Jump to content


Photo

Pli goes android?


  • Please log in to reply
198 replies to this topic

Re: Pli goes android? #61 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 20 December 2019 - 17:50

Wil ik op mijn testbakje wel eens gaan proberen. Laat deze 'bootloader' de reeds geladen images intact?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Pli goes android? #62 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 20 December 2019 - 18:16

Wil ik op mijn testbakje wel eens gaan proberen. Laat deze 'bootloader' de reeds geladen images intact?

Ja hoor alle vier als je die erin hebt zitten, Android is een aparte partitie vandaar die nieuwe recovery versie, je moet wel de Android zip uitpakken en de multibox map renamen naar hd60, daarna weer inpakken en dan via bootmenu/ ''local image flashen'' zoals je ook een andere image van een usb stick installeert. Maar tot nu toe is het nog niet gelukt met een HD60 hij blijft in een loop met een prompt melding in het chinees.


Edited by Sagitarius, 20 December 2019 - 18:18.

73's

PE1AQZ


Re: Pli goes android? #63 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 20 December 2019 - 18:31

Het gaat me meer om de vernieuwde recovery 'bootloader'. Als mutant daadwerkelijk een androïd versie voor de HD60 had willen uitbrengen dan was dat inmiddels wel gebeurd. Een box heeft een economische levensduur van max 3 jaar. Die is over een dik jaar bereikt. Dat HD60 androïd verhaal kunnen we gevoegelijk wel vergeten voor deze box.. Dat was puur een verkoopargument..

Een 1.5 GB ruimte is ook best krap voor een systeem als android. Op een goedkope Chinese smartphone zit al 3GB... Of je dus gebaat bent bij een android op een STB is ook nog een dingetje...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Pli goes android? #64 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 20 December 2019 - 18:33

Maar het is toch wel zo dat het razendsnelle boxjes zijn en de duurdere boxen daar niet tegenop kunnen en waar hij voor bedoelt is tv kijken gewoon goed werkt.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Pli goes android? #65 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 20 December 2019 - 18:37

Maar het is toch wel zo dat het razendsnelle boxjes zijn en de duurdere boxen daar niet tegenop kunnen en waar hij voor bedoelt is tv kijken gewoon goed werkt.


Dat kan ik alleen maar beamen. De boxjes zijn razendsnel. Als ik dat vergelijk met mijn oeroude DM8000 dan verbleekt deze (hoe stabiel hij ook nog is). Heb hem puur uit interesse gekocht om met Multiboot te spelen... Binnen 10 seconden gewisseld van image..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Pli goes android? #66 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 20 December 2019 - 19:01

ik schaf waarschijnlijk de multibox aan ook daarvoor kun je zonder veel moeite ff kijken wat er nog meer te koop is in de wereld van images


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Pli goes android? #67 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 20 December 2019 - 19:07

Zodra de DM8000 met zijn 4 tuners sterft wordt het een dikke box met DVB-C FBC tuners. Afscheid van de schotel ligt voor de hand. Wordt hier al practisch niet meer gebruikt..
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Pli goes android? #68 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 20 December 2019 - 19:16

Dat is waar ook ik mee zit heb nu een Vu uno 4K met DVB C FBC en dik tevreden maar zit eigenlijk te wachten op een hisilicon met FBC tuner dat zou pas leuk zijn.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Pli goes android? #69 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 December 2019 - 19:46

Helaas zijn de gebieden die bekabeld zijn, zeker buiten Nederland, in de minderheid, dus ik verwacht nog niet direct een einde aan TV via satelliet. Al was het alleen maar omdat internet in die gebieden ook niet vanzelfsprekend is.

