Jump to content


Photo

Volgorde tuners plaatsen in box.


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 15 February 2020 - 16:51

Sinds december 2019 heb ik een vu+ duo4k met een fbc sat tuner en een fbc kabel tuner. Op zich ben ik tevreden met de mogelijkheden van dit apparaat. Alleen het zappen gaat heel traag terwijl Ik lees in diverse reviews dat de zap snelheid zo geweldig is. Bij mij is dit dus niet zo.

Nou is er op de site van sat4all een forum waar alleen vu onderwerpen te lezen zijn.

Daar lees ik een verhaal van iemand die ook een vu+duo4k heeft met hetzelfde trage zapprobleem. En de oplossing die daar wordt aangegeven is dat de oorzaak zou zijn dat volgorde van de tuners verkeerd is.

In deze box kunnen twee tuners geplaatst worden, waarbij deze aansluitingen achterop tuner A en tuner B worden genoemd.

Bij mijn box zit in tuner A de sat tuner en in tuner B de kabel tuner, in mijn tunerconfiguratie zie ik dat de tuners a t/m h sat tuners zijn en i t/m p zijn c tuners.

De oplossing bij sat4all is dat de kabeltuner in de tuner A moet en dat de sattuner in de tuner B aansluiting moet.

De TS starter daar geeft aan dat hij dit gedaan heeft en dat sindsdien de klacht van het trage zappen voorbij is.

Voordat ik dit zomaar ga doen wil ik graag weten of er hier mensen zijn die hier meer over kunnen vertellen. Nu duurt het zo'n 4 tot 7 seconden voordat de volgende zender zichtbaar is. Ik heb een screenshot gemaakt met het antwoord van deze tuner wissel. Ik ben benieuwd. Mvg. Attached File  Screenshot_2020-02-15-07-29-57.png   81.48KB   10 downloads

Re: Volgorde tuners plaatsen in box. #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 15 February 2020 - 17:13

Verwijder lcd4linux maar eens...

 

En volgens mij is het zo dat de volgorde voor FBC modules niet uit maakt, maar als je een niet-FBC module hebt, dan moet die in slot B.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Volgorde tuners plaatsen in box. #3 cobus

  • Senior Member
  • 4,754 posts

+69
Good

Posted 15 February 2020 - 17:28

Hij kan het toch gewoon proberen de tuners om te ruilen dan weet hij het zeker? maar idd eerst eens na lcd4linux kijken of dat niet de oorzaak kan zijn.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Volgorde tuners plaatsen in box. #4 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 15 February 2020 - 17:30

Dank voor je snelle reactie, ik heb de ervaring dat lcd4linux traagheid veroorzaakt maar heb dit nooit in verband gebracht met zappen. Ik zal dit vanavond zodra ik thuis ben uitproberen. Moet ik het dan geheel verwijderen of is uitzetten, switch van groen naar rood, voldoende? En waarschijnlijk een domme vraag, wat is een module? Als dit de insteektuners zijn, die zijn allebei fbc.

Re: Volgorde tuners plaatsen in box. #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 15 February 2020 - 18:35

Volledig verwijderen. Om e.o.a. reden zijn de VU+ 4K boxen erg traag als die geinstalleerd is (geconfigureerd of niet maakt niks uit).

 

7.2-release installeert het ook niet meer standaard als je flasht, maar bij een restore van een backup kan het wel weer meekomen.

 

En ik gebruik het woord "module" om het woord "tuner" te vermijden, een module heeft vandaag de dag al snel meer dan 1 tuner aan boord. "insteekmodule" dan maar, in dit geval. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Volgorde tuners plaatsen in box. #6 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 15 February 2020 - 19:03

Eerst de dvb-c (a-h) en dan de dvb-s (i-p).
Lcd4linux gaat ergens fout in de vu+ om nog onbekende rede...

Edited by littlesat, 15 February 2020 - 19:04.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Volgorde tuners plaatsen in box. #7 S_Hopper

  • Senior Member
  • 298 posts

+6
Neutral

Posted 15 February 2020 - 19:13

Sinds december 2019 heb ik een vu+ duo4k met een fbc sat tuner en een fbc kabel tuner. Op zich ben ik tevreden met de mogelijkheden van dit apparaat. Alleen het zappen gaat heel traag terwijl Ik lees in diverse reviews dat de zap snelheid zo geweldig is. Bij mij is dit dus niet zo.

Nou is er op de site van sat4all een forum waar alleen vu onderwerpen te lezen zijn.

Daar lees ik een verhaal van iemand die ook een vu+duo4k heeft met hetzelfde trage zapprobleem. En de oplossing die daar wordt aangegeven is dat de oorzaak zou zijn dat volgorde van de tuners verkeerd is.

In deze box kunnen twee tuners geplaatst worden, waarbij deze aansluitingen achterop tuner A en tuner B worden genoemd.

