Springen naar inhoud


Foto

DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2)


  • Please log in to reply
Er zijn 60 reacties in dit onderwerp

Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #41 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 1 december 2019 - 20:51

Das wederzijds ;)   ik hoor het al jij hebt er verstand van en vast ook in het vak gezeten :D  Je zal alle ontvangers en voedingen nog moeten repareren die Ik in onze satshop en nu nog gerepareerd heb dan word je vast heel oud mijn vriend. :rolleyes:  


73's

PE1AQZ


Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #42 beebee

  • Senior Member
  • 452 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 1 december 2019 - 22:15

De hele dag heeft hij goed gedraaid met 32MB swap naar een stick.

zag het getal freeswap wel steeds verder terug lopen.

Vanavond met een opname ging het wieltje dan toch draaien, nadat openwebif had opgestart om een ander prg te gaan kijken dan mijn Ega.

 

Ik heb de swap ruimte opgehoogd van 32MB naar 256MB, of dit gaat helpen weet ik niet.

 

Is er niet een functie die geheugen eerder vrij kan geven?

waar staat op de geheugen info pagina die thermometer voor in de midden, die gaf net nog 15% vrij aan...

 

Dan heb ik nog 2 buiten camera's die veel schrijven naar de .Trash van de HDD. file worden auto na 8 dagen weer geruimd.

dat schrijven van die Camera's neemt ook nog processor tijd, maar hopelijk geen (tijdelijk) geheugen??

Als door die camera's dat een probleem kan zijn, dan moet ik toch een keer aan een NAS voor die Camera's


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #43 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69117 berichten

+1763
Excellent

Geplaatst op 1 december 2019 - 22:38

Zoals eerder al aangegeven, het is niet zo zeer een probleem van een gebrek aan vrij geheugen, maar van een gebrek aan aaneengesloten vrij geheugen. Hoe langer de box aan staat, en hoe meer die te doen heeft, hoe sneller dit een probleem wordt.

 

Het probleem is dat de antieke DMM drivers daar niet mee om kunnen gaan, en vast lopen als ze geen blok meer kunnen alloceren. Daar valt (door ons) niks aan te doen.

 

Swap lost dat probleem niet echt op, het kan hooguit het moment van omvallen iets uitstellen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #44 beebee

  • Senior Member
  • 452 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 1 december 2019 - 22:49

Ik had de box al zo ingesteld dat hij nacht's 1 uur na het in stby zetten zichzelf helemaal uitschakelde.

Ik ging er vanuit dat bij het aanschakelen hij met een schoon geheugen begint.

Toch loopt hij dan gedurende de dag weer (over)vol.

 

jammer dat je het geheugen niet uitbreiden.

Toch maar zoeken naar een box met FBC

Graag een tip naar een goed werkende 4K met FBC.


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #45 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69117 berichten

+1763
Excellent

Geplaatst op 1 december 2019 - 23:01

Dat doet hij ook. Maar zoveel is er niet vrij, en zeker als je HD gaat streamen dat moet er in een rap tempo buffer memory worden gealloceerd, daarmee is het zo gebeurd.

 

Vergelijk het maar met Windows 10 willen draaien op een PC van 10-11 jaar terug. Als je het er al op krijgt, is het niet vooruit te branden... ;)

 

Ik ken geen door ons ondersteunde FBC ontvangers die slecht zijn, even gegeven de tijd dat ze op de markt zijn.

 

De drivers van de VU Duo 4K zijn nog wat immatuur vergeleken met de Uno, Solo en Ultimo 4K's, maar recent zijn er een aantal bugs gefixt, en VU+ zegt dat er aan de rest gewerkt wordt. Die hebben overigens niks met ontvangst te maken, het gaat dan over dingen als een PiG die niet schaalt als de PIP aan staat en zo.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #46 beebee

  • Senior Member
  • 452 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 1 december 2019 - 23:33

Een Ultimo 4K met 2 FBC tuners kost € 528,00 Is voor tegenwoordig een aardige prijs, maar half zo duur als een DM8000 10 jaar geleden.

Lijkt veel in huis te hebben.

