Jump to content


Photo

Een ontvanger die niet zoveel kan.


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#1 Linut

  • Senior Member
  • 66 posts

+1
Neutral

Posted 19 January 2020 - 21:31

Vragen over aanschaf van ontvangers komen wel eens voorbij maar een antwoord op mijn wens kan ik eigenlijk niet vinden.

Omdat mijn ontvanger nu (denk ik) wel oud wordt wil ik gaan kijken voor een nieuwe.

Zie item: https://forums.openp...urround-et9200/

 

Ik heb wel een aparte wens want ik zoek een ontvanger die niet zoveel hoeft te kunnen.

 

Ik heb de afgelopen jaren gemerkt dat ik nooit tv opneem en er ook geen behoefde aan heb.

Daarom heb ik dus ook geen tweede tuner nodig.

 

Wel:

-Wat ik wel graag doe is een gedownloade HD film kijken die ik als Mkv heb. Zonder haperen, wegvallen van geluid, en ik haal deze vanaf mijn NAS.

-Die kijk ik graag met goed geluid. Surround of DTS.

-Ook luister ik graag Mp3 bestanden via de box.

-En hij moet de zenders ook nog zo vlot mogelijk schakelen.

-Ik wil gelijk ook maar overgaan naar 4K

 

Niet:

-Opnemen (Als het kan prima maar ik zal het waarschijnlijk nooit gebruiken).

-Twee programma's tegelijk. Ik neem nooit op.

-Allerlei apps. De apps zijn echt top die er bestaan maar ik gebruik ze nooit. Behalve CCCam of Oscam natuurlijk en een mediaspeler.

 

De Vu+ uno 4K SE is een mooie box maar ik denk dat hij voor mij echt overkill is.

De prijs is prima maar veel te hoog voor wat ik hem zal gebruiken.

 

Dus eigenlijk ééntje die vlot schakeld en waar ik prima media mee kan kijken.

Graag zou ik wat advies ontvangen over wat een geschikte ontvanger zou kunnen zijn.



Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 19 January 2020 - 21:39

Dan voldoet zowat elke box.

 

Mogelijke uitdaging zit nog in die downloads, mkv is slechts een container, wat van belang is, is wat er in zit (dus, welke codecs gebruikt zijn). De boxen die voorzien zijn van een HiSilicon chip lopen nog iets achter wat media ondersteuning betreft.

 

Vergeleken met een ET9200 is ook elke moderne box een verademing, qua snelheid, maar de ARM CPU systemen (en dat zijn de meeste 4K's) zijn echte racemonsters.

 

Voor jou zou dus een Mutant HD51 al goed genoeg zijn denk ik. Of een Edision OS Mio 4K, Zgemma H7 of een Vu+ Zero 4K.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #3 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 20 January 2020 - 07:36

#wanwizard, in jou antwoord lees ik dat je onder andere de mutant HD51 adviseert maar deze is nieuw toch niet meer te koop? En het is een box waar 2 tuners in kunnen. Eén tuner kan natuurlijk ook maar de box is gemaakt voor twee tuners.

En dit zal ongetwijfeld ook de aanschafprijs niet ten goede komen.

Is het daarom niet interessanter voor TS om te kijken naar de mutant HD60. Klein formaat, één tuner, 4K, zeer snel en makkelijk in gebruik en volgens mij onder de 100 euro al verkrijgbaar.

Mijn comment is niet bedoeld als kritiek maar om TS er mee van dienst te zijn. Mvg.

Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #4 Linut

  • Senior Member
  • 66 posts

+1
Neutral

Posted 20 January 2020 - 08:03

De Mutant HD51 is idd niet overal meer te koop.

 

Nu zie ik in de andere ontvangers kleine verschillen. Met name het geheugen.

Hoe belangrijk is het DDR en Flash geheugen?

De Mutant HD 60 is zeker wat prijs betreft interessant.

Deze heeft 8Gb Flash en 1 GB DDR geheugen. 

 

Bij ander ontvangers zie ik 4 GB Flash en 2 GB DDR / 1 GB DDR geheugen.

