Jump to content


Photo

VU+Zero time-out's van 11 seconden lang


  • This topic is locked This topic is locked
13 replies to this topic

#1 Poll

  • New Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 11 February 2020 - 19:55

Hallo,

 

ik heb een VU+Zero die via mijn router aan het internet hangt. Ik woon in de bergen en heb dus een schotel antenne naar een lokale internet provider.

Op zeer regelmatige basis hangt (bevriest) mijn TV beeld en het geluid stopt gedurende 11 seconden, of een veelvoud daarvan ! Zeer vervelend.

 

De verkoper heeft recent een upgrade gedaan naar OpenPli 7.2, doch vergeefs.

 

Hij meldt dat het de internetverbinding is die korte onderbrekingen heeft.

De internet provider zegt dat mijn verbinding wel in orde is. Pat stelling dus.

 

Ik kan begrijpen dat de software regelmatig gaat checken of er wel internet is, of ik wel betaald heb enz, maar niet dat dit zo regelmatig zou gebeuren.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou zijn, of wat ik kan aanpassen ?

 

Dank bij voorbaat

 

 

 



Re: VU+Zero time-out's van 11 seconden lang #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 11 February 2020 - 20:44

Als ik het een beetje begrijp heb jij én internet via de schotel én je kijkt ook TV via de schotel.

Heb jij dit probleem ook met FTA zenders of enkel met de CD zenders? Als jij de decodering van de CD zenders ook via internet ontvangt dan is dat logisch dat het beeld stil valt. Echter is dat dan WANsharing wat hier niet besproken wordt.

Als jij een eigen kaart van CD hebt is het niet logisch dat het beeld stil valt. Tenzij dat de ontvangst kort wegvalt. Echter dan moet je normaliter een melding ‘afstemmen mislukt’ krijgen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: VU+Zero time-out's van 11 seconden lang #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 11 February 2020 - 21:39

11 seconden is wel verdacht gelijk aan de ECM tijd.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+Zero time-out's van 11 seconden lang #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 11 February 2020 - 22:05

11 seconden is wel verdacht gelijk aan de ECM tijd.

Vandaar ook het hangen van het beeld, als je zo'n enorme latency hebt, ga je dat zeker merken als je geen lokale kaart gebruikt.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+Zero time-out's van 11 seconden lang #5 Poll

  • New Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 11 February 2020 - 23:11

ik heb een schotelantenne van de internet provider, en een grote schotelantenne voor het TV signaal. Dat signaal komt van 23.5E  en is rond de 80% in signaalsterkte.

ik heb geen kaartje dat ik moet insteken!

Wat is CD of CD zenders, FTA zenders en ECM tijd ?



Re: VU+Zero time-out's van 11 seconden lang #6 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,640 posts

+459
Excellent

Posted 11 February 2020 - 23:24

CD = Canal Digitaal (oud M7 en tegenwoordig Canal+)

FTA = free to air, ofwel niet gecodeerd.

ECM tijd is de tijd tussen twee aanvragen naar een smartcard, die is voor het nederlandse pakket ongeveer 10 seconden, er wordt dus om de 10 seconden iets naar de kaart gestuurd, de kaart geeft antwoord en dat antwoord zorgt ervoor dat er beeld blijft.

Als het te lang duurt voordat er een antwoord terug komt, gaat de zaak hangen, en dat is bij jou het geval, je gebruikt geen kaart en betaald dus niet voor een abonnement dan ben je dus illegaal bezig, daar biedt dit forum geen ondersteuning voor.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: VU+Zero time-out's van 11 seconden lang #7 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 12 February 2020 - 01:58

Dit klinkt verdacht illegaal.



Re: VU+Zero time-out's van 11 seconden lang #8 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 12 February 2020 - 08:28

Weet het wel zeker. ;)


73's

PE1AQZ


Re: VU+Zero time-out's van 11 seconden lang #9 Poll

  • New Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 12 February 2020 - 09:31

Beste mensen, interessant, ook voor mij!

Ik betaal de verkoper van de box jaarlijks mijn abonnement van 120 eur voor de dienst. De VU Zero heb ik aangekocht.

