Jump to content


Photo

VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms

VU+ UNO 4k SE Stottert hapert

  • Please log in to reply
96 replies to this topic

Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #41 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 posts

+3
Neutral

Posted 22 December 2019 - 18:58

Ik heb een heel klein 12volt ventilatortje aangesloten op een usb-lader bovenop de box liggen. Dit zorgt voor een lichte luchtflow die de inwendige temperatuur toch aanzienlijk naar beneden brengt.


Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #42 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 22 December 2019 - 23:39

Ik heb een heel klein 12volt ventilatortje aangesloten op een usb-lader bovenop de box liggen. Dit zorgt voor een lichte luchtflow die de inwendige temperatuur toch aanzienlijk naar beneden brengt.

Had jij dan ook last van haperingen en flikkeringen in je beeld bij opnames?



Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #43 Zwelgje

  • Senior Member
  • 104 posts

+3
Neutral

Posted 23 December 2019 - 08:10

Nee, gelukkig niet. Maar ik hou niet van warme elektronica van > 50°C.


Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #44 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 23 December 2019 - 22:43

Goedenavond,
 
ik heb dit topic gevonden via de zoekfunctie, ik vermoed dat ik te maken heb met hetzelfde probleem.
Ik heb mijn Vu+ Duo vervangen door een Vu+ Uno 4kse en als ik nu 2 opnames heb lopen dan komen er haperingen in de opnames elke x seconden. Als ik het live-beeld van één van de zenders die ik aan het opnemen bekijk, dan zie ik deze zelfde haperingen terug. Dit probleem had ik met mijn oude Vu+ Duo niet in dezelfde opstelling.
 
Wat meer info over set-up/netwerk:
 
-Vu+ Uno 4kse (DVB-S2 FBC Twin-Tuner 2 x coax aangesloten)
-EMP Centauri MS 9/12  multischakelaar
-Quattro LNB's op Triax Flexiblock (Astra1/Astra3)
-Cat7 bekabeling
-Gigabit switch
-Opname op Synology DS918+ via NFS share
 
Ik heb een kort filmpje gemaakt van een hapering en een foto van mijn tuner configuratie, ik kan zo snel niet vinden hoe ik dit aan deze post hang of moet ik ze ergens online zetten en de linkjes plakken?

Edited by ivos83, 23 December 2019 - 22:48.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #45 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 23 December 2019 - 22:48

Wat bij jou mogelijk een rol speelt is de signaalwaarde. Heb jij deze al eens een tijdje gemonitord? 
Op de zender waar je dit eerder gezien hebt, tweemaal kort achter elkaar op Ok drukken. Dan blijft de second infobar actief en zie je rechtsonder jouw signaalwaarde. Ik vermoed dat deze, mogelijk a.g.v. externe oorzaken fluctueert. Hoe hoog is deze normaliter ongeveer?


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #46 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 23 December 2019 - 22:50

Wat bij jou mogelijk een rol speelt is de signaalwaarde. Heb jij deze al eens een tijdje gemonitord? 
Op de zender waar je dit eerder gezien hebt, tweemaal kort achter elkaar op Ok drukken. Dan blijft de second infobar actief en zie je rechtsonder jouw signaalwaarde. Ik vermoed dat deze, mogelijk a.g.v. externe oorzaken fluctueert. Hoe hoog is deze normaliter ongeveer?

 

Dat zou kunnen, ik zal dit eens controleren. Ik heb wel ergens gelezen dat die FBC tuners gevoeliger zijn dan de oudere tuners. Met mijn Vu+ Duo was het geen enkel probleem in ieder geval.


Edited by ivos83, 23 December 2019 - 22:50.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #47 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 23 December 2019 - 22:54

Het signaal blijft stabiel rond de 93%



Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #48 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 23 December 2019 - 23:16

Ik vind het ook vreemd dat het probleem zich pas voordoet als ik de 2e opname erbij aan zet. Ik heb net nog een test gedaan en 2 opnames aangezet, ik kreeg vervolgens zwart beeld op één van de zenders die ik aan het opnemen was. Er lijkt iets niet lekker te gaan als er meerdere opnames lopen. Het signaal van de zenders die zwart was zat op 90%, AGC 99% en BER 0.


Edited by ivos83, 23 December 2019 - 23:17.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #49 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 23 December 2019 - 23:35

Om bekende zaken uit te sluiten. Heb jij lcd4linux actief? Zo ja, toch maar even al dan niet tijdelijk op inactief zetten. Daar zit nog iets vreemds in. Mogelijk speelt dat bij jou een rol. 
 

BTW. Dat filmpje houden wij nog tegoed? ;)

Misschien even delen op wetransfer en hier de link plaatsen. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #50 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 23 December 2019 - 23:54

Om bekende zaken uit te sluiten. Heb jij lcd4linux actief? Zo ja, toch maar even al dan niet tijdelijk op inactief zetten. Daar zit nog iets vreemds in. Mogelijk speelt dat bij jou een rol. 
 

BTW. Dat filmpje houden wij nog tegoed? ;)

Misschien even delen op wetransfer en hier de link plaatsen. 

