Jump to content


Photo

Zgemma star H1 flash error!


  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1 pearl2000

  • Senior Member
  • 103 posts

+1
Neutral

Posted 8 April 2020 - 20:04

Ik heb een box gekocht via marktplaat ( niet slim ) voor onder de overkapping . Een zgemma star H1 

Nu wilde ik Openpli 7.2 in de box plaatsen , maar kwam niet verder dan BOOT ! 

Volgorde van flashen : usb-stick ( 256 mb )  geformatteerd 32 fat dan de image op usb gezet ( map zgemma )

                                     usb-stick geplaatst in de box ( achterkant ) dan stroom erop , powerknop vasthouden , indrukken tot usb staat dan nog een keer drukken tot flash er staat ....en klaar .

Maar helaas blijft die hangen op boot , nu brand alleen het lampje nog ( roord ) .

Is de box dood of heeft de box ook last van corona !!! 

Ik heb geen nulmodem kabel , als dat een optie is omdat ik alleen laptop's in huis heb zonder com-poort .

 

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand me kan helpen , anders ben ik bang dat het richting prullenbak gaat ( jammer )           

 



Re: Zgemma star H1 flash error! #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 8 April 2020 - 21:36

Probeer eens een OpenPLi 4 te flashen?

 

En je wacht wel totdat de flash klaar is en de box vanzelf opnieuw start?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma star H1 flash error! #3 pearl2000

  • Senior Member
  • 103 posts

+1
Neutral

Posted 9 April 2020 - 10:21

Heb ik al gedaan , maar de box reageert nergens op ! blijft staan op boot en soms alleen een rood lampje .

Ben bang dat moederbord kapot is of een storing in zit .



Re: Zgemma star H1 flash error! #4 XRayhTec

  • Senior Member
  • 439 posts

+8
Neutral

Posted 9 April 2020 - 10:31

Op Google lees ik dat een andere usb stick nog wel eens wil helpen...

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Zgemma star H1 flash error! #5 pearl2000

  • Senior Member
  • 103 posts

+1
Neutral

Posted 9 April 2020 - 11:40

ook al geprobeerd , moet wel zeggen dat ik maar 1 usb stick heb van 256 mb de rest 1 gb of hoger !



Re: Zgemma star H1 flash error! #6 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,559 posts

+1,737
Excellent

Posted 9 April 2020 - 12:59

Zolang het een USB 2.0 stick is moet het wel lukken. ik gebruik ook sticks van 1GB.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Zgemma star H1 flash error! #7 pearl2000

  • Senior Member
  • 103 posts

+1
Neutral

Posted 9 April 2020 - 17:34

Helaas maar niks werkt !  :angry:

Iemand nog een optie voor die richting prullenbak gaat .....



Re: Zgemma star H1 flash error! #8 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 9 April 2020 - 23:39

Ik gebruik zelf altijd een 8gb usb stick en nooit problemen. Misschien overbodig maar ik lees in jou uitleg niets over unzippen. De flash bestanden zijn zip bestanden die eerst unzipped(uitgepakt) moet worden. Daarna 1 keer klikken op dat uitgepakte bestand, dan verschijnt er een bestand met alleen de naam van de box, dit bestand kopiëren naar usb stick.
Misschien is mijn comment onnodig maar zoals ik al zij, ik lees niets in jou uitleg over zip bestand.

Wat mij ook vaak helpt is op google de zoektekst, flashen "naam van de box" intypen, en dan komt er vaak duidelijke uitleg hoe je deze box moet flashen. Succes.

Re: Zgemma star H1 flash error! #9 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 10 April 2020 - 10:46

Je mag hem naar me opsturen als je wil... Heb er zat van die dingen geflashed...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Zgemma star H1 flash error! #10 pearl2000

  • Senior Member
  • 103 posts

+1
Neutral

Posted 10 April 2020 - 13:53

@Youto  klopt ben ik vergeten te vermelden , maar dat heb ik wel gedaan !

Ik had vroeger en nog steeds zgemma box ( star H! en H2 ) ben overgestapt op 4k boxen .

Flashen was ook geen probleem . maar deze storing kende ik nog niet .

Ik hoop dat MIMISIKU me kan helpen of een oplossing heeft .

 

Re: Zgemma star H1 flash error! #11 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 11 April 2020 - 09:39

@pearl2000, okee, jammer dat het tot nog toe niet is gelukt. En een boot flash lukt ook niet. Dus compleet nieuwe fabriekssoftware er op zetten. Ikzelf ben al een paar jaar aan het hobby'en met mutant boxen, begon ooit met de hd1100, simpel instapmodelletje, nu heb ik inmiddels ook een hd11, een hd500c, een hd51 en twee stuks van de hd2400. En af en flash ik mezelf een ongeluk dus weet inmiddels wel he te flashen, maar met een zgemma heb ik geen ervaring. Dus meer tips kan ik je niet geven. Sinds kort heb ik ook een vu+duo4k maar daar ben ik alleen maar mee aan het vechten, het wil me maar niet lukken om deze geheel naar mijn smaak in te richten, dus het verschild per merk. En zoals ik al zei dat met zgemma ik geen ervaringen heb dus succes verder. Mvg.

