Jump to content


Photo

VU+Zero4k uitleg gevraagd


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 bruinebeer

  • Senior Member
  • 114 posts

0
Neutral

Posted 10 January 2020 - 15:49

Ik heb vandaag een VU+zero4K gekocht als vervanging van mijn DM500HD. Aangesloten op mijn Samsung 8K televisie, Alles werkt alleen mis ik een paar dingen tov mijn DM500HD.

 

Met mijn DM kan ik gewoon opnemen op mijn NAS en kan ook met de AB van mijn samsung de basis instellingen van de DM bedienen, 

 

Kan dat ook met de VU en zo ja hoe krijg ik dat voor elkaar ?



Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,564 posts

+1,737
Excellent

Posted 10 January 2020 - 15:55

De VU+ Zero (zowel zonder als met 4K) is een zapper, geen recorder, dus uit de doos kun je daar helemaal niet mee opnemen.

 

Je kunt dat omzeilen door uit de plugins de "PAU" extensie te installeren.

 

Voor wat betreft de AB: hoe heb je dat gedaan, heb je de samsung AB geprogrameerd voor de DM (en zo ja, dan moet je dat voor de VU+ ook doen), of via HDMI-CEC (en zo ja, dan moet je dat ook configureren in de VU+).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #3 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 10 January 2020 - 16:38

Een pietsje Off-Topic,
Maar doe je de DM500HD toevallig weg?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #4 bruinebeer

  • Senior Member
  • 114 posts

0
Neutral

Posted 10 January 2020 - 17:00

Ik ga PAU installeren en ga nog even stoeien met de sec instellingen.

 

Toen ik mijn tv kreeg herkende hij de dream in het installatie menu maar de VU staat er niet bij.

Kan ik met PAU ook de films en muziek die op mijn server staan afspelen ?

Sinds de dreambox niet meer ondersteund werd door PLI heb ik me niet meer zo verdiept in de vernieuwingen in PLI !

 

En ja als de zero gaat werken doe ik de dream weg :)


Edited by Frenske, 10 January 2020 - 17:24.
Eventuele handel graag via PM.


Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,564 posts

+1,737
Excellent

Posted 10 January 2020 - 18:03

PAU heeft niks met afspelen te maken, uitsluitend met opnemen.

 

HDMI-CEC staat volgens mij standaard uit, dus wellicht moet je dat aanzetten voordat de TV hem ziet Ik heb zelf geen ervaring met Samsung.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #6 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,791 posts

+186
Excellent

Posted 10 January 2020 - 18:54

ter aanvulling PAU is een "soort" hack die de "blokkade" om op te nemen omzeilt

https://wiki.openpli...F_Vu_Solo_Se.29

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #7 bruinebeer

  • Senior Member
  • 114 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2020 - 00:21

Ik heb de box gereset en de instellingen opnieuw er op gezet. Ik kan nu gewoon opnemen met de Zero, zonder dat ik PAU er op heb gezet. Kon PAU ook niet vinden in de Apps !

Met de cec instellingen ben ik nog niet verder gekomen, morgen nog maar wat proberen.



Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #8 megagert

  • Senior Member
  • 67 posts

+2
Neutral

Posted 11 January 2020 - 10:50

Voor de cec instellingen , moet je eerst expert menu inschakelen . daarna staan ze onder audio/video instellingen.

simpel weg even inschakelen en klaar is kees ( bruinebeer )  



Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,390 posts

+393
Excellent

Posted 11 January 2020 - 11:08

Voor de cec instellingen , moet je eerst expert menu inschakelen . daarna staan ze onder audio/video instellingen.

simpel weg even inschakelen en klaar is kees ( bruinebeer )  

Dat is deels correct. Je TV moet het wel ondersteunen. Zolang de fabrikanten het niet juist integreren werkt het, of niet.
Ik heb hier twee LG’s. Eén werkt het prima, de ander niet. Mijn oude Samsung werkte ook goed, mijn Sharp en JVC weer niet. Maar v.w.b. het activeren heb jij gelijk. :) 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #10 bruinebeer

  • Senior Member
  • 114 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2020 - 12:13

Deze morgen bezig geweest en heb het werkend gekregen, ik kan nu met mijn Samsung AB de VU Zero bedienen (Alleen de basis funkties) maar dat is voor mij geen probleem. Je moet namelijk bij het aanmelden van de VU op de Samsung de instellingen uitvoeren die gevraagd worden en de product kode van de VU+zero invullen en dan werkt het.

 

Waar ik nu nog tegen aan loop is dat de CCcam mijn kaart niet leest, alles op zwart zenderlijst is er wel. Als iemand daar een oplossing voor weet ben ik goed geholpen.



Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #11 IkkeKappie

  • Senior Member
  • 314 posts

+4
Neutral

Posted 11 January 2020 - 12:17

Ik denk dat je cccam even op actief moet zetten.
Mvg
Gigablue4k + mut@nt 1200 HD + mut@nt HD51 dvb-S2 en dvb-c, allen met OpenPLi 8.3<p>80cm schotel met een triple lnb en 4 uitgangen

Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #12 bruinebeer

  • Senior Member
  • 114 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2020 - 12:25

Ik heb de CCcam op actief gezet en de cam opnieuw gestart maar geen beeld ?



Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #13 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,262 posts

+691
Excellent

Posted 11 January 2020 - 12:43

En Oscam?

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #14 bruinebeer

  • Senior Member
  • 114 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2020 - 13:13

Op de oscam werkt de kaart wel, heb CCcam opnieuw op de box gezet maar geeft melding "No parse cannot EMU" .



Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,631 posts

+459
Excellent

Posted 11 January 2020 - 13:19

Op de oscam werkt de kaart wel, heb CCcam opnieuw op de box gezet maar geeft melding "No parse cannot EMU" .

Dan ga je toch verder met oscam, dat werkt toch?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #16 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 11 January 2020 - 13:53

CCcam 2.3.1 leest géén lokale M7 kaart!!! Dat kun je 1000 x proberen, werkt niet!! CCcam 2.3.2 wel, maar erg instabiel. Beste optie blijft gewoon OScam zoals @Tech al aangeeft...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #17 bruinebeer

  • Senior Member
  • 114 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2020 - 14:50

Ik heb de CCcam uit de feed geladen en dat is versie 232r01 dus die zou het volgens jou moeten doen ?



Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #18 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 11 January 2020 - 15:28

Ik heb de CCcam uit de feed geladen en dat is versie 232r01 dus die zou het volgens jou moeten doen ?

Installeer nu gewoon Oscam en gooi dat CCcam er voor altijd uit die is gewoon te onstabiel.


73's

PE1AQZ


Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #19 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 11 January 2020 - 15:56

Ik heb de CCcam uit de feed geladen en dat is versie 232r01 dus die zou het volgens jou moeten doen ?

Ik heb de CCcam uit de feed geladen en dat is versie 232r01 dus die zou het volgens jou moeten doen ?

Installeer nu gewoon Oscam en gooi dat CCcam er voor altijd uit die is gewoon te onstabiel.
Meer valt er niet te zeggen toch?
Met één been in het graf..... Helaas

Re: VU+Zero4k uitleg gevraagd #20 bruinebeer

  • Senior Member
  • 114 posts

0
Neutral

Posted 11 January 2020 - 16:51

Ik ben om, ik ga Oscam gebruiken. heb net Fallback geinstalleerd, ging goed kon de zenderlijst laden maar als ik een zender open, gaat het mis, geen beeld.

Moet ik op mijn dreambox DM500HD op mijn slaapkamer dan ook Oscam installeren ? Daar zit nu nog een CCcam op.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users