Jump to content


Photo

CIFS en 7.2


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 robadouche

  • Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 7 December 2019 - 23:41

Hoi allemaal, dank voor de bergen werk die er weer verzet zijn!

 

Ik heb vanmorgen 7.2 geflashed met restore van oude instellingen. In de nieuwe release heb ik vaak een spinner. Dat lijkt door langzame CIFS te komen. Als ik namelijk mijn opnames wil bekijken dan duurt het vele minuten voor de lijst is geladen. En als ik van zender wil wisselen dan duurt dat ook ongeveer een halve minuut, tenminste als de automatische opname voor terugspoelen tijdens lineair kijken is gestart. Als ik vanuit de shell naar de opname directory kijk is er niets aan de hand. Snel als altijd. Ik zie bij de automounts.xml dat er CIFS opties zijn toegevoegd die ik volgens mij eerst niet had. Als ik een nieuwe mount maak op rw, dan worden ze automatisch aangepast.

 

Opnames lijken gewoon gelukt. En ik kan opnames ook gewoon terugkijken. Als ik een opname start hoef ik niet te wachten. En vooruit / achteruit gaat ook gewoon snel.

 

Mijn NAS is een synology met de nieuwste firmware. Dus daar zit volgens mij het probleem niet. Met 7.1 liep het ook allemaal vlekkeloos. Iemand een idee wat er aan de hand is?

 

Groet,

 

Rob

<?xml version="1.0" ?>
<mountmanager>
<cifs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>False</hdd_replacement>
  <ip>192.168.178.3</ip>
  <sharename>mediaNas1</sharename>
  <sharedir>media</sharedir>
  <options>vers=2.1,sec=ntlmssp,rw</options>
  <username>pvr</username>
  <password>***</password>
 </mount>
</cifs>
<cifs>
 <mount>
  <active>True</active>
  <hdd_replacement>True</hdd_replacement>
  <ip>192.168.178.3</ip>
  <sharename>pvrshareNAS1</sharename>
  <sharedir>pvrshare</sharedir>
  <options>vers=2.1,sec=ntlmssp,rw</options>
  <username>pvr</username>
  <password>***</password>
 </mount>
</cifs>
</mountmanager>


Edited by robadouche, 7 December 2019 - 23:44.


Re: CIFS en 7.2 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 7 December 2019 - 23:51

Als al je oude samba settings terug gezet zijn, dan kan het zijn dat je nu een foute config hebt.
 
Je moet deze aanpassing hebben: https://github.com/O...f7a7a385d8b4cfe
 
Kijk in /etc/samba/smb.conf, verwijder de regels in rood in bovenstaande link, en voeg de groene er aan toe. Herstart daarna de box.
 

Snel als altijd. Ik zie bij de automounts.xml dat er CIFS opties zijn toegevoegd die ik volgens mij eerst niet had. Als ik een nieuwe mount maak op rw, dan worden ze automatisch aangepast.


7.2 doet SMB versie detectie, zoals Windows, en om te voorkomen dat dit bij elke mount moet gebeuren, wordt de versie informatie in de opties opgeslagen.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: CIFS en 7.2 #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 8 December 2019 - 00:58

Even los van een eventuele oude versie van samba, kan de synology ook uitstekend overweg met NFS, ik zou dat eens proberen in plaats van CIFS.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: CIFS en 7.2 #4 robadouche

  • Senior Member
  • 63 posts

0
Neutral

Posted 8 December 2019 - 11:35

Als al je oude samba settings terug gezet zijn, dan kan het zijn dat je nu een foute config hebt.
 
Je moet deze aanpassing hebben: https://github.com/O...f7a7a385d8b4cfe
 
Kijk in /etc/samba/smb.conf, verwijder de regels in rood in bovenstaande link, en voeg de groene er aan toe. Herstart daarna de box.
 

Snel als altijd. Ik zie bij de automounts.xml dat er CIFS opties zijn toegevoegd die ik volgens mij eerst niet had. Als ik een nieuwe mount maak op rw, dan worden ze automatisch aangepast.


7.2 doet SMB versie detectie, zoals Windows, en om te voorkomen dat dit bij elke mount moet gebeuren, wordt de versie informatie in de opties opgeslagen.

 

Hoi Wanwizard, deze had ik al ergens gevonden en gechecked. Die instellingen staan goed. smb.conf zit niet in mijn autorestore. smb-user.conf wel, maar die is leeg. Maar je hebt me in ieder geval toch de goede kant opgestuurd. Ik ben even in de instellingen van de Nas gedoken. En daar stond opportunistisch locken aan. Die heb ik uitgezet, en het is opgelost. Dank voor je reactie!

 

Rob




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users