Jump to content


Photo

OpenPli Release 7.2 problemen.


  • Please log in to reply
233 replies to this topic

#1 verkaik15

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 7 December 2019 - 11:05

 heb de stable 7.2 geplaatst maar nu ik bij softcam instellingen kijk na dat oscam geplaatst is en ik wil kies de softcam drukken gebeurd er niets meer ???

hoe kan dit



Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #2 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 7 December 2019 - 13:00

Herstart de Softcam ook al geprobeerd?



Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #3 verkaik15

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 7 December 2019 - 13:09

Herstart de Softcam ook al geprobeerd?

na alles er op gezet te hebben 7.2 en ik ga menu instellingen softcam/ci softcam instellingen kies softcam en ik druk hier op gebeurt er niets ..

geen optie ook als je naar applicatie gaat en groene knop drukt en naar softcam onder gaat en daar oscam download doet het niets .

gebruik je DCC en kijk daar in etc  /tuxbox/config/oscam dan staat er geen config optie ..

nu lees ik hier op site dat dit een 7.2 probleem is nog ..

heeft u of iemand op een of ander manier toch voor elkaar gekregen wat ben nu terug gegaan naar 7.1 versie



Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,586 posts

+1,738
Excellent

Posted 7 December 2019 - 14:51

Fout in de feed, wordt aan gewerkt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #5 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 7 December 2019 - 15:33

Picons zijn ook niet te downloaden. Staat er zelfs niet eens.


Edited by cobus, 7 December 2019 - 15:34.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,586 posts

+1,738
Excellent

Posted 7 December 2019 - 15:36

3rd-party feeds en picons zouden er ook weer moeten staan (kan even duren voordat de mirrors dat in de gaten hebben, ipv cache timeouts).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #7 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 7 December 2019 - 15:43

Nu nog niet maar zal straks ff kijken.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #8 verkaik15

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 7 December 2019 - 15:45

Dus nog even wachten met downloaden van site nog??
De 7.2 of kan het al.

Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,586 posts

+1,738
Excellent

Posted 7 December 2019 - 15:45

Ik denk dat de cache timeout 30 minuten is, maar ik weet 't niet zeker.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,586 posts

+1,738
Excellent

Posted 7 December 2019 - 15:47

Dus nog even wachten met downloaden van site nog??
De 7.2 of kan het al.

 

Ligt er aan wat je nodig hebt. Op dit moment werken alleen de 3rd-party feeds en de picon feed nog niet, voor de meeste mensen niet echt relevant / functioneel blokkerend.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #11 verkaik15

  • Member
  • 11 posts

0
Neutral

Posted 7 December 2019 - 15:54

Dus nog even wachten met downloaden van site nog??
De 7.2 of kan het al.

 
Ligt er aan wat je nodig hebt. Op dit moment werken alleen de 3rd-party feeds en de picon feed nog niet, voor de meeste mensen niet echt relevant / functioneel blokkerend.
Dat ik de oscam kan plaatsen weer...is dat gefixt?
Normaal download ik de nieuwe openpli op de site en doe
Een fresh image flash via pc ..

Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #12 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 7 December 2019 - 15:57

 

 

Dus nog even wachten met downloaden van site nog??
De 7.2 of kan het al.

 
Ligt er aan wat je nodig hebt. Op dit moment werken alleen de 3rd-party feeds en de picon feed nog niet, voor de meeste mensen niet echt relevant / functioneel blokkerend.
Dat ik de oscam kan plaatsen weer...is dat gefixt?
Normaal download ik de nieuwe openpli op de site en doe
Een fresh image flash via pc ..