Re: Zgemma star H1 flash error! #12 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 11 April 2020 - 11:31

Heb exact hetzelfde eens met de H2 gehad.
Ding wou niet booten.
Ook niet opstarten dus om gewoon tv te kijken.
Had 'm net 2 jaar.
Ook flashen lukte niet.
Wel met 5 sticks geprobeerd maar steeds die rode led.
Toch maar opgestuurd.
Winkel stuurde 'm naar de fabriek of xo.
3 weken later kreeg ik een nieuwe H9s 4k box�.

Helaas dat de TS dit niet kan omdat 't via MP is.
Mimisiku wil 'm wel proberen te reanimeren maar de kans bestaat dat ie gewoon verrot is.

Re: Zgemma star H1 flash error! #13 pearl2000

  • Senior Member
  • 103 posts

+1
Neutral

Posted 11 April 2020 - 11:41

Heb de box opgestuurd naar Mimisiku , ik hoop dat hij eruit komt ! 

bericht volgt of het gelukt is , wie er belang bij heeft .

Misschien kan Mimisiku toelichten  ( welke kabels ,  usbsticks  of software / filmware  ) .



Re: Zgemma star H1 flash error! #14 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 11 April 2020 - 11:45

Vaak is óf de adapter stuk ófwel de +5V intern (en dan leest hij geen enkele USB meer). Zolang er nog 'BOOT' ' USB' verschijnt is er nog hoop... De box is al oud, dus wellicht een miskoop... Maar we gaan het zien...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Zgemma star H1 flash error! #15 pearl2000

  • Senior Member
  • 103 posts

+1
Neutral

Posted 11 April 2020 - 12:02

Dood is gewoon richting prullenbak ! niet te veel moeite voor doen.

miskoop is duurkoop !



Re: Zgemma star H1 flash error! #16 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 12 April 2020 - 07:16

@pearl2000, hoelang heb je de box in bezit?
Heb je deze niet kunnen testen voor de aankoop?
Heeft de box wel gewerkt voordat die stuk ging?
heb je de box zelf wel een keer eerder geflashed?
Mocht je van de aankoopprijs verwachten dat de box nog een tijdje mee zou gaan?

Wat ik eigenlijk wil zeggen, kan je niet terug naar de verkoper?

Ik weet ook wel dat je op marktplaats geen recht op garantie hebt, maar als je iets koopt wat niet werkt zou ik nog eens contact op nemen met de verkoper.

Re: Zgemma star H1 flash error! #17 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 12 April 2020 - 09:04

Marktplaats is garantie tot de drempel tenzij anders overeengekomen, degene die het ding heeft verkocht kan niet nagaan wat de nieuwe eigenaar ermee heeft gedaan, dus reken niet op een garantie, ik zou dat ook niet doen.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Zgemma star H1 flash error! #18 pearl2000

  • Senior Member
  • 103 posts

+1
Neutral

Posted 12 April 2020 - 13:56

@Tech... klopt precies , heb de box besteld via marktplaats , i.v.m. de afstand is de box opgestuurd !

Dat is het probleem ook , je kunt de box niet zien werken . je gaat er van uit dat de box goed is ! maar helaas .

Het beste gewoon een nieuwe kopen of langs gaan en kijken of de box goed werkt !

Hoop dat MIMISIKU iets kan doen anders is het jammer geld en een leerproces ....

 

Fijne pasen iedereen gewenst ...



Re: Zgemma star H1 flash error! #19 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 13 April 2020 - 11:16

@tech en Pearl2000, mijn laatste comment is niet denigrerend bedoeld hoor. Was gewoon een gedachtengang wat in mij op kwam en was gewoon als interesse bedoeld, niet om iets of iemand de les te lezen. Mijn excuses als dit zo is over gekomen.

Maar mijn gedachtengang is toch niet zo gek, het kan zowiezo geen kwaad om er eens een emailtje aan te wagen. Niet iedere marktplaatsverkoper heeft slechte bedoelingen. Wie weet wat voor reactie dit opleverd.

En voor pearl, ik vertelde al dat ik in de loop van tijd diverse boxen heb aangeschaft en/of op de kop getikt, als je interesse hebt heb ik een mutant hd1100 voor je, niet de nieuwste meer, niet de snelste, een simpele standaard box maar hij werkt nog wel voor 100%. Kost niks, mag je zo hebben, hij staat hier toch maar stof te happen. Als je via een pm contact opneemt voor je adres dan gaat het goed komen. mvg.

Re: Zgemma star H1 flash error! #20 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,630 posts

+459
Excellent

Posted 13 April 2020 - 11:33

O, begrijp me niet verkeerd :-)

Er zijn inderdaad uitzonderingen waarmee ikzelf recent toevallig mee te maken heb gehad, ik heb (voor een familielid) een paar Beolab8000 speakers gekocht en de verkoper gevraagd of ze voorzien waren van nieuw dempingsmateriaal.

In sommige series werd spul gebruikt wat vergaat en naar beneden in de versterkers zakt en die vervolgens om zeep helpt daar de pulp ineens geleidend wordt en dus sluiting veroorzaakt.

 

Er zou nieuw spul inzitten maar thuisgekomen vertrouwde ik het niet helemaal en ben er inderdaad achter gekomen dat er fout spul in zat, ik heb het er ook gelijk uitgehaald en contact opgenomen met de verkoper, hij gaat mij notabene nieuw en origineel B&O dempingsmateriaal opsturen!

 

Soms kan het inderdaad geen kwaad even contact (via mail) op te nemen, niet geschoten is altijd mis ;)


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users