Jump to content


Photo

geen decodering


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 ginafje

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 27 February 2020 - 22:14

goeden dag, ik heb zojuist pil 7.2 geflast en nu werkt het decoderen van Canal digital card niet meer kan alles ontvangen wat vrij is maar geen Nederlandse zenders ook de radio zender ned 2 werkt niet.

heb ook al geprobeerd de fabriek instellingen te herstellen maar ook dit zonder resultaat, zenders opnieuw laden ook zonder resultaat.

 

heeft er iemand een oplossing voor mij 

mvg Jacques 

 

mijn box is een Xarius revo 4K


Edited by ginafje, 27 February 2020 - 22:17.


Re: geen decodering #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 27 February 2020 - 22:22

Softcam wel geinstalleerd? En staat die ook actief? En is die correct geconfigureerd?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: geen decodering #3 ginafje

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 28 February 2020 - 08:29

Softcam wel geinstalleerd? En staat die ook actief? En is die correct geconfigureerd?

 

ik ben bang dat het daar idd verkeerd gaat krijg op alle opties want concert to remote host (127.0.0.1) Connection refesed

write error: Broken pipe

ik ben geheel niet zo bekend met deze materie dus wat zijn volgens u nu de volgende stappen 



Re: geen decodering #4 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 28 February 2020 - 13:52

Geen idee waar die meldingen vandaan komen, e.o.a. status plugin?

 

Eerst maar even kijken of er eentje geinstalleerd is, en actief staat: menu - setup - softcam/CI. Is er een softcam actief?

 

Indien niet, kun je met links/rechts er wel een kiezen? Zo ja, doe dat en druk op ok. Heb je nu beeld? Zo nee, menu - plugins - groene knop - naar softcams, ok, en de gewenste softcam installeren.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: geen decodering #5 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 29 February 2020 - 10:58

Dat is een melding van CCcam (als ik me goed herinner). Zonder CCcam of een gecrashte CCcam kreeg ik ook die melding. In de tijd dat het 'gelazer' met Viaccess bij Canal Digitaal. Of OScam een gelijke melding geeft weet ik even niet...
De Revo 4K is een ARM boxje en dat zou dan alleen met CCcam 2.3.1 of 2.3.2 kunnen draaien. Laat de CCcam 2.3.1 nu geen lokale M7 kaarten lezen.... De 2.3.2 wel, maar die is knap instabiel.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: geen decodering #6 ginafje

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 29 February 2020 - 11:44

Eerst bedankt voor de info, en heb de volgende oplossing samen met de fa Astrasat gevonden, heb de pil 7.1 er weer opgezet en nu werkt het weer allemaal, volgens de fa werkt het nog niet geheel soepel met 7.2 en de interne kaartlezer werkt het beste met 

OScam die ik niet als mogelijkheid had om te downloaden, 7.2 werkte wel met CI dus daar waren geen problemen.

nogmaals bedankt voor alle info 

 

vriendelijke gr Jacques



Re: geen decodering #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 29 February 2020 - 14:03

Huh? Wat ze dus bedoelen is dat de drivers die Xsarius heeft aangeleverd crap zijn (vwb de cardreader)?

 

En Oscam zit in elke OpenPLi, als je die niet kunt downloaden dan komt dat omdat hij reeds gedownload is.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: geen decodering #8 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 29 February 2020 - 16:15

volgens de fa werkt het nog niet geheel soepel met 7.2 en de interne kaartlezer werkt het beste met 

 

Dat mag wel iets genuanceerder, de firma is uitstekend op de hoogte van wat er aan mankeert, het is wel erg makkelijk je te verschuilen achter een opmerking 'het loopt niet soepel met 7.2' 


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: geen decodering #9 ginafje

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 2 March 2020 - 09:44

heb het gevoel dat er nu mensen zijn die zich aangevallen voelen omdat ik 7.2 niet werkend kreeg op mijn Xarius revo, maar hij werkt nu weer wel en dat was mijn vraag dan ook, een oplossing te vinden en wat er dan is misgegaan weet ik ook niet. en ik kan goed begrijpen dat software op het ene apparaat beter loopt dan op het ander. 

 

nogmaals bedankt voor de reacties 

 

MvG j.schulte



Re: geen decodering #10 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 2 March 2020 - 10:46

@ginafje

Ik denk dat de opmerkingen meer richting verkoper bedoeld is. Tenslotte zijn zij degene die de opmerking maakte dat 'het' niet zo soepel werkt in OpenPLi 7.2 maar er naar ons nooit een opmerking over hebben gemaakt. Door dit op deze manier naar hun klanten te ventileren vegen zij hun straatje mooi schoon. 

Het is prima dat jij je probleem hier meldt maar wij zijn niet echt op de hoogte van een decryptie-issue m.b.t. de Revo4K of eender ander model. Uiteraard behoudens gemelde 'incidenten'. 


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: geen decodering #11 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,638 posts

+459
Excellent

Posted 2 March 2020 - 20:39

@ginafje, excuses dat mijn reactie niet geheel duidelijk is overgekomen, uiteraard was mijn reactie gericht aan de 'fabrikant' van de receiver, indertijd zijn de problemen duidelijk geventileerd alleen is er niets mee gedaan.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: geen decodering #12 ginafje

  • Member
  • 5 posts

0
Neutral

Posted 3 March 2020 - 12:54

oke dank voor de reacties.  en heb nu ook mn nieuwe xarius Galaxy binnen dus kan ik wat gaan experimenteren met de Revo zodat ik wat meer begrijpt over deze materie en we niet zonder tv zitten als ik het systeem op zn kop zet :)  :)

 

gr Jacques 




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users