Jump to content


Photo

Herinneringen aan eerdere satfora en meer.


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 1 January 2020 - 17:25

Goede tip. Zal eens even kijken en die instelling proberen, men wete maar nooit inderdaad. Proberen kost niks. :)

 

Ja klopt, ik ben nog steeds beheerder van Satellite Fun. Na het verdwijnen van de Satnerds is dat nu het oudste forum van Nederland. Niet dat het iets zeggen wil want er gebeurt ook vrijwel niets meer op. Maar krijg het nog niet over m'n hart om het te sluiten. ;)

Aha, de Satnerds ja dat is idd lang geleden ik was daar ook vaak te vinden, ik ken dat je doet dit jaren en ineens zijn er nog nauwelijks bezoekers voor je site, en ja stop er ondanks dat dan maar eens mee, overal kom je in de loop der jaren oude sat hobby vrienden weer tegen, die hobby heeft toch veel vrienden opgeleverd. Op een nieuwjaarsdag zoals nu denk ik daar nog wel eens aan terug aan die goede (analoge) tijden. B)


73's

PE1AQZ


Re: Herinneringen aan eerdere satfora en meer. #2 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 1 January 2020 - 17:48

Overal kom je in de loop der jaren oude sat hobby vrienden weer tegen, die hobby heeft toch veel vrienden opgeleverd.

Ja dat klopt, ik doe hier en daar nog wat technisch beheer en je komt de meesten toch wel weer ergens anders tegen. Maar ik vind het gewoon leuk om met forum software wat te klooien. Als ik stop dan gaat het read-only zodat men info nog terug vinden kan.

De analoge tijden waren echt leuk, met de programmers van Willem nog wat prutsen en zo, we hebben toch een erg leuke tijd gehad al die jaren, denk ik ook nog wel eens aan terug. ;)


Greetings, Black Tiger

Re: Herinneringen aan eerdere satfora en meer. #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 1 January 2020 - 20:04

 

Overal kom je in de loop der jaren oude sat hobby vrienden weer tegen, die hobby heeft toch veel vrienden opgeleverd.

Ja dat klopt, ik doe hier en daar nog wat technisch beheer en je komt de meesten toch wel weer ergens anders tegen. Maar ik vind het gewoon leuk om met forum software wat te klooien. Als ik stop dan gaat het read-only zodat men info nog terug vinden kan.

De analoge tijden waren echt leuk, met de programmers van Willem nog wat prutsen en zo, we hebben toch een erg leuke tijd gehad al die jaren, denk ik ook nog wel eens aan terug. ;)

 

Dan denk ik ook nog graag terug aan de hobbydagen welke we als hobby-boards nog hebben mogen organiseren,

'wij' van de Satnerds samen met het Satellitefun board en Duckfiles (volgens mij was dat in Elst) , dat waren inderdaad leuke tijden waar je tenminste nog met modificaties en techniek kon rommelen om iets te bereiken, tegenwoordig is dat software, dat heeft, wat mij betreft, een ander hobby-gehalte dan sleutelen in de electronica :)  


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Herinneringen aan eerdere satfora en meer. #4 Black Tiger

  • Senior Member
  • 317 posts

+6
Neutral

Posted 1 January 2020 - 20:46

Jaaaaaaa die satdagen... geweldig! De eerste die ik ooit mee maakte was in Friesland ergens, toen had je ook nog de FSW, mooi blad!. Daar zijn er wel enkele van geweest, hartstikke leuk. En je kon vaak leuke dingen met korting kopen.

Het sleutelen en loggen met een laptopje ernaast wat we in die tijd konden doen was inderdaad vele malen leuker, meer een sport. :)

 

@Sagitarius: inmiddels even geprobeerd met die diseqc herhaling en ook diseqc 1.0 en 1.1 geprobeerd maar 't mag allemaal niet baten. Dus morgen of overmorgen ff terug naar de winkel.


Greetings, Black Tiger

Re: Herinneringen aan eerdere satfora en meer. #5 Guardian

  • Senior Member
  • 102 posts

+2
Neutral

Posted 2 January 2020 - 10:21

Programmers, Satdagen, Demodagen.............. Tja dat waren nog eens tijden:-)

Afgelopen zomer nog aangedacht terwijl ik eindelijk de Azboxen verving door UHD 4K receivers.

Tegenwoordig eigenlijk alleen nog "aktief" op bierbrouwers forum.

Re: Herinneringen aan eerdere satfora en meer. #6 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 2 January 2020 - 11:15

Tegenwoordig eigenlijk alleen nog "aktief" op bierbrouwers forum.

Er zijn ergere fora te bedenken. :)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Herinneringen aan eerdere satfora en meer. #7 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 2 January 2020 - 12:13

Programmers, Satdagen, Demodagen.............. Tja dat waren nog eens tijden:-)

Afgelopen zomer nog aangedacht terwijl ik eindelijk de Azboxen verving door UHD 4K receivers.

Tegenwoordig eigenlijk alleen nog "aktief" op bierbrouwers forum.

Dat heeft wel veel raakvlakken ''bier'' en de radio hobby :lol: Ik ben zelf ook nog gelicenseerd radio zendamateur en op vele de radio amateur kampen vloeide dat bier vaak rijkelijk :rolleyes:

Net als Black Tiger heb ik het dan wel over de begintijd met analoge sat ontvangers en d2-mac decoders, ik begon zelf met een Ferguson SRB1 en later met de Pace MSS1000 met losse positioner en 90cm gaasschotel. :)


Edited by Sagitarius, 2 January 2020 - 12:14.

73's

PE1AQZ



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users