Jump to content


Photo

Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel)


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #21 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 11 February 2020 - 22:20

Hier een VU Uno 4k met DVB-C FBC tuner en de multibox als fallback werkt als een trein lekker onbeperkt opnemen, hier al eens alle 8 in gebruik gehad (als test) en werkte als een trein normaal nog niet boven de 6 tuners uitgekomen in totaal maar nog steeds geen hik van de fbc tuner is echt super met kabel (zolang het duurt want ook de kabel gaat steeds meer via iptv/online doen jammer genoeg)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #22 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 17 February 2020 - 19:23

Wat ik wel merk nu is dat die Ultimo4k erg picky is op de netwerksnelheid van je switches richting de Synology..

In mijn geval zat de vu achter de 100 Mb/s switch van de (oude) et10k en dat werkt dus gewoon niet, zie plaatje 1.

Na die vu achter een Gb/s switch gehangen te hebben, richting de nas, gaat het allemaal veel beter. Zie plaatje 2.

 

 

Attached Files


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #23 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 18 February 2020 - 13:11

Dat is op zich vreemd, ik heb in de kamer een hankywanky switch ergens onder in de kast liggen welke al jaren dienst doet voor alle apparatuur in de huiskamer, het betreft een 100Mb/s switch en ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.
In de meterkast heb ik de NAS staan en daar heb ik wel gigabit spul hangen.

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #24 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 February 2020 - 13:54

Ik heb dat indertijd gelijk goed aangepakt had ook een rommeltje van goedkope switch zooi die soms om onverklaarbare redenen uitvielen, ik gebruik nu in totaal 3 gb switchen van Netgear 1x GS105EV3 (in het tv meubel voor de ET10K en de HD60 en mijn Philips UHD smart tv) en 2x GS108V3 in de meterkast waar ook mijn Asus AC3200 en 1Gb glasvezel modem staat en mijn Synology NAS, die switchen zijn ''managet'' dus kan iedere poort configureren via een web interface naar behoefte. Zonde dat je een 100mb switch gebruikt terwijl je ET10K ook een gb lan poort heeft, waarom zou je die niet gebruiken als je hem toch al hebt.


73's

PE1AQZ


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #25 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 18 February 2020 - 14:23

Die 1 Gb/s poort van beide et10k's hebben bij mij nooit goed gewerkt. Om het wel betrouwbaar te krijgen ben ik toen die 100 Mb poortje gaan gebruiken.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #26 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 18 February 2020 - 16:53

Die 1 Gb/s poort van beide et10k's hebben bij mij nooit goed gewerkt. Om het wel betrouwbaar te krijgen ben ik toen die 100 Mb poortje gaan gebruiken.

Hoezo niet betrouwbaar? kwam dat misschien ook niet door die ''brakke'' 100mb switch waar je nu ook problemen mee hebt, hier werkt het probleemloos met een 1Gb switch, ik heb hier ook een Synology nas net als jij gemount aan de ET10 en de rest van mijn ontvangers.


73's

PE1AQZ


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #27 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 18 February 2020 - 17:56

Nee, die 1 Gb connectie, van de et10k, zat rechtstreeks aan dezelfde 1 Gb switch waar de ultimo nu ook aan hangt...


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #28 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 18 February 2020 - 17:58

 

Die 1 Gb/s poort van beide et10k's hebben bij mij nooit goed gewerkt. Om het wel betrouwbaar te krijgen ben ik toen die 100 Mb poortje gaan gebruiken.

Hoezo niet betrouwbaar? kwam dat misschien ook niet door die ''brakke'' 100mb switch waar je nu ook problemen mee hebt, hier werkt het probleemloos met een 1Gb switch, ik heb hier ook een Synology nas net als jij gemount aan de ET10 en de rest van mijn ontvangers.

 

Ik weet niets over betrouwbaarheid, maar onlangs zei Wanwizard me dat er veel meldingen (poort stond te klepperen) in het log staan op de (toen in gebruik zijnde) Gb poort. Ik heb uitstekende kabels laten trekken en ook een Gb switch. Net als Catastrofus kabel omgezet naar 100Mb en het log blijft ok. Voor perfomance maakt het niets uit. Ik merk met opnames niets. Ik neem op op een HD van een andere ET10000. Ook streamen gaat prima. Ik voeg alleen mijn ervaring toe, heb geen support nodig.


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel) #29 catastrofus

  • Senior Member
  • 3,440 posts

+43
Good

Posted 18 February 2020 - 18:01

Klopt, en de omschrijving "poort stond te klepperen" is wat er gebeurde.


2 x ultimo4k (dvb-c fbc + 1 dvb-s2, 8.3r/nb) + een et10k/osmini (geen tuners en dus fallbackclient, nb) met een Synology ds214+ (2 x 6 TB) op DSM 7.1.1 in ziggo oost (voormalig @Home) + A1/A2/A3/HB (TechniSat)
 



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users