Jump to content


Photo

Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest

Wil niet meer opstarten rode led Kennis nodig

  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 Slinkie

  • Member
  • 10 posts

+1
Neutral

Posted 1 May 2020 - 06:12

Beste personen die meer verstand van Open PLi hebben, alvast mijn excuus al ik mijn vraag op een verkeerde plaats gezet heb.

Sinds twee weken ben ik de trotse bezitten van een ZGemma H9.2H. De reden hiervoor is dat mijn vrouw heel erg graag Rain tv en andere Russische zenders wil zien.

Via de satelliet lukte het om met de Zgemma een aantal zenders te vinden maar helaas niet Rain tv. Ik ben toen gaan zoeken en vond dat de mogelijke oplossing IPTV zou zijn, dit zou uitstekend op de Zgemma draaien. Vol goede moed en misschien wel iets te veel vertrouwen dat dit ook moest gaan lukken ben ik gisteren ochtend gestart. Op mijn Zgemma stond de Kodi launcher, helaas toen ik met allerlei internet filmpjes een M3U wou instellen liep ik tegen het probleem aan dat ik niet simpel de PVR Simpel Client kon vinden.

We vond ik het advies, update naar Open pli 7.2 daar zou Simpel Client te vinden zijn. Ik heb vervolgens op de Zgemma gekozen voor updaten, helaas ging dat niet goed en kreeg ik geen beeld of niets meer, na twee uur wachten heb ik maar besloten om de stroom er af te halen. Vervolgens heb ik geprobeerd een USB stick (dit zou een Flash stick moeten zijn) te maken en deze achter in de Zgemma gedaan, het witte knopje 3 minuten ingerukt gehouden, helaas (maar dat vermoedde u als expert waarschijnlijk al) dit had geen positief resultaat. Nu ten einde raad (door heel dom een gebrek aan kennis :() heb ik uw ik hoop al wetende hulp nodig :thumbs-up: om een aantal van mijn vragen op te lossen. Vraag 1 Heb ik mijn vraag op de juiste plaats gesteld, zo nee wie kan mij adviseren waar ik hem wel zou moeten stellen. Vraag 2 Wie heeft er verstand van Zgemma's en liefst H9.2H (die helaas niet meer willen starten) Vraag 3 Zou deze persoon of personen mij aub willen helpen met zijn of hun kennis zodat ik de Zgemma niet weg hoef te gooien en mijn vrouw 3 weken niet meer tegen mij wil praten of alleen scheldt om daarna vervolgens het risico dat het weer fout  met een nieuwe Zgemma gaat te krijgen. Ik denk dat de ZGemma H9.2H een fantastische Box is en Open PLI met Kodi een perfecte samenwerking kan zijn, als je er verstand van hebt en dat wil ik ook graag krijgen. Ga nu maar eerst na een nacht niet slapen een uurtje met mijn lieve maar zeer ondeugende honden uit, zal netjes anderhalve meter afstand houden van andere hondenbezitters. :wub: :)

 

Met vriendelijke groet, Anton Slinkman



Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 1 May 2020 - 06:23

Waarom niet gewoon die stream in de kanalenlijst van e2... dan kan je Kodi overslaan...

Edited by littlesat, 1 May 2020 - 06:23.

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #3 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,637 posts

+459
Excellent

Posted 1 May 2020 - 07:00

Waarom niet gewoon die stream in de kanalenlijst van e2... dan kan je Kodi overslaan...

Die moet je dan maar net hebben maar daar is de TS niet mee geholpen.

 

Mocht je in de buurt van Doetinchem wonen, ben je welkom, uiteraard wel op gepaste afstand maar een bak koffie kan je altijd krijgen ;) en mocht je niet in de buurt van Doetinchem wonen is er vast wel iemand anders die je op weg kan helpen.

Uiteindelijk is het een kwestie van de box even opnieuw flashen, dat staat allemaal in de wiki hoe dat moet, de wiki kan je hier vinden https://wiki.openpli.org/Zgemma


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #4 XRayhTec

  • Senior Member
  • 440 posts

+8
Neutral

Posted 1 May 2020 - 07:20

Mijn ervaring is dat Kodi op de Zgemma h9.2h al snel voor opslagruimte problemen gaat zorgen en dat lijkt mij hier ook het geval.
Opnieuw flashen en Kodi even vergeten.
Later evt. Met extra sd kaartje meer ruimte gaan creeren.
Groeten,

