Jump to content


Photo

Geen beeld op tuner A van VU+ duo2


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 T152

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 14 December 2019 - 01:43

Hallo,

Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik heb een VU+ Duo met 2 tuners voor sattelietontvangst.

Ik heb op beide kabels goed signaal alleen geeft tuner A geen beeld.

Tuner A is ook al omgeruild voor een nieuwe.

De tuners zijn beide hetzelfde ingesteld (gecontroleerd door de winkel).

Ook vinden beide tuners de zenderlijst.

Nieuwe software (open PLI 7.1) erop laten zetten... 

Ontvanger is ook al terug naar de winkel geweest maar daar zegt men ook dat de ontvanger goed is en hun gaven als oplossing de LNB te vervangen.

Vandaag voor de zekerheid een nieuwe LNB erop gezet maar helaas het probleem blijft zich voordoen.

Overigens de pluggen zagen er nog als nieuw uit die aan de LNB bevestigd waren dus geen oxidatie of water sporen.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem want ik kan nu niet een programma opnemen en kijken tegelijk want dan mist hij een tuner geeft de ontvanger aan.

Alvast bedankt!



Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,306 posts

+1,719
Excellent

Posted 14 December 2019 - 03:19

Je schrijft "dan mis de ontvanger een tuner geeft hij aan".

 

Als het kabel, switch, of LNB is, dan kan de ontvanger niet weten dat er niks ontvangen kan worden, dan heb je gewoon zwart beeld.

 

Zie je in de configuratie wel beide tuners? En in de skin (als je de ok knop in drukt) ook A en B? Welke foutmelding krijg je precies als je een opname plant en dan weg zapt?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #3 T152

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 14 December 2019 - 11:22

Bedankt voor de snelle reactie..

De ontvanger geeft dan aan: geen vrije tuner beschikbaar.

idd dan neemt hij ipv een programma zwart beeld op.

Normaal moet het zo zijn als je fysiek een kabel in tuner A of B stopt je beeld moet krijgen toch?  en dat is met tuner A dus niet maar hij geeft bij de fast scan wel aan dat hij de zenderlijst heeft gevonden indien je er voor het zoeken een kabel van de LNB hebt ingestopt.

Ook zie ik beide tuners in de configuratie ja.

Het is een raar probleem pfff.



Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #4 T152

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 14 December 2019 - 11:23

Wat bedoel je precies met skin knop , waar kan ik die vinden?



Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 14 December 2019 - 11:57

Misschien is het wel interessant om te weten welk model Duo je hebt, je schrijft namelijk dat je een nieuwe tuner hebt gekregen (omgeruild) maar de Duo wordt al jaren niet meer geproduceerd, dan kan het zijn dat je een Duo2 hebt maar ook die wordt niet meer geproduceerd maar heeft wel steektuners, dan blijft de Duo4k over, die werkt met FBC tuners.

Ik denk dat je met 'omgeruilde tuner' dan ook bedoelt dat je de steektuner hebt omgeruild tegen een nieuwe en je de Duo2 hebt.

 

Heb je de tuners wel afzonderlijk geconfigureerd en in het tuner menu, niet op 'doorgelust' ingesteld? 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #6 grondstof

  • Senior Member
  • 68 posts

+1
Neutral

Posted 14 December 2019 - 16:10

Als de tuners te verwisselen zijn ruil ze dan is om in slot A en B en zie wat er dan gebeurt, ook de kabels wisselen is nog een optie.

Hoe weet je dat beide kabels een goed signaal hebben? Heb je die al omgeruild gehad dan?


1x Dreambox800, 2x Vu+duo, 2x Dreambox600, 2x Relook 400S en 1x Topfield 4000

1x viasat, 1x triax 88cm 1x 64cm 


Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #7 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 14 December 2019 - 16:30

Als de tuners te verwisselen zijn ruil ze dan is om in slot A en B en zie wat er dan gebeurt, ook de kabels wisselen is nog een optie.

