Jump to content


Photo

Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed).


  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#1 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2019 - 17:45

Vu+ Solo

Maandag de autobackup gebruikt met 7.1 en vanuit de online flash werd de Backup netjes terug geplaats.

4gb usb stick gebruikt

 

In mijn ander post heb ik dit gemeld.

https://forums.openp...-mislukt/page-2

 

Nu met 7.2 werkt dit niet meer flash ik de box met 7.2 dan komt de vraag of ik de instellingen terug wil plaatsen, druk ik op ja dan zie ik dat links boven dat de box naar 1080i gaat en daarna gebeurt er niks meer alleen nog maar die spinner links boven.

 

Bij 7.1 gaat alles wel door en heb ik wel beeld.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 11 December 2019 - 17:58

@Solo-2. 
Dan is jouw backup mogelijk tóch niet helemaal goed voor de 7.2 maar begrijpen doe ik het niet.
Kwestie van één keer vers installeren en dan een nieuwe backup maken. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 11 December 2019 - 18:00

Wacht, het is een Solo. Wellicht een geheugenprobleempje. Tenslotte is het oude hardware met een beperkt geheugen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 December 2019 - 18:01

Ik heb dat momenteel ook met 1 test box.

 

Als ik "nee" antwoord, de startup wizard na het kiezen van de taal af breek, en met de hand (menu, setup, autobackup, menu knop) de restore en de autoinstall doe, werkt het wel prima.

 

Nog geen idee wat dit veroorzaakt...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #5 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2019 - 18:16

@Solo-2. 
Dan is jouw backup mogelijk tóch niet helemaal goed voor de 7.2 maar begrijpen doe ik het niet.
Kwestie van één keer vers installeren en dan een nieuwe backup maken. 

Ik heb de Backup gemaakt met 7.2 alles is schoon.

 

Heb net op die zelfde usb stick waar de backup op staat 7.1 image gezet en geflasht en de backup werkt wel, heb gelijk beeld het is dus een probleem met 7.2 die een spinner geeft na dat de 1080i in beeld verschijnt.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 11 December 2019 - 18:19

Dan kan ik het niet verklaren. En helemaal niet gerelateerd aan de gekozen resolutie. Dan is er m.i. nog niets geïnstalleerd. Het laatste kan ik mij in vergissen omdat ik niet echt gefocust ben wat er wanneer gerestored wordt. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #7 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2019 - 18:25

Dan kan ik het niet verklaren. En helemaal niet gerelateerd aan de gekozen resolutie. Dan is er m.i. nog niets geïnstalleerd. Het laatste kan ik mij in vergissen omdat ik niet echt gefocust ben wat er wanneer gerestored wordt. 

 

Het is in ieder geval nu wel bevestigt dat het aan 7.2 ligt.

 

 

Ik heb dat momenteel ook met 1 test box.

 

Als ik "nee" antwoord, de startup wizard na het kiezen van de taal af breek, en met de hand (menu, setup, autobackup, menu knop) de restore en de autoinstall doe, werkt het wel prima.

 

Nog geen idee wat dit veroorzaakt...

 


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #8 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2019 - 18:32

De resolutie 1080i komt in beeld en daarna een spinner die niet stopt het Backup proces is gestopt of hangt.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 11 December 2019 - 18:59

De oude Solo heeft een seriële poort als ik mij niet vergis. Dan zou je met Putty een serieel log kunnen maken. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #10 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2019 - 19:14

De oude Solo heeft een seriële poort als ik mij niet vergis. Dan zou je met Putty een serieel log kunnen maken. 

Maakt het niet te moeilijk, ik ben er al heel wat dagen druk mee, eerst dacht ik dat het aan de usb stick lag maar bij 7.1 doet hij het wel.

 

Na de spinner kun je niks meer doen als je de box reset komt de spinner terug en kun je alleen nog maar een flash doen met de usb stick.


Edited by Solo-2, 11 December 2019 - 19:16.

Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #11 luisteraar

  • Senior Member
  • 2,479 posts

+24
Neutral

Posted 11 December 2019 - 19:40

Ik weet niet of mijn inbreng iets brengt dat verschijnsel van spinner op het moment dat beeld komt herken

ik ,hoeft hier niet de oorzaak te zijn,

Als je een skin gekozen hebt en de gewenste font is niet aanwezig hangt die ook.



Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 December 2019 - 19:45

Maakt het niet te moeilijk, ik ben er al heel wat dagen druk mee, eerst dacht ik dat het aan de usb stick lag maar bij 7.1 doet hij het Na de spinner kun je niks meer doen als je de box reset komt de spinner terug en kun je alleen nog maar een flash doen met de usb stick.


Heb je nu al gedaan wat ik voorgesteld heb: "Nee" antwoorden na de flash van 7.2, en de backup handmatig inlezen?

Het kan best zijn dat er in die backup iets zit dat niet compatible is met 7.2. Heb je de selectie van bestanden wellicht aangepast? Ik had laast iemand die heel /etc in de backup had gezet. Dat is funest bij een update.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #13 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2019 - 19:49

Ik weet niet of mijn inbreng iets brengt dat verschijnsel van spinner op het moment dat beeld komt herken

ik ,hoeft hier niet de oorzaak te zijn,

Als je een skin gekozen hebt en de gewenste font is niet aanwezig hangt die ook.

 

Niet te veel afwijken, ik doe de zelfde settings als bij 7.1 en daar werkt de Backup wel.

 

De enige wijzigingen die ik doe via het menu zijn hdmi sec inschakelen en een aantal hotkeys en de zenderlijst terug plaatsen meer niet en dan maak ik een backup.

 

Het probleem zit duidelijk in 7.2 anders had 7.1 het zelfde probleem moeten hebben.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #14 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 December 2019 - 19:51

Dat ligt er maar net aan wat er in die backup zit...

 

Als je een backup maakt van de C: schijf van een Windows 7 PC, en die zet je terug over een vers geinstalleerde Windows 10, dan geeft ik je op een briefje dat de boel niet meer (lekker) werkt. En dat is niet de schuld van Microsoft...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #15 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2019 - 19:52

 

Maakt het niet te moeilijk, ik ben er al heel wat dagen druk mee, eerst dacht ik dat het aan de usb stick lag maar bij 7.1 doet hij het Na de spinner kun je niks meer doen als je de box reset komt de spinner terug en kun je alleen nog maar een flash doen met de usb stick.


Heb je nu al gedaan wat ik voorgesteld heb: "Nee" antwoorden na de flash van 7.2, en de backup handmatig inlezen?

Het kan best zijn dat er in die backup iets zit dat niet compatible is met 7.2. Heb je de selectie van bestanden wellicht aangepast? Ik had laast iemand die heel /etc in de backup had gezet. Dat is funest bij een update.

 

Ik heb een schone flash gedaan met 7.2 toen de bovengenoemde settings gedaan hdmi sec ingeschakeld een paar hotkeys en de zenderlijst terug geplaatst en toen een backup gemaakt alles dus heel vers en niks van 7.1.

 

Dat er iets niet compatible is kan dus niet want alles is gemaakt met 7.2


Edited by Solo-2, 11 December 2019 - 19:57.

Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #16 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2019 - 20:00

Heb ik nog niet gedaan wat je heb voorgesteld stond in de keuken eten te koken een mens moet ook eten. :)


Edited by Solo-2, 11 December 2019 - 20:03.

Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #17 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2019 - 20:09

Ik lees ook nergens waar je het voorstelt.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #18 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2019 - 20:51

Ik heb dat momenteel ook met 1 test box.

 

Als ik "nee" antwoord, de startup wizard na het kiezen van de taal af breek, en met de hand (menu, setup, autobackup, menu knop) de restore en de autoinstall doe, werkt het wel prima.

 

Nog geen idee wat dit veroorzaakt...

Heb 7.2 geflasht met usb stick, daarna de wizard afgebroken, in het autobackup menu de menu knop gedrukt 7 restore gedaan en de backup word netjes terug geplaatst.

Daar werkt de backup dus wel.


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 December 2019 - 20:52

Dat was ook mijn ervaring met een H9. Nog geen idee waarom, en ook nog geen tijd gehad om dit verder te debuggen. Er lagen belangrijker zaken. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Restoren van backup op Solo met Release 7.2 gaat niet (goed). #20 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 11 December 2019 - 21:29

Filmpje gemaakt.

 

https://www.youtube....h?v=AhTIh6vHwSM


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users