Jump to content


Photo

Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel)


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 iamsander

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 29 January 2020 - 00:17

Wat heb ik momenteel:

 

*Xtrend ET8000

*3 Tuners: Tuner A: DVB-S2 / Tuner B: DVB-S2 / Tuner  DVB-C

*In iedere Tuner gaat 1 kabel

*Externe HD aan ontvanger van 1500 TB

*Schotel: 3 koppen voor 3 satelliet posities.  Uit iedere kop komen 2 kabels die bij elkaar komen en als 2 kabels naar de ontvanger lopen.

*Abbo: TV Vlaanderen & Ziggo (beide een smartcard van in een softcam)

 

Issue met deze ontvanger die ik zeker heb sinds 2013:

 

*Bij het bedienen van de afstandbediening moet ik wel eens even wachten tot de ontvanger gedaan heeft wat ik vraag.

*Bij het opnemen van kabel zenders (Ziggo) kan ik maar 1 programma tegelijk opnemen (of kijken).  Dit is zeer irritant.

 

Nu is het tijd voor een nieuwe ontvanger. Wat verwacht ik ervan:

 

*Dat je met Ziggo nu meer zenders tegelijk kan opnemen.

*Je ook net als met apps zoals Ziggo ook al je zenders en opnames van je ontvanger via app op je mobiel kan kijken en kan streamen naar een chromecast als je op vakantie ben.

* Dat je er weer jaren vooruit mee kan.

 

Nu heb ik met een winkel gebeld en die adviseerde me VU+ DUO 4K  of  VU+ ULTIMO 4K.

 

Ik vroeg zelf om een ontvanger met FBC Tuner omdat wat ik las je dan met 1 tuner 8 zenders tegelijk kan opnemen dan met je Ziggo ipv 1.  Wat ik las.

 

Ik zit alleen nav dat gesprek met een hoop vragen.

 

Ze adviseerde voor de kabel een FCB Tuner.  Daarbij zei ze dat je om die 8 werkzaam te krijgen je in je ontvanger software matig iets moest veranderen (in Oscam iets schrijven) maar daarbij kan ze als verkoper niet mee helpen en adviseren omdat dat van Ziggo niet mag.  Ze verwees me door naar Sat4all en Openpli forum.  Hierover kan ik 123 niets vinden op het forum.

Verder vroeg ze nog of ik in een voorheen ook ZIGGO gebied woon of in een door ZIGGO overgenomen gebied.  Ik woon in het eerste.

 

Verder adviseerde ze voor satelliet niet een FCB te nemen omdat in de kosten zou lopen vanwege veranderingen aan de schotel.  Nieuwe koppen.  Klopt dit zijn mijn huidige koppen niet geschikt?

Ze adviseerde voor de schotel een Dual Tuner.

 

Verder werd me verteld dat de huidige Linux ontvangers een stuk ingewikkelder en anders werken dan de Xtrend die ik heb nu heb.

 

Met mijn Xtrend ET8000 kan ik goed overweg en weet ik hoe ik op OSCAM via laptop ontvanger kom. Is zo'n  VU+ echt zo anders en ingewikkelder?

 

Vergeet ik nog iets waar ik aan moet denken?

 

Wat adviseren jullie?



Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 29 January 2020 - 00:33

*Bij het bedienen van de afstandbediening moet ik wel eens even wachten tot de ontvanger gedaan heeft wat ik vraag.

 

Dat kan, naast het feit dat het al een oud en traag beestje is, ook te maken hebben met de skin die je gebruikt (hoe groter de kerstboom, hoe trager de box), of met plugins die je hebt geinstalleerd.
 

Ze adviseerde voor de kabel een FCB Tuner.  Daarbij zei ze dat je om die 8 werkzaam te krijgen je in je ontvanger software matig iets moest veranderen (in Oscam iets schrijven) maar daarbij kan ze als verkoper niet mee helpen en adviseren omdat dat van Ziggo niet mag.  Ze verwees me door naar Sat4all en Openpli forum.  Hierover kan ik 123 niets vinden op het forum.
Verder vroeg ze nog of ik in een voorheen ook ZIGGO gebied woon of in een door ZIGGO overgenomen gebied.  Ik woon in het eerste.

 

Een FBC DVB-C tuner levert je 8 tuners, dus je kunt daar minstens 7 opnames me maken terwijl je nr. 8 kijkt. Vaak ligt de limiet een stuk hoger, 8 transponders kan wel 40 of meer zenders zijn.

Ik begrijp dat je nu een Ziggo smartcard hebt (en geen CI module) die je via een softcam gebruikt. Dan hoef je dus verder niks te doen, dat blijft gewoon werken, ook met 8 tuners.
 

