Jump to content


Photo

OpenPLi 7.2-release beschikbaar


  • Please log in to reply
535 replies to this topic

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #21 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 10 December 2019 - 06:16

Mooi is dat en @Frenske maakte mij voor rotte vis uit toen ik schreef of er wel getest werd en ik dankbaar moest zijn voor het vele werk. :angry: Er was toch niets mee loos riep Tech nog :P  

Ik wil hier nog wel even op ingaan....het vele werk en de 'rotte vis' opmerking heb ik dan schijnbaar gemist ik lees dat volledig anders, maar dat terzijde....

 

Het probleem is dat men niet op de hoogte is van de processen welke op de achtergrond draaien en zorgen voor het updaten van de bestaande software, zoals Wanwizard al enkele malen opmerkte, is er niets mis met de image als zodanig, ik heb een complete flash gedaan met diverse receivers, en heb dus nergens last van, het probleem zit hem dus in de opmerking dat men in plaats van een volledige flash, nu kon updaten naar de nieuwe release, ook werkte een online flash niet, iets wat bij mij wel vlekkeloos is verlopen.

Een onafhankeljke feed maken voor oscam kan niet, die is architecture afhankelijk en ook zit je met andere dependencies (libcrypto's en dergelijke), dat jij je weggehoond voelde, ervaar ik compleet anders maar dat zal wel te maken hebben met de modus waarin je op dat moment in verkeert, de één leest nu eenmaal anders dan de ander doet.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #22 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 10 December 2019 - 10:04

 

Mooi is dat en @Frenske maakte mij voor rotte vis uit toen ik schreef of er wel getest werd en ik dankbaar moest zijn voor het vele werk. :angry: Er was toch niets mee loos riep Tech nog :P  

Ik wil hier nog wel even op ingaan....het vele werk en de 'rotte vis' opmerking heb ik dan schijnbaar gemist ik lees dat volledig anders, maar dat terzijde.....

 

Goed lezen Tech, ik had het over @Frenske die schreef dit:

 

Ik heb even tot veelvoud van 10 geteld alvorens ik op jouw bijna eeuwige genuil reageer. Man probeer eens een keer enige waardering uit te spreken voor mensen die uren bezig zijn om de Release live te zetten!!!

 

Jij hebt klaarblijkelijk, wellicht zelfs nog minder als ondergetekende, geen flauw idee hoeveel werk het is om ‘even’ een Release te bouwen terwijl de RC tenslotte al goed werkte. Betrokkene, in dit geval en overigens ook in veel andere gevallen Wanwizard, heeft vannacht, ongetwijfeld a.g.v. een constatering van een fout, de eerste build van Release afgebroken, correcties gemaakt en een nieuwe build gestart. Als hij ook maar een vermoeden had dat er tóch nog een feed gerelateerde fout in zat, dan had hij dit vast gelijk gefixt. Dat was vannacht rond 04:00u en wellicht was hij logischerwijs net iets minder scherp. Waar gewerkt wordt daar worden nu eenmaal fouten gemaakt. Zo ken ik mensen die veel fouten maken maar nog veel meer die totaal geen fouten maken omwille van heldere redenen. Jij hebt je kans weer schoon gezien om negativiteit te ventileren. Ik hoop dat jij er heel blij van wordt dat jij weer even je negatieve respons kon spuien.

 

Dat bedoel ik nu voor rotte vis uitmaken, gelijk op de man spelen zonder eerst eens tot 10000 te tellen en eerst eens de reacties af te wachten van andere members, het 7.2 issiue draadje stond er vol mee, en maar blijven volhouden dat er niets mis met r7.2 is. Ook jij roept dat nu weer, wij snappen het niet en weten niet wat er komt kijken bij een nieuwe build.

Frapant is wel dat r7.2 nu off line gehaald is onder het mom van server ellende bla bla, dat zal allemaal wel maar dan blaf je een forum member niet zo af of beticht hem/haar van negatieviteit, logisch toch dat ik zo reageerde, maar het ligt ondanks dat altijd aan de gebruiker(s) en nooit bij jullie, tja en dan heb ik gauw het predicaat '' eeuwige nuiler'', negatief en ondankbaar.

