Jump to content


Photo

Streams in Kanalenlijsten Hans van 1 februari 2020


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 iamsander

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 4 February 2020 - 21:26

Als ik de kanalenlijst van Hans in mijn ontvanger zet en open in Dreamboxedit staat er geen enkele stream in. Al die bouguets zijn leeg.  

 

Er klopt dus iets niet.  De januari editie ook al niet.  Volgens mij gaat er iets fout.



Re: Streams in Kanalenlijsten Hans van 1 februari 2020 #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,388 posts

+393
Excellent

Posted 4 February 2020 - 22:06

Probeer eens met Dreamset.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Streams in Kanalenlijsten Hans van 1 februari 2020 #3 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 5 February 2020 - 07:18

Of in ieder geval een nieuwere settingseditor.

Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Streams in Kanalenlijsten Hans van 1 februari 2020 #4 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 5 February 2020 - 10:08

Als ik de kanalenlijst van Hans in mijn ontvanger zet en open in Dreamboxedit staat er geen enkele stream in. Al die bouguets zijn leeg.  

 

Er klopt dus iets niet.  De januari editie ook al niet.  Volgens mij gaat er iets fout.

Als je een oude versie DBE hebt kon dat gebeuren, ik spreek dan wel over een heel oude versie. Maar waarom gebruik je dan niet Notepad ++ daar kun je ook de streams mee bewerken ik doe dat al jaren zo.


73's

PE1AQZ


Re: Streams in Kanalenlijsten Hans van 1 februari 2020 #5 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 5 February 2020 - 14:59

Als ik de kanalenlijst van Hans in mijn ontvanger zet en open in Dreamboxedit staat er geen enkele stream in. Al die bouguets zijn leeg.  

 

Er klopt dus iets niet.  De januari editie ook al niet.  Volgens mij gaat er iets fout.

1. wat is je ontvanger? De meeste moderne ontvangers kunnen met de streams goed omgaan. In ieder geval zijn ze in de kanalenlijst zichtbaar, niet leeg.

2. hoe laad jij je kanalenlijst? Het meest veilige is zoals hiervoor beschreven met Dreamset. Deze software gebruik ik om de originele kanalenlijst te maken en te bewerken naar de zeven die je kunt downloaden.

 

Hans.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Streams in Kanalenlijsten Hans van 1 februari 2020 #6 dannyboyke

  • Senior Member
  • 60 posts

0
Neutral

Posted 7 February 2020 - 09:03

Kan het zijn dat vele streams (binnen en buitenlandse webcams) niet meer werken die in de lijst zijn opgenomen of moet er een plugin geinstalleerd worden,kan je zelf streams toevoegen en op welke manier? Thx



Re: Streams in Kanalenlijsten Hans van 1 februari 2020 #7 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 7 February 2020 - 10:46

Kan het zijn dat vele streams (binnen en buitenlandse webcams) niet meer werken die in de lijst zijn opgenomen of moet er een plugin geinstalleerd worden,kan je zelf streams toevoegen en op welke manier? Thx

Ja, het klopt dat vele streams niet werken. Het is helaas ONmogelijk alle duizenden streams dagelijks te controleren. Dit gebeurt trouwens wel. Leden van een computerclub in Apeldoorn hebben software ontwikkeld die in de kanalenlijst 'dode streams' detecteert. Deze worden dan bekeken: vernieuwen of verwijderen. Maar je snapt dat dit handwerk, monikkenwerk, is...

 

Wat soms helpt is het installeren van de app Serviceapp en deze te activeren. In diverse nummers van de UP/DOWNLINK hebben we geschreven over Serviceapp.

Tip: kijk in het index-bestand en zoek op 'Serviceapp'.

https://www.detransp...P_DOWNLINKs.pdf

 

Zelf toevoegen kan uiteraard ook. We hebben eerder beschreven en er is een video van op de site van De Transponder hoe je stream-url's uit een website kan halen (via app in Chrome of Firefox). Vervolgens met een sateditor plaatsen in je kanalenlijst. De Kanalenlijst Hans is gemaakt met Dreamset.

Verzoek: mocht je een nieuwe stream vinden (lees: die nog niet in de kanalenlijst staat), e-mail die dan. Op die manier hebben meer gebruikers er een plezier van!


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.


Re: Streams in Kanalenlijsten Hans van 1 februari 2020 #8 iamsander

  • Senior Member
  • 64 posts

0
Neutral

Posted 9 February 2020 - 18:35

Ik heb dreamset gedownload en hierin zie ik de streams wel.  Ik gebruikte altijd DreamboxEdit en daarop zag ik het niet meer.  In het verleden wel.   Sinds kort gebruikte ik DreamboxEdit.  Ik kon een lange tijd niet op mijn ontvanger meer via laptop.  Had achteraf te maken met dat ik Windows 10 op mijn laptop gezet had.



Re: Streams in Kanalenlijsten Hans van 1 februari 2020 #9 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 9 February 2020 - 18:49

Ik heb dreamset gedownload en hierin zie ik de streams wel.  Ik gebruikte altijd DreamboxEdit en daarop zag ik het niet meer.  In het verleden wel.   Sinds kort gebruikte ik DreamboxEdit.  Ik kon een lange tijd niet op mijn ontvanger meer via laptop.  Had achteraf te maken met dat ik Windows 10 op mijn laptop gezet had.

Dat heeft er niets mee te maken, DBE werkt via FTP en dat zou gewoon moeten lopen.


73's

PE1AQZ


Re: Streams in Kanalenlijsten Hans van 1 februari 2020 #10 hro

  • Senior Member
  • 2,557 posts

+756
Excellent

Posted 9 February 2020 - 18:49

iedereen is vrij een sateditor te kiezen... ik werk als bouwer van de kanalenlijsten al jaren met Dreamset. Als er iets is heb ik contact met de maker van Dreamset (uit Griekenland) en wordt het vaak snel opgelost.

 

DBE of E-Channelizer of Dreamset of.... kies zelf. Maar goed te lezen dat je probleem met Dreamset is opgelost.


Mutant HD51 via Wave T55 (5 lnb's: 9/13/19/23/28 oost) + Edision Mio 4K via Triax 1,2 meter met usals disecq.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users