Jump to content


Photo

Hangers met VU+Duo


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 30 October 2019 - 19:27

Een kennis van me heeft een VU+Duo die al jaren goed draait. Heeft 1x elco(s) vervangen.

 

Op dit moment heeft hij vaker dat hij de ontvanger start en dan het geheel hangt. Apart genoeg gebeurt dit bijna alleen bij het kijken naar NPO1 HD of bij het zappen gebeurt het ook vaker.

De hanger zorgt er voor dat niets meer reageert, veelal is er ook geen beeld en enige oplossing is uitzetten en weer aanzetten.

 

Hij had er nog een Openpli 6.1 of zo op staan van februari 2018 dus maandag heb ik hem even de nieuwste stabiele 7.x op gezet van 28 oktober 2019. Aangezien er soms een crash melding kwam heb ik 'm geadviseerd om hier een screenshot van te maken als dit weer zou gebeuren gezien dat misschien het zoeken naar een oorzaak eenvoudiger maakt.

 

Het probleem deed zich vandaag weer voor bij het starten van de ontvanger. Hij startte naar NPO1 HD waarop hij hem gisteravond ook had uitgeschakeld.

Hij kon ong. 30 seconden kijken en hups alles vast.

 

Hij startte de ontvanger opnieuw en dan start ie naar ARD1 free to air. Schakelde naar NPO1 HD en daar crashte hij weer binnen een paar seconden.

Deze keer kwam de crashmelding weer en hij heeft er gelijk een afbeelding van gemaakt.

 

Zegt iemand dit iets? Is dit weer zo'n elco probleem?

 

error.jpg

 

Wat me wel opviel is dat het soms even (aantal seconden) duurt voordat hij signaal krijgt, maar dat is dan wel gewoon uitstekend.


Edited by Black Tiger, 30 October 2019 - 19:28.

Greetings, Black Tiger

Re: Hangers met VU+Duo #2 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 30 October 2019 - 19:34

C848/817 vervangen bij de tuner... ARD1 is SD en FTA. De NPO1 HD.. Signaal fluctueert en dat vindt Enigma niet zo leuk....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Hangers met VU+Duo #3 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 30 October 2019 - 21:56

Dank je wel.

Ik was er al bang voor. Is dat een beetje gemakkelijk te vervangen? Ik soldeer wel eens stekkertjes aan draadjes. En vroeger wel eens van een oude TV een elco vervangen maar dat was erg simpel, twee pootjes los, weer vast en klaar.

Of kan ik dit beter laten doen door iemand die meer verstand heeft van solderen in dit geval?


Greetings, Black Tiger

Re: Hangers met VU+Duo #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 30 October 2019 - 21:58

Dat  is inderdaad zo simpel. ;)

 

Even zoeken op C817 hier, ik dacht dat er een handleiding met foto's ergens geplaatst was. Die even doorlezen, want er moet een condensator parallel aan gezet worden, om herhaling te voorkomen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hangers met VU+Duo #5 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 30 October 2019 - 22:03

Ah ik vond wel al op meerdere plekken de c807. Maar dan zoek ik hier wel even op het forum naar die handleiding.

Dank je!


Greetings, Black Tiger

Re: Hangers met VU+Duo #6 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 30 October 2019 - 22:08

Mocht iemand de juiste link tegenkomen met die instructie hou ik me aanbevolen. Op s4a kom ik alleen eentje over de c807 tegen en de 817 kan ik niet vinden via Google.


Greetings, Black Tiger

Re: Hangers met VU+Duo #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 30 October 2019 - 22:35

Hier staan een paar pagina’s met informatie over de betreffende problematiek. Meestal gaat het over de beroemde rode led maar het ontvangstissue staat daar ook tussen. https://forums.openp...er-c807/page-18


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Hangers met VU+Duo #8 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 31 October 2019 - 01:33

Dank je wel, met van die rode led en de c848 heb ik er verschillende gevonden, dus dat is niet zo het probleem.

Maar ik kan er alleen nergens een vinden over een c817 die hier genoemd werd.

Wel over een c807. Nu weet ik niet of die 817 dan een typo is en het toch de 807 zou moeten zijn. Dat is wat ik eigenlijk bedoel. Als het een vergissing is en men de c848 en de c807 bedoeld dan kom ik er wel uit.


Greetings, Black Tiger

Re: Hangers met VU+Duo #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 31 October 2019 - 11:39

Ik heb 817 getyped omdat die daarboven genoemd werd, dus als ik lieg is het in commissie... ;)

 

De C807 is die grote in de voeding, als die gaar is merk je dan bij tuning, en als je een interne disk hebt die wat stroom trekt, wil de box ook wel spontaan restarten als de disk op start (voor een opname of zo). Daar moet ook die keramische overheen, om herhaling te voorkomen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hangers met VU+Duo #10 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 31 October 2019 - 14:20

dus als ik lieg is het in commissie... ;)

Hahaha, oke het is je vergeven. :)

Gezien jij dat in commissie schreef vertrouwde ik dan ook in commissie van jou op dat ik echt een 817 mo est zoeken. :D

V.w.b. de c848 en c807 heb ik voldoende info en ook duidelijke pdf bestanden gevonden met afbeeldingen en uitleg, ook om te testen. En hier op het forum ook nog een post met een foto van die keramische dingens.

Gaat helemaal goed komen, dank je wel!


Greetings, Black Tiger

Re: Hangers met VU+Duo #11 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 31 October 2019 - 18:53

Ehm... ik zit dit verhaaltje enigzins met verbazing te lezen, omdat het groene scherm duidelijk op een softwarematig probleem wijst. Zoals wel vaker is het voor een oplossing erg belangrijk een goede diagnose te doen.

