Jump to content


Photo

Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op.


  • Please log in to reply
55 replies to this topic

#1 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 2 May 2020 - 06:51

@qltel, ik lees jou opmerking dat deze zenders bij cd gaan verdwijnen. Nou is het zo dat cd hiermee dreigt omdat ze in bespreking zijn met de aanbieder over de vergoeding die cd moet betalen om ze te mogen doorgeven. Het is dus nog helemaal niet zeker dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren.

Om sterker te staan tijdens het onderhandelen doet iedere aanbieder dit, om druk te zetten en een lagere prijs te bedingen.

Het is daarom nog totaal niet zeker dat deze zenders verdwijnen, meestal komt er vlak voor de deadline ineens wel een overeenkomst en is alles alleen maar om de onderhandelingspositie te versterken.

Ik zou daarom ook eerst afwachten welke uitkomst er zodirect komt voordat je vanalles gaat veranderen.

Canal digitaal zou wel gek zijn om goed bekeken zenders eruit te gooien. De satelliet abo's zijn al is een dalende fase, dit zullen ze echt niet zomaar doorvoeren. Mijn advies, afwachten, actie ondernemen kan altijd nog. Mvg.

Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #2 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,274 posts

+691
Excellent

Posted 2 May 2020 - 07:00

Het is meer dat ze het een maand van te voren moeten vertellen....

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #3 Youto

  • Senior Member
  • 521 posts

+11
Neutral

Posted 2 May 2020 - 07:05

De exacte regels hiervan weet ik niet. Ik weet wel dat het vaak een hoop geschreew en aan het eind blijft alles zoals het was.

Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #4 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 2 May 2020 - 08:48

Wat M7 betreft zal dat echt niet de eerste keer zijn....


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #5 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 2 May 2020 - 08:49

En voor NPO kan ik in elk geval de FTA gebruiken van CD.

Welke FTA van CD (M7) ? Verder is er niets van M7 op de sat wat ze ook maar FTA uitzenden, als je BVN bedoelt, die is niet van M7.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #6 qltel

  • Senior Member
  • 131 posts

0
Neutral

Posted 2 May 2020 - 09:20

Oh, ik dacht dat NPO 1, 2 en 3 en de regionale zenders FTA waren.

 

Maar goed, hopelijk loopt het met een sisser af, maar zo niet, dan weet ik liever waar ik aan toe ben. Hotbird gebruik ik toch niet meer, dus die kop ga ik maar een op 9 graden richten volgende week als het mooi weer is. En dan maar hopen dat het meevalt, anders is CD in elk geval een klant kwijt. En ik verwacht wel meer.



Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #7 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 2 May 2020 - 09:44

In het "worst case scenario" gaat CDS zeker klanten verliezen.... Discovery is zowat ingeburgerd en zit eigenlijk in ieder paket van concurrent providers.. Als CDS dat als enige eruit gooit én de aboprijs niet substantieel verlaagd dan hoeven ze over 3 jaar niet meer te onderhandelen, dan zijn ze er niet meer...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #8 qltel

  • Senior Member
  • 131 posts

0
Neutral

Posted 2 May 2020 - 09:49

Er zijn 2 zenders waar mijn vrouw en ik veel naar kijken: Discovery channel en History,. Ikzelf kijk daarnaast vaak NPO en mijn vrouw kijkt veel BBC.

 

Een pakket zonder Discovery is voor ons dus een belangrijke reden om wat anders te gaan zoeken. Aangezien we geen kabel en/of fatsoenlijk internet hebben is satelliet de enige optie. Maar goed, als ik dit zo lees is het verstandig om nog even te wachten. Maar goed, kan geen kwaad om de Eutelsat 9 alvast eens op te gaan zoeken. We kunnen maar voorbereid zijn


Edited by qltel, 2 May 2020 - 09:50.


Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #9 satlutser

  • Senior Member
  • 166 posts

+1
Neutral

Posted 2 May 2020 - 10:08

Oh, ik dacht dat NPO 1, 2 en 3 en de regionale zenders FTA waren.


