Jump to content


Photo

Vu+ Ultimo 4K loopt vast


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

Re: Vu+ Ultimo 4K loopt vast #21 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,923 posts

+1,788
Excellent

Posted 4 March 2020 - 17:01

Ik kan me er niet zo veel bij voorstellen, want de EPG reader code is al in geen jaren aangepast...

 

Bovendien, het in deze release opgelost probleem was een crash van Enigma bij het inlezen van EPG terwijl er een OTA reader loopt.

 

Dat zijn niet de symptomen die jij hebt, bij een crash herstart Enigma, radertjes betekent dat Enigma nog loopt, maar dat er een proces vast staat.

 

Wat doe je nog meer met EPG op die box?

 

Is dit vrij snel reproduceerbaar? Indien dat zo is, zet dan de EIT reader weer aan, en restart Enigma via het menu in Debug modus. Als het probleem weer optreed, de debuglog file uit /home/root vissen, zippen, en hier plaatsen graag.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Ultimo 4K loopt vast #22 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 11 March 2020 - 12:08

Nog even terug komend op mijn eerdere bericht.

 

Nu na een week de ontvanger in de “debug modus” te hebben staan, en de EIT-EPG weer actief heb

staan heeft de ontvanger nog geen problemen gehad. Dus het heeft vermoedelijk toch mede door de 

release de “fix” mijn probleem opgelost.


Edited by Ronald69, 11 March 2020 - 12:09.


Re: Vu+ Ultimo 4K loopt vast #23 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,923 posts

+1,788
Excellent

Posted 11 March 2020 - 13:15

Er is nog een bug gevonden die hiermee relatie heeft, en die waarschijnlijk de oorzaak is.

 

Probleem lijkt een gevolg van timing, door in debug modus te draaien verandert de timing, en daarom heb je er nu geen last van.

 

Deze fix zit nog niet in release, maar daar wordt aan gewerkt.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Ultimo 4K loopt vast #24 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 11 March 2020 - 13:39

Er is nog een bug gevonden die hiermee relatie heeft, en die waarschijnlijk de oorzaak is.

 

Probleem lijkt een gevolg van timing, door in debug modus te draaien verandert de timing, en daarom heb je er nu geen last van.

 

Deze fix zit nog niet in release, maar daar wordt aan gewerkt.

 

Okay, dat is erg toevallig dat je hier achterkomt dan, was al verbaast bij de nieuwe release niets veranderde en nu wel.

al met al niet voor niets deze topic begonnen.

Laat de box maar even in de debug modus staan, tot na een nieuwe aangepaste release.



Re: Vu+ Ultimo 4K loopt vast #25 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 69,923 posts

+1,788
Excellent

Posted 11 March 2020 - 13:43

Niet helemaal toevallig, wij waren er ook al mee bezig, omdat dezelfde crash ook soms gebeurd als je een EPGrefresh doet..

 

Ook een nieuwere compiler lijkt het probleem eerder te triggeren, wellicht maakt die optimaler ( = sneller) code...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Vu+ Ultimo 4K loopt vast #26 Ronald69

  • Senior Member
  • 84 posts

+2
Neutral

Posted 19 May 2020 - 12:11

De crash met EPG doet zich weer voor, na de image flash 7.2 20200511



Re: Vu+ Ultimo 4K loopt vast #27 NLDEUR01

  • New Member
  • 1 posts

0
Neutral

Posted 1 June 2020 - 20:00

Ik kwam op dit topic terecht omdat ik hetzelfde probleem heb. Ik weet niet of het probleem al opgelost is. In ieder geval heb ik de nieuwste updates geïnstalleerd. Timing problemen zijn moeilijk te lokaliseren. 20 jaar geleden had ik problemen met een crashende software op een Unix computer. De software had al een paar jaar  probleemloos gedraaid, totdat we een nieuwe, snellere computer kregen. Na lang zoeken bleek het probleem in de disk I/O te zitten. De I/O opdrachten worden niet in volgorde van binnenkomst afgewerkt. In die tijd hadden de SCSI disks de mogelijkheid om de wachtrij met I/O opdrachten in optimale volgorde te zetten. Als de kop een cilinder passeert van een latere I/O opdracht, wordt deze eerst uitgevoerd. (Nu hebben alle HDDs deze faciliteit). Bij de I/O opdrachten kon je een vlaggetje zetten, zodat het programma wacht tot de I/O opdracht uitgevoerd is voordat het programma de volgende instructie uitvoert. Het zetten van dat vlaggetje heeft dat probleem toen opgelost. Mogelijk een idee om daar naar te kijken als het probleem nog niet opgelost is.



Re: Vu+ Ultimo 4K loopt vast #28 Cor1950

  • Senior Member
  • 289 posts

+1
Neutral

Posted 1 June 2020 - 20:44

Vanmorgen versie van 1-6 geflashed , paar uur later een crash toen ik op OK drukte om naar een andere zender te gaan. Tiijdje geen last van gehad. Geen probleem verder. Over timing gesproken : in mijn ultimo zit een SSD i.p.v. een HD , misschien te snel voor de Ultimo ?

Attached Files


Xtrend ET10000  met 2 DVB-S2 en 2 DVB-C tuners,  interne SSD , draait op OP 7.3   Niet in gebruik

Xtrend ET10000  met 2 DVB_C tuners , interne SSD , draait met OP 7.3                      Niet in gebruik

VU+ Ultimo 4 K,  2 FCB tuners  ( DVB_C en DVB_S2) , interne SSD , draait met  OP 8.1

VU+ Uno 4K  (helaas geen interne disk mogelijk) , draait op OP 8.2

VU+ Duo4kSE , interne SSD , draait op OP 8.2

Schotel van CD voor Astra 1 en 3


Re: Vu+ Ultimo 4K loopt vast #29 Dimmie

  • Senior Member
  • 2,338 posts

+33
Good

Posted 3 June 2020 - 11:33

Ik heb er na een verse flash zonder terugzetten van backup op de Ultimo 4k totaal geen last meer van. Heb het speciaal een aantal dagen aangekeken voordat ik het hier ging posten om te kijken of het probleem ook echt weg blijft.




17 user(s) are reading this topic

0 members, 17 guests, 0 anonymous users