Edited by Loui (PD1LOI), 31 May 2022 - 15:39.
SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM.
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #221
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #222
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #223
Posted 31 May 2022 - 16:24
Veel beter is een pr te maken en aan te bieden op github, dan komt die vanzelf met het bouwproces mee.....dat scheelt een hoop gehannes en gestrooi met losse ipk's
Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....
On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Press the button on the buttom right of this message
Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #224
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #225
Posted 31 May 2022 - 17:56
Het klopt dat de meeste plug-ins ‘gepinned’ zijn in develop release
Misschien is de pinning aan te passen indien 100% zekerheid is dat het in 8.2 werkt.
Edited by Tech, 31 May 2022 - 18:42.
tuurlijk moet het in plaats van develop, release zijn :-)
Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna
Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #226
Posted 31 May 2022 - 18:00
In release bedoel je...
We hebben het over die libffwt-dinges. toch. Die heb ik net gebackport.
Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)
Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.
Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #227
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #228
Posted 31 May 2022 - 18:43
In release bedoel je...
Inderdaad, release
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #229
Posted 31 May 2022 - 18:43
Het klopt dat de meeste plug-ins ‘gepinned’ zijn in develop.
Misschien is de pinning aan te passen indien 100% zekerheid is dat het in 8.2 werkt.
In de release 8.2 van de Ultimo4k werkt deze ARM7 ipk van @luisteraar prima, in één keer werkte dab wel goed
Edited by Sagitarius, 31 May 2022 - 18:44.
73's
PE1AQZ
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #230
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #231
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #232
Posted 31 May 2022 - 22:03
En nu ben ik benieuwd wat de best te gebruiken USB tuner is voor dit project.
Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.
Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen.
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.
Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".
Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #233
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #234
Posted 1 June 2022 - 06:55
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #235
Posted 1 June 2022 - 08:34
En nu ben ik benieuwd wat de best te gebruiken USB tuner is voor dit project.
Dan heb je het wel over een SDR stick denk ik, daar is SDGRadio ook voor bedoelt..
Zoals eerder aangegeven is de RTL-SDR V3 stick de allerbeste, deze loopt van 100khz tot 1.7Ghz en deze heeft alles aan board zoals direct sampling, en de enige die geen frequentie drift heeft wat bij goedkopere dingen nog wel eens het geval is.
73's
PE1AQZ
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #236
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #237
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #238
Posted 1 June 2022 - 11:08
Voor FM en DAB heb je geen direct sampling nodig.
Een goedkope sdr stick werkt prima mits het ontvangstsignaal sterk genoeg is en een beetje "spelen" met de ppm offset instelling.
En dat hoeft bij de RTL-SDR v3 nu juist niet meer, die bevat een R820T2 tuner, en een temperatuur gecompenseerde oscillator (TCXO) van 1 PPM. die is akelig nauwkeurig en stabiel qua frequentie, en heeft een metalen behuizing dat is beter voor de koeling want als je stick aan het streamen is wordt ie knap heet.
Edited by Sagitarius, 1 June 2022 - 11:10.
73's
PE1AQZ
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #239
Posted 1 June 2022 - 11:17
Het hart van ontvangst dab is dab-commandline van JvanKatwijk.
Die software doet zelf de ontvang frequentie correctie
lichte frequentie drift is niet een probleem.
Dat heb je tegenwoordig helemaal niet meer nodig dat zit gewoon standaard in de RTL-SDR v3 stick, al die andere goed kopere lorren hebben dit niet, op de hf banden (20 meter) merk ik geen enkele drift bij ssb.
En direct sampling vind ik juist wel een mooie optie dan hoef je voor hf geen andere stick te kopen, de meeste SDR sw ondersteund dit al, ik kan zo bv naar de MG gaan, bij mijn weten kan geen andere stick dit, ook niet de Airspy.
Edited by Sagitarius, 1 June 2022 - 11:22.
73's
PE1AQZ
Re: SDGRadio plugin geen dab - dab+ Wel gewoon FM. #240
16 user(s) are reading this topic
0 members, 16 guests, 0 anonymous users