 

Hoe belangrijk is dat?



Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #5 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 20 January 2020 - 08:16

Daar kan ik geen goed antwoord op geven. Het heeft volgens mij met de snelheid van de box te maken. Daar zou een technisch iemand even op moeten antwoorden. Ik weet wel dat de mutant hd60 een geweldige box is. Ik heb er zelf niet een maar wat ik her en der lees over deze box schijnt het een mooi apparaat te zijn voor een mooie prijs.

Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #6 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 20 January 2020 - 08:56

Het probleem nu nog bij de hisilicon boxen is dat ze minder vreten bv van streams / video files (Media files dus) maar verder zijn het zeer goede boxjes voor weinig geld en razend snel. voor gewoon tv kijken kun je geen snellere betere box hebben. (op dit moment) mijn mening overigens.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #7 Linut

  • Senior Member
  • 66 posts

+1
Neutral

Posted 20 January 2020 - 08:58

Het probleem nu nog bij de hisilicon boxen is dat ze minder vreten bv van streams / video files (Media files dus) maar verder zijn het zeer goede boxjes voor weinig geld en razend snel. voor gewoon tv kijken kun je geen snellere betere box hebben. (op dit moment) mijn mening overigens.



Is dat een goed teken met de hisilicon chip?
Het gaat mij vooral om het streamen van mkv's vanaf mijn NAS.
Ik lever lievers iets in op het zappen en kijk ik de mkv's zonder haperen en met goed DTS geluid.
Of kan ik beter een andere chipset kiezen?

Edited by Linut, 20 January 2020 - 09:02.


Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 20 January 2020 - 09:15

Als je wilt streamen, MKV kijken of zo... waarom dan geen raspberry pi 'multimedia' box ipv een Enigma2 box? Enigma2 is primary bedoeld voor TV-kijken en niet echt voor MKV-tjes, gedownloade films en streams....


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #9 KlaasVV

  • Senior Member
  • 100 posts

+1
Neutral

Posted 20 January 2020 - 09:31

Even aanhaken. Zit er tussen de ARM-cpu-types nog verschil in de ondersteuning(codecs) van de verschillende mediatypes?

Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 20 January 2020 - 09:59

Daarom zou ik deze “nu” vermijden, mijn ervaring is dat als je een ontvanger kiest, die een paar jaar op de markt is de meeste kinderziektes mbt de drivers eruit zijn. Gezien je de settopbox (stb) als mediaplayer wilt gaan gebruiken en daar is die natuurlijk niet voor gebouwd, is het goed te checken, welke codecs de chip “aan”, lees ook even hier https://wiki.openpli...les_not_playing

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 20 January 2020 - 09:59

Even aanhaken. Zit er tussen de ARM-cpu-types nog verschil in de ondersteuning(codecs) van de verschillende mediatypes?


Ja, hier misschien even lezen https://wiki.openpli...les_not_playing

Edited by 40H3X, 20 January 2020 - 10:00.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 20 January 2020 - 11:25

De hisilicon boxen gebruiken een andere ‘player’ dan de andere boxen, die gebruiken gstreamer.
De ‘hisilicon player’ staat erom bekend dat die niet alles afspeelt wat door gstreamer wel afgespeelt wordt...maar ook gstreamer kent beperkingen, daar slaat de opmerking van @Littlesat op.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 20 January 2020 - 11:35

Het probleem nu nog bij de hisilicon boxen is dat ze minder vreten bv van streams / video files (Media files dus) maar verder zijn het zeer goede boxjes voor weinig geld en razend snel. voor gewoon tv kijken kun je geen snellere betere box hebben. (op dit moment) mijn mening overigens.

Ik sluit me hier volledig bij aan speelt idd niet alle streams goed af (daar heb ik mijn ET10K voor die vreet bijna alles) maar dat ligt aan de gebruikte high silicon speler, voor de rest een top ontvanger en razend snel (mijn snelste ontvanger tot nu toe) en veel (8 Gb) flash geheugen waar je meerdere (4) multiboot images in kunt zetten. En wat veel mensen (nog) niet weten hij heeft een erg gevoelige tuner aan board reuze handig bij de hardware blindscan, en dat allemaal voor 99 euro.


