Jump to content


Photo

EPG problemen


  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 19 April 2020 - 11:38

Sinds een paar dagen wordt de EPG niet goed meer bijgewerkt. Als ik kijk in de app van mijn provider dan zie ik de door hun geleverde EPG allemaal staan; zonder een probleem.

Ik heb al een keer een EPGRefresh (via de plugin) uitgevoerd, maar dat maakt niets uit.

Iemand een ander idee??



Re: EPG problemen #2 Emperor

  • Senior Member
  • 68 posts

+1
Neutral

Posted 19 April 2020 - 11:53

Ik denk dat het aan de provider zelf ligt. Ik kijk via CanalDigitaal en als ik bijvoorbeeld naar History Channel kijk, klik op EPG en staat er heel wat anders dan wat er wordt uitgezonden.

 

Grtz Emperor


Groetjes Emperor     VU+ Uno 4K SE i.c.m.  CanalDigitaal card  Card draait op Oscam

 


Re: EPG problemen #3 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 19 April 2020 - 13:03

Je hebt gelijk; het ligt inderdaad aan de provider. Ik werd alleen op het verkeerde been gezet omdat de EPG van de app van de provider wel de juiste EPG aangaf. Daardoor dacht ik dat het dus niet aan de provider kon liggen.

Maar inmiddels hebben ze het n.a.v. mijn vraag zelf ook ontdekt en gaan ze het oplossen.



Re: EPG problemen #4 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 26 April 2020 - 09:50

Weet iemand zo welke instellingen ik in de "EPG instellingen moet aankruisen zodat ik mijn Vu+ de EPG van mijn provider gebruikt en niets anders?



Re: EPG problemen #5 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 April 2020 - 11:23

Dat ligt er aan wie "mijn provider" is.

 

Canal Digitaal gebruikt het EIT formaat, en niet alle EPG zit op alle zenders, dus je moet er een paar langs om alles binnen te halen.

 

Ik gebruik EPGRefresh om ze bij te werken (kijk veel te weinig NL zenders), en update op: NPO1 HD, Spike 24, iConcerts, RTL Lounge en Leo TV BNL. En dan heb ik geen EPG gaten in mijn bouquet.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EPG problemen #6 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 26 April 2020 - 12:33

Waarom de keuze van deze zenders, voor het aanleveren van EPG data en conflicteerd EPGRefresh niet met EPGImport?


Edited by 40H3X, 26 April 2020 - 12:34.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: EPG problemen #7 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 April 2020 - 12:35

Random bepaald.

Begonnen met een lege EPG, en manueel zappen naar NPO1 HD. Na 10 minuten kijken welke zenders nog geen EPG hadden, en op welke transponders die zaten. Daarna een zender daarvan selecteren, en de cyclus herhalen...


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EPG problemen #8 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 26 April 2020 - 12:40

Aha systeem is alles  :thumbs-up: en mijn vraag mbt conflict als je beide gebruikt, EPGImport en EPGRefresh?


Edited by 40H3X, 26 April 2020 - 12:59.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: EPG problemen #9 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 April 2020 - 13:07

Geen idee, ik heb geen overlap, ik gebruik een custom channels xml voor EPG import om de zenders die ik nog mis van EPG te voorzien (bv de Omroep Zeeland stream, want niet meer op de sat).

 

Ik neem aan dat de laatste wint, want er is geen verschil in bron in de EPG cache voor zover ik weet (in tegenstelling tot now/next, dat wel apart van EPG wordt opgeslagen).


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EPG problemen #10 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 26 April 2020 - 13:08

Helder


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: EPG problemen #11 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 26 April 2020 - 13:42

Weet iemand zo welke instellingen ik in de "EPG instellingen moet aankruisen zodat ik mijn Vu+ de EPG van mijn provider gebruikt en niets anders?

Misschien even lezen https://wiki.openpli.org/EPG


Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: EPG problemen #12 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 26 April 2020 - 13:57

Ik heb "EIT EPG inschakelen" aangezet en krijg EPG, dus zal dit wel goed zijn. Ik weet ook niet of het kwaad kan als de rest ook aangevinkt zou zijn.



Re: EPG problemen #13 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 April 2020 - 14:00

De enige overlap die ik ken zijn de Engelse vrije zenders. Die zitten zowel in de Freesat EPG als de SKY (OpenTV) EPG.

 

Maar aangezien je voor SKY op een specifieke transponder moet zijn voor de EPG data, heb je die overlap alleen als je ook effectief en bewust die EPG binnen haalt. En dan zou je best Freesat uit kunnen zetten.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EPG problemen #14 Funske

  • Senior Member
  • 217 posts

+3
Neutral

Posted 26 April 2020 - 14:29

Thanks allemaal!



Re: EPG problemen #15 birdybird

  • Senior Member
  • 376 posts

+5
Neutral

Posted 26 April 2020 - 16:37

Epgrefresh kan je de dir niet wijzigen in
Media/cf. Openpli7 dm8000.

Re: EPG problemen #16 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 April 2020 - 17:12

Welke dir? EPGRefresh zapt alleen maar, dat doet niks met data?


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: EPG problemen #17 birdybird

  • Senior Member
  • 376 posts

+5
Neutral

Posted 26 April 2020 - 18:02

Optie configuratie opslaan/laden van epg druk op ok
Pad naar epg cachebestand /media/hdd

Re: EPG problemen #18 birdybird

  • Senior Member
  • 376 posts

+5
Neutral

Posted 26 April 2020 - 18:03

Sorry nou doet tie het wel

Re: EPG problemen #19 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,598 posts

+1,739
Excellent

Posted 26 April 2020 - 18:39

:)


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.



0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users