Deze zenders zijn wel FTA via dvb-t2.
Zgemma H7S, Seagate 1Tb intern, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Astra 19.2E, 23.5E, 28.2E, DVB-T2, alles fta.

Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #10 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 2 May 2020 - 10:27

Bij Ziggo en Digitenne zijn deze i.d.d. FTA. Bij Canal Digitaal tot 14-augustus 2014......
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #11 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 2 May 2020 - 10:40

Bij Ziggo en Digitenne zijn deze i.d.d. FTA. Bij Canal Digitaal tot 14-augustus 2014......

Nee, deze zenders zijn nooit FTA geweest bij CanalDIgitaal, ze waren FTV. Je had altijd nog een geldige smartcard nodig.



Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #12 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 2 May 2020 - 11:05

Dat klopt, maar de facto had iedere kaartbezitter beeld zolang hij in het systeem zat... Met een pure FTA ontvanger i.d.d. geen beeld...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #13 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,399 posts

+394
Excellent

Posted 2 May 2020 - 13:45

Ik heb de discussie over de op dit moment aangekondigde ingrijpende zenderwijziging bij CD afgesplitst uit het Joyne topic.

 

Mijn advies aan de abonnees. Een pissige mail sturen naar CD en daarin aankondigen dat je overweegt om over te stappen naar Joyne als die plannen doorgaan en of zij dat bericht ook even willen doorsturen naar hun management. Hier debatteren heeft weinig impact lijkt mij. Wij zijn het allemaal met elkaar eens dat deze wijziging absurd is.


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #14 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 3 May 2020 - 14:39

Mijn advies aan abonnees is om CanalDigitaal te feliciteren met het besluit om eindelijk deze pulp te verwijderen uit het aanbod. Geen enkele van de Discovery zenders biedt de content waar het ooit mee begonnen is, zelfs de sportzenders niet. Daar krijg je reklame tot de wedstrijd bijna is afgelopen. De uitslag de volgende dag lezen in de krant is nog spannender. Ik ben heel tevreden met de gang van zaken.

 

Mocht Discovery besluiten om CanalDigitaal een maandelijkse schadevergoeding te bieden voor deze transpondervervuiling, dan mogen ze blijven.



Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #15 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,399 posts

+394
Excellent

Posted 3 May 2020 - 14:51

En zo blijkt maar weer eens hoe meningen kunnen verschillen. ;)


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #16 tweety

  • Senior Member
  • 149 posts

+1
Neutral

Posted 3 May 2020 - 17:35

Dus als deze zenders er uit gaan dan ook minder betalen?

Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #17 mimisiku

  • Senior Member
  • 5,461 posts

+114
Excellent

Posted 3 May 2020 - 17:40

Niet als het CDS ligt. Vullen met pulp vanuit M7 Skylink en wat BBC...
Met één been in het graf..... Helaas

Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #18 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 4 May 2020 - 08:18

ik zou BBC FIRST en BBC Entertainment toch niet echt pulp noemen .....


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.

Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #19 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,644 posts

+459
Excellent

Posted 5 May 2020 - 07:22

ik zou BBC FIRST en BBC Entertainment toch niet echt pulp noemen .....

Dat had ik in de eerste instantie ook als reactie willen zeggen maar helaas vallen die twee kanalen wel in het niet bij alle andere zooi welke mee komt.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: Zenderwijziging bij Canal Digitaal levert ongetwijfeld commotie op. #20 jeanclaude

  • Senior Member
  • 866 posts

+28
Good

Posted 5 May 2020 - 09:16

heb zonet de officiële email gekregen van TVV, met de vermelding van de nieuwe zenders BBC FIRST, BBC Entertainment, Fightbox en MENT, en het verdwijnen van de Discovery kanalen.

Zelfs als de onderhandelingen met Discovery toch nog zouden slagen, dan zie ik ze niet terugkomen op hun andere belofte, dus volgens mij komen die nieuwe kanalen er sowieso bij.


DreamBox 7000S+8000HD (eindelijk), openPLi, CCcam, 85 cm schotel, draaibare opstelling en VEEL te weinig slaap.


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users