Jump to content


Photo

VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms

VU+ UNO 4k SE Stottert hapert

  • Please log in to reply
96 replies to this topic

Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #61 ivos83

  • Senior Member
  • 146 posts

+1
Neutral

Posted 25 December 2019 - 13:50

Misschien zit het in de combi 7.2 met CCcam?
Geen idee waar dit anders vandaan komt, uiteraard heb ik wel netjes nieuw geflasht vanaf USB stick.

Voorlopig houd ik het maar even bij 7.1 Just to be sure..

Edited by ivos83, 25 December 2019 - 13:51.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #62 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 25 December 2019 - 14:05

Blijkbaar heb jij dringende redenen om CCcam te blijven gebruiken. ‘So be it’ dan maar. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #63 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 25 December 2019 - 20:14

Misschien zit het in de combi 7.2 met CCcam?
Geen idee waar dit anders vandaan komt, uiteraard heb ik wel netjes nieuw geflasht vanaf USB stick.

Voorlopig houd ik het maar even bij 7.1 Just to be sure..

Oooo, CCcam...... ik snap niet waarom men niet luistert en wij maar support blijven geven op die antieke zooi...... zet oscam in de box en het werkt direct met een kaart in één van sloten, maak je gebruik van een TVV kaart moet je even de juiste reader enablen via de webinterface.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #64 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 27 December 2019 - 16:24

 

Goedenavond,
 
ik heb dit topic gevonden via de zoekfunctie, ik vermoed dat ik te maken heb met hetzelfde probleem.
Ik heb mijn Vu+ Duo vervangen door een Vu+ Uno 4kse en als ik nu 2 opnames heb lopen dan komen er haperingen in de opnames elke x seconden. Als ik het live-beeld van één van de zenders die ik aan het opnemen bekijk, dan zie ik deze zelfde haperingen terug. Dit probleem had ik met mijn oude Vu+ Duo niet in dezelfde opstelling.

 

 

tiens tiens ..... mijn DM8000 heeft verleden week de geest gegeven, ook een Vu+ Uno 4K SE besteld en gisteren geinitialiseerd met PLI 7.2

en ja, ik gebruik ook CCcam (uit de feed) en ja wat hierboven staat komt mij ook bekend voor.

wat ik gisteren heb geconstateerd is dat ik freezes krijg (om de 10 sekonden) indien ik 2 zenders via dezelfde tuner decoder.

er was een opname gestart op 'zes' (tuner A) en toen ik overschakelde naar vtm (ook tuner A want zelfde transponder) begon het beeld te haperen.

schakel ik over naar een zender op een andere transponder dan wordt de volgende tuner aangesproken en is het beeld weer perfect.

maar ook hier kreeg ik haperingen indien ik een tweede zender via diezelfde tuner (nu tuner B dus) ging bekijken

op het eerste zicht lijkt het er dus op dat een tuner maar één zender terzelfdertijd kan decoderen, of er komen freezes in het beeld.

en toen ik op een gegeven moment terugging naar een zender met een lopende opname, toen bleef alles zwart, zelfs de tunerindicaties (A-H) waren verdwenen van het scherm, net alsof de software geen enkele tuner meer 'zag'

 

moet één en ander nog eens grondig nakijken wat de oorzaak kan zijn, maar erg normaal lijkt dit me niet.

zoals reeds gezegd met CCcam met 2 kaarten via een locale feed en 3 externe familieleden, reden waarom we CCcam aanhouden want oscam verslikt zich hier grandioos in, al meermaals geprobeerd. Ontvangst kan geen problem zijn want de FBC tuner van de Vu+ Uno 4K SE is verbonden met een EMP Centauri 33/12 multiswitch waar nog 7 andere tuners in 2 locale ontvangers aanhangen, en die hebben allemaal optimal signaal (één HD komt hier binnen met 14 db, BBC one HD met 18 db)

 

zal nu zondag nog eens grondig uittesten en ook even oscam nog erbij halen om te zien of dit het problem oplost (enkel locale kaarten dan wel). Ik laat er nog wel iets van weten, maar als ik dit hier allemaal zo lees ben ik precies wel niet de enige die deze problemen heeft met deze ontvanger (en CCcam)

o ja, en die FBC tuner verwerkt prima de multistreams op 5W


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #65 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 December 2019 - 17:29

Een "tuner" decodeert niks, een tuner doet niks anders dan afstemmen op een frequentie en de ontvangen data op een bus zetten.

