Jump to content


Photo

Openpli site al dagen slecht bereikbaar


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 27 January 2020 - 19:36

Via de normale ip van de kabelprovider is de site van openpli niet (meer) te bereiken.

 

Als je de de decoder gaat updaten dan krijg je ook eerst de melding dat de site onbereikbaar is. Als je dan doorgaat, zijn er wel updates en kun je gewoon updaten.

 

Alleen via VPN lukt het me nu om de site op te kunnen.

 

Ook bij gebruik VPN zijn er er meerdere ip's waarmee openpli.org niet te bereiken is.



Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,400 posts

+394
Excellent

Posted 27 January 2020 - 19:55

Ik heb zojuist vernomen dat er wat details betreffende de DNS aangepast zijn waarmee dit hopelijk opgelost is. Ik persoonlijk heb het pas sinds vandaag 18:25u ervaren, gemeld en toen is er het e.e.a opgepakt. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 27 January 2020 - 20:20

Al dagen?

Ik heb er in Afrika niet veel van gemerkt, los van het feit dat het internet daar al niet is wat wij gewend zijn... ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #4 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,400 posts

+394
Excellent

Posted 27 January 2020 - 20:40

Al dagen?

Ik heb er in Afrika niet veel van gemerkt, los van het feit dat het internet daar al niet is wat wij gewend zijn... ;)

Dat ‘kolengestookt internet’ in Afrika kon onze snelheid wél aan. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #5 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 27 January 2020 - 20:47

Heb er niets van gemerkt, maar gebruik niet de DNSsen van mijn kabelprovider, maar van Cloudflare (1.1.1.1 / 1.0.0.1).

Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 January 2020 - 21:19

Er is een paar uur geleden een DNS hickupje geweest.

 

Naar wat wij denken is door een bug in de DNS editor van onze provider bij het aanmaken van een bizar TXT record het domain A record verdwenen. Waardoor "openpli.org" even niet te resolven was (maar alle andere (sub-)domeinen wel.

 

Mensen die IPv6 gebruiken hadden nergens last van, het AAAA record was er wel gewoon.

 

Overigens: die Cloudflare DNS is ook niet alles, die is nogal slecht van updaten, eerder deze week de complete domeinen van een aantal klanten een paar keer elke keer een paar uur kwijt geweest. Dus wellicht is dat jou "aantal dagen" probleem ook wel geweest...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #7 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 28 January 2020 - 01:44

Ik kan nog steeds vanaf mijn originele IP de site niet benaderen.

 

via VPN (1 op de 10 die ik probeer) lukt het wel.



Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 28 January 2020 - 09:23

Zit hier ook bij Cloufare en tot nu toe probleemloos en zeer snel, de DNS servers van de kleine maar supersnelle 1Gb provider Jonaz daar heb ik het niet zo op.


73's

PE1AQZ


Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 28 January 2020 - 12:06

Ik kan nog steeds vanaf mijn originele IP de site niet benaderen.

 

Dan heb je een DNS provider (of een home router) die werkelijk zuigt, en zelfs de TTL negeert...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #10 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 28 January 2020 - 18:25

 

Ik kan nog steeds vanaf mijn originele IP de site niet benaderen.

 

Dan heb je een DNS provider (of een home router) die werkelijk zuigt, en zelfs de TTL negeert...

 

 

Fijn he dat Ziggo...



Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 28 January 2020 - 18:41

Daar zou ik het niet van verwachten.

 

Doe eens een nslookup op de box?

root@vuduo4k:~# nslookup openpli.org
Server:    172.16.1.1
Address 1: 172.16.1.1

Name:      openpli.org
Address 1: 95.154.239.72 openpli.hosting.flexcoders.eu
Address 2: 2001:1b40:4000:5::239:72

en als dat geen reactie geeft:

root@vuduo4k:~# nslookup openpli.org 8.8.8.8
Server:    8.8.8.8
Address 1: 8.8.8.8 dns.google

Name:      openpli.org
Address 1: 95.154.239.72 openpli.hosting.flexcoders.eu
Address 2: 2001:1b40:4000:5::239:72

 

 


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 28 January 2020 - 19:02

Ik heb ook ziggo en heb ook nergens last van dus daar kan het niet aan liggen...