Verder adviseerde ze voor satelliet niet een FCB te nemen omdat in de kosten zou lopen vanwege veranderingen aan de schotel.  Nieuwe koppen.  Klopt dit zijn mijn huidige koppen niet geschikt?
Ze adviseerde voor de schotel een Dual Tuner.

 

Dit is onzin. Een FBC DVB-S2 module is compatible met een DiseqC setup, en in die modus emuleert hij een dual tuner (2 inputs) en 6 intern doorgeluste tuners. Werkt prima met om het even welke DiseqC setup, ik heb hier 2 FBC S2 modules aan een Canaal Digiraal Triple Quad hangen.

Wat natuurlijk wel zo is, is dat je niet de volledige mogelijkhheden van de FBC module benut, je blijft maar 2 kabels houden, en dus beperkt zijn tot 2 satelliet kwadanten (dat is wel meer dan nu, want met een gewone tuners is de limiet 2 transponders)

Als je dat wel wilt dan moet je overstappen van DiseqC naar Unicable. En dat betekent 3 nieuwe LNB's (twee aan 1 kabel, de derde aan de 2e kabel bv). Configuraties met meer dan 2 LNB's vereisten switches, en die zijn voor Unicable aardig aan de prijs.
 

Verder werd me verteld dat de huidige Linux ontvangers een stuk ingewikkelder en anders werken dan de Xtrend die ik heb nu heb.
 Met mijn Xtrend ET8000 kan ik goed overweg en weet ik hoe ik op OSCAM via laptop ontvanger kom. Is zo'n  VU+ echt zo anders en ingewikkelder?

 

Ook onzin, de OpenPLi Enigma op een moderne box is compleet identiek aan die op een oude Dreambox 8000. Je zult nog het meest moeten wennen aan een andere afstandbediening denk ik (andere knoppen, andere plek).

Wel is het zo dat Unicable lastiger configureren is, maar dat is niet gerelateerd aan de ontvanger, maar aan je ontvangst installatie.

 

In een Duo 4K passen alleen nieuw type tunermodules, in de Ultimo 4K past daarnaast ook een oud type tunermodule. Maar die is dan ook een stuk duurder.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #3 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 29 January 2020 - 00:51

  • FBC-tuner met bestaande koppen = veel minder beperkingen met opnemen
  • FBC-tuner met nieuwe koppen = helemaal geen beperkingen met opnemen.

Ga daarom sowieso voor een FBC-tuner voor satelliet. Dat levert al direct voordelen op, zoals dat je de hele Astra3 tegelijk kunt ontvangen met slechts 2 kabels. Pas als je helemaal geen beperkingen meer wilt hebben moet je je schotel verbouwen met nieuwe koppen en dan adviseer ik vooral om het eens een tijdje te gebruiken en te bekijken of de extra investering in nieuwe koppen nog wel gewenst is.



Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #4 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 29 January 2020 - 00:54

Voor wat betreft de Ultimo 4K of de Duo 4K: De Duo 4K kan het meeste wat de Ultimo 4K kan, maar niet alles, terwijl het prijsgat stevig is. Bekijk de functionaliteit, zoals het sjieke LCD-scherm of de mogelijkheid tot een oude tuner en kijk of je dat de meerprijs waard vindt. Zo nee, neem de Duo, zo ja de Ultimo.



Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,636 posts

+459
Excellent

Posted 29 January 2020 - 07:54

De duo4k is een goede keus, wat betreft het sjieke display, dat scheelt maar een paar millimeters ten opzichte van de ultimo4k ;)

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #6 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 30 January 2020 - 08:34

Ik zou voor een fbc kabel tuner kiezen.
Dan hoef je naast de box niks te investeren.
Gewoon 8 dvbc tuners via 1 coax.

Zelf zou ik naast de aanschaf van een fbc c tuner geen honderden euro's meer in sat ontvangst investeren omdat de kans groot is dat je met een paar jaar alleen nog maar met dichte boxen kunt kijken.

Edited by GvdP, 30 January 2020 - 08:37.


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #7 digiview 12

  • Senior Member
  • 90 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2020 - 13:15

hier de duo 4k met fbs tuner en HD gewoon goed doet wat hij moet doen en nieuwer als de ultimo  

maar dat is mij mening 


Edited by digiview 12, 30 January 2020 - 13:16.


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #8 iamsander

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2020 - 14:38

Als ik alles zo gelezen heb op 2 fora kom ik tot volgende...

 

*FBC-tuner met bestaande koppen = veel minder beperkingen met opnemen dan nu met een DVB-S2 tuner

   - Kan dus ooit altijd nog al nieuwe koppen erop zetten.

