Jump to content


Photo

Problemen na upgrade 7.2


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 orgeldandri

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 10 January 2020 - 09:48

Beste,

 

 

Ik heb een Xtrend 8500-ontvanger.

Abonnement TVVlaanderen met smartcard.

 

Gisteren geprobeerd om -via flash- 7.2 te installeren.

 

Kanalen van TV Vlaanderen worden niet meer gedecodeerd. Ik kan geen enkele softcam installeren die er in slaagt.

Ik had ook de indruk dat voor de FTA-zenders (bv. ARD) geluid en beeld niet synchroon waren.

 

Backup die elke nacht liep van 7.1 is niet te vinden op mijn harde schijf.

 

Dus, omdat ik geen image van 7.1 kon vinden naar 6.2 gegaan.

Daar wel overal beeld en correcte decodering van zenders TVVlaanderen.

Probleem: Timeshift werkt niet meer. Wanneer ik een zender wil pauzeren, komt op het scherm het symbool dat de toets geen functie heeft.

 

Over gelezen op aantal fora. Men schrijft dat het pad naar de locatie waarop de Timeshift moet worden weggeschreven, niet is ingesteld.

Via expertenmenu wordt verwezen naar de plaats in het menu waar dat pad kan worden ingesteld. Alleen: ik krijg deze keuze niet op het scherm.

Ook het pad waar moet worden opgenomen, wordt niet getoond en kan dus niet worden ingesteld.

Ik gebruik een losse harde schijf die via usb is verbonden met de Xtrend 8500.

Opnemen lukt wel: programma komt mooi op de plaats te staan waar ik onder 7,1 opnam.

 

H E L P!  En dank voor de tips!



Re: Problemen na upgrade 7.2 #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 10 January 2020 - 09:51

Voor het gebruik van Oscam moet je de reader(s) voor TVV, die zijn specifiek aangepast voor TVV, even activeren in de Oscam webinterface onder ‘readers’. Of je de CD readers moet déactiveren dat denk ik niet. Mogelijk wel.

Probeer dat maar eens.

Attached Files


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Problemen na upgrade 7.2 #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,379 posts

+393
Excellent

Posted 10 January 2020 - 09:53

Persoonlijk ben ik geen voorstander van een ‘losse’ harddisk.Ik denk dat jij doelt op een USB harddisk. Ik vermoed dat deze tijdens het booten nog niet ‘gezien’ wordt waardoor de backup ook niet gezien wordt. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Problemen na upgrade 7.2 #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 10 January 2020 - 21:01

De CD readers moeten dan uit staan, ze maken namelijk gebruik van dezelfde smartcard interfaces.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Problemen na upgrade 7.2 #5 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 12 January 2020 - 00:52

Ik weet niet of de time-shift al werkt, maar anders helpt misschien hetvolgende,

allereerst moet je kijken of instellingen op expert staat. Dat gaat alsvolgt,

via de afstandsbediening klik je op menu>instellingen>systeem>expert-instellingen>
gebruikersinstellingen. Wanneer je deze op expert zet moet je op de groene knop drukken om dit te bevestigen.

Daarna klik je op de exitknop van de afstandsbediening tot je ergens GUI instellingen ziet staan. Daarop klikken, en dan op gebruikers interface klikken, en er komt een hele lijst die op een volgende pagina verder gaat.
Op die volgende pagina staat ergens timeshift starten na...seconden. Deze stel je in naar je eigen smaak, weer op de groene knop drukken en nu zou time-shift moeten werken.

Althans, er moet natuurlijk wel een harde schijf of usb-stick aanwezig zijn.

Het lijkt een heel lang en moeilijk verhaal maar het valt allemaal best wel mee. Succes.

Re: Problemen na upgrade 7.2 #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,597 posts

+458
Excellent

Posted 12 January 2020 - 08:33

Timeshift wordt gestart als je de pauzeknop tijdens een live uitzending indrukt.
De procedure hierboven is als je timeshift automatisch wilt starten.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users