Jump to content


Photo

Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien

Ziggo zenders geen beeld xtrend8000 dvb-c

  • Please log in to reply
35 replies to this topic

Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #21 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 8 February 2020 - 16:17

Was te laat om bovenstaande tekst aan te passen.

 

Reagerend op post #17

Dat hebikl al gedaan. Kost veel tijd om dan het bouquet in de ontvanger te maken. Op de PC met OpenWEbif gaat het gemakkelijker.

MAAR in de "Alle zenders" lijst doen de aangegeven zenders het al niet.

Daarom zou ik de "Alle zenders" lijst van de en  naar de andere xtrend willen overbrengen. Is dat mogelijk?

 

Ondertussen is er ook een post #18

Dreamset is geïnstalleerd, maar verder dan een dreamset met lege schermen kom ik niet. Zou niet weten wat ik waar overal moet invullen. Daar schiet mijn kennis te kort.

Ik heb al met het ip adres van de ontvanger geprobeerd waarmee ik in openwebif kan komen. Met ftp kom ik er ook in en met totalcommander ook. Dan weet ik niet verder.

Je hoeft helemaal zelf geen boeketten te maken via open webif of commander of ftp dat gaat nl ''automatiek' :D bij een kabelscan, kleine vraag nog staat je tunerinstelling wel goed dus op dvb-c en is die geactiveerd.

Ik geloof ook niet dat je het Ziggo pakket echt gewist hebt (wel eerst enigma herstarten voor de wijzingen opgeslagen worden), want er staan nog steeds zenders in je rechter lijst in het Ziggo pakket, die zenders krijg je er alleen in als je ze ook ontvangt na een kabelscan, vandaar mijn vraag staat je tuner instelling wel goed.

 

https://forums.openp...69437_thumb.jpg


Edited by Sagitarius, 8 February 2020 - 16:20.

73's

PE1AQZ


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #22 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,776 posts

+185
Excellent

Posted 8 February 2020 - 16:23

OK als je dreamset opent klik je op het "hamer"icon en vul je de gegevens van je box in. Het gaat om

 

box ip

user name root

firmware Enigma 2 ver 4

 

doe een test en als het goed gaat save dit doe je voor beide boxen

 

Dan haal  je de gegevens, van de box waarvan je wilt kopieren, binnen door deze te selecteren in het vak naast het hamer icon

Dan klik je op het stekker icon en kies je read, dan wordt de settingslijst van deze box binnen gehaald, daarna selecteer je de box waar deze heen moet en klik je weer op het stekker icon en doe je een write.

 

Succes!


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #23 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 8 February 2020 - 19:25

@sagitarius

Screenshot was van de xtrend die in orde is.

 

@40H3X

Het lijkt te lukken.

Heb de gegevens nu opgeslagen. Nu kijken wanneer ik ze op die andere xtrend kan zetten.

Bedankt.

Pff wat moet ik nog veel leren. :(


Xtrend 10000


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #24 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 13 February 2020 - 20:30

Nou dat overzetten lijkt gelukt.
Attached File  math 3.JPG   130.9KB   5 downloads

 

SBS9 en SBS9HD  zijn er.....

Attached File  math 4.JPG   162.88KB   5 downloads

 

maar beeld is er bij beide niet: (vorig afbeelding de HD en de volgende SBS9 gewoon.

Attached File  math 6.JPG   34.95KB   5 downloads

 

Kan ik de zenderfrequenties handmatig ingeven?

Ik heb gezocht onder menu optie 4, 2 en 3, dus handmatig zoeken.

 

Ik volg het niet helemaal. zowel bij NPO1,2 als 3 is de frequentie voor gewoon 770.750  en HD 578.750

Raar voor mij.

 

Wat kan de oorzaak zijn? Een kapot moederbord of een kapotte tuner?


Xtrend 10000


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #25 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 13 February 2020 - 23:04

Je zit nu in de Providerlijst (Geel), druk nu eens op Blauw (favorieten) en open het Ziggo boeket, daar moeten de zenders (ook)  in staan maar dan in goede volgorde van de kabelscan mits je die gedaan hebt natuurlijk. In die Provider lijst kunnen oude (dubbele)zenders staan die misschien veranderd zijn en niet meer werken, in je Ziggo boeket moeten de meest recente zenders staan na een kabelscan. En nogmaals heb je uberhaubt wel ergens ontvangst cq beeld op bv een sd zender die ongecodeerd is dan weet je dat er niets loos is met je ontvangst, anders kun je kopiëren en verplaatsen tot je een ons weegt maar als je al geen ontvangst hebt gaat dit nooit werken. Je kunt dit controleren bij Signaal zoeker in het Zender zoeken menu als je op een zender staat.


73's

PE1AQZ


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #26 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 13 February 2020 - 23:15

Omdat de zenderlijst bepalend is van wat je in een boeket kunt zien, kijk ik even niet naar de boeketten maar in de providerlijst. Ja het verschil tussen blauw en geel is me bekend.

Het boeket gaat er dan als volgt uitzien:

Attached File  math 1.JPG   198.17KB   5 downloads

Dit screenshot had ik al eerder gemaakt.