Hoe weet je dat beide kabels een goed signaal hebben? Heb je die al omgeruild gehad dan?

Dat heeft de TS allemaal al gedaan, dat staat in het eerste bericht, zelfs de LNB is al vervangen  ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #8 grondstof

  • Senior Member
  • 68 posts

+1
Neutral

Posted 15 December 2019 - 15:17

@Tech Er staat dat hij op beide kabels een goed signaal heeft, ik vraag hoe hij dat weet.

Er staat in zijn bericht niet dat hij de kabels heeft gewisseld.

Net zo min dat hij de tuners in de sloten heeft verwisseld.

Zo vreemd waren mijn tips dus niet.


1x Dreambox800, 2x Vu+duo, 2x Dreambox600, 2x Relook 400S en 1x Topfield 4000

1x viasat, 1x triax 88cm 1x 64cm 


Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #9 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 15 December 2019 - 18:57

De tuners zijn in de winkel met succes getest maar dat maakt allemaal even niet uit, iedere hulp wordt op prijs gesteld, zie het niet als een aanval of zo ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #10 grondstof

  • Senior Member
  • 68 posts

+1
Neutral

Posted 16 December 2019 - 14:40

@tech, zag het niet als aanval maar door wat je zei zouden mijn tips als overbodig gezien kunnen zijn.

En dat is dan jammer voor de TS die problemen heeft.

Maar echt antwoorden doet de TS niet op mijn vragen, blijkbaar heeft hij er geen belang bij verder.


Edited by grondstof, 16 December 2019 - 14:42.

1x Dreambox800, 2x Vu+duo, 2x Dreambox600, 2x Relook 400S en 1x Topfield 4000

1x viasat, 1x triax 88cm 1x 64cm 


Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #11 T152

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 17 December 2019 - 00:08

Bedankt voor alle hulp.

Ik heb er zeker wel belang bij maar ik heb een heel druk weekend gehad vandaar...

Sorry dat ik dan nu pas kan reageren.

Idd ik heb de kabels al gewisseld en de insteektuners zijn ook al in de winkel omgeruild en 1 vervangen.

Ik heb idd de VUDuo 2 met losse insteek tuners.

Ook zijn de tuners afzonderlijk ingesteld (als laatste in de winkel) zodat ze zeker goed zijn.

Ik heb ook pas een tip gekregen om de tuners beide afzonderlijk zenders te laten zoeken en dat deden ze beide ook.

LNB zelfs vervangen.

Het moet toch zo zijn dat als je een kabel in tuner A of B stopt er toch beeld moet komen of geeft hij maar op 1 tuner beeld en kun je de andere gebruiken voor programma's op te nemen als je daar ook een kabel aansluit?

Of werkt de VUDUO 2 anders?

Nogmaal iedereen bedankt voor het meedenken maar ik heb helaas nog geen oplossing...



Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,306 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 December 2019 - 00:12

Je kijkt toch niet met een CI module? Want dan houdt het met 1 transponder op, en is een multi-tuner quasi zinloos.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,306 posts

+1,719
Excellent

Posted 17 December 2019 - 00:13

Ontvangst testen is vrij makkelijk.

 

Zet tuner A in de setup uit, dan moet hij tuner B pakken, ook voor het kijken.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #14 grondstof

  • Senior Member
  • 68 posts

+1
Neutral

Posted 17 December 2019 - 13:27

Als je een kabel op A aansluit en je hebt als voorkeurtuner B in de setup blijft het ook zwart.

Andersom uiteraard ook.

Ik neem aan dat je FTA of zenders met geldig abonnement wilt zien.


1x Dreambox800, 2x Vu+duo, 2x Dreambox600, 2x Relook 400S en 1x Topfield 4000

1x viasat, 1x triax 88cm 1x 64cm 


Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #15 T152

  • Member
  • 10 posts

0
Neutral

Posted 18 December 2019 - 00:25

Ok bedankt voor de tips.

