Jump to content


Photo

Signaalzoeker in WebIf

Signaalzoeker

  • Please log in to reply
7 replies to this topic

#1 KlaasVV

  • Senior Member
  • 100 posts

+1
Neutral

Posted 6 December 2019 - 12:37

Geeft de signaalzoeker in WebIf een realtime-waarde weer, met andere woorden wordt de pagina met de signaalzoeker steeds ververst?

Heb een Duo-Lnb van CD. Ik heb gisteren de setup wat veranderd, de nieuwe kabels gaan nu naar de meterkast. Echter, ik heb nu 0 signaal op die nieuwe kabels.

 

Om te proberen heb ik de oude kabels er weer opgeschroefd, op de oude ook 0 signaal. Heb alleen de oude kabels eraf geschroefd, en de nieuwe er weer aan gedaan. Hoe ik de lnb ook beweeg, geen signaal. Ook met de waterpas de goede hoek bepaald, maar geen resultaat.

 

Nu gebruik ik de signaalzoeker in WebIf via mijn mobiel, maar als de waarde niet realtime weergegeven wordt, dan wordt ook lastig.

 

Graag tips



Re: Signaalzoeker in WebIf #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,301 posts

+1,718
Excellent

Posted 6 December 2019 - 13:10

Die is "pseudo-realtime", als ik in de code kijk, dan checkt de pagina elke 5000ms ( = 5 seonden), en dat is m.i. veel te traag voor een juiste afstelling.

 

Er zijn volgens mij ook apps met een satfinder, maar geen idee hoe realtime die zijn, die sturen ook API calls naar de WebIf.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Signaalzoeker in WebIf #3 KlaasVV

  • Senior Member
  • 100 posts

+1
Neutral

Posted 6 December 2019 - 16:13

Even de tijd genomen, maar ik ben bang dat de lnb stuk gegaan is door kortsluiting bij het aansluiten van de nieuwe connectors. Waarschijnlijk heeft de mantel de kern toch ergens geraakt. De tuner(s) zijn hopelijk nog wel heel. Kan de signaalsterkte niet hoger krijgen dan 0%.



Re: Signaalzoeker in WebIf #4 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 posts

+3
Neutral

Posted 6 December 2019 - 16:26

Lijkt me stug dat daar de LNB defect van raakt. eerder de tuner. De voeding komt tenslotte van de tuner af.


Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: Signaalzoeker in WebIf #5 KlaasVV

  • Senior Member
  • 100 posts

+1
Neutral

Posted 6 December 2019 - 16:37

Nou ja, maar waarom doet ie het op de oude kabels dan ook niet meer? Dit op een andere ontvanger dan waarop de nieuwe kabels zaten aangesloten.



Re: Signaalzoeker in WebIf #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 6 December 2019 - 16:53

De LNB kan wel defect geraakt zijn maar dat kan niet door een sluiting in de kabel komen, dat wordt bedoelt met de reactie van @zwelgje, bij een sluiting gaat eerder de tuner defect want die moet de spanning leveren voor de LNB.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Signaalzoeker in WebIf #7 KlaasVV

  • Senior Member
  • 100 posts

+1
Neutral

Posted 6 December 2019 - 17:04

Heb inmiddels een andere lnb besteld. Morgen maar kijken wat de schade is aan de tuner(s).



Re: Signaalzoeker in WebIf #8 KlaasVV

  • Senior Member
  • 100 posts

+1
Neutral

Posted 16 December 2019 - 18:19

Heb toch even de f-connectoren opnieuw bevestigd aan de oude kabels. Deze had ik snel even erop geschroefd om te testen. Bij het eraf halen bleek inderdaad een draadje van de mantel tegen de kern te zitten. Dit keer wat zorgvuldiger de connectoren bevestigd met als resultaat direct beeld. Daarna ook de nieuwe kabels opnieuw van de f-connectoren voorzien. Ook hier 2x een draadje van de mantel tegen de kern. Ook hierna direct beeld.

Geen schade aan de tuners gelukkig.

 

Haastige spoed is zelden goed, dat blijkt maar weer.

 

Die signaalzoeker in webIf doet het bij nog steeds niet, niet op mijn mobiel en ook niet via pc.





Also tagged with one or more of these keywords: Signaalzoeker

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users