 

Mijn idee is/was om de zenders dan handmatig in te geven en te kijken wat dat oplevert.

 

Nb: SbS 9 staat hier wel (nog) in de lijst.


Edited by kostenzer, 13 February 2020 - 23:15.

Xtrend 10000


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #27 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 February 2020 - 09:51

Omdat de zenderlijst bepalend is van wat je in een boeket kunt zien, kijk ik even niet naar de boeketten maar in de providerlijst. Ja het verschil tussen blauw en geel is me bekend.

Het boeket gaat er dan als volgt uitzien:

attachicon.gifmath 1.JPG

Dit screenshot had ik al eerder gemaakt.

 

Mijn idee is/was om de zenders dan handmatig in te geven en te kijken wat dat oplevert.

 

Nb: SbS 9 staat hier wel (nog) in de lijst.

Dat is niet correct, bij Ziggo  (dvb-c) is dat niet bepalend, je moet eerst een kabelscan doen dan komen er zenders na een kabelscan in het Ziggo boeket en die gevonden zenders komen dan weer in Alles (rood) en Provider (geel) te staan, en niet omgekeerd.

En je ziet nu omdat SBS 9 wel in het boeket staat dat een dvb-c boeket anders is dan in de provider lijst, dus het toevoegen in de provider lijst weinig nut heeft.

 

Ook geef je nog geen antwoord op mijn vraag of je uberhaubt wel ontvangst hebt. Dat kun je eenvoudig testen door bij signaal zoeker te kijken als je op een zender uit het Ziggo pakket kijkt, je hoeft nog niet eens beeld te hebben maar dan weet je of je tuner goed is en ontvangst hebt.

 

SBS9HD

Attached File  signaal zoeker.jpg   75.46KB   4 downloads


Edited by Sagitarius, 14 February 2020 - 09:55.

73's

PE1AQZ


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #28 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 14 February 2020 - 12:23

Oeps, die vraag heb ik over het hoofd gezien.

Overigens kun je toch de signaal sterkte ook rechts beneden in het scherm zien als je van zender wisselt?

Bij het onderste plaatje bij post #24 zie je dat de ontvangststerkte 69% is.

 

Wat de kabelscan aan gaat kan ik zeggen dat ik de xt8000 een fabrieksreset heb gegeven, openpli 7.2 heb geflashed en een nieuwe kabelscan heb doorgevoerd.

Het verschil tussen provider lijst en boeket lijst is me duidelijk. Omdat ik denk dat de boeket lijst afgeleid is van de providerlijst, zou ik denken dat de providerlijst in orde moet zijn. Anders kan een boeket lijst ook niet 100% zijn.

 

Ik ga vandaag of morgen de xt8000 weer eens opzoeken en zal dan het antwoord op je vraag achterhalen en dan hier doorgeven.

Geweldig bedankt dat je mee denkt.


Xtrend 10000


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #29 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 14 February 2020 - 14:30

Oeps, die vraag heb ik over het hoofd gezien.

Overigens kun je toch de signaal sterkte ook rechts beneden in het scherm zien als je van zender wisselt?

Bij het onderste plaatje bij post #24 zie je dat de ontvangststerkte 69% is.

 

Wat de kabelscan aan gaat kan ik zeggen dat ik de xt8000 een fabrieksreset heb gegeven, openpli 7.2 heb geflashed en een nieuwe kabelscan heb doorgevoerd.

Het verschil tussen provider lijst en boeket lijst is me duidelijk. Omdat ik denk dat de boeket lijst afgeleid is van de providerlijst, zou ik denken dat de providerlijst in orde moet zijn. Anders kan een boeket lijst ook niet 100% zijn.

 

Ik ga vandaag of morgen de xt8000 weer eens opzoeken en zal dan het antwoord op je vraag achterhalen en dan hier doorgeven.

Geweldig bedankt dat je mee denkt.

Een fabrieks reset zet alleen de instellingen terug de zenders blijven er gewoon in staan dus dat schiet niet op, alleen bij een schone flash zonder instellingen terugzetten geeft een schone lijst. Als je alleen een kabelscan doet gaan deze zenders wel naar de Alles en Provider lijst maar niet andersom. Je kunt ook nog een zenderscan doen op de start (474 mhz ID 5555) frequentie maar dan heb je geen Ziggo kabelscan volgorde lijst, dan komen de zenders wel in Alles en Provider.

Als je hier in de buurt  (Amersfoort)woont wil ik je wel helpen, 5 minuten werk. ;)


Edited by Sagitarius, 14 February 2020 - 14:32.

73's

PE1AQZ


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #30 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 14 February 2020 - 22:33

5 minuten werk?

Ik ben echt een paar uur bezig geweest.

Tuner er in, tuner er uit. Nieuwe tuner er in, satelliet tuner er uit, DVB-C/T2 Tuner er in.

De nodige keren kabelscan, handmatige scan.(wat is eigenlijk het verschil tussen handmatig zoeken en kabelscan?)  Nieuwe stekkers om betere verbinding te krijgen en ja eindelijk, het lijkt er op.