 

OScam is gefixt


Edited by 40H3X, 7 December 2019 - 15:58.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #13 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 7 December 2019 - 17:11

7.2 geflasht automatische instellingen van 7.1rc terug gezet, en alles zonder problemen op mijn HD51


Edited by Loui (PD1LOI), 7 December 2019 - 17:11.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #14 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 7 December 2019 - 17:13

Wat een gedoe toch allemaal als dit de stable versie is..... vraag ik me af of er nog iets getest word voor deze in de lucht gezet word, daar is toch een rc voor bedoeld. :angry:  Ik was voor een kennis een ET8000 aan het updaten mijn hemel wat een klus was dat iets wat normaal 10 minuten duurt duurde nu ruim 1,5 uur en is nog niet helemaal in orde met Oscam. :(

Misschien is het een idee om niet alle feeds zoals de veel gebruikte softcam feeds aan een image versie te linken zoals nu maar gewoon zonder versie dan hoeven jullie niet alle URL's om te zetten. Het grote voordeel hiervan zou zijn dat je zelfs nog oudere images kan gebruiken vanaf bv pli 6.2 of 7.0 en toch een softcam opnieuw kan installeren. :rolleyes:

Nu bleef bij mij de boel hangen (booting....) nadat de ontvanger na de flash de instellingen wilde terugzetten hij kennelijk niet het goede pad voor de oscam binary kon vinden. Nadat ik hem voor de zoveelste keer heb geflasht startte hij door en heb oscam geïnstalleerd en heb daarna handmatig de instellingen teruggezet en eindelijk deed ie het weer.

 

[modbreak=Toch maar even een nuance toegevoegd.]Ik heb even tot veelvoud van 10 geteld alvorens ik op jouw bijna eeuwige genuil reageer. Man probeer eens een keer enige waardering uit te spreken voor mensen die uren bezig zijn om de Release live te zetten!!!

Jij hebt klaarblijkelijk, wellicht zelfs nog minder als ondergetekende, geen flauw idee hoeveel werk het is om ‘even’ een Release te bouwen terwijl de RC tenslotte al goed werkte. Betrokkene, in dit geval en overigens ook in veel andere gevallen Wanwizard, heeft vannacht, ongetwijfeld a.g.v. een constatering van een fout, de eerste build van Release afgebroken, correcties gemaakt en een nieuwe build gestart. Als hij ook maar een vermoeden had dat er tóch nog een feed gerelateerde fout in zat, dan had hij dit vast gelijk gefixt. Dat was vannacht rond 04:00u en wellicht was hij logischerwijs net iets minder scherp. Waar gewerkt wordt daar worden nu eenmaal fouten gemaakt. Zo ken ik mensen die veel fouten maken maar nog veel meer die totaal geen fouten maken omwille van heldere redenen. Jij hebt je kans weer schoon gezien om negativiteit te ventileren. Ik hoop dat jij er heel blij van wordt dat jij weer even je negatieve respons kon spuien.

 

En ja, het zal duidelijk zijn dat ik deze neerhalende kritiek van jou spuugzat ben. Opbouwende kritiek is prima, maar neerhalen is, zeker als je zelf geen zak uitvoert, het makkelijkst. Solliciteer eens bij de Muppets, misschien hebben zij daar behoefte aan een derde mopperkont op het balkon.

 

[/modbreak]

 

Edited by Frenske


73's

PE1AQZ


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,586 posts

+1,738
Excellent

Posted 7 December 2019 - 18:36

Je hebt geen flauw benul van wat er fout gegaan is, je zwamt maar een deel in de rondte, Het heeft helemaal niks met versies, linken, of omzetten te maken.

 

Je had ook gewoon kunnen wachten totdat we hadden geannonceerd dat er een nieuwe versie was, dan had je dit probleem helemaal niet gehad.

 

Ik stel voor dat jij op mijn stoel komt zitten, en alles dat ik doe, ontdanks mijn medische beperkingen en geheel gratis en voor niks, van me overneemt. Deal? Zo niet, dan stel ik voor dat je je schuif in het vervolg gesloten houd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #16 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 7 December 2019 - 19:13

Je had ook gewoon kunnen wachten totdat we hadden geannonceerd dat er een nieuwe versie was, dan had je dit probleem helemaal niet gehad.

 

Ik stel voor dat jij op mijn stoel komt zitten, en alles dat ik doe, ontdanks mijn medische beperkingen en geheel gratis en voor niks, van me overneemt. Deal? Zo niet, dan stel ik voor dat je je schuif in het vervolg gesloten houd.

