Jump to content


Photo

Freezes tijdens opnames


  • Please log in to reply
39 replies to this topic

Re: Freezes tijdens opnames #21 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 31 December 2019 - 10:46

 

Ik zal bij gelegenheid morgen ook weer eens CCcam testen.

Stop daar nou geen energie in, dat is jammer van de tijd, zeker omdat er een uitstekend alternatief beschikbaar is in de vorm van oscam.
Iedereen is indertijd ook van windows xp naar windows 7 overgestapt, dat ging uiteindelijk ook na veel wikken en wegen, waarom wil men dan ook niet die stap naar oscam maken?

 

Vastgeroest op de oude vertrouwde Cccam?

Uit de feed halen lijkt me een oplossing om ze die kant van de Oscam op te dwingen



Re: Freezes tijdens opnames #22 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 31 December 2019 - 10:55

Verwijderen uit de feed mag mogelijk voor ons een oplossing zijn, maar dat zorgt ongetwijfeld voor een stortgroep aan opmerkingen van veel (buitenlandse) gebruikers die Cam nog wel gebruiken voor hun probleem. Wat dat ook moge zijn. ;) 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Freezes tijdens opnames #23 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 31 December 2019 - 12:52

Uit de feed halen is geen correcte oplossing, het lijkt me geen goed idee om op die manier iets af te dwingen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Freezes tijdens opnames #24 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 31 December 2019 - 15:25

Ik ben er vrij van overtuigd dat de problemen niks te maken hebben met CCcam. Ik gebruik Oscam, en 70% van wat ik kijk en opneem is zelfs FTA. En ik heb op mijn Duo 4K hetzelfde probleem.

 

Wat ik wel zou willen weten:

  • Zijn er ook mensen met andere boxen dan VU+, met dit probleem? b.v. een Gigablue, Xsarius of Qviart met een FBC tuner?
  • Zijn het alleen mensen die een FBC-S2 gebruiken die dit ervaren, of treed het ook op bij kabel kijkers (Tech en Frenske hebben blijkbaar nergens last van?)

Het treed bij mij in ieder geval pas op in het beeld als er minstens 3 of 4 opnames tegelijk lopen, maar de opnames zelf hebben er dan al eerder last van.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Freezes tijdens opnames #25 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,528 posts

+140
Excellent

Posted 31 December 2019 - 15:37

Ik ben er vrij van overtuigd dat de problemen niks te maken hebben met CCcam. Ik gebruik Oscam, en 70% van wat ik kijk en opneem is zelfs FTA. En ik heb op mijn Duo 4K hetzelfde probleem.

 

Wat ik wel zou willen weten:

  • Zijn er ook mensen met andere boxen dan VU+, met dit probleem? b.v. een Gigablue, Xsarius of Qviart met een FBC tuner?
  • Zijn het alleen mensen die een FBC-S2 gebruiken die dit ervaren, of treed het ook op bij kabel kijkers (Tech en Frenske hebben blijkbaar nergens last van?)

Het treed bij mij in ieder geval pas op in het beeld als er minstens 3 of 4 opnames tegelijk lopen, maar de opnames zelf hebben er dan al eerder last van.

Ja ik had er last van de laatste weken maar zoals ik eerder vermeld heb is mijn HD51 opnieuw geflasht met de laatste OpePli en gisteren en vandaag nog geen freezers gehad.

Bij mij begon het toen ik naar 7.2 ben gegaan en alle instellingen terug heb gezet naar versie 7.2.



Re: Freezes tijdens opnames #26 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,629 posts

+459
Excellent

Posted 31 December 2019 - 15:42

Ik kijk voornamelijk kabel, via de FBC-DVB-C tuner en heb bijna nooit meer dan 1 opname ernaast lopen, ik neem vrij weinig op, misschien dat ik daardoor nog geen last van dit fenomeen heb ervaren.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Freezes tijdens opnames #27 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 31 December 2019 - 16:11

Ik heb het net getest met 4 opnames op een Uno 4K SE interne HDD, zappen gaat trager, maar voorlopig geen haperingen tijdens het kijken.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Freezes tijdens opnames #28 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 31 December 2019 - 16:12

Was het maar zo makkelijk te reproduceren...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Freezes tijdens opnames #29 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 31 December 2019 - 16:16

Ook maar even getest met 4 opnames naar een Synology en nog geen freeze..