Ik heb Frans daarover een pm gestuurd maar hij verdomt het om te reageren onder het mom van dat hij helemaal klaar is met mij, ik moest dat van jou horen dat ik op zijn negeerlijst sta, dat zal misschien de reden zijn dat hij niet reageert, belachelijk natuurlijk dat een forum beheerder (die toch het aanspreekpunt van een forum moet zijn) dit soort struisvogel praktijken er op na houd.

In deze pm heb ik jou zelfs nog geprezen omdat jij de enige was die het fatsoen had om uitleg te geven dat ik op de negeerlijst stond, maar dat je wel begreep waarom ik zo boos reageerde in dit https://forums.openp...dpost&p=1134373 draadje.

In die zelfde pm heb ik nog een voorbeeld aangehaald dat als mijn auto kapot is ik met een doos gebak naar de garage moet komen met de vermelding ''hartelijk dank dat mijn auto kapot is'', iets soortgelijks verwachte Frans ondanks de problemen kennelijk ook van mij.

,

Ik heb hem diverse keren gevraagd om die modbreak weg te halen omdat dit geen pas heeft zeker nu r7.2 uit de lucht gehaald is en de problemen om welke reden ook nog steeds niet over zijn.


Edited by Sagitarius, 10 December 2019 - 10:07.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #23 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 10 December 2019 - 11:10

Feitjes:

 

1. Er is niets (meer) mis met de 7.2 release sinds alle feeds OK zijn.

2. Dus als je (online) geflashed dan gaat het goed (want het image is goed)

3. Er is wel iets mis als je update van 7.1 naar 7.2.

4  Doe je updaten via het menu dan gaat het fout (omdat sommige pakketjes niet geupdate werden - dus je ziet met gedeeltelijk 7.1 en 7.2 wat niet werkt een een GSOD loop oplevert).

 

Misschien was het voor ons makkelijker geweest als we verplicht hadden iedereen te laten (online) reflashen... ipv heel veel moeite erin hadden gestopt dat een update ook werkte (wat dus onbedoeld mislukt is).

 

Laten we het ff vriendelijk houden hier...


Edited by littlesat, 10 December 2019 - 11:12.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #24 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,458 posts

+114
Excellent

Posted 10 December 2019 - 11:13

Ik heb ditzelfde meegemaakt in het verleden. Ik heb gewoon zelf de handdoek in de ring gegooid.. Je gaat als gebruiker niet doorkomen tot die lui. Alleen als je "worthy" bent verklaard tel je bij hen mee. Daarvoor moet je minimaal een developer zijn of een zeer ervaren (met wat programmeerkennis) gebruiker zijn die meermalen de devs of gebruikers uit de brand hebt geholpen. Voor de rest hanteren ze de aloude regel:

A: Wij hebben altijd gelijk.
B: zo niet, dan treedt regel A in werking
Met één been in het graf..... Helaas

Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #25 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 10 December 2019 - 11:37

Feitjes:

 

1. Er is niets (meer) mis met de 7.2 release sinds alle feeds OK zijn.

2. Dus als je (online) geflashed dan gaat het goed (want het image is goed)

3. Er is wel iets mis als je update van 7.1 naar 7.2.

4  Doe je updaten via het menu dan gaat het fout (omdat sommige pakketjes niet geupdate werden - dus je ziet met gedeeltelijk 7.1 en 7.2 wat niet werkt een een GSOD loop oplevert).

 

Misschien was het voor ons makkelijker geweest als we verplicht hadden iedereen te laten (online) reflashen... ipv heel veel moeite erin hadden gestopt dat een update ook werkte (wat dus onbedoeld mislukt is).

 

Laten we het ff vriendelijk houden hier...

Nu is het misschien ''opgelost'' maar toen ik het schreef niet, pas om 16.00 uur na vele meldingen was er een soort van oplossing, en Wanwizard een dag later op 8 december sneeky in het rood erbij schreef Het is daarom streng aanbevolen om de box the flashen via de setup menu optie, en daar te kiezen voor "met backup" (nb: dit vereist een lokale disk of USB stick).

tja zo klets je je er wel uit en ligt de bal weer bij de gebruikers ipv eens naar de gebruikers te luisteren als die met een gegronde klacht komen.

 

En dat flashen zonder menu daar was ik allang zelf achter gekomen, je schrijft laten we het ff vriendelijk houden, vertel dat eens aan jullie forum baas, die houd het niet zo vriendelijk met zijn modbreaks, en die na mijn vele verzoeken niet weghaalt. Ik blijf er over zeuren, wil gewoon dat dit rechtgezet word.