 

Wat beide betreft worden jullie in Nederland flink verwend...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Pli goes android? #70 alias haha

  • Senior Member
  • 361 posts

+2
Neutral

Posted 20 December 2019 - 20:01

Combo pakken, dan kun je alle kanten op


Vu+ duo 4K | Vu+ duo²

Zgemma H9S SE | Zgemma H9 Combo

Wavefrontier T90


Re: Pli goes android? #71 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 20 December 2019 - 20:03

Ik zeg ook niet dat satellietuitzendingen voorbij zijn, maar dat IK geen DVB-S2X tuner meer ga aanschaffen ALS mijn DM8000 door de knieën gaat...

Helaas zijn de gebieden die bekabeld zijn, zeker buiten Nederland, in de minderheid, dus ik verwacht nog niet direct een einde aan TV via satelliet. Al was het alleen maar omdat internet in die gebieden ook niet vanzelfsprekend is.
 
Wat beide betreft worden jullie in Nederland flink verwend...

Daarintegen mag ik in Nederland niet lid worden van SKY (waar ik graag een abo voor over heb).. Dus zó verwend zijn we hier nu ook weer niet...
Nederland is een koffievlek op de wereldkaart met slechts 38.400 km2 oppervlak waarvan heel veel water.. Een hele dichte infrastructuur waardoor zaken als kabel en glasvezel goed toepasbaar zijn en ook landsdekkend kunnen zijn...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Pli goes android? #72 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 December 2019 - 20:59

Snap ik, het was meer generiek bedoeld.

 

Het mag wel, maar SKY wenst zich niet aan de wet te houden. Overigens heb je alleen voor SKY DE nog mogelijkheden, bij de andere SKY's zit je vast aan hun buitengewoon brakke hardware, dus dat is 'm ook niet... En met die facist aan het roer nu zal het er ook niet van komen...

 

Wat dat betreft kunnen ze nog wel wat van M7 leren, die houdt zich in ieder geval voor wat betreft het verkrijgen van abonnementen aan de wet, ook vanuit het buitenland is afsluiten geen probleem.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Pli goes android? #73 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 20 December 2019 - 23:28

Dat is waar ook ik mee zit heb nu een Vu uno 4K met DVB C FBC en dik tevreden maar zit eigenlijk te wachten op een hisilicon met FBC tuner dat zou pas leuk zijn.

Ik denk dat je daar niet teveel hoeft te verwachten, de markt is volledig verzadigd, mijn gevoel zegt dat ze daar niet meer in gaan investeren. 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Pli goes android? #74 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 21 December 2019 - 08:20

Met zekerheid genzende waarschijmlijkheid gaat Vanaf 31 Januari 2020 Sky UK zich ineens wel aan de wet houden.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Pli goes android? #75 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 21 December 2019 - 08:43

Lopen de inkomsten teveel terug? ;) Ik heb altijd gedacht dat Sky zich boven de wet verheven voelde, het grote geld bepaald toch wat er gebeurt?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Pli goes android? #76 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 21 December 2019 - 09:09

:)

Edited by littlesat, 21 December 2019 - 09:09.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Pli goes android? #77 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 21 December 2019 - 11:08

Met zekerheid genzende waarschijmlijkheid gaat Vanaf 31 Januari 2020 Sky UK zich ineens wel aan de wet houden.

Welke wet, die van de EU? Daar zijn ze na 31 december 2020 niet meer aan gebonden.


Edited by zeeteefje, 21 December 2019 - 11:09.


Re: Pli goes android? #78 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 21 December 2019 - 13:41

31 december 2020 is nog ver weg....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Pli goes android? #79 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 21 December 2019 - 13:55

Dat bedoel ik en het kan ook nog zo zijn dat deze deal alsnog afketst bij een nieuw referendum, want de Schotten (en Ierland) gaan mot maken die willen in de EU blijven.


Edited by Sagitarius, 21 December 2019 - 13:56.

73's

PE1AQZ


Re: Pli goes android? #80 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 21 December 2019 - 15:41

"Rupert Murdoch was once asked why he hated the EU so much. ‘That’s easy,’ he replied. ’When I go into Downing Street they do what I say; when I go to Brussels they take no notice.’ No wonder, then, that he was an avid supporter of Brexit."


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users