Jump to content


Photo

Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s.


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 20 February 2020 - 13:29

#wanwizard, ik heb hier al een paar keer een topic gestart mbt de vu+ tuners en de functies van fbc tuners icm jess/unicable en iedere keer zit ik in twijfel hoe de insteektuners/tuner benaming in de box etc het duidelijkst kan benoemen dus de term module voor één van deze voorwerpen vond ik wel enige duidelijkheid scheppen. Insteek tuner is mi ook best een duidelijke uitleg als men maar weet waar het over gaat. Maar genoeg nu over dit onderwerp.

Jou vraag wat ik doe met lcd4linux is dat ik in één oogopslag wat extra info kan zien. Ik neem aan dat je wel bekend bent met deze plugin want als ik moet uitleggen wat het allemaal mogelijk mee is dan ben ik morgen nog bezig. Je moet je even verdiepen in de mogelijkheden maar iedere keer ontdek ik weer iets nieuws.

Ikzelf heb twee beeldschermpjes in gebruik maar de max is drie. Maar wanneer ik drie schermen aansluit wordt de box heel erg traag in gebruik. Wel is mij opgevallen dat als ik twee dezelfde schermpjes aansluit het niet goed meer werkt. Bijv bij een update van de box gaan de schermen uit en moet ik ze weer even handmatig aanzetten en bij twee dezelfde schermen geeft de tweede geen beeld, die blijft zwart. Bij twee verschillende geen last van.

Ik heb bijv de resterende hoeveelheid harde schijf ruimte in beeld, ook van de fallback box en de nas. En welke tuner (gaan we weer) er gebruikt wordt, welke provider, welke satelliet, de uitzending, de volgende drie programma's, de resterende tijd, de buiten temperatuur en nog meer van het één en ander. Maar er kan nog veel meer.

Ik doe er wat foto's bij ter informatie. Ik vind dit leuk, is een onderdeel van de "hobby", een ander vind er misschien niks aan. Ieder zijn ding, mvg.

Attached Files



Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #2 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 20 February 2020 - 14:18

Om orde in de mogelijke chaos te scheppen heb ik jouw huidige vraag uitgesplitst uit het topic ‘hoe de tuners te plaatsen ..’.

Probeer daar in het vervolg rekening mee te houden waardoor topics zuiver blijven?

 

Het waarom lcd4linux bepaalde ontvangers op de een of andere manier beïnvloeden, daar zijn wij feitelijk nog steeds niet echt achter. Aangezien ontwikkeling bij ons doorgaans prioriteit 1 heeft zal er v.w.b. jouw verzoek inz. Lcd4linux mogelijk niet echt helpful respons komen.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #3 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 20 February 2020 - 18:24

Je gebruikt externe schermpjes, duidelijk. ;)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #4 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 20 February 2020 - 18:52

Ik hier ook maar op de VU UNO4K nergens last van wel raar dat andere vu's er wel last van hebben zal wel iets met de drivers zijn dan ?


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #5 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 20 February 2020 - 19:25

De Uno 4Kse heeft er duidelijk wel last van. Vaak ‘afstemmen mislukt‘. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #6 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 20 February 2020 - 19:31

En die gebruikt dezelfde chipset als de uno 4k raar dan, want het zijn zo goed als dezelfde decoders op een schermpje en inbouw hdd na ? misschien andere tuners (ander merk)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #7 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 20 February 2020 - 19:36

Als ik / wij het wist(en) dan was het al opgelost denk ik. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #8 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 20 February 2020 - 19:44

Tja dat begrijp ik. ;)


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #9 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 21 February 2020 - 09:40

Kleine reactie op de bovenstaande comments, ik had een topic gestart met de vraag waarom mijn vu+duo4k zo traag is met zappen terwijl ik overal lees dat dit zo'n supersnelle box zou moeten zijn en of dat zou komen door de volgorde van de insteektuners. Wanwizard kwam met de oplossing om lcd4linux te verwijderen omdat deze plugin de box trager zou maken. Ik lees nu hierboven dat dit een vu gerelateerd kwaaltje is. Dat zou heel goed kunnen want de vu heb ik nu zo'n 3 maanden en daarvoor werkte ik met oa de mutant hd2400 en hd51. En bij deze boxen merkte ik niets van vertraagde boxen. Dus de constatering dat lcd4linux icm vu boxen niet goed werkt is een juiste constatering.

Wat betreft de kop boven dit topic, ik gebruik die lcd4linux al een paar jaartjes en weet vrij goed hoe deze werkt.