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #5 Slinkie

  • Member
  • 10 posts

+1
Neutral

Posted 1 May 2020 - 07:49

Dank voor jullie snelle reactie, ik ben ook bang dat het een ruimte probleem kan zijn. Alleen de vraag is hoe maak ik ruimte met een extra sd kaartje als de box niet op wil starten. Ik ben wel blij met het aanbod van  Tech alleen kan er nu even geen gebruik van maken omdat ik momenteel helaas problemen met mijn hart heb en door Coronna moet wachten tot 12 mei voor een dagopname en verder onderzoek, daarna weet ik op 14 mei wat de cardioloog wil gaan doen, voor die tijd moet ik op advies van de cardioloog voorzichtig zijn en denk ik dat hij daar niet onder verstaat 373 km te rijden, let wel als het straks mag en ik heb nog geen oplossing ga kom ik ondanks de afstand graag een kop koffie halen in Doetichem. Ik heb trouwens het flashen zoals op Wiki stond geprobeerd de 7.2 files op een stick gezet, de knop ingehouden etc, maar of ik doe iets fout of er is echt iets fout met mijn box.

 

Groeten uit een regenachtig Nieuwe-Tonge



Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #6 Slinkie

  • Member
  • 10 posts

+1
Neutral

Posted 1 May 2020 - 08:30

Als ik de files op een USB stick zet zie ik niet de folder "Gemma" dat in het artikel genoemd wordt (Heb al een stick van 1 GB/4 GB (Kingston) en 64 GB geprobeerd) in plaats daarvan zie ik een folder h9.

Kan het zijn dat ik toch iets fout doe met het maken van de stick

De volgende files staan op de Flash usb stick als ik hem maak, (staan op alle drie de stcks) met de link die in Wiki gegeven wordt.

Folder h9/bootargs.bin/fastboot.bin/imargeversion.

Ik vermoed dat dit goed is maar weet het niet 100% zeker.

 

Nogmaals met een groet, Anton Slinkman



Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #7 XRayhTec

  • Senior Member
  • 440 posts

+8
Neutral

Posted 1 May 2020 - 08:56

Op de usb stick moeten bootargs en fastboot en de folder h9 staan.

Usb stick erin, verder geen andere usb eraan

Knopje achterzijde ingedrukt houden bij het aanzetten van het apparaat totdat er iets begint te knipperen op de voorzijde

De rest gaat vanzelf.

Groeten,

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #8 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 1 May 2020 - 09:21

Geen idee waar je woonachtig bent, maar NL is maar een koffievlekje op de wereldkaart :)
Als je in de buurt van Haarlem woont mag je gerust even langskomen....
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #9 HJ_SK

  • Member
  • 6 posts

0
Neutral

Posted 1 May 2020 - 10:21

Toevallig vanmorgen openpli 7.2......zip op usb stick gezet. Ontvanger geheel uitschakelen en aan/uit schakelaar aan de achterkant dus ook UIT. 

USB aan voorzijde erin en schakelaar weer aanzetten. Rest via menu spreekt voor zich dan.



Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #10 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,272 posts

+691
Excellent

Posted 1 May 2020 - 11:09

Maar voor streams heb je KODI niet nodig, daar je die zelf ook in een userbouquet kunt zetten.


WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #11 carlo666

  • Senior Member
  • 361 posts

+5
Neutral

Posted 1 May 2020 - 11:29

 het witte knopje 3 minuten ingerukt gehouden, 

Er zit een klein zwart knopje op de achterkant, dat dien in te houden tijdens het aanzetten, zoals XRayhTec schrijft in bericht #7



Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #12 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 1 May 2020 - 11:43

Dat hoeft toch alleen als de oude bootloader er nog inzit. Indien er multiboot op staat, volstaat het om de standby knop ingedrukt te houden terwijl je de box aanschakeld wordt. Mag zowel de standby knop van de box als de AB zijn.
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #13 XRayhTec

  • Senior Member
  • 440 posts

+8
Neutral

Posted 1 May 2020 - 11:49

H9.2h heeft geen multiboot

607xRAYHTECV13

ET4x00RAYHTEC4.0

XP1000RAYHTEC7B

H9COMBORAYHTEC9b


Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #14 Slinkie

  • Member
  • 10 posts

+1
Neutral

Posted 1 May 2020 - 12:17

Beste Allen, de tip om het ene bestandje dat ook automatisch mee kwam weg te halen is de oplossing bij de versie 6.2 het lijkt alsof er weer leven in komt, ik kan nu opnieuw de satellietkanalen scannen, nu de rest zo nog enorm bedankt. Ja jullie mogen je wat mij betreft EXPERTS noemen, wel jammer dat het koffie drinken niet noodzakelijk is.

 

Groet, Anton



Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #15 40H3X

  • Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,794 posts

+187
Excellent

Posted 1 May 2020 - 13:07

Aha je dus toegang tot het menu, dan zou ik nu flashen  vanuit het menu, dus op naar versie 7.2  https://wiki.openpli.org/Installation


Edited by 40H3X, 1 May 2020 - 13:09.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.


Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #16 Slinkie

  • Member
  • 10 posts

+1
Neutral

Posted 1 May 2020 - 17:25

versie 7.2 werkt alleen nu nog vinden hoe ik een M3U link kan gebruiken zodat mijn vrouw Rain kan kijken. Via de Astra ging dat erg makkelijk, Kodi is nog wennen.

 

Groet, Anton



Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #17 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 posts

+7
Neutral

Posted 1 May 2020 - 18:02

versie 7.2 werkt alleen nu nog vinden hoe ik een M3U link kan gebruiken zodat mijn vrouw Rain kan kijken. Via de Astra ging dat erg makkelijk, Kodi is nog wennen.

 

Groet, Anton

Ik doe dat met E-Channelizer. Daarmee kan je zenderlijsten naar je pc importeren/downloaden en uiteindelijk een M3u toevoegen aan die channellijst. Deze komt dan te staan bij je lijsten. Daarna weer exporteren/uploaden

 

https://www.zenderli...ma2-ontvangers/

 

Howto

 

https://echannelizer...import-streams/


Edited by Heppieboeddah, 1 May 2020 - 18:04.

VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #18 Heppieboeddah

  • Senior Member
  • 468 posts

+7
Neutral

Posted 1 May 2020 - 18:20

Als aanvulling nog even

 

Probeer E-Channellizer 4.0.1 nog te pakken te krijgen. Die basic. Die 20.0 is redelijk warrig..  :)

 

Gevonden:

 

https://www.sat-univ...12&postcount=15

 

En nog een youtube 

 

https://www.youtube....h?v=FwdhkZT53Bk


Edited by Heppieboeddah, 1 May 2020 - 18:24.

VU+ Uno 4K SE [DVB-C]


Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #19 Slinkie

  • Member
  • 10 posts

+1
Neutral

Posted 2 May 2020 - 22:23

Beste Allen, enorm veel dank voor jullie input. Het is mij zelfs gelukt om mijn oude Star 2H weer aan de praat te krijgen, hij vindt alleen niet alle zenders op de Hotbird meer, denk dat dit aan mijn duo-lnb of Tuner configuratie ligt (Ga morgen het dak maar eens op). De H9.2H bevalt goed alleen strand ik nog met IPTV. Ik heb 2 bestanden gekregen de ene wordt Enigma genoemd en de andere m3u. Het programma E-Channelizer werkt heel erg prettig dus Bouquets etc gemaakt (gaat veel makkelijker dan met de Zgemma). Ik heb naar een aantal youtube filmpjes gekeken maar elke keer strand ik op waar kan ik import M3U vinden. Ook met het filmpje dat Heppieb Dit betoeddah vermeldt kom ik tot import M3U, zal niet aan E-Channelizer liggen denk ik maar aan iets dat ik niet goed doe.  Helaas lukt het mij niet om de 4.0.1 werkend te downloaden.

Ik durf het bijna niet te vragen maar wie weet waar ik een begrijpelijke instructie kan vinden hoe ik mij IPTV aan de praat kan krijgen met de bestanden die ik gekregen heb zodat ik kan zien of dit de oplossing is om (Dozhd) Rain tv die van de Hotbird afgegaan is en nu niet via een normale satelliet-schotel te ontvangen is.

 

Wie weet word ik voor mijn pensioen over 67 maanden en 29 dagen wel net zo slim als jullie, ik vind het wel erg leuk om er mee bezig te zijn! 

 

спасибо тебе! (Dit betekent DANK JE WEL), Anton



Re: Zgemma H9.2H, helaas ben ik waarschijnlijk een beetje dom geweest #20 Slinkie

  • Member
  • 10 posts

+1
Neutral

Posted 3 May 2020 - 10:15

Ik heb net geprobeerd op advies van de site expats ( https://www.expats-i...nigma2-en-iptv/ ) de verstrekte link/voorEnigma2 te plaatsen in 6 programma's 5 programma's gaven aan dat ik een wachtwoord, bijvoorbeeld ZOC7,Putty en filezilla, moest gebruiken en de laatste DCC-e2 (dreambox control center) zegt dat hij

-sh2: /etc/enigma2/iptv.shdreambox: not found root@h9:~#Ik heb degene die mij de link gestuurd heeft (proef van 1 dag) een foto van DCC-e2 gestuurd maar die reageert niet.

Ik begrijp dat jullie zullen denken wat een amateur? Ja dat ben ik ook nog, jullie kennen het gezegde " alle begin is moeilijk " Dat had ik ook toen ik mijn eerste Wodka probeerde te stoken of mijn eerste autorijles (ongeveer 43 jaar geleden).

 

Ik hoop stilletjes toch weer iets van jullie open pli/ Enigma2 alwetendheid te kunnen leren,

 

Groet, Anton




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users