Jump to content


Photo

OpenPli Release 7.2 problemen.


  • Please log in to reply
233 replies to this topic

Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #41 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 7 December 2019 - 23:20

Via software update of telnet wil het gewoonweg niet lukken op de Zgemma H9T. Ik zal zo eens de H9.2H proberen, maar ga ervanuit dat daarbij hetzelfde probleem optreed.

 

Maakt ook verder niet uit, dan flashen we gewoon helemaal opnieuw, dat werkt wel.



Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #42 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,600 posts

+1,739
Excellent

Posted 7 December 2019 - 23:31

Hoe doe je het in telnet? Gewoon "opkg upgrade" is een slecht idee, opkg snapt niks van package dependencies.

 

Bij software update gaat inderdaad iets mis, maar geen idee wat. Alle packages hebben een update, er zit niks in 7.1 wat toevallig overgeslagen wordt.

 

Ik ben nu met de hand package voor package aan het updaten om te kijken of ik iets vreemds zie.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #43 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,600 posts

+1,739
Excellent

Posted 8 December 2019 - 00:17

Reden van het probleem gevonden.

 

Met de update komt een update van de linux kernel mee, en die moet geflasht worden. En daar lijkt iets mis te gaan, als ik die uitsluit van update werkt het prima.

 

Volgende stap is het waarom uitzoeken, en eens we dat weten, uitzoeken hoe probleem te adresseren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #44 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 8 December 2019 - 00:48


Kom maar op met die handel dan kom ik wel naar de UK een lekkere pint drinken, misschien kun je onder het genot daarvan nog wat van me leren. :P

 

That's the spirit ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #45 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 December 2019 - 03:57

Helaas weer 1 om te melden:

 

VU+ Ultimo 4k > als je via software update de box gaat updaten vanaf 7.1, dan komt je box na restart in een bootloop terecht.

 

Als je via telnet update (opkg update && opkg upgrade) dan zie je ladingen fouten voorbij komen. Als je daarna de box reboot komt die ook weer in een bootloop terecht.



Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #46 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 December 2019 - 04:20

En nog 1:

 

Als je de Ultimo 4K via image flashen met backup doet, dan gaat het flashen goed maar zodra je selecteert dat de backup terug gezet moet worden dan volgen er alleen maar errors over het scherm en er wordt op een settings file na geen ene plugin terug gezet. M.a.w. je kunt op je settings file na dan alsnog de hele box opnieuw inrichten. Heb dit meerdere keren getest door steeds de backup van 7.1 terug te zetten, maar steeds zelfde probleem.


Edited by Dimmie, 8 December 2019 - 04:21.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #47 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,600 posts

+1,739
Excellent

Posted 8 December 2019 - 05:54

Dit

opkg update && opkg upgrade

moet je NOOIT doen!

 

opkg heeft geen enkel benul van dependencies, zoals apt, yum en dnf dat wel hebben. Als je gewoon een "opkg upgrade" doet dan deinstalleert hij eerst alle pakketten, voordat hij alle nieuwe installeerd. Je krijgt die foutmeldingen omdat er dan tijdens het proces allerlei scripts lopen die van alles en nog wat missen.

 

Om die reden doet de installatie optie in het menu eerst een aantal pakketten los, en daarna de resterende pakketten een voor een.

 

Verder zou meer info als "ladingen fouten" en "allemaal errors" welkom zijn.

 

Het zou zo maar eens zo kunnen zijn dat je bezig bent terwijl onze hoster met groot onderhoud bezig is (was vannacht van 2 tot 5 jou tijd, en net klaar), en daar zou het zo maar eens mee te maken kunnen hebben.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #48 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 8 December 2019 - 06:04

Als het updaten vanuit het menu niet lukt, dan ga ik dingen proberen zoals via telnet. Nergens is een melding gekomen bij het updaten dat de hoster plat ligt wegens groot onderhoud, onbereikbaar is of wat dan ook en de box stelt dan blijkbaar ook het updaten niet uit maar reboot gewoon en de boel komt in een bootloop.

 

Als het echt zo is dat een box in bootloop terecht kan komen omdat een hoster met onderhoud bezig is dan lijkt mij dat niet handig, dan wordt het dus gokken voor een gebruiker of je veilig kunt updaten of niet.



Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #49 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,600 posts

+1,739
Excellent

Posted 8 December 2019 - 06:20

Snap ik, maar het is wat het is.

 

De box praat niet rechtstreeks met de distributie server, die praat met de CDN nodes (de download mirrors), en dat zijn caching proxies. Dus die zullen wat ze in cache hebben leveren, ook al is de upstream down. Maar wat ze niet hebben ontbreekt.

 

Idealiter zou de box eerst alles moeten downloaden, en daarna een update van de lokale files moeten doen, dat doen apt en yum en zo ook. Maar ook op dat vlak is opkg vrij dom.

 

En wat de hoster betreft, als de donaties flink gaan toenemen dan kunnen we over 24/7 SLA's gaan nadenken, tot dan zullen we moeten leven met de beperkingen, en kunnen dit soort dingen gebeuren. Ze hadden het ook gewoon overdag kunnen doen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #50 MartH

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2019 - 09:22

Het ziet er naar uit dat ik ook na de update met "groene schermen"  zit en wordt gevraagd om de logfile (inmiddels 30 stuks) op te sturen ergens naar hier! Wie weet waar ik deze droppen kan? En natuurlijk hoe ik weer terug kan naar de laatst werkende versie??

