Jump to content


Photo

Aantal zenders springt FEC terug


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

Re: Aantal zenders springt FEC terug #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 25 November 2019 - 19:21

Ik gebruik nooit een lijst van derden, al was het alleen maar om dit soort ellende te voorkomen. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Aantal zenders springt FEC terug #22 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 25 November 2019 - 19:33

Ja, ik moest iets zo groen als gras in de linux receivers en met het eerste beste experimenteren een GSOD / bootloop veroorzaakt te hebben op mijn "nieuwe" tweedehands DM8000. Maar wat een verademing was dat zeg als je van zo'n veel te duur betaald CD onding afkomt zeg.

 

En inderdaad, het is altijd beter om het zelf in de hand te hebben. Ik meld me morgen weer :). Wederom dank voor de hulp!



Re: Aantal zenders springt FEC terug #23 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 26 November 2019 - 08:51

Vanochtend was het weer prijs: lamedb en lamedb5 weer de regel van de betreffende transponder overschreven. Mijn vermoeden gaat nu uit naar de fastscan plugin. Na wat googlen (https://www.sat4all....auto-fast-scan/) draait deze plugin automatisch zodra de box in de standby staat. Ik heb nog niet geverifieerd of dit klopt, maar wellicht kan iemand dat hier wel bevestigen of ontkrachten.

 

Als ik naar de laatst gepubliceerde zenderlijst kijk van canaal digitaal blijkt dat hier dus bij de Dave de verkeerde gegevens staan! Als in daar staat FEC op 2/3.

link: https://m7cdn.io/can...zenderlijst.pdf

 

Wellicht zit hem hier de crux.

 

 

gr. Thijs



Re: Aantal zenders springt FEC terug #24 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 26 November 2019 - 09:00

Kan zomaar zijn... dan wordt het dus klagen naar M7 want dan hebben 'zij’ ergens die transponder fout staan in de fastscan lijst... (zoals ook blijkt uit de PDF)

En laat daar nu net een oude DM8000 last van hebben De meeste laatste ontvangers boeit het niet hoe de parmeters van FEC en zo staan...

 

P.S. een moderner boxje van tegenwoordig van net nog geen 100 Euri of zo heeft daar idd geen last van en die zijn tegenwoordig rete snel wat nog meer een verademing is.


Edited by littlesat, 26 November 2019 - 09:03.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Aantal zenders springt FEC terug #25 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 26 November 2019 - 09:11

Kan zomaar zijn... dan wordt het dus klagen naar M7 want dan hebben 'zij’ ergens die transponder fout staan in de fastscan lijst... (zoals ook blijkt uit de PDF)

En laat daar nu net een oude DM8000 last van hebben De meeste laatste ontvangers boeit het niet hoe de parmeters van FEC en zo staan...

 

P.S. een moderner boxje van tegenwoordig van net nog geen 100 Euri of zo heeft daar idd geen last van en die zijn tegenwoordig rete snel wat nog meer een verademing is.

 

Mijn moderne Vu Uno 4k heeft exact hetzelfde euvel ;) . Klagen bij M7 sorteert waarschijnlijk net zo veel effect als praten tegen een muur.



Re: Aantal zenders springt FEC terug #26 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 26 November 2019 - 09:51

Ik zou zeggen gewoon bellen....!

 

Die VuDuo4K zal wel moeten tunen zover ik weet is het daar alleen maar een getalletje...


Edited by littlesat, 26 November 2019 - 09:52.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Aantal zenders springt FEC terug #27 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 26 November 2019 - 11:59

De VU+ FBC tuners hebben de juiste config nodig, die tunen niet automatisch. De twin tuner modules wel.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Aantal zenders springt FEC terug #28 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 26 November 2019 - 13:53

Ok

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Aantal zenders springt FEC terug #29 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 26 November 2019 - 17:58

Ik zou zeggen gewoon bellen....!

 

Die VuDuo4K zal wel moeten tunen zover ik weet is het daar alleen maar een getalletje...

 

Ik heb inderdaad gebeld, maar, manmanman, wat hadden ze een plank voor hun kop. Ja geen canaal digitaal apparatuur, ja maar meneer dit ja maar meneer dat.

 

Ik heb ze onderbroken en gezegd dat ik na 3 maanden dat ellendige canaal digitaal ding van ellende tegen de muur in duizend stukken heb gegooid en dat ik van mijn leven nog nooit zulke rotzooi heb gehad. Daarna kreeg ik eindelijk de kans uit te leggen dat ik alleen maar wilde melden dat hun zenderlijst niet klopt en of ze dat even aan kunnen passen.

 

Ik heb er een hard hoofd in. Ik heb nu de auto fastscan voor zo lang gedisabled, maar volgens mij wordt deze alsnog tijdens het booten gedraaid. Dat maakt voor mijn DM niet zo veel uit want die gaat niet helemaal uit, maar de Vu springt op een gegeven moment in deep standby en bij die box merkte ik dat ie na een reboot weer de lamedb en lamedb5 de waarden veranderd had. Is er een manier om dat ding uit de boot te kieperen? (via cron oid?)

 

 

gr. Thijs


Edited by Thijs_Rallye, 26 November 2019 - 17:58.


Re: Aantal zenders springt FEC terug #30 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 26 November 2019 - 18:48

Het kan zomaar zijn dat de Phillips/Pace box van hun er ook niet op kan tunen!!!

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Aantal zenders springt FEC terug #31 Thijs_Rallye

  • Senior Member
  • 168 posts

+1
Neutral

Posted 26 November 2019 - 19:08

Ik had zo'n vieze M7 recorder en een Sat801 die eigenlijk best wel ok was als simpele zapper. Die M7 recorder, 5 minuten koude start, epg laden 15! minuten terwijl je ondertussen niks met de box kon. De grootste grap was nog dat er een PIP in het EPG scherm was die pas werkte nadat de EPG geladen was. En denk maar niet dat de EPG laadde als je gewoon aan het kijken was, nee dat deed ie alleen als je in de EPG stond. Opname plannen over 3 dagen, vergeet het maar, opname plannen zonder EPG, vergeet het maar. Iedere deep standby was die zijn EPG kwijt. Of zenders her indelen, ging gewoonweg niet. Je kon een favorietenlijst maken van 100 zenders maar die was ie na 3 keer vastlopen weer kwijt, wekelijks ritueel. Wat een ellendig ding was dat zeg.

 

Ik was dat heel snel beu en heb toen een nette tweedehandse DM8000 gekocht en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad.


Edited by Thijs_Rallye, 26 November 2019 - 19:09.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users