Jump to content


Photo

RyTec XMLTV inport


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 RdM8000

  • Member
  • 19 posts

+1
Neutral

Posted 5 March 2020 - 13:19

Weet niet zeker of dit nu in dit forum of in de Rytec afdeling thuishoort. Mocht dit niet de juiste plek zijn aub verschuiven.

Sinds een paar dagen werkt bij mij de EPG-import van Rytec niet meer. Ik gebruik OpenPli 7.2 van 2 maart op een VU+ DUO4k. Als ik 'm handmatig start komen er 0 events binnen.

Om eventuele fouten in mijn software uit te sluiten, opnieuw geflasht met enkel Oscam, EPG-import en Rytec: zelfde resultaat, geen EPG, 0 events.

Daarna eens een oudere OpenPli (17 februari) erop gezet en.. jawel: alles komt weer mooi binnen.

Hebben hier meer mensen last van?


VU+ DUO4k OpenPli 8.2


Re: RyTec XMLTV inport #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,508 posts

+1,733
Excellent

Posted 5 March 2020 - 13:59

Willy heeft in een ander topic laten weten dat er een probleem was met de files, wellicht gerelateerd?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: RyTec XMLTV inport #3 RdM8000

  • Member
  • 19 posts

+1
Neutral

Posted 5 March 2020 - 14:38

Zojuist een update van OpenPli gedaan. die staat nu weer op 2 maart en EPG doet het weer. Had er dus inderdaad mee te maken.

Ik had er gisteren al last van en het blijft raar dat het vanmorgen rond 11:30 op de oude wel en de nieuwe niet werkte. Zal wel toeval geweest zijn. In ieder geval, het werkt weer.

Hartelijk dank!!


VU+ DUO4k OpenPli 8.2


Re: RyTec XMLTV inport #4 doglover

  • Rytec EPG Team
  • 17,003 posts

+637
Excellent

Posted 7 March 2020 - 08:54

Weet niet zeker of dit nu in dit forum of in de Rytec afdeling thuishoort. Mocht dit niet de juiste plek zijn aub verschuiven.

Sinds een paar dagen werkt bij mij de EPG-import van Rytec niet meer. Ik gebruik OpenPli 7.2 van 2 maart op een VU+ DUO4k. Als ik 'm handmatig start komen er 0 events binnen.

Om eventuele fouten in mijn software uit te sluiten, opnieuw geflasht met enkel Oscam, EPG-import en Rytec: zelfde resultaat, geen EPG, 0 events.

Daarna eens een oudere OpenPli (17 februari) erop gezet en.. jawel: alles komt weer mooi binnen.

Hebben hier meer mensen last van?

Opnieuw flashen was zeker niet nodig.

De rytec.channels.xml file was een verkeerde versie (corrupte file).  Na het vaststellen van het probleem heb ik het Donderdag verholpen rond 13h30.

Indien U na 13h30 geimporteerd hebt, had U de nieuwe file te pakken.  Dit werkte echter alleen maar als je de receiver herstart had.  (soms is zelfs een cold reboot nodig).

Door te flashen had U Uw receiver herstart en kon de correcte file gedownload worden.

 

Reden:

Bij EPGimport zijn 2 files nodig.  De channels file en de XMLTV file.  De channels file bevat de links tussen de kanalen en de EPG.  De XMLTV file bevat de EPG.
De channels file word slechts éénmaal per dag gedownload.  Indien dit nu een corrupte file betroft zoals Donderdag, zat deze in al in het geheugen als U reeds EPG geïmporteerd had, en vaststelde dat er niets geïmporteerd was.  Opnieuw importeren had dan geen zin daar de corrupte channels file opnieuw gebruikt werd.
Om dit te overriden - en de channels file opnieuw te downloaden - moet je enigma2 even herstarten.  Maar ik heb vastgesteld dat zoms een cold reboot nodig is.

 

Willy


Edited by doglover, 7 March 2020 - 08:55.

~~Rytec Team~~
Maxytec Multibox SE OpenPli (used as mediaplayer)
Mutant HD2400 OpenPli
Vu+ Duo OpenPli (backup)

Synology NAS

Sat: 13E, 19.2E, 23.5E and 28.2E
*Pli/Rytec EPG POWERED*


Re: RyTec XMLTV inport #5 RdM8000

  • Member
  • 19 posts

+1
Neutral

Posted 8 March 2020 - 12:41

Hallo Willy,

 

hartelijk dank voor de uitvoerige uitleg. Ik heb inderdaad voor 13:30 zitten experimenteren. Dus iedere keer toch weer de corrupte file te pakken. Toeval bestaat dus wel degelijk :).

Trouwens, flashen is tegenwoordig een fluitje van een cent. Heerlijk, geen geklooi meer met USB sticks ed.

Weer wat geleerd! Het blijft tenslotte ook een hobby.


VU+ DUO4k OpenPli 8.2



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users