Ik hoop dat er iemand is die mij (als niet expert) op een normale begripvolle manier een antwoord of hulp kan bieden.



Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #51 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,600 posts

+1,739
Excellent

Posted 8 December 2019 - 09:37

Wanneer heb je die update gedaan? En over welke box hebben we het?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #52 MartH

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2019 - 09:52

Wanneer heb je die update gedaan? En over welke box hebben we het?

Hoi, ik heb de update vanmorgen gedaan (ca 8:30u)! Ik heb een VU+ DUO 4k.

Maar zag in het groene scherm staan het verzoek om de logfile(s) op te sturen naar dit forum. Alleen zie ik niet waar!?

Op dit forum zag ik gelukkig dat ik niet de enige ben met problemen na de laatste update...



Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #53 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 8 December 2019 - 10:03

Rechts onset is een klopt op het forum met meer opties... daar kan je ook files uploaden

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #54 hotatomic

  • Senior Member
  • 146 posts

+4
Neutral

Posted 8 December 2019 - 10:47

Uno4k update bij kennis ook mis gegaan heb inmiddels schone flash gedaan en alles weer up en running. Hoop echter dat anderen niet gaan updaten daar dit dus een groen scherm oplevert.



Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #55 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 8 December 2019 - 10:54

Ik zal het iets begrijpelijker uitleggen. 

​1. Tijdens het plaatsen van een nieuw bericht is er een knop ‘uitgebreid reageren’. Druk daarop.

2. Daarna kan je onderin het scherm kiezen voor bestanden toevoegen.

3. Druk op ‘kies bestand’, in jouw geval één van de crashlogs, en kies daarna voor ‘bestand toevoegen.

4. Sla vervolgens jouw bericht op met ‘reactie toevoegen’.

 

Zo heb ik deze twee screenshots ook toegevoegd.

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #56 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 8 December 2019 - 11:04

Rechts onset is een klopt op het forum met meer opties... daar kan je ook files uploaden

Vertaling: ;)

 

 

Rechts onderin is een knop op het forum met meer opties.....daar kan je ok files uploaden


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #57 dolphs

  • Senior Member
  • 983 posts

+8
Neutral

Posted 8 December 2019 - 11:42

OpenPLI7.2 inmiddels ook hier weer geflashed, Vu+Uno4k, naar aanleiding van ....

Ben in ieder geval blij, dat ik het niet eerst remote op een slordige 1800km afstand heb gedaan (ET10000) ...


Edited by dolphs, 8 December 2019 - 11:42.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #58 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 December 2019 - 11:48

@Frenske, na het lezen van de vele update problemen naar 7.2 in dit draadje denk ik dat je me wel een klein excuus verschuldigd bent en je ''modbreak'' https://forums.openp...dpost&p=1134505 zoals ik al eerder vroeg weghaalt. Ik hoor je nl niet uitvaren tegen andere members die hetzelfde probleem hebben dat de ontvanger in een loop blijft zitten als je de instellingen automatisch terug laat zetten, bij deze members zet je geen modbreak in hun post over het ''eeuwige genuil'' wat dat ook mag zijn.

 

Frappant ook dat Wanwizard in de aankondiging van r7.2 nu schrijft:

edit:er zijn problemen gemeld bij het updaten van sommige boxen, een aantal daarvan starten niet meer op na de update.

 

Het is daarom streng aanbevolen om de box the flashen via de setup menu optie, en daar te kiezen voor "met backup" (nb: dit vereist een lokale disk of USB stick).

Het zou misschien beter zijn voordat je impulsief een modbreak doet zelf eerst eens tot 10000 gaat tellen, misschien is er wel echt iets aan de hand met de 7.2 relaese, en eerst de reacties van andere members afwacht.


Edited by Sagitarius, 8 December 2019 - 11:50.

73's

PE1AQZ


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #59 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 8 December 2019 - 11:51

Er is 'an sich' niets mis met de release 7.2 alleen is de methode om te upgraden niet correct verwoord,

als je kiest voor een flash optie (kan wel vanuit het menu) loop je niet tegen die problemen aan, kies je voor een upgrade, gaat het wel mis.

 

De manier waarop je tekeer gaat is begrijpelijk maar bij een aantal mensen van ons is de grens bereikt en daar niet (meer) van gediend, zeker niet als ik naga wat er achter de schermen allemaal gedaan is om dit allemaal te bewerkstelligen, kan ik me de reactie voorstellen. Jullie hebben daar geen weet van en dat is ook niet nodig.

 

Frenske zal jouw reactie niet kunnen lezen, die is er een beetje klaar mee en heeft je toegevoegd aan zijn 'ignore list'.

 

Ik wil er verder niet meer op reageren, dat verziekt dit topic alleen maar en heeft niets met de OpenPLi Release 7.2, als zodanig van doen, dus graag weer on topic.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #60 MartH

  • Member
  • 15 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2019 - 12:32

Rechts onset is een klopt op het forum met meer opties... daar kan je ook files uploaden

OK, dank je wel!

Attached Files




4 user(s) are reading this topic

0 members, 4 guests, 0 anonymous users