2 Kennissen hebben een HD51, ook een hele goeie box, maar met 2 gewone S2 tuners, jammer dat die geen FBC hebben.

Verder heb ik eens gezien dat Dream een FBC tuners heeft, maar ik begrijp dat dit te duur is voor chinees spul?

ga maar eens verder zoeken.


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #47 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69117 berichten

+1763
Excellent

Geplaatst op 2 december 2019 - 00:01

Wij krijgen geen ondersteuning van Dream, dus we maken daar geen images voor. Als OpenPLi een vereiste is, dan is dream hardware geen optie.

 

De vraag is of je twee FBC modules nodig hebt, heb je behoefte aan 16 tuners? Je hebt nu maximaal 4 tuners, kom je daar aan tekort, zo niet, en ben je niet van plan naar Unicable over te stappen, is het dan de meerkosten waard?

 

Ik heb er overigens wel twee in mijn Duo 4K zitten, en is een 100 euro goedkoper. Alternatief is een Gigablue.

 

Een Xsarius Galaxy 4K of een Qviart Lunix3-4k (zelfde box, ander merk) is een stuk goedkoper, maar slechts 1 FBC tuner module.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #48 beebee

  • Senior Member
  • 452 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 2 december 2019 - 00:21

ik kijk veel naar 28,2 en 23.5 dat kun je toch niet gelijktijdig met 1 FBC aan?

 ik heb wel 4 vaste LNB's en 3 kabels voor nu 3 tuners


Veranderd door beebee, 2 december 2019 - 00:23

Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #49 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69117 berichten

+1763
Excellent

Geplaatst op 2 december 2019 - 00:31

Misschien moet je je even inlezen over wat FBC is en doet, en kijken of je het ook echt nodig hebt.

 

Want als dat niet zo is, is een box met drie gewone S2 tuners dus ook genoeg, en dat is een stuk goedkoper, FBC kopen en er vervolgens legacy tuners mee emuleren is eigenlijk wat zonde van de centen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #50 beebee

  • Senior Member
  • 452 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 2 december 2019 - 02:00

"een box met drie gewone S2 tuners dus ook genoeg" dat is wat ik nu ook heb, en voldoende voor mijn opname's is.

Maar bv de HD51 kan geen 3e tuner uitbreiden. Jammer, is wel een goeie box


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #51 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69117 berichten

+1763
Excellent

Geplaatst op 2 december 2019 - 02:48

Nee, helaas is het meeste wat ontwikkeld wordt voor de onderkant van de markt bedoeld: simpel, en goedkoop, bijna allemaal met 2 vaste tuners max.

 

Misschien de VU Solo 4K: een ingebouwde FBC module, en nog een slot waar een gewone dual-S2 kaart in past. Of de Gigablue Quad 4K / UE 4K, die dezelfde setup hebben.

 

Alternatief is de schotel omzetten naar Unicable, dan kun je de 8 tuners van een FBC module ongelimiteerd gebruiken (met een DiseqC setup zit je aan maximaal 2 kwadanten vast, 1 per kabel).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #52 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27445 berichten

+396
Excellent

Geplaatst op 2 december 2019 - 08:10

De Solo 4K wordt niet meer verkocht is mij onlangs meegedeeld. Alle andere modellen hebben de Solo 4K binnen de Vu+ range vervangen. 
Overigens vond / vind ik persoonlijk de Solo 4K een prettige ontvanger maar ik heb dan ook nog steeds geen enkele praktijkervaring met de Duo 4K en kan daarom ook niet echt aangeven of deze het gemis van de Solo 4K, wat IMHO een wat vreemde typeaanduiding is, heeft getackeld. ;)
 

Onlangs heb ik wel mijn eerste ervaring met Unicable gehad i.c.m een Uno 4Kse. Dit betrof overigens met ‘slechts’ twee satellieten. Indien je 3+ satellieten zou willen kunnen ontvangen dan wordt Unicable toch wel erg prijzig. Met twee satellieten is dit nu binnen ieders bereik. Een Duo LNB is uiteraard goedkoper, maar de flexibiliteit is enorm.