 

Relativeren is hier wel op zijn plaats, @Wanwizzard je schreef zelf al afgelopen nacht dat de boel geregeld was ! ( Neem aan dat dat was na de constatering van een fout, de eerste build Release afgebroken, correcties gemaakt en een nieuwe build gestart. :rolleyes:  E.e.a. volgens @ Frenske in post #14)

 

Geplaatst op Vandaag, 03:47  (Zaterdagmorgen heel vroeg dus !)

Vandaag hebben we OpenPLi 7.2-release beschikbaar gesteld.

Boxen met 7.1-release zullen automatisch worden opgewaardeerd bij een software update.

Boxen met een andere OpenPLi versie zullen opnieuw geflasht moeten worden.

 

In de komende dagen zal de 7.2 release candidate, inclusief de plugin feeds, van onze download servers worden verwijderd.


Edited by HPPli, 7 December 2019 - 19:15.


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 7 December 2019 - 19:21

En die aankondiging is ook niet voor niets weer weggehaald, man wat een gezever om niets.......


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #18 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 7 December 2019 - 19:25

En die aankondiging is ook niet voor niets weer weggehaald, man wat een gezever om niets.......

 

Staat nog steeds in de rubrieken "vastgeprikt" :P  Trouwens weet jij misschien wat eeuwig genuil precies is ? en/of wat dat dan te maken heeft met OpenPli Release 7.2 ?



Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,635 posts

+459
Excellent

Posted 7 December 2019 - 19:30

Ik weet er alles van maar laat me er verder niet over uit, in elk geval niet publiek op het forum, dat levert alleen nog meer negativiteit op en dat is iets waar niemand op zit te wachten, daar is dit ook niet de plek voor.

 

Intussen is die aankondiging weer 'open' gezet omdat de feed issues zijn opgelost. :)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: OpenPli Release 7.2 problemen. #20 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 7 December 2019 - 19:36

Je hebt geen flauw benul van wat er fout gegaan is, je zwamt maar een deel in de rondte, Het heeft helemaal niks met versies, linken, of omzetten te maken.

 

Je had ook gewoon kunnen wachten totdat we hadden geannonceerd dat er een nieuwe versie was, dan had je dit probleem helemaal niet gehad.

 

Ik stel voor dat jij op mijn stoel komt zitten, en alles dat ik doe, ontdanks mijn medische beperkingen en geheel gratis en voor niks, van me overneemt. Deal? Zo niet, dan stel ik voor dat je je schuif in het vervolg gesloten houd.

Dat hoef ik ook niet te weten, ik en velen met mij constateerden dat oscam niet aanwezig is, er zijn diverse (3 of 4!!!) draadjes over het ontbreken van oscam, zelfs in de oude r7.1 werkte de oscam feed niet ook Cccam zat er niet in. Van r7.1 mag ik toch nog wel verwachten dat die nog wel werkt, een member melde zelfs dat de feed van 6.2 wel werkte

Het zal vast veel werk zijn maar test dan de boel eerst, het probleem bij pli is en ik roep dat niet alleen dat jullie veel te veel merken ondersteunen dan krijg je dit soort problemen, vandaar mijn suggestie maak een universele softcam feed net als OpenAtv die voor alle versie images werken dat scheelt jullie een hoop omzetting (of hoe je het ook wil noemen) werk.

 

@Frenske [modbreak=Toch maar even een nuance toegevoegd.]Ik heb even tot veelvoud van 10 geteld alvorens ik op jouw bijna eeuwige genuil reageer. Man probeer eens een keer enige waardering uit te spreken voor mensen die uren bezig zijn om de Release live te zetten!!!

 

Ik heb ook tot 100 geteld Frans toen ik voor de tigste keer opnieuw moest flashen :angry: , moet ik dan ook nog waardering uit spreken ik dacht het toch niet hé, ga eens wat beter met kritiek om van jullie gebruikers dan dat eeuwige gezeik over het vele werk wat een release met zich mee brengt, en dat daar veel vrije tijd inzit dat liedje kennen we nu wel. 


73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users