73's

PE1AQZ


Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #14 Linut

  • Senior Member
  • 66 posts

+1
Neutral

Posted 20 January 2020 - 11:55

De hisilicon boxen gebruiken een andere ‘player’ dan de andere boxen, die gebruiken gstreamer.
De ‘hisilicon player’ staat erom bekend dat die niet alles afspeelt wat door gstreamer wel afgespeelt wordt...maar ook gstreamer kent beperkingen, daar slaat de opmerking van @Littlesat op.

 

Duidelijk!

Dan zou de Vu+ zero 4k een betere keuze zijn?

 

En raspberry is ook een optie maar ik wil graag 1 apparaat waar ik satelliet en mijn films (MKV) op kijk.

De afgelopen jaren heb ik het gered met mijn ET9200 en beviel me prima. Zeker icm Openpli. ;)  :)

Dat zou ik dus weer willen.

Het gaat me erom dat ik een leuke box terug koop maar ik wil er geen overkill hebben omdat ik het toch niet gebruik.



Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #15 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 20 January 2020 - 12:08

Ikzelf gebruik in huis hoofdzakelijk vuplus receivers en ben nog niet tegen mkv’s aangelopen die niet afspeelbaar zijn maar mkv is een een container, zeg maar een verzamelnaam, en kan allerlei formaten bevatten.

Er is dus geen garantie dat alle mkv bestanden werken om de doodeenvoudige reden dat de ene mkv, los van de inhoud, gelijk is aan een andere mkv en dus volledig andere codecs kan bevatten.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #16 Linut

  • Senior Member
  • 66 posts

+1
Neutral

Posted 20 January 2020 - 12:36

Ikzelf gebruik in huis hoofdzakelijk vuplus receivers en ben nog niet tegen mkv’s aangelopen die niet afspeelbaar zijn maar mkv is een een container, zeg maar een verzamelnaam, en kan allerlei formaten bevatten.

Er is dus geen garantie dat alle mkv bestanden werken om de doodeenvoudige reden dat de ene mkv, los van de inhoud, gelijk is aan een andere mkv en dus volledig andere codecs kan bevatten.

 

Dat snap ik.

Als ik maar een box koop waarbij ik de grootste kans heb dat ik het kan afspelen. 

Met een Vu+ zero 4k zou die kans dus het grootst zijn begrijp ik en dus het beste waar voor mijn geld en mijn wensen. (ondanks dat ik al reviews uit 2017 tegenkom).


Edited by Linut, 20 January 2020 - 12:40.


Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 20 January 2020 - 12:40

Er zijn meer boxen die geen problemen geven, wacht even op de input van andere gebruikers, ik geef alleen aan dat bij mij bijna alles speelt en dat ik hoofdzakelijk vuplus boxen gebruik.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 January 2020 - 14:07

Is het daarom niet interessanter voor TS om te kijken naar de mutant HD60.

 

De HD60 is een HiSil box, en dat kan mogelijk een probleem zijn in relatie tot de downloaded media vraag...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 20 January 2020 - 14:09

Als ik maar een box koop waarbij ik de grootste kans heb dat ik het kan afspelen. 

Met een Vu+ zero 4k zou die kans dus het grootst zijn begrijp ik en dus het beste waar voor mijn geld en mijn wensen. (ondanks dat ik al reviews uit 2017 tegenkom).

 

Ook dat is niet gegarandeerd, bijvoobeeld als er gebruik gemaakt wordt van de VP9 codec, die niet meer door VU+ ondersteund wordt.

Kortom, mijn vraag over welke codecs er gebruikt worden in die files die heb hebt gedownload bepaald welke boxen geschikt zullen zijn,
 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Een ontvanger die niet zoveel kan. #20 Guardian

  • Senior Member
  • 102 posts

+2
Neutral

Posted 20 January 2020 - 19:24

Maxytec multibox enigma2 en Android ineen.

Nadeel: heeft geen kaartlezer aanboord.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users