Jump to content


Photo

dreamboxedit 4K


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 10 March 2020 - 11:56

Vanaf gisteren ben ik volledig naar 4K overgeschakeld, VU+ultimo 4K en LG oled 4K.

Maar nu wil ik de rangschikking van de zenders wijzigen en dat deed ik in het verleden steeds met Dreamboxedit. Is dat nu nog mogelijk met de gewone dreamboxedit of is er een 4K uitvoering?

In dat geval zou ik wel graag de website voor download ontvangen. Ik heb wel al geprobeerd maar het lukt niet. Misschien doe ik wel iets verkeerd. 

Met dank bij voorbaat.                                                     



Re: dreamboxedit 4K #2 Guardian

  • Senior Member
  • 102 posts

+2
Neutral

Posted 10 March 2020 - 11:58

Dan doe je iets fout, er is geen aparte DBE voor 4K



Re: dreamboxedit 4K #3 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 10 March 2020 - 12:20

Gewoon Dreamset gebruiken. Anders gaat het mogelijk mis met de streams in de zenderlijst.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: dreamboxedit 4K #4 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 10 March 2020 - 12:37

En DreamboxEdit heeft nóg steeds de irritante bug dat je satellieten verkeerd staan na een upload... pas na een reboot staat het weer goed... Snap niet dat dat er nog steeds in zit...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: dreamboxedit 4K #5 Geuze

  • Senior Member
  • 705 posts

+7
Neutral

Posted 10 March 2020 - 14:35

Dreamset is niet uit te komen veel te ingewikkeld.

Ik gebruik DreamboxEdit die is eenvoudig.

Nooit geen problemen met.


Edited by Geuze, 10 March 2020 - 14:36.

Visiosat Big Satellite schotel met 4 quad, 7 twin LNB's voor Astra 1, 2, 3, Hotbird, 9 oost, 4.8 oost, 5 west, 31 oost, 42 oost, 0,8 west, 33 oost en een Triax schotel, 78 cm met single LNB voor Astra 3 beide aangesloten op VU+ Ultimo 4k met 2 sattuners en SSD en een Mutant HD 51 met 2 tuners waaronder 1 voor de Franse streams en SSD. De  1.40 Triax prime focus verwijderd wegens slijtage.


Re: dreamboxedit 4K #6 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 10 March 2020 - 14:43

Er is misschien iets dat ik niet goed doe: bij mijn vorige ontvanger had ik een dongel om de verbinding te maken tussen de pc en de VU+. Nu heb ik dat niet gedaan omdat beide toestellen via wifi werken. Veronderstel ik toch.

Of moet er toch een dongel verbinding gemaakt worden? Eventueel met een internet kabel. Kan dat met usb van pc naar ontvanger?



Re: dreamboxedit 4K #7 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 11 March 2020 - 11:09

Je apparaten moeten in een/het LAN zitten en een ip adres hebben, dan kunnen ze met elkaar communiceren bijvoorbeeld met dreamset, hoe ze in je netwerken zitten dus mb.v. WiFi of UTP kabel maakt niet uit, vaak is het wel handig als ze in hetzelfde subnet zitten.


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: dreamboxedit 4K #8 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 11 March 2020 - 12:54

Gewoon Dreamset gebruiken. Anders gaat het mogelijk mis met de streams in de zenderlijst.

Daar wil ik wel eens mee beginnen maar waar vind ik een goede beschrijving van how to? Instellen is geen probleem maar zenders knippen en plakken hoe werkt dat? mij is dit nog niet gelukt. Ik moet erbij zeggen dat ik er nu ook voor het eerst mee begin.



Re: dreamboxedit 4K #9 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 11 March 2020 - 13:34

Ik open twee maal Dreamset, waarin de eerste mijn zojuist opgehaalde lijst staat.
In de tweede open ik de originele laatste lijst van Hans en pas deze naar wens aan. Ik verwijder in de lijst van Hans wat ik niet wil hebben. Vervolgens heb ik dan een aangepaste lijst van Hans en daar kopieer ik het door mijzelf aangepaste / toegevoegde bouquet vanuit scherm 1 bij in en zet dat vervolgens weer terug in mijn Ultimo 4K en ik ben weer uptodate.

 

Klaar.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: dreamboxedit 4K #10 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 11 March 2020 - 17:01

Het laatste resultaat is:

Netwerk antwoord: Socket failor#10060 zeituberschreitung bei verbindung.

Kan geen verbinding maken met de dreambox op ip....

 

Ik hoop het juist gecopieerd te hebben want het is enkel met een vergrootglas te lezen, en dan nog...

Kan iemand daar een uitleg voor geven? Waarvoor dank.