 

Je weet dat een M7 kaart maar maximaal 4 zenders tegelijk kan coderen? Als je er meer vraagt gaat de kaart is strafmodus en krijg je dit soort haperingen. Met totaal zwart beeld tot gevolgd als je daar niet snel iets aan doet

 

Twee kaarten helpt daar vrij weiig tegen, tenzij je een configuratie in de cam zet die de zenders zo over de kaarten verdeeld dat je die limiet kunt vookomen. En dat werkt in Oscam net zo goed als in CCcam, Zonder die configurattie heb je weinig aan die tweede kaart, ongeacht welke softcam je gebruikt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #66 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 28 December 2019 - 00:03

Maar ik heb gisteren geconstateerd dat het apparaat heel erg heet wordt; tussen de 45 en 50˚. Daarna het apparaat helemaal uitgezet en de harddisk was zo heet dat ik hem amper kon vasthouden.

Dus heb ik de opstelling van mijn apparaten veranderd (de Vu+ stond helemaal onderin het stapeltje apparaten) zodat de Vu+ zijn warmte nu wat beter kwijt kan.

Geen idee of dit wat helpt, maar je weet nooit.

 

Sinds ik de opstelling van mijn apparaten heb veranderd heb ik (tot nog toe) nog geen haperingen gehad.

Wel in opnames die in die haper-periode gemaakt zijn, maar dat lijkt me logisch.

 

Dus ik hoop dat het zo blijft. Waarschijnlijk ga ik toch nog wel een keer helemaal initieel flashen en opnieuw instellen (zonder backup terug te zetten), maar daar neem ik de tijd voor.

In ieder geval iedereen tot zover bedankt voor het meedenken!!



Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #67 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 28 December 2019 - 14:10

Je weet dat een M7 kaart maar maximaal 4 zenders tegelijk kan coderen? Als je er meer vraagt gaat de kaart is strafmodus en krijg je dit soort haperingen. Met totaal zwart beeld tot gevolgd als je daar niet snel iets aan doet

 

Twee kaarten helpt daar vrij weiig tegen, tenzij je een configuratie in de cam zet die de zenders zo over de kaarten verdeeld dat je die limiet kunt vookomen. En dat werkt in Oscam net zo goed als in CCcam, Zonder die configurattie heb je weinig aan die tweede kaart, ongeacht welke softcam je gebruikt.

mijn kaarten kunnen niet in strafmode geraken, daar heb ik een SID LIMIT instelling voor. Overigens waren er op dat ogenblik nog maar 2 zenders aktief : zes en vtm. En dank zij de voortdurende bemoeinissen van het clubje heb ik al jaren geleden stappen gezet om dit onheil te voorkomen - ik kan gerust 10 opnames op hetzelfde moment laten draaien (cd + tvv) zonder dat er ook maar iets op zwart gaat.......

 

terug naar de Vu+ - even zitten spelen met alle zenders op de transponder van BBC one HD : geen enkel probleem met hiccups met 5 draaiende opnames, dus lijkt geen hardware probleem maar eerder een softcam probleem, tijd dus om CCcam eens onder de loupe te nemen.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #68 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 28 December 2019 - 15:19

Er uit gooien, en omzetten naar Oscam. Zo gebeurt, eens je snapt hoe Oscam in elkaar zit (config is wat complexer dan CCcam).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #69 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 28 December 2019 - 16:01

ok, oscam nog eens geprobeerd, en dacht dat ik dit nooit ging zeggen, maar tegen alle verwachtingen in lijkt deze nu wel goed te werken : geen freezes meer, ook niet als ik de externe bronnen erbij zet, dat was vroeger wel anders .......

opnemen op zes en kijken naar vtm gaat terug probleemloos.

dus het probleem zat inderdaad bij CCcam. Waarom deze op de Vu+ uno 4K SE problemen geeft, en dezelfde versie zonder problemen werkt op mijn xtrend et1000, dreambox dm8000, mutant hd60, en gigablue 4K UHD ...... geen idee.

we houden het hier voorlopig bij deze oscam.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #70 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 28 December 2019 - 18:40

Verstandige keuze. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #71 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 28 December 2019 - 20:02

Ik zeg niks ;) ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #72 Mickie

  • Member
  • 23 posts

0
Neutral

Posted 31 December 2019 - 14:32

Vu uno 4kse , OpenPli 7.2 

 

Daar ik mijn Vu al 4 maanden niet meer gebruikte heb, en tot die tijd geen enkel probleem ondervond met meerdere tuners kijken/opnemen ( versie 7.1 ) 

Ben ik afgelopen week naar 7.2 geflashed ( ik doe altijd clean flash vanuit netwerk met backup en restore settings ) 

Heb ik precies dezelfde 'problemen' als IVOS83 

 

als ik meerdere opnames heb lopen en een live zender  bekijk dan hapert de live zender, en op mijn opnames  zijn er haperingen te zien.-

Dit had ik zeker op 7.1 niet! 