Edited by Sagitarius, 10 December 2019 - 11:38.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #26 mecsat

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 10 December 2019 - 11:39

bedankt voor de 7.2 versie na een software update lopen ze idd in elkaar, ik zit nu met de brokken en kom er niet meer uit, ik heb een vuduo4k waar ik niks meer in krijgt..en dat voor de kerst, helaas teveel experimenteer werk met kanaallijsten van anderen toe te voegen,d at zou wel eens  de reden kunnen zijn dat tuners in elkaar lopen hoorde ook al van formulars f4 oa. jammer dat openpli niet eerst goed test voordat men het online zet dat mogen wij zeker doen met alle gevolgen van dien, versie 7.1 werkte uitstekend waarom dan vervangen voor 7.2?



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #27 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 10 December 2019 - 13:23

Het is wel een LES dat als je veel pakketjes te updaten heb dat je beter een (online) flash kunt doen. Dan weet je zeker dat alles goed komt. Vroeger was zo wie zo een re-flash verplicht bij een grote update. We hebben ons best gedaan om dit te voorkomen als je van 7.1 naar 7.2 gaat, maar helaas zijn er issues.

 

Ten eerste voor iedereen excuses voor de rompslomp! Dit is heus niet extra gedaan!

 

A. Als je met de brokken zit dan kan je gewoon nog ouderweds via aan USB stick flashen. Dat kan altijd en ook dan komt met 7.1 de autorestore terug als je met dezelfde USB stick werkt of je box een harddisk heeft.

 

B. Als het lukt kan dat ook nog via de online flash. Maar men zegt dan bij een eerste toetsdruk al een GSOD komt, dus dan gaat regel A weer in werking.


Edited by littlesat, 10 December 2019 - 13:25.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #28 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 10 December 2019 - 13:47

Het is wel een LES dat als je veel pakketjes te updaten heb dat je beter een (online) flash kunt doen. Dan weet je zeker dat alles goed komt. Vroeger was zo wie zo een re-flash verplicht bij een grote update. We hebben ons best gedaan om dit te voorkomen als je van 7.1 naar 7.2 gaat, maar helaas zijn er issues.

 

Ten eerste voor iedereen excuses voor de rompslomp! Dit is heus niet extra gedaan!

 

A. Als je met de brokken zit dan kan je gewoon nog ouderweds via aan USB stick flashen. Dat kan altijd en ook dan komt met 7.1 de autorestore terug als je met dezelfde USB stick werkt of je box een harddisk heeft.

 

B. Als het lukt kan dat ook nog via de online flash. Maar men zegt dan bij een eerste toetsdruk al een GSOD komt, dus dan gaat regel A weer in werking.

Bedankt Littlesat dat is tenminste een goede reactie, excuses wat mij betreft aanvaard, iets wat ik nog niet van andere pli leden gehoord heb, zeker kan er wat misgaan maar geef dat dan toe, en niet gelijk in de verdedigings mode gaan.


73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #29 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 10 December 2019 - 13:53

Ten eerste voor iedereen excuses voor de rompslomp! Dit is heus niet extra gedaan!

 

 

Inderdaad een rompslomp die gelukkig aan mij is voorbij gegaan, maar zoals ik ook al eerder heb opgemerkt, het is behoorlijk onkies om na een "rommelige" morgen te reageren zoals @Frenske heeft gedaan in #post14 van het 7.2 issues draadje.

 

 

 

Ik heb Frans daarover een pm gestuurd maar hij verdomt het om te reageren onder het mom van dat hij helemaal klaar is met mij, ik moest dat van jou horen dat ik op zijn negeerlijst sta, dat zal misschien de reden zijn dat hij niet reageert, belachelijk natuurlijk dat een forum beheerder (die toch het aanspreekpunt van een forum moet zijn) dit soort struisvogel praktijken er op na houd.

 

 

 

Jammer dat @Frenske niet (meer) wil reageren. Betekent in vele gevallen dikwijls zoiets als ; "Stil Zwijgen = Verhullen"

 

Tot slot, complimenten voor het team. OpenPli 7.2 werkt prima. Op naar versie 8 waarin allerlei onvolledigheden ook worden ingevuld zodat, bijv. voor gebruikers met externe USB-HDD dat ook de settings van de NFSserver middels een goede GUI kan invullen. 



