Jump to content


Photo

Box Info in OpenWebif werkt niet


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #21 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 3 January 2020 - 20:06

Mocht je er niet uitkomen wil ik je best helpen.
Ik kom uit veldhoven laat maar weten.

Hartstikke fijn!!!  :thumbs-up: Ik zal het onthouden. Maar vooralsnog wil ik het graag zelf proberen. 



Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #22 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 3 January 2020 - 20:10

Dat zijn de commandline acties waarbij je die copy actie veilig kunt doen.

Ik kan hem nu via FTP naar mijn iMac halen en dan kan ik hem toch ook weer gewoon terugzetten? Of stel ik het nu te simpel voor?



Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #23 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 3 January 2020 - 20:45

Volgens mij kan dat niet als enigma2 gewoon draait je zul dus eerst een (Met Telnet) een init 4 (daarmee sluit je enigma2 af) moeten geven dan zet je dat bestand terug en daarna in telnet een init 3 geven dan start enigma2 weer op en gebruikt hij de lijst wie je zojuist terug gezet heb.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 3 January 2020 - 21:15

Je kunt het altijd proberen, en direct daarna enigma herstarten, en kijken of ze er nog staan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #25 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 3 January 2020 - 23:33

Oke, dus m.b.v. Telnet

- inloggen als root en dan

- “init 4”

- daarna autotimers.xml terugplaatsen en daarna weer in Telnet

- ”init 3”

Dit is dus de bedoeling?



Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #26 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,625 posts

+1,739
Excellent

Posted 3 January 2020 - 23:52

Yup.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #27 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 4 January 2020 - 10:26

Thanks allemaal!!



Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #28 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 4 January 2020 - 12:33

Keurig opnieuw geflashed zonder backup terug te zetten.

Daarna de zenders opnieuw laten zoeken.

Toen wilde ik m.b.v. Telnet inloggen, maar toen bleek dat mijn password van root ineens niet goed was.

 

Kan iemand mij zo even vertellen waar ik dat ook weer precies kan instellen?



Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #29 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 4 January 2020 - 12:59

Default  heeft root geen password, dus gewoon enter inkloppen Als je een password wilt invoeren voor user root, dan klopt nadat je bent ingelogd op de commandline in

passwd

Edited by 40H3X, 4 January 2020 - 13:03.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #30 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 4 January 2020 - 15:31

Ik heb hier een box als ik deze handmatig volledig nieuw installeer ongeveer 10 tot 15 minuten nodig om hem up and running te krijgen met alle instellingen en plugins en dergelijke ik zeg gewoon helemaal opnieuw instellen dan weet je zeker dat er geen rotzooi uit een oude backup terug geplaatst wordt.

 

@Cobus Ik weet niet hoe vaak jij dit doet, maar als jij het binnen 10 tot 15 minuten gedaan krijgt, neem ik mijn petje voor je af!!

Alles bij elkaar heb ik er toch wel een aantal uren over gedaan om hem volledig opnieuw te installeren.

Eerst alle instellingen weer goed gezet (m.b.v. gemaakte printscreens) en 1 autotimer aangemaakt. Daarna in de map /etc/enigma/2 de autotimer.xml gewoon via ftp teruggezet (ik kreeg geen verbinding met Telnet....). De schakelaar op de Vu+ even uit en weer aangezet en alles werkt nu weer prima, inclusief de autotimers.

Er zijn nu nog maar een paar kleine dingen die ik moet aanpassen, maar daar kom ik wel uit.

 

Nu maar hopen dat dit alles de haperingen opgelost hebben..

 

Nogmaals allemaal bedankt voor de moeite!!!  :thumbs-up:



Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #31 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,403 posts

+394
Excellent

Posted 4 January 2020 - 15:40

Op mijn Ultimo 4K ben ik na een online flash binnen 3-4 minuten weer up and running. Tenzij dat mijn backup omwille van onbekende redenen ineens niet meer goed is. Dit heb ik een maand of 3 één keer meegemaakt en ik was uiteindelijk enkel wat recent ingevoerde autotimers kwijt. Met name de satconfig heb ik handmatig terug kunnen zetten omdat ik nog een goede settingsfile had. Ik heb vanaf dat moment in ieder geval één backup van hooguit een maand oud apart opgeslagen. 
Cobus heeft een Uno 4Kse en zal niet veel langer bezig zijn. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #32 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 4 January 2020 - 16:57

 De schakelaar op de Vu+ even uit en weer aangezet en alles werkt nu weer prima, inclusief de autotimers.

 

 

Dat is niet bepaald de beste methode, de schakelaar zomaar uitzetten en weer aanzetten, dat doe je met een PC ook niet, dat kan 'gaten' op de harddisk opleveren, die zelfde narigheid kan je ook in je flashgeheugen krijgen door zomaar de stekker eruit te trekken...

Overigens is de box inderdaad na een minuut of 3 weer helemaal up and running, zeker als je met een goede backup werkt, anders duurt het een minuut of 2 extra ;) ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Box Info in OpenWebif werkt niet #33 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 4 January 2020 - 17:53

Ik ben zolang bezig geweest met de hele installatie, juist omdat ik geen backup wilde terugzetten.

Nadat ik geflashed heb, heb ik alles handmatig weer ingesteld. Tja en dan duurt het bij mij toch wel een heel stuk langer......  :rolleyes:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users