Dus als iemand een oplossing heeft voor de traagheid die deze veroorzaakt bij de vu boxen hoor ik dit graag maar ik lees al in de comments dat dit er (nog) niet is maar er hoeft geen moeite gedaan te worden om deze plugin helemaal uit te gaan leggen. Mvg, youto.

Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,123 posts

+685
Excellent

Posted 22 February 2020 - 09:10

Er zit ergens iets in de drivers van vu wat blijkbaar bijt met lcd4linux + het is heel jammer en raad dat vu nog op een antieke kernel draait.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 22 February 2020 - 16:31

Ik gebruik oa LCD4Linux, Enigmalight en kan me absoluut niet vinden in de conclusie dat lcd4linux icm vu boxen niet goed werkt, mijn box reageert gewoon zoals het hoort.

 

Heb je soms andere dingen naast LCD4Linux op de box gezet?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #12 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 22 February 2020 - 16:36

Je hebt mij nooit "vu boxen" horen zeggen ;).

 

Maar de VU Duo 4K heeft er absoluut last van. Installeren is genoeg, het hoeft niet eens geconfigureerd of actief te zijn, de zap tijden gaan direct met een seconde of 4 omhoog...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 22 February 2020 - 17:03

En ook de Uno 4Kse. Daar krijg je in combinatie met lcd4linux toch echt issues als vaak afstemmen mislukt, traag zappen etc.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #14 cobus

  • Senior Member
  • 4,747 posts

+69
Good

Posted 22 February 2020 - 17:33

En de UNO 4K dus niet, daar deze dezelfde chipsets gebruiken lijkt het of het schermpje in de Uno4K se het probleem geeft.


Groetjes Cobus R

 

VU+ UNO 4K SE FBC DVB-C (8x) LCD4linux met Samsung SPF 75H

MUTANT HD66SE FBC DVB-C (3x)

MAXYTEC MULTIBOX COMBO

MUTANT HD60 DVB-S

 

 

Ziggo (digitaal) Kabel TV (FTV) op alle decoders met oa fallback tuner

 


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #15 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 22 February 2020 - 18:34

Het lijkt dus er op alsof de eerste serie 4K boxen (Solo, Ultimo, Uno) het probleem niet hebben, maar de tweede serie (Uno SE, Duo) wel.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #16 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 22 February 2020 - 19:01

Ik heb op de Ultimo4k (want die box bedoelde ik eigenlijk) ook LCD4linux draaien en merk er echt niets van, de zaptijden zijn normaal en een stuk sneller dan de MediaboxNext van Ziggo, maar dat is een hele andere discussie ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,598 posts

+458
Excellent

Posted 22 February 2020 - 19:02

Je hebt mij nooit "vu boxen" horen zeggen ;).

 

Ik reageerde niet op een berciht van jou ;)

 

Overigens, ook op de Duo4k merk ik er eigenlijk niets van.....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,309 posts

+1,719
Excellent

Posted 22 February 2020 - 19:07

Kabel vs Sat?

 

En hoe meer tuners in gebruik zijn, hoe erger het probleem wordt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #19 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,380 posts

+393
Excellent

Posted 22 February 2020 - 19:09

Hier ook niet op de Ultimo4K. Maar bewezen op de Uno 4Kse. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Wat kan ik allemaal met lcd4linux en wat zijn de risico’s. #20 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 23 February 2020 - 21:45

@Frenske, dat afstemmen mislukt is denk ik iets anders. Ik heb het ergens gelezen, weet niet meer waar. Wel op dit forum. De zenderlijsten van hans worden naar zijn eigen woorden gemaakt op een mutant hd51. De technische taal die ik nu ga zeggen snap ik niet maar is uitgelegd door hans. De FEC in de mutant werkt anders dan op de vu boxen. Wanneer je afstemmen mislukt ziet moet je naar tuners en zender zoeken gaan, dan handmatig zoeken, dan vooraf ingestelde transponder wijzigen in gebruikersgedefinieerde transponder, dan een stukje naar onderen, naar FEC, deze op automatisch zetten, dan scannen, dan met groen knop opslaan. Dan weer terug naar je eigen zenderlijst, en afstemmen mislukt is verdwenen. Dit alles doe je weer bij de volgende zender waar afstemmen mislukt komt te staan. Maar zodra de zenderlijst updates van hans er weer zijn moet je weer opnieuw beginnen. Heel verhaal, door hans destijds ergens uitgelegd. Hij zei dat de mutant anders zenders zoekt dan vu. Maar dat is heel technisch, snap ik niets van. Gr, youto.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users