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #30 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 10 December 2019 - 14:08

Misschien kookt het bij ons ook een beetje over... WanWizard o.a. heeft nachtelijke uren gemaakt om het gedoe op de buildserver proberen op te lossen. Anderen zitten hier dan samen met hem te testen of een update inderdaad werkt voordat we het echt vrijgeven en blijkbaar is er iets over het hoofd gezien of niet opgevallen bij het testen,

 

Ook door het vele werk en nachtelijke uren is het lontje korter dan normaal en zijn onze tenen langer dan normaal.

 

Zeker als anderen hier dan ook een beetje 'als beste stuurwal aan wal' inclusief de bijbehorende korte lontjes en lange tenen gaan ageren dan is het gevolg een onbedoelde oorlog met niet allen explosies, maar vooral zwart/blauwe lange tenen.

 

Laat Frenske dan maar eens even met rust afkoelen en bijkomen! En laat Wanwizard dan maar even met rust een oplossing zoeken.

 

7.2 Stable komt eraan, met of zonder upgrade mogelijkheid!... zodat we ook eindelijk aan 8.0 (waarschijnlijk Thud) kunnen werken en ook e.e.a. nieuw spul in de images kunnen toevoegen,


Edited by littlesat, 10 December 2019 - 14:14.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #31 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 10 December 2019 - 14:26

Als er wordt gesproken over "misschien" en een "beetje" valt het allemaal wel mee, toch ?? Om dan nog eens te spreken over een gevolg van een onbedoelde oorlog en lange tenen ????????????????????

 

Klinkt toch allemaal onprettig en onbedoeld, blijft de vraag waarom @Frenske moet afkoelen na die morgentest (ochtendshift) en nu zelfs alles negeert, is het weghalen van een overhitte modbreak nu zo moeilijk ?


Edited by HPPli, 10 December 2019 - 14:27.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #32 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 10 December 2019 - 16:11

Jammer dat @Frenske niet (meer) wil reageren. Betekent in vele gevallen dikwijls zoiets als ; "Stil Zwijgen = Verhullen"

 

Dat mag je, wat mij betreft zo lezen, iedereen heeft recht op een mening maar in mijn optiek ga je daar toch echt tekort door de bocht....

 

Overigens snap ik niet waarom hier gereageerd wordt over zaken die in een ander topic spelen, dat maakt het lezen er niet echt makkelijker op.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #33 dolphs

  • Senior Member
  • 980 posts

+8
Neutral

Posted 10 December 2019 - 16:47

iets aan de hand met deze feed ?

wget: server returned error: HTTP/1.1 404 Not Found
Collected errors:
 * opkg_download_backend: Failed to download http://downloads.openpli.org/feeds/openpli-7-release/vuuno4k/Packages.gz, wget returned 1.

root@vuuno4k:~#



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #34 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 10 December 2019 - 16:53

 

 

Overigens snap ik niet waarom hier gereageerd wordt over zaken die in een ander topic spelen, dat maakt het lezen er niet echt makkelijker op.

 

Oh gaat dat zo hier...in het kader van kritiek is goed maar ik moet het er wel mee eens zijn, en dan verwijder je ze maar zonder opgaaf van reden of je verplaatst ze naar het desbetreffende draadje, wees eens flink en laat @Frenske zijn verhaal nu eens doen ipv zich te blijven verschuilen en jullie voor het karretje te laten spannen. Dan hoeven we niet meer te reageren in dit draadje.


Edited by Sagitarius, 10 December 2019 - 16:56.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #35 gerard0610

  • Senior Member
  • 939 posts

+41
Good

Posted 10 December 2019 - 16:58

Ik wil het OpenPli team expliciet bedanken voor al het werk wat ze nu doen en in het verleden hebben gedaan. Hoeplijk vinden anderen dat ook, ondanks dat men mogelijk nu wat problemen heeft.

Maar ik hoop niet dat het OpenPli team door de soms wat negatieve reacties, die ik met name de laatste dagen lees, gedemotiveerd zal raken.



Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #36 dolphs

  • Senior Member
  • 980 posts

+8
Neutral

Posted 10 December 2019 - 17:08

Ik wil het OpenPli team expliciet bedanken voor al het werk wat ze nu doen en in het verleden hebben gedaan. Hoeplijk vinden anderen dat ook, ondanks dat men mogelijk nu wat problemen heeft.

Maar ik hoop niet dat het OpenPli team door de soms wat negatieve reacties, die ik met name de laatste dagen lees, gedemotiveerd zal raken.

 

ik sluit mij hier volledig bij aan.

 

In het algemeen en ik bedoel niemand specifiek 

geldt eigenlijk voor elke update een backup hebben en als het dan onverhoopt misgaat ben je binnen 30 minuten weer terug.

Heb je je restore niet onder controle, of doe je dat niet blijf er dan vanaf! 

Met name lieden die zo'n linux doos aanschaffen met nauwelijks verstand dan stijgt de irritatie graad zodra deze groep begint te brullen wanneer " de update knop is aangeraakt "

 

Kortom kritiek mag, fouten worden gemaakt, maar kappen met modder gooien en zorg dat je zelf in control bent, nogmaals het blijft hobby en realiseer dat nou eens. 

@PLi mannen : hulde voor jullie geduld en moed om door te gaan met 8.0 na al die jaren.  :thumbs-up:


Edited by dolphs, 10 December 2019 - 17:09.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #37 FRAP

  • Senior Member
  • 329 posts

+23
Neutral

Posted 10 December 2019 - 17:26

The only thing that annoys me right now is that WanWizard does not devote to sleep. It is not good when a person is awake for a long time. The brain is required to rest as well as vision. WanWizard YOU need Rest.


Alcohol for wimps. Strong people enjoy depression.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #38 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 10 December 2019 - 17:26

Ik ben dit gezeik een beetje beu aan het worden.

 

Ik heb sinds dit weekend de 5 uur per nacht niet gehaald, en ben continue bezig met debuggen en fixen.

 

Ik doe dit niet voor mijn lol, ik doe dit voor jullie, gratis en voor niks. Als je dat niet bevalt:

  • gebruik dan gewoon de box van de provider
  • gebruik een ander image, als het daar zoveel beter is
  • gebruik stabiele en bewezen versies, dagelijks updaten is nergens voor nodig voor de gemiddelde gebruiker
  • of bouw je eigen image als je jezelf geen gemiddelde gebruiker vind

Maar heb niet het lef om commentaar te leveren op het vele werk wat wij er in stoppen, zodat jij er geheel gratis van kan genieten!

 

/rant over


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #39 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 10 December 2019 - 17:28

Even voor de duidelijkheid: als ik een probleem post dan is dat puur ter informatie voor het team.

 

Verder sluit ik me volledig aan bij dolphs, gerard en de rest, het blijft hobby. Maar ook testen/problemen melden is een onderdeel van de hobby.

 

En ik vind het verder helemaal top hoeveel moeite het PLI team steekt in die PLI image. Niks negatiefs daarover van mijn kant.


Edited by Dimmie, 10 December 2019 - 17:31.


Re: OpenPLi 7.2-release beschikbaar #40 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 10 December 2019 - 17:33

Ik ben dit gezeik een beetje beu aan het worden.

 

Ik heb sinds dit weekend de 5 uur per nacht niet gehaald, en ben continue bezig met debuggen en fixen.

 

Ik doe dit niet voor mijn lol, ik doe dit voor jullie, gratis en voor niks. Als je dat niet bevalt:

  • gebruik dan gewoon de box van de provider
  • gebruik een ander image, als het daar zoveel beter is
  • gebruik stabiele en bewezen versies, dagelijks updaten is nergens voor nodig voor de gemiddelde gebruiker
  • of bouw je eigen image als je jezelf geen gemiddelde gebruiker vind

Maar heb niet het lef om commentaar te leveren op het vele werk wat wij er in stoppen, zodat jij er geheel gratis van kan genieten!

 

/rant over

He hé ik dacht al wanneer krijgen we dit liedje weer eens te horen...….leer eens om te gaan met kritiek beste pli team, Dimmie verwoorde het goed ''......ook testen/problemen melden is een onderdeel van de hobby''. dan kunnen we zeker begrip hebben dat je maar 5 uur op je nest gelegen hebt.


Edited by Sagitarius, 10 December 2019 - 17:36.

73's

PE1AQZ



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users