Jump to content

Photo

Pli goes android?

• Please log in to reply
198 replies to this topic

Re: Pli goes android? #121 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 25 December 2019 - 23:01

Het is gewoon een gebrek aan geheugen dat Android nu traag is, met 1Gb zoals nu bij de meeste Highsilicon dozen kom je niet ver met Android, zo heeft de nieuwe AX HD61 al 2Gb aan board dan loopt het al veel soepeler. Ik zou het wel willen hebben dan kan ik Enigma Tv http://www.enigma-tv.com/ waar ik al jaren een licentie voor heb wel onder Android kunnen draaien.

73's

PE1AQZ

Re: Pli goes android? #122 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 26 December 2019 - 01:45

Deze Android werkt inderdaad maar wat ik nu exact anders gedaan heb weet ik niet, ik heb uiteindelijk de OpenPLi rescue er weer ingezet, het opstart logo werd me teveel ;) maar zelfs met de laatste rescue werkt het.

Nu nog uitvogelen welke voordelen die Android moet brengen, het is rete traag, even omschakelen naar live-tv duurt 'maar' een seconde of 30... het enige voordeel is dat Netflix en Youtube goed werken.

Android heb je nu werkend, maar op welke receiver ? En misschien kun je een tipje van de sluier aanreiken, ik krijg met geen mogelijkheid meer de Android versie van @Guardian er in. Wat heb je veranderd aan de Android versie en/of welke volgorde heb je hierbij gehanteerd ?

Voorts spreek je over de OpenPli rescue (file), bedoel je hiermee de laatste beschikbare recovery ;  openpli-7.2-release-hd60-20191223_recovery_emmc.zip ?

Re: Pli goes android? #123 Sagitarius †

• Senior Member
  • 4,735 posts

+78

Posted 26 December 2019 - 09:37

Ik denk dat Tech het over de Maxytec heeft die wilde eerst niet werken schreef hij...…''De Maxitec blijft net als de HD60, ook in een 'loop' hangen''

Dat rescue snap ik ook niet wat dat is letterlijk vertaald "redden",   terwijl recovery toch iets anders is dat is letterlijk ''herstel''.

Edited by Sagitarius, 26 December 2019 - 09:39.

73's

PE1AQZ

Re: Pli goes android? #124 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,947 posts

+488
Excellent

Posted 26 December 2019 - 10:36

Ik heb inderdaad de Maxitec aan het lopen, die 'rescue' is de invloed van de spellingscontrole, welke ik over het hoofd heb gezien, ik heb inderdaad de nieuwe bootloader (recovery) er weer ingezet.

De Maxitec bleef in een loop hangen, net als de HD60 deed, dat deed die in de eerste instantie ook met de combi die Guardian voorstelde, uiteindelijk startte die wel door en heb ik nadien de recovery vervangen om te kijken of die echt invloed heeft op het werken van de Android image.

Overigens overschrijft die Android ook iets, na het flashen van de Android image zie je een bootlogo van Multibox.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Pli goes android? #125 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,507 posts

+397
Excellent

Posted 26 December 2019 - 11:12

Dat er een ander splashscreen verschijnt dát kan ik mij voorstellen maar waarom zo’n draak van een plaatje. En ik realiseer mij dat ik voor mijzelf spreek en dat smaken verschillen. Dat nieuwe splashscreen van de HD60 is andere koek. 

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Pli goes android? #126 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,947 posts

+488
Excellent

Posted 26 December 2019 - 11:14

Dat er een ander splashscreen verschijnt dát kan ik mij voorstellen maar waarom zo’n draak van een plaatje. En ik realiseer mij dat ik voor mijzelf spreek en dat smaken verschillen. Dat nieuwe splashscreen van de HD60 is andere koek. 

Helemaal mee eens, je gaat ineens weer naar de jaren 80 terug, daar heeft de designer nog wat werk laten liggen....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Re: Pli goes android? #127 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,426 posts

+708
Excellent

Posted 26 December 2019 - 12:44

Na een reboot werken je tuners en zo niet meer...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Pli goes android? #128 Guardian

• Senior Member
  • 104 posts

+2
Neutral

Posted 26 December 2019 - 15:28

Na een reboot werken je tuners en zo niet meer...

?? Hier werkt alles naar behoren

Re: Pli goes android? #129 mimisiku

• Senior Member
  • 5,519 posts

+115
Excellent

Posted 26 December 2019 - 15:52

Op de HD60 nog eens de WeTransfer versie geprobeerd, maar geen succes. Zelfde probleem...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Pli goes android? #130 Guardian

• Senior Member
  • 104 posts

+2
Neutral

Posted 26 December 2019 - 17:09

Op de HD60 nog eens de WeTransfer versie geprobeerd, maar geen succes. Zelfde probleem...

