Jump to content


Photo

Mulibox drivers


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

Re: Mulibox drivers #21 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 30 December 2019 - 14:47

De nieuwere drivers zijn beta drivers en dus niet officieel gereleased door de fabrikant.

Die geeft overigens aan dat er zo weinig verschil in die beta driver zit ten opzichte van de huidige driver, dat het niet de moeite loont de bestaande drivers te overschrijven met de beta versie,

 

 

Zoals jullie inmiddels weten heb ik hier nu ook een multibox maar de drivers wie jullie erin hebben staan lijken oude drivers te zijn daar ik met pure2 / openatv en openvix de drivers heb van 10 oktober en jullie van juni en daar werken de streams niet mee bv van de Hans lijst en YouTube met de nieuwere drivers werkt het wel, is het een optie dat jullie ook die drivers erin zetten?

 

 

Als ik dan van TS de verbeterde mogelijkheden lees is het toch teleurstellend te concluderen (niet negatief bedoeld !) dat OpenPli ook dat ene kleine meerwaarde verschilletje vooralsnog in zijn nieuwste Image 7.2 release verwerkt.


Edited by HPPli, 30 December 2019 - 14:49.


Re: Mulibox drivers #22 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 30 December 2019 - 14:56

Het zijn niet alleen de drivers want die heb ik al veranderd in pli en dat werkte niet.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mulibox drivers #23 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 30 December 2019 - 15:01

Dus moet er iets meer moeite voor worden gedaan bij de image bouwers, iets wat de andere image bouwers reeds hebben "ingevuld".

Kijk zelf maar naar je omschreven resultaten en/of extra's welke de andere images hebben met YouTube en div. streams.



Re: Mulibox drivers #24 brooker

  • Member
  • 13 posts

+1
Neutral

Posted 30 December 2019 - 15:49

Beste Cobus,

 

Heb je service app al geinstalleerd? Na het installeren ook deze ingesteld ? en herstart ik heb deze op exteplayer3 gezet 

Niet alle streams werken maar toch aardig wat.

Succes



Re: Mulibox drivers #25 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 30 December 2019 - 17:05

Nee eigenlijk niet terwijl ik het weet en het ook op de VU heb staan maar ff gauw geprobeerd en moet zeggen het werkt voor vele streams dank voor de oplettendheid.;)

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mulibox drivers #26 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 30 December 2019 - 17:11

 

 

Als ik dan van TS de verbeterde mogelijkheden lees is het toch teleurstellend te concluderen (niet negatief bedoeld !) dat OpenPli ook dat ene kleine meerwaarde verschilletje vooralsnog in zijn nieuwste Image 7.2 release verwerkt.

 

Ik snap volledig dat dat als teleurstellend ervaren kan worden maar we gaan liever voor stabiliteit dan kwantiteit, de fabrikant heeft het echt over test drivers welke dus in een beta stadium zitten, dan denk ik niet dat wij het de eindgebruiker aan moeten doen dat hij met een instabiele box kan komen te zitten.

Vandaar dat er gekozen is voor de meest stabiele optie, en dat is gewoonweg geen beta drivers gebruiken maar alleen officieel uitgebracht spul, de fabrikant houdt dat (keurig) bij in een BSP die wij één op één overnemen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mulibox drivers #27 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 30 December 2019 - 17:27

Ik snap jullie volledig en je hebt ook gelijk, die andere teams rommelen maar aan en soms (in dit geval) is het positief en een andere keer juist helemaal niet hun werken wel meer met o.a hacks om de boel aan de praat te houden en dat zou gewoon niet moeten gebeuren.

En dat is juist ook een van de redenen dat ik Pli gebruik en er ook altijd weer op terug kom naar een uitstapje en dat uitstapje is bij deze decoders wel makkelijk met die volledige multiboot optie erin


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mulibox drivers #28 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 30 December 2019 - 17:51

Beste Cobus,

 

Heb je service app al geinstalleerd? Na het installeren ook deze ingesteld ? en herstart ik heb deze op exteplayer3 gezet 

Niet alle streams werken maar toch aardig wat.

Succes

Helpt niets bij een HighSilicon achtige doos, net zoveel streams met of zonder service app, zinloos dus. :huh:


73's

PE1AQZ


Re: Mulibox drivers #29 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 30 December 2019 - 18:12

Service app kan helpen....

Edited by littlesat, 30 December 2019 - 18:12.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Mulibox drivers #30 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 30 December 2019 - 18:14

Echt niet met standaard pli krijg ik bv YouTube niet aan de gang met serviceapp wel ook bv BNN in de Hans lijst stream nationaal werkt dan gewoon en zonder slaat de hele box op tilt.?