 

* 2 Tuners zal voldoende zijn

  - Dual DVB-S2 FBC & Dual DVB-C FBC  (Ik neem aan dat in 1 Dual DVB-S2 FBC tuner 2 kabels kunnen. Dus aan 2 tuners genoeg)

 ("Ga daarom sowieso voor een FBC-tuner voor satelliet. Dat levert al direct voordelen op, zoals dat je de hele Astra3 tegelijk kunt ontvangen met slechts 2 kabels.")

 

 * VU+ DUO 4K heeft dan een 2GB RAM  (vs 3GB RAM (Ultimo 4K)) en kost ongeveer 100 euro goedkoper (Uitgaand van 2 tuners in ontvanger zetten)

 

Dus zou ik zeggen dan dat VU+ DUO 4K het beste dan is voor wat ik wil totdat ik bij het vergelijken van de specificaties kwam op de kaartlezer.

DUO 4K heeft maar 1 smartcardlezer!!!  Terwijl ik 2 kaarten heb... TV Vlaanderen en Ziggo.

DUO 4K heeft dan wel 2 CI+  slots.  Daar heb ik nog nooit mee gewerkt omdat die zeer beperkt zijn omdat je dan maar 1 zender tegelijk kan kijken. (hardwarematige limitatie)

 

Dus de DUO 4K moet daarom afvallen.  Of heb ik het nu helemaal mis?

 

Blijft over De ULTIMO 4K met daarom die eerder genoemde 2 Tuners.  Externe HD van 1500 GB die nu aan de ET8000 zit kan ik dan aan deze vast maken. Bespaar ik weer kosten.  Ooit kan ik er dan altijd nog voor kiezen om een andere erin te stoppen.    Vanwege die smartcard dan 100 euro extra kwijt ongeveer.  Buiten dat moet ik zeggen lijkt me de ULTIMO 4K (die groter en stuk zwaarder is) erg mooi.

 

Nu kwam ook nog iemand ermee dat je enkel voor een FBC Kabel tuner moet gaan en die in je ET8000 stoppen en klaar. (Als ik het goed begreep.) Geen honderden euro's uitgeven omdat je over een paar jaar waarschijnlijk alleen nog maar met dichte boxen kan kijken schreef men.

 

Is dat zo? En kan je een FCB Kabel tuner in een ET8000 plaatsen? Dat zit ik er nog wel mee dat de ontvanger vaak moet nadenken als met afstandbediening bezig ben. En het gebeurd nog wel eens 1x in zoveel tijd dat plots niets opneem omdat alle betaal zenders zwart zijn Ziet hij de kaarten niet meer.  Start ik enigma 2 opnieuw op en de zenders doen het weer.  Wel irritant als dan opnamens zwart zijn.

 

Heb ik het zo goed op ene rij?

 

Dus keuze ULTIMO 4K  of  ET8000 houden met dan een FBC Kabel Tuner op de plek van de DVB-C tuner en dan eventueel ook een Dual DVB-S2 FBC  op de plek van  de 1 van de 2 DVB-S2.  En dan de kuren van de ontvanger op de koop nemen?

 

Verder is het zo dat als je wat in OSCAM van ET8000 taat zoals oscam.user en oscam.server je dat kopieer en plak en zo in OSCAM kopieer van VU+ dat dan gewoon je kaarten werken ook nu met FBC (Kabel en Schotel)?



Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #9 iamsander

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 30 January 2020 - 14:40

Ik vind trouwens juist zo'n linux ontvanger zo fijn ook omdat ik alles van de schotel en kabel in 1 zenderlijst kan hebben en niet in 2 aparte ontvangers. Bij een dichte box kan dat niet.



Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #10 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 30 January 2020 - 14:55


 

Dus keuze ULTIMO 4K  of  ET8000 houden met dan een FBC Kabel Tuner op de plek van de DVB-C tuner en dan eventueel ook een Dual DVB-S2 FBC  op de plek van  de 1 van de 2 DVB-S2.  En dan de kuren van de ontvanger op de koop nemen?

 

Dat gaat niet op de ET8000

 

Verder is het zo dat als je wat in OSCAM van ET8000 taat zoals oscam.user en oscam.server je dat kopieer en plak en zo in OSCAM kopieer van VU+ dat dan gewoon je kaarten werken ook nu met FBC (Kabel en Schotel)?

 

Ja



Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 30 January 2020 - 14:57

Dus keuze ULTIMO 4K  of  ET8000 houden met dan een FBC Kabel Tuner op de plek van de DVB-C tuner en dan eventueel ook een Dual DVB-S2 FBC  op de plek van  de 1 van de 2 DVB-S2.  En dan de kuren van de ontvanger op de koop nemen?

 

 

Bij die ET8K kun je geen FBC tuners gebruiken die zijn er nl niet, ik heb er 2 staan en die doen het nog prima en behoorlijk snel ook ze doen het hier al jaren goed.