Re: dreamboxedit 4K #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 11 March 2020 - 18:23

Wat @Frenske al aangeeft zou ik Dreamset installeren https://wiki.openpli...ditors_Dreamset

 

 

 

http://www.dreamset-...-startup-guide

 

O ja, in de bovengenoemde uitleg link moet je 2 aanpassingen doen, Bij Firmware kies je Enigma2 ver 4 (HTTP Reload) en bij FTP vink je Passive aan en SSL bij Telnet vinkje weg halen als het er staat en ik zou voor de configuratie Titel de naam van je box kiezen en niet Enigma2, succes ;)


Edited by 40H3X, 11 March 2020 - 18:48.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: dreamboxedit 4K #12 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 11 March 2020 - 20:06

Het laatste resultaat is:

Netwerk antwoord: Socket failor#10060 zeituberschreitung bei verbindung.

Kan geen verbinding maken met de dreambox op ip....

 

Ik hoop het juist gecopieerd te hebben want het is enkel met een vergrootglas te lezen, en dan nog...

Kan iemand daar een uitleg voor geven? Waarvoor dank.

Misschien de windoof firewall die roet in het eten gooit?


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: dreamboxedit 4K #13 Dreamer81

  • Senior Member
  • 163 posts

+12
Neutral

Posted 12 March 2020 - 05:43

failor=fehler
Dreamset is een prima programma.
Waarschijnlijk heb je gewoon een fout in het IP-adres
 
Neem ALS VOORBEELD jouw box ip-adres is 192.168.0.175
Controleer of je het juiste IP-adres gebruikt als volgt:
In Windows 10 type in je zoekvenster:
CMD
en klik op Command Prompt
type op de regel in de zwarte box:
ping 192.168.0.175
gevolg door Enter en kijk of je vlot 4 pakketjes voor 100% terug krijgt en niets verliest.
NB Wel met jouw ip-adres dus!
 
Bijgaand een werkend voorbeeld van een ingevuld config scherm van Dreamset
Vergeet je instellingen niet een naam te geven en vervolgens op te slaan.

Attached Files


Edited by Dreamer81, 12 March 2020 - 05:45.

Vu+  UNO 4K SE

BiSat G4  13° 19° 23° 28°


Re: dreamboxedit 4K #14 Loui (PD1LOI)

  • Senior Member
  • 4,529 posts

+140
Excellent

Posted 12 March 2020 - 08:53

Ik open twee maal Dreamset, waarin de eerste mijn zojuist opgehaalde lijst staat.
In de tweede open ik de originele laatste lijst van Hans en pas deze naar wens aan. Ik verwijder in de lijst van Hans wat ik niet wil hebben. Vervolgens heb ik dan een aangepaste lijst van Hans en daar kopieer ik het door mijzelf aangepaste / toegevoegde bouquet vanuit scherm 1 bij in en zet dat vervolgens weer terug in mijn Ultimo 4K en ik ben weer uptodate.

 

Klaar.

Simpel en eenvoudig, en het werkt wat ik wil Thanks Frenske.



Re: dreamboxedit 4K #15 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,395 posts

+394
Excellent

Posted 12 March 2020 - 13:48

Graag gedaan. Wij zijn er tenslotte om elkaar te helpen. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: dreamboxedit 4K #16 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 12 March 2020 - 14:46

Eind goed, al goed.. Gezien de uitbundige medewerking van deelnemers aan dit forum ben ik voor de zoveelste keer gered. Bedankt allemaal.



Re: dreamboxedit 4K #17 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 12 March 2020 - 14:58

Ik ben te rap geweest. De zenderlijst is ok, maar nu is er een probleem: "Controleer de tuner configuratie" wat kan dat zijn? Daar zit alweer veel latijn in...



Re: dreamboxedit 4K #18 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,597 posts

+1,738
Excellent

Posted 12 March 2020 - 15:32

Wanneer krijg je dat waar te zien?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: dreamboxedit 4K #19 jorist

  • Senior Member
  • 117 posts

+1
Neutral

Posted 12 March 2020 - 15:49

Na een reboot , die positief is voor de zenderlijst, wil ik op positie één selecteren en dan krijg ik dat bericht. Ik zal ook daar geprutst hebben zeker. Maar ik zoek verder. 

Aangezien het een ontvanger VU+ULTIMO 4K betreft zou dat wel eens die instelling kunnen zijn. Ik ga het nu eens bekijken.



Re: dreamboxedit 4K #20 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,597 posts

+1,738
Excellent

Posted 12 March 2020 - 15:54

Ik heb geen idee wat je bedoelt met "positie één selecteren". Een zenderlijst heeft helemaal niks te maken met / staat helemaal los van je tuner configuratie?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users