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #13 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 28 January 2020 - 19:25

Hier ook Ziggo en nergens last van wel een eigen router met dns van google erin staan.


root@multibox:~# nslookup openpli.org
Server:    8.8.4.4
Address 1: 8.8.4.4 dns.google

Name:      openpli.org
Address 1: 95.154.239.72 openpli.hosting.flexcoders.eu

 


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #14 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 29 January 2020 - 10:06

Hier ook geen probleem met de standaard dns van ziggo



Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #15 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 29 January 2020 - 11:18

Als je de Ziggo forums leest dan kun je dit dus blijkbaar verwachtten. Er zijn verspreid over de afgelopen jaren allerlei meldingen geweest over het (tijdelijk) niet kunnen openen van bepaalde websites.

Wat ik nu heb gedaan om het op te lossen: ander MAC adres vanuit de router gespoofed waardoor het ziggo modem een nieuw wan-ip heeft gekregen.

Met het nieuwe ip is de site wel bereikbaar.



Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,621 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 January 2020 - 13:28

Boeiend... Zit daar toch iets verre van lekker....


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #17 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 29 January 2020 - 13:29

Als je de Ziggo forums leest dan kun je dit dus blijkbaar verwachtten. Er zijn verspreid over de afgelopen jaren allerlei meldingen geweest over het (tijdelijk) niet kunnen openen van bepaalde websites.

Wat ik nu heb gedaan om het op te lossen: ander MAC adres vanuit de router gespoofed waardoor het ziggo modem een nieuw wan-ip heeft gekregen.

Met het nieuwe ip is de site wel bereikbaar.

Dat is toch wel vreemd dat het met alleen een ander ip maar met dezelfde DNS wel werkt. Bij Telfort ''rammelden'' de DNS servers ook vaak, heb daar diverse keren melding van gemaakt en ze stuurden omdat ze ook geen oplossing hadden maar modems op, ik heb er hier nog een stuk of drie nieuw in doos staan :blink:

Voor de omzetting naar het nieuwe KPN netwerk kon je bij Telfort glasvezel als enige provider nog eigen routers gebruiken ipv de dichtgetimmerde Zyxell modems waar je geen eigen DNS in kon voeren. Met mijn Asus RT66U kon ik wel een andere DNS ingeven, en de verbindings problemen waren gelijk over. Een kennis van me ook met een Telfort modem had exact hetzelfde, ik vertelde hem mijn ervaring met die brakke DNS servers van Telfort, hij heeft Telfort gebeld of hij geen ander modem kon krijgen, dat kon zowaar en mocht voor 60 euro een eigen modem aanschaffen, daar heb je nog geen nieuwe Asus voor maar beter iets als niets, maar nu wel een probleemloze verbinding sinds die tijd. :)


73's

PE1AQZ


Re: Openpli site al dagen slecht bereikbaar #18 Rick Hunter

  • PLi® Core member
  • 9,053 posts

+56
Good

Posted 31 January 2020 - 21:32

Als je de Ziggo forums leest dan kun je dit dus blijkbaar verwachtten. Er zijn verspreid over de afgelopen jaren allerlei meldingen geweest over het (tijdelijk) niet kunnen openen van bepaalde websites.

Wat ik nu heb gedaan om het op te lossen: ander MAC adres vanuit de router gespoofed waardoor het ziggo modem een nieuw wan-ip heeft gekregen.

Met het nieuwe ip is de site wel bereikbaar.

Ziggo had 2 dagen geleden ook een storing op het netwerk. Hierdoor werkte het internet niet helemaal lekker..

Ik heb ook Ziggo, maar merkte nog geen problemen. 


Plinux member We have a.. (ehmm.. morgage) house.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users