Jump to content


Photo

Streamen van PC naar DM


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Matrijs

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 3 October 2008 - 19:16

Ik heb het streamen (GenericStream1) van PC naar DM eens geprobeerd maar er wordt enkel op mijn pc afgespeeld en dus niet op de TV.
Ik heb het IP adres van de server veranderd enz, ik begrijp niet goed wat er aan de hand is.
Heeft iemand dat ook al geprobeerd? Uitleg staat op Wiki.
Graag reacties aub.

grtz
Matrijs

What you see is what you get! Dreambox 800 SE HD Triax 110


Re: Streamen van PC naar DM #2 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 3 October 2008 - 19:20

Hoe startte je vlc op? En om welke versie gaat 't?
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Streamen van PC naar DM #3 Matrijs

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 3 October 2008 - 19:23

0.8.6i, waar kan ik een goede versie downloaden?
en opstarten deed ik met de File knop

What you see is what you get! Dreambox 800 SE HD Triax 110


Re: Streamen van PC naar DM #4 Matrijs

  • Senior Member
  • 202 posts

0
Neutral

Posted 3 October 2008 - 19:34

oeps nog iets vergeten te doen bij vlc, hij vraagt dan om toelatingen in orde te brengen en dat ik niet gedaan, en nu werkt het streamen wel!
toch bedankt om te zoeken!

What you see is what you get! Dreambox 800 SE HD Triax 110


Re: Streamen van PC naar DM #5 dAF2000

  • PLi® Ex-Leden
  • 14,151 posts

+52
Good

Posted 3 October 2008 - 19:43

Die versie zou wel goed kunnen werken.
Heb je deze aanwijzigingen opgevolgd? http://www.pli-image...a=E1MoviePlayer
Die movieplayer zit standaard in de PLi images.
Many answers to your question can be found in our wiki: http://openpli.org/wiki

Re: Streamen van PC naar DM #6 corvette

  • Member
  • 7 posts

0
Neutral

Posted 3 November 2008 - 20:18

Heren,

VLC als service installeren is ook erg handig:

Het is voor mij ook een redelijk gehannes geweest om de zaak werkend te krijgen, maar als je het 1x weet is het heel makkelijk.

Stap 1:
De pc die dienst gaat doen als VLC server moet worden voorzien van een VLC 0.8.6i installatie. De nieuwere VLC schijnt niet te werken icm de Dreambox. Dus eerst even VLC (volledig) installeren.

Stap 2:
VLC kun je als 'service' gaan starten via een command regel, maar nog mooier is om VLC als "service" te installeren, dat houdt in dat VLC server op de achtergrond gestart wordt zodra de pc wordt ingeschakeld. VLC als service installeren doe je als volgt:

- ga naar uitvoeren en type CMD druk dan op enter. Je zit nu in de command prompt. Voer hier de volgende regel EXACT in:

"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" vlc -I ntservice --ntservice-extraintf=http --ntservice-install

Zodra je op enter hebt geklikt, wordt VLC als service geinstalleerd. Je kunt nu via services controleren of VLC automatisch start. Dit doe je als volgt:

- ga weer naar uitvoeren en type services.msc en druk op enter. Je ziet VLC nu onderin tussen de services staan en je kunt em op automatisch zetten.

Aan de PC (server) kant ben je nu al klaar!!

Nu op je dreambox nog even je server toevoegen aan de VLC serverlist en je kunt al gaan bladeren door je hele server. Het enige dat ik heb ingevuld aan de DM800 kant is:

Servernaam = de naam van de pc waarop vlc is geinstalleerd
IP = natuurlijk het ip van de vlc server (lees computer)
Poortnummer = gewoon op 08080 laten staan
Directory = de startdirectory waar VLC het eerst gaat kijken, bijv (D:\FILMS)

Server wordt nu toegevoegd aan de serverlist en klaar.

Bovenstaand heb ik op een windows xp pro en op een windows vista 64bit computer uitgevoerd, werkt in beide gevallen. (echter moet je in windows vista 64bit natuurlijk het pad naar program files aanpassen in de installatieregel. (C:\program files (x86)\..... )

Hopelijk hebbben jullie hier iets aan!

Groetjes,
Corvette

Re: Streamen van PC naar DM #7 vogels

  • Member
  • 33 posts

0
Neutral

Posted 20 November 2008 - 12:58

Heren,

VLC als service installeren is ook erg handig:

Het is voor mij ook een redelijk gehannes geweest om de zaak werkend te krijgen, maar als je het 1x weet is het heel makkelijk.

Stap 1:
De pc die dienst gaat doen als VLC server moet worden voorzien van een VLC 0.8.6i installatie. De nieuwere VLC schijnt niet te werken icm de Dreambox. Dus eerst even VLC (volledig) installeren.

Stap 2:
VLC kun je als 'service' gaan starten via een command regel, maar nog mooier is om VLC als "service" te installeren, dat houdt in dat VLC server op de achtergrond gestart wordt zodra de pc wordt ingeschakeld. VLC als service installeren doe je als volgt:

- ga naar uitvoeren en type CMD druk dan op enter. Je zit nu in de command prompt. Voer hier de volgende regel EXACT in:

"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" vlc -I ntservice --ntservice-extraintf=http --ntservice-install

Zodra je op enter hebt geklikt, wordt VLC als service geinstalleerd. Je kunt nu via services controleren of VLC automatisch start. Dit doe je als volgt:

- ga weer naar uitvoeren en type services.msc en druk op enter. Je ziet VLC nu onderin tussen de services staan en je kunt em op automatisch zetten.

Aan de PC (server) kant ben je nu al klaar!!

Nu op je dreambox nog even je server toevoegen aan de VLC serverlist en je kunt al gaan bladeren door je hele server. Het enige dat ik heb ingevuld aan de DM800 kant is:

Servernaam = de naam van de pc waarop vlc is geinstalleerd
IP = natuurlijk het ip van de vlc server (lees computer)
Poortnummer = gewoon op 08080 laten staan
Directory = de startdirectory waar VLC het eerst gaat kijken, bijv (D:\FILMS)

Server wordt nu toegevoegd aan de serverlist en klaar.

Bovenstaand heb ik op een windows xp pro en op een windows vista 64bit computer uitgevoerd, werkt in beide gevallen. (echter moet je in windows vista 64bit natuurlijk het pad naar program files aanpassen in de installatieregel. (C:\program files (x86)\..... )

Hopelijk hebbben jullie hier iets aan!

Groetjes,
Corvette


Weet je ook hoe ik een vlc service op linux (ubuntu) installeer en start? Ik wil namelijk meerdere verbindingen tegelijk naar verschillende boxen laten draaien vanaf mijn linux server, en denk dat dit het beste werkt als vlc als service gestart is.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users