Sagitarius

Attached Files


Met één been in het graf..... Helaas

Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #16 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 October 2019 - 11:20

Een nieuwe pdf maar nog steeds erg onduidelijk je schrijft ''Plaats de USB stick in het USB 2.0 slot (zie tekening)''

Terwijl je later schrijft  ''Als je via het bootmenu een nieuw image wil plaatsen moet de geprepareerde USB stick reeds in het USB 2.0 of 3.0 slot geplaatst zijn voordat u de Mut@nt HD60 aanschakelt. De USB stick wordt alleen gelezen bij het opstarten''

Wat is het nu...2.0 of 3.0.? volgens mij maakt het niet uit zelf indertijd getest ;)


Edited by Sagitarius, 18 October 2019 - 11:22.

73's

PE1AQZ


Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #17 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,455 posts

+114
Excellent

Posted 18 October 2019 - 11:40

Een nieuwe pdf maar nog steeds erg onduidelijk je schrijft ''Plaats de USB stick in het USB 2.0 slot (zie tekening)''
Terwijl je later schrijft  ''Als je via het bootmenu een nieuw image wil plaatsen moet de geprepareerde USB stick reeds in het USB 2.0 of 3.0 slot geplaatst zijn voordat u de Mut@nt HD60 aanschakelt. De USB stick wordt alleen gelezen bij het opstarten''
Wat is het nu...2.0 of 3.0.? volgens mij maakt het niet uit zelf indertijd getest ;)

Beetje muggenziften van je....
Er staat ook in het document dat het welslagen van de USB boot afhangt van de snelheid van de USB stick :)
Ik heb geen USB 3.0 stick, alleen antieke 2.0 versies. Dus booten bij mij was al een wonder in het USB 2.0 slot..
Als je een goede USB 2.0 of zelfs USB 3.0 stick hebt zal dat dus best op beide poorten werken....
Tenslotte kan ik alleen maar testen met 'de riemen die ik heb'. Vind dat dat prima is gelukt...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #18 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 October 2019 - 11:51

Mijn hemel wat een verwarrend verhaal staat er nu weer in de laatste versie, je schrijft: 

 

Als Methode 1 maar i.p.v. de Standby knop ingedrukt te houden houd je de Aan/Uit knop van de AB ingedrukt terwijl je de schakelaar aan de achterkant indrukt''

 

Op de afstandsbediening moet je alleen de Ok toets vasthouden als je de aan/uit knop achterop op de ontvanger indrukt daarna begint het flashen, op de afstandsbediening zit nl geen aan/uit knop dat is de ''power'' knop om hem uit/in standby of deep standby te halen cq te kunnen zetten.


73's

PE1AQZ


Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,586 posts

+458
Excellent

Posted 18 October 2019 - 12:36

Ik kan me voorstellen dat je het wat miereneukerei vind maar uiteindelijk schrijf je een handleiding, dan moet die wel kloppen dus wat dat betreft ben ik het volledig eens met Sagitarius.

 

Wellicht ten overvloede en mogelijk meerdere malen gemeld, de recovery_emmc is iets van Mutant zelf, die is vastgelegd in de BSP en die onderhouden zij zelf.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mutant HD60 Flash Handleiding #20 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,455 posts

+114
Excellent

Posted 18 October 2019 - 12:54

Op de AB is de rode knop óók een Aan/Uit knop in mijn beleving. Bovendien staat er een duidelijke foto bij..

Ik laat het hierbij. Ga daar nu niets meer aan wijzigen. Ik vind het meer dan duidelijk (en met mij al 14 anderen mét bedankjes)
Mocht je het niet snappen, danwel beter weten: neem de moeite en schrijf zelf een handleiding! Heb ik nog niemand zien doen.
Klagen en zeuren.... Ja dat kunnen we wel...
Met één been in het graf..... Helaas



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users