 

Ik heb geen kaartje in de VU Zero steken. Hoe kan dit dan werken? Kan het zijn dat de verkoper een validatie op afstand doet ? maw, door bvb een toevoeging van een plug-in, kan hij de check naar het kaartje op afstand laten doen, waar het kaartje dan bij hem zit? Gezien er dan soms wat vertraging is in mijn internet verbinding, komt het antwoord te laat, en hangt mijn tv scherm.

 

Stel dat zulke validatie op afstand niet kan of niet geïmplementeerd is, en ik heb geen kaartje, dan zou ik toch nooit een beeld hebben ?

 

Als ik Netflix kijk, en die betaal ik ook :) , heb ik geen issues van hangs! Ik ben nu niet superblij met mijn internet provider, maar dit werkt wel goed.

 

Dank je.



Re: VU+Zero time-out's van 11 seconden lang #10 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,612 posts

+1,739
Excellent

Posted 12 February 2020 - 09:52

Google even "cardsharing".


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: VU+Zero time-out's van 11 seconden lang #11 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 12 February 2020 - 10:15

 

 

Als ik Netflix kijk, en die betaal ik ook :) , heb ik geen issues van hangs! Ik ben nu niet superblij met mijn internet provider, maar dit werkt wel goed.

 

Dat werkt anders dan illegaal satelliet kijken, voor de rest zou ik verhaal halen bij je leverancier en niet hier op het forum komen klagen, zoals Wanwizard schrijft googel even op Cardsharing of wansharing, paytv enz


Edited by Sagitarius, 12 February 2020 - 10:16.

73's

PE1AQZ


Re: VU+Zero time-out's van 11 seconden lang #12 Poll

  • New Member
  • 4 posts

0
Neutral

Posted 12 February 2020 - 11:51

Beste, als ik mijn leverancier in gebreke wil stellen, dan ben ik beter goed geïnformeerd en daarvoor ben ik op het forum. Dat komt ook jullie beter uit, toch!

 

Stel dat hij aan cardsharing doet, wat illegaal is, wil ik dat dan ook graag bewijzen.

Dus als ik samenvat, ik heb geen kaartje, doordat ik trager internet heb lukt het checken om de 10 sec (ECM tijd) door mijn VU ZERO bij de cardshare hardware bij de verkoper niet steeds op tijd, waardoor ik het hang issue heb?

 

dank bij voorbaat



Re: VU+Zero time-out's van 11 seconden lang #13 Sagitarius †

  • Senior Member
  • 4,735 posts

+78
Good

Posted 12 February 2020 - 13:44

Beste, als ik mijn leverancier in gebreke wil stellen, dan ben ik beter goed geïnformeerd en daarvoor ben ik op het forum. Dat komt ook jullie beter uit, toch!

 

Stel dat hij aan cardsharing doet, wat illegaal is, wil ik dat dan ook graag bewijzen.

Dus als ik samenvat, ik heb geen kaartje, doordat ik trager internet heb lukt het checken om de 10 sec (ECM tijd) door mijn VU ZERO bij de cardshare hardware bij de verkoper niet steeds op tijd, waardoor ik het hang issue heb?

 

dank bij voorbaat

Je moet niet blijven doorzeuren, jij doet iets wat gewoon niet mag punt uit,en je kunt de leverancier ook niet in gebreke stellen omdat deze handel zo illegaal is als de pest en er voor zorgt dat goedwillende klanten met een echte fysieke kaart steeds meer voor hun legale abonnement moeten gaan betalen.

 Lees dit   https://www.totaaltv...is-150000-euro/   maar eens dan weet je wat je te wachten staat, verkopers zijn net zo strafbaar als afnemers zoals jij.

 

Cardsharing

Ook in deze zaak gaat het om abonnementsfraude via het zogenaamde cardsharing. Bij deze vorm van fraude wordt een of meerdere legaal gekochte tv-abonnementen door meerdere gebruikers via een technische manipulatie doormiddel van een computerserver gedeeld


Edited by Sagitarius, 12 February 2020 - 13:46.

73's

PE1AQZ


Re: VU+Zero time-out's van 11 seconden lang #14 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 12 February 2020 - 15:29

Het is duidelijk dat er mogelijk twee problemen spelen waar met name CS voor ons de reden is om dit topic te sluiten. Of jouw internetprovider dit levert maakt niet uit. Als jouw internet op de diverse devices ook hakkelt kan je bij twee leveranciers klagen. ;)

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.



1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users