Bij mijn box zit in tuner A de sat tuner en in tuner B de kabel tuner, in mijn tunerconfiguratie zie ik dat de tuners a t/m h sat tuners zijn en i t/m p zijn c tuners.

De oplossing bij sat4all is dat de kabeltuner in de tuner A moet en dat de sattuner in de tuner B aansluiting moet.

De TS starter daar geeft aan dat hij dit gedaan heeft en dat sindsdien de klacht van het trage zappen voorbij is.

Voordat ik dit zomaar ga doen wil ik graag weten of er hier mensen zijn die hier meer over kunnen vertellen. Nu duurt het zo'n 4 tot 7 seconden voordat de volgende zender zichtbaar is. Ik heb een screenshot gemaakt met het antwoord van deze tuner wissel. Ik ben benieuwd. Mvg. attachicon.gifScreenshot_2020-02-15-07-29-57.png

Lees net bij een leverancier, dat de FBC-C Vers. 1 altijd in slot A moet. Er schijnt ook een Vers. 2 te zijn, die zowel in slot A als B kan.

Re: Volgorde tuners plaatsen in box. #8 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 15 February 2020 - 19:26

Ok.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Volgorde tuners plaatsen in box. #9 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 16 February 2020 - 14:43

Ik heb vers 1 van de c tuner. #wanwizard, het woord module lijkt mij zelfs beter in het gebruik want het woord tuner heeft diverse verschillende functies. Ik heb vanwege persoonlijke reden nog niet iets gedaan maar ik weet wel dat ik de sat tuner module in aansluiting A heb zitten en de kabel module in aansluiting B. Nu blijkt dus dat deze andersom moeten. Maar het werkt wel allemaal. Behalve dan het trage zappen. Zodra ik in de gelegenheid ben ga ik de aangedragen oplossingen uitproberen.

Re: Volgorde tuners plaatsen in box. #10 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 18 February 2020 - 10:28

Ik zag enkele dagen geleden dat mijn simpele vraag of de volgorde van de (insteek) tuners van mijn vu+duo4k box iets uit maakt vanwege traag zappen, was ontaard in een hele discussie over de betekenis van het woord module.

Uit de opmerking die Tech hierover maakte herkende ik exact de competitie die hier steeds weer gaande is tussen bepaalde personen die menen de beste kennis in pacht te hebben.

Vandaag wilde ik de resultaten melden van het omwisselen van de insteek tuners.

Tot mijn verbazing zie ik dat de hele discussie over de betekenis van het woord module geheel verdwenen is. Dat is ook een manier om meningsverschillen op te lossen.

De conversatie over hoe de officiële naam van zo'n (insteek) tuner nou is, is opzich best interessant genoeg om daar over te discussiëren maar misschien niet in dit topic. Maar misschien ook wel want er kan best wat verwarring zijn wat er wordt bedoeld als men het heeft over een (insteek) tuner.

Maar dat laat ik maar over aan de moderator.

Ik heb de (insteek) tuners omgewisseld maar het trage zappen is niet verdwenen. Maar de plugin lcd4linux vind ik te handig om deze geheel te verwijderen om er zo'n 4 seconden sneller zappen voor terug te krijgen. Daarom bedank ik een ieder die voor mij heeft meegedacht aan een oplossing en ik zal het moeten doen met 4 seconden wachttijd totdat de volgende zender in beeld komt. Mvg.

Re: Volgorde tuners plaatsen in box. #11 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 18 February 2020 - 11:16

Probleem met die insteek-dinges is dat je ook niet op de officiele naamgeving kunt vertrouwen. Om het maar verwarrender te maken, VU+ noemt een FBC insteek module bv een "dual tuner", en dat is het helemaal niet.

 

Ik probeer dus maar het beestje een voor mij duidelijker naam te geven, en ik vind persoonlijk "module" wel generiek genoeg. Daar ben ik helemaal unaniem in! :)

 

Ik ga er vanuit dat een moderator ingegrepen heeft om verdere escalatie van de "welles-nietes pingpong" te voorkomen.

 

vwb lcd4linux, wat doe je daar voor speciaals mee, dat je die niet kunt missen (gewoon belangstelling)?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Volgorde tuners plaatsen in box. #12 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 21 February 2020 - 09:51

@Wanwizard, mijn uitleg van jou vraag waar ik de lcd4linux voor gebruik heb je inmiddels gelezen in het verplaatste topic. Jou antwoord daarop heb ik ook gelezen en ja, ik gebruik de lcd4linux icm externe schermen. Daar kan je zoveel extra info op kwijt. Vandaar dat ik zei dat ik de lcd4linux niet zal gaan verwijderen om de 4 seconden vertraging. Daar vind ik dit te leuk voor. Mvg.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users