 

gebruik CCcam

 

--ik lees verder; ... zal ook oscam gaan proberen


Edited by Mickie, 31 December 2019 - 14:36.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #73 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 31 December 2019 - 14:35

Ik heb hetzelfde op mijn Duo 4K.

 

Ik ben overigens van mening dat de gebruikte cam niet zo relevant is, 70% van wat ik opneem en kijk is FTA.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #74 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 2 January 2020 - 10:48

Heren, ik weet wat ik ga doen; flashen en daarna de laatste backup terugzetten. Hij heeft de laatste week prima gewerkt, dus zal het toch wel aan de warmte hebben gelegen die hij niet genoeg kwijt kon.

Iedereen bedankt voor zijn op- en aanmerkingen en adviezen!!    :thumbs-up:    :thumbs-up:



Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #75 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 19 January 2020 - 12:47

Toch nog een probleempje...
Tijdens het afspelen van een programma dat opgenomen wordt, blijft het beeld soms ineens hangen. Het probleem van de warmte kan ik me haast niet meer voorstellen, omdat er boven de Vu+ een open ruimte is van ±13cm.

 

De laatste keer heb ik opnieuw geflashed en daarna géén backup teruggezet, maar alles weer opnieuw aangepast.

 

Ik heb toen alleen niet de fabrieksinstellingen teruggezet. Kan ik dat beter wel doen voordat ik een opnieuw flash?



Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #76 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 19 January 2020 - 12:58

Als je flashed zonder backup, dan moet je na de flash de installatie/configuratie wizard voorbij zien komen, dan weet je zeker dat er niets wordt gerestored van een backup en staat dus alles voordat je de wizard doorloopt op default. Kortom, zonder restore van een backup hoef je na een flash geen fabrieksinstellingen terug te zetten.

Edited by 40H3X, 19 January 2020 - 12:59.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #77 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 19 January 2020 - 13:30

Als je flashed zonder backup, dan moet je na de flash de installatie/configuratie wizard voorbij zien komen, dan weet je zeker dat er niets wordt gerestored van een backup en staat dus alles voordat je de wizard doorloopt op default. Kortom, zonder restore van een backup hoef je na een flash geen fabrieksinstellingen terug te zetten.

Thanks, ik dacht dat het misschien verstandig was om eerst de fabrieksinstellingen terug te zetten en dan opnieuw te flashed zonder restore van een backup.
Maar dat is dus overbodig...



Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #78 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 27 April 2020 - 22:23

Eerder heb ik hier iemand gehad met een soortgelijk probleem maar dan met een Solo 4K. Daar bleek dat de slide van de harddisk niet helemaal lekker te zijn. Kwestie van even de box spanningsloos maken, slide eruit halen, en er opnieuw instoppen en aan zetten en testen. Uiteraard met een verse opname maar testen met een bestaande opname kan ook.

Onlangs had ik weer problemen met opnames en mijn harddisk. Weer eens een keer de slide eruit gehaald en weer terug gezet. Toen kon ik daarna gewoon via het menu weer de harddisk laten controleren en deze was uitstekend. ‘s Avonds toch weer ineens problemen. Dus dat was het toch niet? 

Ik herinnerde me dat de harddisk wel goed in de slide zat maar niet echt vast; ik kon hem in de slide een heel klein beetje bewegen (±1 mm speling) en vond ook dat het erin schuiven wel heel makkelijk ging.
Dus de slide er nog maar eens uitgehaald en op de achterkant van de harddisk hele kleine viltjes geplakt en toen weer in de slide gedaan. Nu was hij niet meer te bewegen en toen ik hem daarna in de Vu+ schoof merkte ik aan het einde dat hij echt erin geklemd werd.

Sindsdien werkt hij weer uitstekend!!



Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #79 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 28 April 2020 - 08:03

Ik zou wel oppassen met "viltjes" intern zijn er componenten die heet kunnen worden, tja en brand wil je niet.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+ UNO 4k SE Afspelen opname hapert soms #80 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 28 April 2020 - 08:54

Ik zou wel oppassen met "viltjes" intern zijn er componenten die heet kunnen worden, tja en brand wil je niet.

Snap ik, maar ze zijn maar heel klein (rond en net zo groot als de dikte van de harddisk) en ik wist verder niets anders te bedenken.





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users