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Freezes tijdens opnames #30 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 31 December 2019 - 16:18

Hier wordt veel (en vaak gelijktijdig) opgenomen van de FBC-C tuner en de dual S tuner in de Ultimo4k, nog geen freezes gezien.



Re: Freezes tijdens opnames #31 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 31 December 2019 - 16:26

Ik heb momenteel 11 test opnames lopen + 1 keer kijken, op 10 tuners, en net even artifacts gezien, maar slechts 1 maal. Reproduceren is erg lastig.

 

Vaak zie ik ook in beeld niks, maar blijkt bij afspelen dat de opname het probleem wel heeft, dat ga ik zo even checken...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Freezes tijdens opnames #32 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 31 December 2019 - 16:38

Onlangs heb ik nog een Uno 4Kse met een Unicable setup uitgebreid getest met 7.2 en daar liepen destijds 13 simultane opnames op Astra 1 en 3 zonder één probleem. Bij zijn baasje wordt er dagelijks opgenomen en gestreamd vanaf deze box. Geen probleem.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Freezes tijdens opnames #33 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 31 December 2019 - 16:48

ik heb dit weekend 5 opnames gestart van de zelfde transponder, en zitten kijken naar een 6e kanaal op die transponder op een Vu+ Uno 4K SE -> geen freezes.

was wel de transponder van BBC ONE HD, dus alles FTA

zal straks eens wat opnames starten op de TVV transponder met oscam nu geinstalleerd om te zien of dit resulteert in freezes.

met CCcam waren de freezes er wel direct : opnemen van zes en kijken naar vtm en ge had al prijs. Niet zo met oscam, is het eerste wat ik dit weekend heb zitten testen.

en let wel : de streams moeten van dezelfde transponder komen, streams van verschillende transponders (en dus andere tuners) gaven geen freezes, ook niet met CCcam.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Freezes tijdens opnames #34 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 31 December 2019 - 17:04

Net de 11 opnames doorgeworsteld, ook geen probleem. Zoals ik al schreef, reproduceren is lastig. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Freezes tijdens opnames #35 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 31 December 2019 - 17:05

en let wel : de streams moeten van dezelfde transponder komen, streams van verschillende transponders (en dus andere tuners) gaven geen freezes, ook niet met CCcam.

 

Ah, dat heb ik niet getest.
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Freezes tijdens opnames #36 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 31 December 2019 - 17:23

opnames gestart op zes, vtm HD, Q2 HD, rtl5 HD en we kijken momenteel naar rtl 7 HD, allemaal op dezelfde transponder.

geen freezes met oscam zo te zien.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Freezes tijdens opnames #37 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 31 December 2019 - 17:31

als controle terug CCcam als softcam geaktiveerd. Opname gestart op zes, en overgeschakeld op vtm HD en de freezes beginnen :

Attached File  test 1.jpg   75.55KB   5 downloads

Attached File  test2.jpg   89.03KB   4 downloads

 

het ligt duidelijk aan CCcam..... oscam heeft er geen last van.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Freezes tijdens opnames #38 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,790 posts

+186
Excellent

Posted 31 December 2019 - 17:42

Wel mooi dat je het even met CCcam test, maar volgens mij heeft WanWizard het ook en die gebruikt OScam.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Freezes tijdens opnames #39 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 31 December 2019 - 17:45

oscam werkt in elk geval beter dan CCcam ..... is ook eenvoudig te reproduceren

gestelt natuurlijk dat de onderliggende oorzaak dezelfde is.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Freezes tijdens opnames #40 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,544 posts

+1,737
Excellent

Posted 31 December 2019 - 18:48

Wel mooi dat je het even met CCcam test, maar volgens mij heeft WanWizard het ook en die gebruikt OScam.

Yup. Maar ik kan het niet op commando reproduceren, wat met CCcam wel zo lijkt te zijn.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users