Zoals ik al melde is het de maXytec Android ook de recovery, dat het niet werkt op de HD60 verbaast me nix.

Re: Pli goes android? #131 mimisiku

• Senior Member
  • 5,519 posts

+115
Excellent

Posted 26 December 2019 - 17:17

Wellicht beter wachten of er een Androïd versie komt voor de HD60... Al heb ik na ruim een jaar weinig vertrouwen..

Re: Pli goes android? #132 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 26 December 2019 - 19:48

Wellicht beter wachten of er een Androïd versie komt voor de HD60... Al heb ik na ruim een jaar weinig vertrouwen..

Moet je niet zeggen, ik denk juist dat developers zoals hier aan boord zijn zoals @Wanwizzard, @Tech, @littlesat en @Milo hiervoor hun hand niet voor omdraaien ! 

Re: Pli goes android? #133 littlesat

• PLi® Core member
  • 57,426 posts

+708
Excellent

Posted 26 December 2019 - 19:51

Wij kunnen geen Android image maken

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W

Re: Pli goes android? #134 cobus

• Senior Member
  • 4,775 posts

+69

Posted 26 December 2019 - 21:22

Ik heb de maxitec nu en dan staat er standaard een bootlogo in van open ATV wat een onzin is dat zeg. Nu de laatste recovery erop gezet van pli hier en dan heb ik het hisilicon logo weer gelukkig nu nog ff uitgegeven of ik het logo van de hd60 erin geprutst krijgt. Die is zeer mooi.

Groetjes Cobus R

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

Re: Pli goes android? #135 mimisiku

• Senior Member
  • 5,519 posts

+115
Excellent

Posted 27 December 2019 - 13:32

De recovery r311 heb ik juist van OpenPli geladen en daar zat dat balletjes 4Klogo in....

Re: Pli goes android? #136 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 27 December 2019 - 14:00

De recovery r311 heb ik juist van OpenPli geladen en daar zat dat balletjes 4Klogo in....

Apart, dat jij en sommige in dit draadje het startlogo, wat maar kort zichtbaar is, belangrijk vinden dan het correct functioneren van het Android gedeelte. 

Re: Pli goes android? #137 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,947 posts

+488
Excellent

Posted 27 December 2019 - 14:10

Apart, dat jij en sommige in dit draadje het startlogo, wat maar kort zichtbaar is, belangrijk vinden dan het correct functioneren van het Android gedeelte. 

Grappig dat jij die conclusie trekt, vooral omdat ik aan heb gegeven dat het bij mij in de Maxitec, wel met de laatste recovery werkt, en laten we eerlijk zijn, wie zit te wachten op zo'n f*cking ATV logo terwijl dat daar niet hoort, ik vind het nogal arrogant overkomen om een fabriekslogo te wijzigen in een ego logo omdat de imagebouwer toevallig weet hoe het moet.

Re: Pli goes android? #138 cobus

• Senior Member
  • 4,775 posts

+69

Posted 27 December 2019 - 14:30

Idd ben het daar helemaal mee eens lijkt echt nergens op.

Groetjes Cobus R

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x)

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

Re: Pli goes android? #139 HPPli

• Senior Member
  • 1,911 posts

+36

Posted 27 December 2019 - 15:14

Grappig dat jij die conclusie trekt, vooral omdat ik aan heb gegeven dat het bij mij in de Maxitec, wel met de laatste recovery werkt, en laten we eerlijk zijn, wie zit te wachten op zo'n f*cking ATV logo terwijl dat daar niet hoort, ik vind het nogal arrogant overkomen om een fabriekslogo te wijzigen in een ego logo omdat de imagebouwer toevallig weet hoe het moet.

Ach ja, ik dacht laat ik eens melden dat logo's van ATV of Multibox voor mij onbelangrijk zijn gezien de hele korte tijd dat deze zichtbaar zijn tijdens het booten.

Wat wel sterk is dat de developer van ATV ondanks zijn arrogantie het voor elkaar heeft om Android aan de gang te slingeren voor maXytec, was er voor de Mutant ook maar zo iemand te vinden ;) Neem ik een f*cking bootlogo zoals jij het omschrijft wel voor lief. Misschien een uitdaging voor de echte en betere developers van OpenPli ? Ik kan het niet.

Re: Pli goes android? #140 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,947 posts

+488
Excellent

Posted 27 December 2019 - 15:31

Even voor de duidelijkheid, die recovery wordt direct uit de BSP gelepeld, dat is dus iets van Maxitec zelf en absoluut 0,0 van een developer van ATV.....

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users