Ik heb er een met 3 dvb-c tuners dan heb je opname mogelijkheden zat, de andere daar zit een dvb-s en 2 dvb-c tuner in, ook heb ik nog een ET10K dat is helemaal perfect daar zitten 2 dvb-s tuners in en 2 dvb-c tuners dan grijp je helemaal nooit mis. Ik kan de tuners omwisselen in de et8000 Een de et10k want dat zijn dezelfde tuners. Ik heb hier nog een paar dvb-s tuners liggen die mag je zo hebben van me, ze kosten trouwens nieuw ook bijna niets meer.

Ik zou gewoon de ET8000 houden en die als server laten dienen voor een 2e Mutant HD60 UHD ontvanger, die is akelig snel en voor 99 euro te koop. Daar kun je via Falback tuner de dvb-c zenders van je ET8000 mee bekijken


73's

PE1AQZ


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #12 HPPli

  • Senior Member
  • 1,882 posts

+36
Good

Posted 30 January 2020 - 20:21

Ik zou de ET8000 voorzien van enkel C-band tuners, dus een 2e dvb-c tuner bijkopen. Hierin je Ziggokaart en kijken maar.

Tevens een Vu+ Duo4K met 2x Dual DVB-S2 FBC tuners erin. Hierin je TV Vlaanderen kaart en kijken en alles onbeperkt binnen. 

 

In de ET8000 kijk je middels de fallbacktuner naar je nieuwe Vu+ Duo4K met 2x Dual DVB-S2 FBC tuners. Dus naast C-band ontvangst ook  alle sat-kanalen beschikbaar voor gelijktijdig live kijken of opnemen.

In de nieuwe  Vu+ Duo4K met 2x Dual DVB-S2 FBC tuners kijk je middels de fallbacktuner naar je ET8000 (met extra C-band tuner). Dus naast Sat ontvangst ook alle C-band kanalen beschikbaar voor gelijktijdig live kijken of opnemen.



Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 30 January 2020 - 22:33

Je kunt best de term "dual tuner" vergeten als je het over een FBC module hebt, dat werkt alleen maar verwarrend.

 

Een FBC module heeft 8 tuners, 2 root tuners + 6 leaf ( = intern doorgelust) tuners, en 2 inputs. En dat is wezenlijk anders dan twee tuners, wat voor flauwekul de marketing je ook op de mouw wilt spelden. En de twee root tuners zitten ook niet vast aan een input, wat je bij een Dual tuner wel hebt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #14 iamsander

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 4 February 2020 - 20:47

Dank allemaal voor alle adviezen.  Hier kan ik wel wat mee. :)

 

Dit ga allemaal nog even bespreken hier in huis.  

De optie van ET8000 en via Falback krijg ik hier de handen niet voor op elkaar omdat men niet meer apparatuur wil en dat ook niet past in kastje onder de tv.  Wel erg lief van Sagitarius.



Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #15 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 11 February 2020 - 19:20

En met gewone lnbs heeft een fbc tuner voor satelliet weinig meerwaarde.
Wil je alle 8 tuners van je fbc gebruiken dan heb je ook speciale lnbs nodig.

Daarom adviseerde ik eerder al een ziggo fbc tuner.
Dan hoef je verder niet te investeren om alle functionaliteit van je fbc tuner te gebruiken.

Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,590 posts

+1,738
Excellent

Posted 11 February 2020 - 19:31

Niet zonder meer waar. Ik heb 2 FBC-S2 modules in mijn Duo 4K, en daar hangt een gewone Triple-Quad aan vast.  En ik heb daar geregeld 8 of meer tuners in gebruik.

 

Het is dus maar net wat je persoonlijke situatie is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #17 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 11 February 2020 - 19:48

De flexibiliteit met gewone lnb’s met FBC tuners neemt wel degelijk toe. Niet zoals met Unicable lnb’s maar zeker in vergelijking met de standaard twin tuners.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #18 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,445 posts

+43
Good

Posted 11 February 2020 - 20:03

Ik zie wel wat in een ultimo 4k (als vervanger van een et10k met 3 x dvb-c + 1 dvb-s2) met een dvb-c fbc + een enkele dvb-s2. :)


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #19 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 11 February 2020 - 20:18

Is gewoon een top ontvanger. Wij nemen iedere dag minimaal 8 programma's op waarvan meerdere tegelijk en dan zijn er ook nog twee remote ontvangers die via fallback naar kabel kijken. Heerlijk die flexibiliteit.

En daarnaast kijk ik via satelliet ook nog naar enklele duitse en vlaamse programma's.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #20 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 11 February 2020 - 20:59

Hier een vu uno met fbc ziggo en als fallback een oude xtrend5000 met een tvv kaartje erin.
Ideaal!

Ook hier regelmatig 5 of 6 tuners in gebruik.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users