 

Maar wij dwalen, zoals wel vaker, enorm af van het oorspronkelijke onderwerp. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #53 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56612 berichten

+694
Excellent

Geplaatst op 2 december 2019 - 10:17

Je kunt ook gewoon meerdere boxen nemen om zo de tuners uit de bouwen naar 3-4... en dan met fallback tuner werken. Dat zodra de hoofdtuner geen vrije tuners meer heeft je toch nog door kunt gaan op een (goedkopere) extra ontvanger.

 

Houd er ook rekening mee dat als je een DVB-S FBC tuner hebt dat je er ook alleen echt wat aan hebt als je met unicable of jess LNBs gaat werken. En dat zit ook 'in de prijs'.


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #54 beebee

  • Senior Member
  • 452 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 2 december 2019 - 20:50

Dan toch een HD51 met 2 tuners op de nieuwste PLI, en dan de oude DM8000 met 3 tuners op PLI 4 zetten.

Werkt dan de fallback ook met elkaar?

 

Dan heb ik nog veel meer opname mogelijkheden....

alleen geen tijd meer over om alles te kijken... :D :D


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #55 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56612 berichten

+694
Excellent

Geplaatst op 3 december 2019 - 07:56

Je dmm8k stookt dan wel veel stroom om als fallback tuner te dienen :) terwijl je voor de prijs van een insteek tuner al een complete extra tuner hebt die daar maar een fractie van verbuikt

Veranderd door littlesat, 3 december 2019 - 07:57

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #56 beebee

  • Senior Member
  • 452 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 6 december 2019 - 12:59

Na het installeren van de 256MB SWAP op een stick is mijn good old DM8000 niet meer onderuit gegaan.

 

Ik houd hen nog effe tot er nieuwe boxen zijn 4K met 3 tuners.

 

:D


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #57 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69117 berichten

+1763
Excellent

Geplaatst op 6 december 2019 - 13:02

Ik houd hen nog effe tot er nieuwe boxen zijn 4K met 3 tuners.

 

Die zijn er al hoor. Ik heb er 16 in mijn VU Duo 4k, in een Ultimo 4K passen er nog twee extra bij.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #58 beebee

  • Senior Member
  • 452 berichten

+4
Neutral

Geplaatst op 6 december 2019 - 14:54

ik las van @Hans het volgende in de updownlink_2019_12.pdf

"De Mutant HD51 is gekoppeld aan een vaste schotel, eenWavefrontier T55. Hier zijn vijf lnb’s (met twee uitgangen) opgemonteerd,voor 9, 13, 19, 23 en 28 oost(tuner A en B). In twee usb-poorten zit een Sundtek usb voor DVB-C (Ziggo)."

 

Kun je ook S2 tuners uitbreiden in de USB?

Dat zou dan ook een optie kunnen zijn.


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #59 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4735 berichten

+78
Good

Geplaatst op 6 december 2019 - 15:32

Dat zou kunnen maar die kosten al gauw 89 euro https://shop.sundtek...B-S-S2-S2X.html maar de vraag blijft of dit lekker werkt, er is in het verleden heel wat afgetobd met dvb-c usb tuners, maar misschien is dit tegenwoordig geen probleem meer. Zelf zou ik het niet doen, interne merk gebonden tuners zijn altijd beter op elkaar afgestemd dan van een vreemd merk zoals Sundtek. Voor 89 euro koop je ook een complete nieuwe dvb-s2x ontvanger

En wat moet je met 3 sat tuners ik heb in de ET10K 2x dvb-s tuner (1 draaibaar andere vast met Triple lnb) zitten, en 2x dvb-c tuners en ik heb nooit tekort voor opnames en/of tegelijkertijd kijken op sat of Ziggo.


73's

PE1AQZ


Re: DM8000 boot meerdere keren per dag (RC7.2) #60 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69117 berichten

+1763
Excellent

Geplaatst op 6 december 2019 - 16:59

Dat kan, maar de meeste werken slecht of zijn instabiel, en hebben nogal wat processing nodig. Ze halen namelijk de hele transponder binnen, en verwerken die in software (terwijl de box zelf het in de SoC doet).

 

Ons advies is dus om het niet te doen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



1 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 1 bezoekers, 0 anonieme gebruikers