Ik ben alleen een leek op dit gebied.

Ik weet niet wat een CI module is....en ook niet wat een transponder is?

Maar in het menu de tuner setup wijzigen zal me denk ik wel lukken..

Mij is tijdens de aankoop geadviseerd om er 2 tuners in te laten zetten zodat je bijv. RTL 4  kunt kijken en sbs kunt opnemen.



Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #16 Gman2oo6

  • Senior Member
  • 335 posts

+4
Neutral

Posted 18 December 2019 - 01:20

heb wat foto's toegevoegd zo moet het gewoon werken bij jou

2 kabels vanuit je sat schotel buiten naar binnen toe en op elke tuner op de LNB IN aansluiten

 

beide tuners dan zo configureren als in de foto's

een kanalenlijst erop zetten en het moet gewoon werken

 

een CI+ module zul je hoop ik niet hebben dat is dit hier

Canal-Digitaal-CI-module-CAM-701-@-Veldm

Attached Files

  • Attached File  2.jpg   70.53KB   8 downloads
  • Attached File  1.jpg   86.8KB   8 downloads
  • Attached File  3.jpg   94.76KB   6 downloads

Happy with my (sec) ET9500 ET10000 and PLI 8.1

I'm honorary banned member at sat4all :-)


Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #17 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 18 December 2019 - 08:25

Nu kan ik mij vaag herinneren dat de optie ‘gelijk aan tuner A’ ooit problemen opleverde. Mogelijk is dat overigens opgelost. Bij mij is dat niet van toepassing dus ik kan dat ook niet testen. Voor alle zekerheid gewoon even separaat configureren. Kost tenslotte slechts enkele seconden. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #18 CodeW

  • Senior Member
  • 101 posts

0
Neutral

Posted 18 December 2019 - 11:19

Is er in de antenne een Diseqc-switch toegepast? 

 

Op internet vind ik wat problemen met merk en type Maximum 4/1.

 

De instellingen voor Diseqc kunnen verkeerd of onhandig zijn waardoor je geen of minder zenders binnenkrijgt. Gebruik voor elke lnb een van de letters A/B/C/D. als je 4 lnb-s hebt.

Mijn oplossing Op kabel A alle lnb-s aansluiten en kabel B op de tuner aangeven als doorgelust van A.

 

Succes.



Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #19 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 18 December 2019 - 12:32

@CodeW

 

Jij zult jouw advies goed bedoeld hebben maar om de volledig mogelijke flexibiliteit v.w.b. het opnemen en zappen te verkrijgen of te behouden met twee kabels is doorlussen NIET de juiste optie. Als je slechts één kabel hebt, dan uiteraard wel. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Geen beeld op tuner A van VU+ duo2 #20 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 18 December 2019 - 12:45

Ik begin steeds meer te denken aan een of andere vage fout in de instellingen. Ik denk hier dan aan de instelling voorkeurstuner of voorkeurstuner bij opnames. Misschien handig als TS eens een screenshot van zijn tunerconfiguratie van beide tuners en het instellingen menu maakt.

 

Dit kan eenvoudig op de volgende manier. 
1. Op je box ga je naar menu - instellingen - zenders zoeken - tunerconfiguratie tuner A

2. Dan naar je Ipad / Laptop en geef op je browser in http://ipadresbox/grab en sla deze afbeelding op.

3. Vervolgens ga je op je box weer via menu - instellingen - zenders zoeken - tunerconfiguratie maar nu tuner B.

4. Opnieuw zoals in regel 2 aangegeven.

5. Vervolgens op je box via menu - instellingen - systeem - diverse instellingen 

6. Opnieuw zoals in regel 2.

7. Voeg de drie plaatjes als attachment hier toe. Kies tijdens het posten voor ‘uitgebreid reageren’. De rest zal wel lukken.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users