Ben benieuwd hoe het over een paar dagen uitzien.

De nodige HD zenders doen het niet. Nu bij de laatste scan staan de hd zenders niet meer in het boeket.  

BLIJFT dat SBS9, RTLde, Sat1 en Arte het niet doen. Dit bij alle 3 de tuners. Signaalsterkte zit daar rond de 32dB. (bij de DVB-C/T2 rond de 300!! dB). :huh: 

 

Er is besloten een versterker te gaan gebruiken gezien wat er alles op de Ziggo aansluiting aangesloten is. De ziggo monteur die de nieuwe router kwam aansluiten adviseerde dat ook al. Misschien dat dit een oplossing is. Het lijkt me zo sterk dat alles het doet alleen die 4 zenders niet.


Xtrend 10000


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #31 kostenzer

  • Senior Member
  • 310 posts

+4
Neutral

Posted 16 February 2020 - 14:49

Zo, ben nog wat aan het klungelen geweest.

Alle tuners omgezet, van et8000 naar et10000 en andersom, kabelscan laten uitvoeren en...... precies het zelfde.

Op de et8000 doen de 4 zenders, sbs9, RTl de, Sat 1 en Arte  het niet. Op de et10000 wel. Geen geluid en beeld.

Maar ik heb een overeenkomst gevonden:

Attached File  xtrend tekentje.JPG   11.58KB   4 downloads

 

Dat wit rechthoekje met zwart 4 kantje staat bij de et8000 alleen bij die 4 zenders.

Op de Et10000 staat dat vaker, maar heb dan wel beeld.

 

Hebben jullie enig idee of die zenders nog andere overeenkomsten hebben?

 

Is met deze gegevens wat te doen om het probleem te tackelen?


Edited by kostenzer, 16 February 2020 - 14:51.

Xtrend 10000


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #32 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 February 2020 - 15:50

Dat ''smartcard'' pictogram wil zeggen dat deze zender gecodeerd is en je dus een kaart nodig hebt, en als die zender niet in je abo zit krijg je zwart beeld :o

En bij de ET10K is de tunervolgorde ook nog eens belangrijk die dvb-s en dvb-c tuners kun je er niet zomaar ergens in plempen, bij de ET8K is de volgorde niet belangrijk.


Edited by Sagitarius, 16 February 2020 - 15:53.

73's

PE1AQZ


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #33 jort38

  • Senior Member
  • 644 posts

+8
Neutral

Posted 16 February 2020 - 17:04

Zo, ben nog wat aan het klungelen geweest.
Alle tuners omgezet, van et8000 naar et10000 en andersom, kabelscan laten uitvoeren en...... precies het zelfde.
Op de et8000 doen de 4 zenders, sbs9, RTl de, Sat 1 en Arte  het niet. Op de et10000 wel. Geen geluid en beeld.
Maar ik heb een overeenkomst gevonden:
attachicon.gifxtrend tekentje.JPG
 
Dat wit rechthoekje met zwart 4 kantje staat bij de et8000 alleen bij die 4 zenders.
Op de Et10000 staat dat vaker, maar heb dan wel beeld.
 
Hebben jullie enig idee of die zenders nog andere overeenkomsten hebben?
Op mijn et10000 doet sbs9 het niet hoor. Volgens mij alleen als je een kaart hebt dus 05555 ipv 04444
 
Is met deze gegevens wat te doen om het probleem te tackelen?


Vu+ Ultimo 4K (4 TB HD, DVBS FSB, DVBC FBC & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (1 DVBS works via ethernet & OpenPli 9),

Xtrend ET10000 (DVBT2 & OpenPli 9, located in Thailand). Only latest stable releases.

Xtrend ET10000 (works via ethernet & OpenPli 9) and

Xtrend ET8000 (1 TB HD, 1 DVBT2 & works via ethernet & OpenPli 9)


Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #34 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 16 February 2020 - 17:37

Dat ''smartcard'' pictogram wil zeggen dat deze zender gecodeerd is en je dus een kaart nodig hebt, en als die zender niet in je abo zit krijg je zwart beeld :o

En bij de ET10K is de tunervolgorde ook nog eens belangrijk die dvb-s en dvb-c tuners kun je er niet zomaar ergens in plempen, bij de ET8K is de volgorde niet belangrijk.

Dit staat op het doosje van de C tuner



Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #35 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 16 February 2020 - 17:44

Attached File  2020-02-16_17-12-13.png   171.74KB   3 downloads



Re: Kan verschillende zenders van Ziggo niet zien #36 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 16 February 2020 - 19:04

Dat weet ik maar als je tuners uitwisselt tussen de ET8K en de 10K heb jij vast dat doosje niet meer bij de hand ;)  afgezien daarvan klopt de volgorde op dat doosje ook niet helemaal, daar is op sat4all eens een discussie over geweest https://www.sat4all..../?ct=1581876126


73's

PE1AQZ




Also tagged with one or more of these keywords: Ziggo, zenders, geen beeld, xtrend8000, dvb-c

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users