Niettemin is het bij een oude Vu+ Duo inderdaad verstandig de C807/C848 te vervangen en het symptoom dat het lang duurt om af te stemmen kan met deze elco's te maken hebben. Dus vervangen is zeker een goed idee, geeft het nu geen problemen dan zal dat in de toekomst alsnog gebeuren, maar de groene schermen verwacht ik niet dat je er mee oplost.

Edited by Zuppelan, 31 October 2019 - 18:56.


Re: Hangers met VU+Duo #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 31 October 2019 - 19:01

Dat ligt er maar net aan wat de oorzaak is. Als dat een python fout is, dan geeft ik je direct gelijk. Maar als drivers crashen kan er mogelijk meer aan de hand zijn...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hangers met VU+Duo #13 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 31 October 2019 - 19:14

We zullen het gaan zien, maar het lijkt op hoe mijn eigen VU+Duo vreemd begon te doen, eerst ook steeds langer voordat ie signaal gaf en opeens geen signaal meer.

Daarnaast zie ik in dat groene scherm ook 2x signalling staan.

Drivers lijkt me sterk gezien ik al een nieuwe versie Openpli er op gezet had (van 6 naar 7) en dat had ook niet geholpen. Het groene scherm komt maar af en toe voor, niet elke keer als ie hangt had ik begrepen.

Maarja, eerst maar eens die elco's vervangen dan zijn we er snel achter.

 

Als het iets ernstigers is zal het een nieuwe ontvanger gaan worden. Die wilde hij nu al kopen, maar leek mij raadzamer eerst nog maar eens hier te informeren en evt. elco's te vervangen, is toch goedkoper dan een nieuwe. :)


Greetings, Black Tiger

Re: Hangers met VU+Duo #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 31 October 2019 - 19:39

Drivers lijkt me sterk gezien ik al een nieuwe versie Openpli er op gezet had (van 6 naar 7) en dat had ook niet geholpen. 

 

Ik heb niet gezegd dat de drivers het probleem zijn, maar dat de drivers kunnen crashen. Bijvoorbeeld omdat de tuners onvoorspelbaar gedrag vertonen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hangers met VU+Duo #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 31 October 2019 - 20:08

Neem gelijk de twee elco's van 1000uF mee als je de elco's gaat vervangen, die zorgen namelijk ook voor een fluctuerend signaal, de twee elco's staan vlak bij het 'probleem' gebied :)

Ik kan nu even niet kijken welke het zijn, mocht je er niet uitkomen moet je het even laten weten, dan zoek ik ze voor je op.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hangers met VU+Duo #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 31 October 2019 - 20:09

Ehm... ik zit dit verhaaltje enigzins met verbazing te lezen, omdat het groene scherm duidelijk op een softwarematig probleem wijst. Zoals wel vaker is het voor een oplossing erg belangrijk een goede diagnose te doen.

Niettemin is het bij een oude Vu+ Duo inderdaad verstandig de C807/C848 te vervangen en het symptoom dat het lang duurt om af te stemmen kan met deze elco's te maken hebben. Dus vervangen is zeker een goed idee, geeft het nu geen problemen dan zal dat in de toekomst alsnog gebeuren, maar de groene schermen verwacht ik niet dat je er mee oplost.

Als de voeding begint te rommelen gaat dat ook ten koste van de stabiliteit, dat kan op zich best wel een GSOD triggeren.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Hangers met VU+Duo #17 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 31 October 2019 - 21:41

Als het een voedingsprobleem is dan verwacht je allerlei verschillende effecten, waaronder wellicht soms een groen scherm, maar ook dat de ontvanger regelmatig doodvalt zonder enige melding, of zelfs de opstartfase niet doorkomt.

Re: Hangers met VU+Duo #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 31 October 2019 - 21:49

Inderdaad. En ik begrijp dat dit ook het geval is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Hangers met VU+Duo #19 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 31 October 2019 - 22:34

Nee de opstartfase is nooit een probleem, daar komt ie prima doorheen elke keer en zolang je hem dan op bijv. ARD fta laat staan blijft ie ook prima draaien.

Alleen als je naar met name NPO 1 HD gaat of gaat zappen dan wil ie gaan hangen.

 

We hebben nu de C807 en de C848 vervangen en die brug met dat keramisch dingens ook gemaakt. Ontvanger start prima op en ik kan in elk geval de fta HD zenders kijken, momenteel van hier thuis uit kan ik de betaalde HD niet testen, een enkele Sky Duitsland HD doet het wel (tijdelijke test).

Maar hier thuis heb ik nu een probleem dat ie de diseqc niet wil switchen van A naar B, dus hij kijkt nu 19.2 maar wil niet naar 23,5 op diseqc B.

Daar had ie voorheen geen problemen mee. Ik weet niet of dit nu aan mijn installatie thuis ligt of ergens anders aan ligt.


Edited by Black Tiger, 31 October 2019 - 22:35.

Greetings, Black Tiger

Re: Hangers met VU+Duo #20 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 31 October 2019 - 22:40

Ah never, mind, zal er wel mee te maken hebben gehad dat ie ook eerst op lnb 2 stond ingesteld.

Na het herstarten van de ontvanger lijkt ie nu prima te werken, ook meteen signaal op NPO HD zenders en ik kan zappen en op dit moment zijn er nog geen hangers zichtbaar.


Greetings, Black Tiger


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users