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mulibox drivers #31 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 30 December 2019 - 19:39

YouTube in full hd of hoger is een apart geval... ivm de beveiliging van YouTube.... dat is een Kat en Muisspel...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Mulibox drivers #32 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 31 December 2019 - 01:37

YouTube in full hd of hoger is een apart geval... ivm de beveiliging van YouTube.... dat is een Kat en Muisspel...

 

@littlesat, Kat en Muisspel is toch voor kinderen ? ;)

De vergelijkbare box Mutant HD60 draait hier prima en stabiel met jullie OpenPli 7.2 Release image, alle beschikbare streams maar ook YouTube werkt snel, probleemloos en stabiel.....



Re: Mulibox drivers #33 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 31 December 2019 - 09:23

Dat is niet zo, probeer de IJmuiden zeehaven (een van mijn favorieten) streams maar eens af te spelen op een HD60, die willen gewoon niet door die lamme highsilicon player, op mijn ET10 geen enkel probleem, en zo kan ik er nog wel een paar noemen die het gewoon niet doen


73's

PE1AQZ


Re: Mulibox drivers #34 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,404 posts

+394
Excellent

Posted 31 December 2019 - 10:40

YouTube in full hd of hoger is een apart geval... ivm de beveiliging van YouTube.... dat is een Kat en Muisspel...

Nee hoor, verschillende of beter, nogal wat streams weigeren dienst op mijn hd60. En soms is het dan ook ' game over' met de HD60.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Mulibox drivers #35 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 31 December 2019 - 11:09

Ja voor wat betreft de streams en dergelijke moeten ze nog wel ff aan de bak met Serviceapp gaat het redelijk en werkt in ieder geval youtube weer (wat voor mij persoonlijk wel fijn is). het zijn wel erg vlotte boxjes nu het support nog en een fbc tuner dat zou fijn zijn.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Mulibox drivers #36 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,404 posts

+394
Excellent

Posted 31 December 2019 - 11:30

Support is feitelijk, behoudens dan de Hisilicon gerelateerde zaken, niet heel veel mis mee. 
Overigens is mij onlangs meegedeeld dat de HD61 er (voorlopig) niet komt.

 

Óf, en zo ja wanneer, Mut@nt met een FBC DVB S2x of FBC DVB C/T/T2 komt is niet aangegeven. Ik zou wel interesse hebben in een eenvoudige FBC PVR kabelontvanger. Zeg maar een alternatief voor de Uno 4Kse zonder grafisch display. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Mulibox drivers #37 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 31 December 2019 - 11:56

Support is feitelijk, behoudens dan de Hisilicon gerelateerde zaken, niet heel veel mis mee. 
Overigens is mij onlangs meegedeeld dat de HD61 er (voorlopig) niet komt.

 

 

Vanaf 15 januari in Duitsland te koop voor 189 euro https://www.satshop-...VB-T2-HEVC-H265


73's

PE1AQZ


Re: Mulibox drivers #38 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,462 posts

+114
Excellent

Posted 31 December 2019 - 12:09

Ik zou ook best te porren zijn voor een DVB-C/T2 FBC met DVB-S2 (single) Combo ontvanger van HiSilicon.. En die mag van mij ook best heel sober zijn (geen fancy display e.d.). Ik kijk geen streams maar puur via de tuners. De FBC tuner kan dan mooi als 'server' voor de rest in huis dienen. Irdeto kaartje in de sleuf en delen maar. Ben nog steeds onder de indruk van dat kleine kastje..
Het wordt tijd dat de DM8000 de geest geeft :) :) (Nee, hoor.. Niet echt..Knock on wood)
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Mulibox drivers #39 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 31 December 2019 - 12:41

Vanaf 15 januari in Duitsland te koop voor 189 euro https://www.satshop-...VB-T2-HEVC-H265

 

 

Wij hebben bericht uit eerste hand, en die meldt dat de HD61 er mogelijk niet gaat komen en die mogelijk binnenkort ook uit de BSP gehaald gaat worden. 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Mulibox drivers #40 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 31 December 2019 - 13:39

 

Vanaf 15 januari in Duitsland te koop voor 189 euro https://www.satshop-...VB-T2-HEVC-H265

 

 

Wij hebben bericht uit eerste hand, en die meldt dat de HD61 er mogelijk niet gaat komen en die mogelijk binnenkort ook uit de BSP gehaald gaat worden. 

 

Ok ik denk idd dat jullie dichter bij het vuur zitten omdat te weten, toch zijn er meerdere zaken in DL die dit beweren, zelfs een zaak (EFE) die nauwe banden heeft met OpenAtv, die staan dan mooi voor klets indien hij niet uitgebracht word terwijl ze nog steeds beweren ''Verfügbar ab: 15.01.2020 (Vorbestellung möglich)''


73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users