 

Nee geen lcd4linux in gebruik hier (nooit van gehoord zelfs). Hierbij de Wetransfer link van het filmpje en afbeelding tunerconfig: https://we.tl/t-jQcegmvoCF

 

Met 2 lopende opnames kan het beeld dus ook zwart blijven heb ik gemerkt. Als dit een signaal probleem zou zijn, zou het dan niet zo moeten zijn dat de betreffende zender ook zou haperen op het livebeeld zonder opnames?



Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #51 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 24 December 2019 - 05:25

Wat ik zie in het fragment lijkt erop of er iets met jouw kaart, ervan uitgaande dat jij die gebruikt, niet helemaal lekker gaat.
Welke cam gebruik jij? CCcam of Oscam? De laatste heeft sinds een aantal weken, althans als je de juiste reader geactiveerd hebt, een beveiliging ter voorkoming dat jouw kaart op zwart gaat a.g.v. teveel aanvragen. Misschien zit daar het probleem wel in. Als jij gebruik maakt van een creatieve manier van kijken kán dit probleem ook daar vandaan komen. Bij gebruik van CCcam en eigen kaart dan tóch maar eens testen met Oscam afwachten of het daarmee beter gaat. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #52 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 24 December 2019 - 14:17

Wat ik zie in het fragment lijkt erop of er iets met jouw kaart, ervan uitgaande dat jij die gebruikt, niet helemaal lekker gaat.
Welke cam gebruik jij? CCcam of Oscam? De laatste heeft sinds een aantal weken, althans als je de juiste reader geactiveerd hebt, een beveiliging ter voorkoming dat jouw kaart op zwart gaat a.g.v. teveel aanvragen. Misschien zit daar het probleem wel in. Als jij gebruik maakt van een creatieve manier van kijken kán dit probleem ook daar vandaan komen. Bij gebruik van CCcam en eigen kaart dan tóch maar eens testen met Oscam afwachten of het daarmee beter gaat. 

 

Het heeft daar inderdaad wel mee te maken, ik heb zojuist CCcam er even afgehaald, Oscam erop gezet en mijn CD kaart geplaatst. Dan gaat het wel goed. Ik snap alleen niet goed dat dit sinds de Uno 4kse ineens de kop op steekt.



Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #53 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,782 posts

+186
Excellent

Posted 24 December 2019 - 14:44

Geen idee waarom, ik heb ook al jaren een Uno 4k SE met OScam en neem ook op maar Synology, NFS share en nooit problemen.

 

CCcam is closed source en biedt naar mijn mening geen enkel voordeel t.o.v. OScam. Ik kan me alleen voorstellen dat de webinterface van OScam er ingewikkeld uit kan zien, gezien alle opties. OScam uit de OpenPLi feed werkt out-of-the-box met CD en is voor geconfigureerd voor een tweede box (interne share).


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #54 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 24 December 2019 - 14:52

@Ivos83

Dus jouw probleem lijkt hiermee opgelost? Gewoon overschakelen naar Oscam. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #55 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 24 December 2019 - 16:22

@Ivos83
Dus jouw probleem lijkt hiermee opgelost? Gewoon overschakelen naar Oscam. ;)


Helaas is dat geen oplossing (niet mogelijk). Ik zal eens testen met andere versies van CCcam/andere OpenPLi builds.

Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #56 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 24 December 2019 - 17:40

Waarom is dat niet mogelijk? Alles wat CCcam kan, kan Oscam ook, en beter.

 

CCcam is een closed-source binary, dus andere images and builds heeft geen enkele zin, ze zijn allemaal dezelfde, en dat zijn ze al jaren. In tegenstelling tot Oscam, die van source gebouwd wordt, en continue verbeterd wordt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #57 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 25 December 2019 - 00:20

Afgelopen avond heb ik build 7.1 getest en deze blijkt het probleem niet te hebben, als ik daar 2 opnames heb lopen en een derde zender live bekijk dan hapert de live zender niet en zijn er geen haperingen in de opnames te zien.

Dit probleem moet dus wel zitten in build 7.2.

 

Ik blijf voorlopig op build 7.1, bedankt voor het meedenken in ieder geval!



Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #58 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 25 December 2019 - 00:30

Ik heb even gekeken, volgens mij zijn de drivers voor de Uno 4K SE in 7.1 dezelfde als die in 7.2 (van april 2019).

 

Wel vreemd dat verder niemand dit probleem heeft...

 

Ik zou verwachten dat het hier roodgloeiend zou staan als er niet meer opgenomen kon worden. Het heb dagelijks wel meer dan 3, 4 opnames parallel lopen op mijn Duo 4K.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #59 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 25 December 2019 - 09:01

Ik geloof er niets van dat het door release 7.2 komt, zeker als je onder de kap gaat kijken welke verschillen er tussen 7.1 en 7.2 zijn, is het onverklaarbaar.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #60 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 25 December 2019 - 13:39

V.w.b. het aantal simultane opnames kan ik zonder aarzelen bevestigen dat ik met de Release 7.2 onlangs nog 8+ simultane opnames heb gemaakt met een standaard Astra 1-3 setup. Later ook nog met een Unicable setup en toen zelfs iets van 13 opnames op twee satellieten. Alles op een Uno 4Kse. 
Op mijn Ultimo 4K worden dagelijks meerdere simultane opnames gemaakt die ik zo’n 20 min later ga bekijken ter voorkoming van het moeten kijken naar de reclames. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users