Jump to content

Photo

Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display

• Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Jimmy1987

• Senior Member
  • 98 posts

+1
Neutral

Posted 10 May 2020 - 14:58

Goedemiddag!

Ik heb al een hele tijd problemen met de Vu+ Uno 4k se dat deze na uit standby gehaald te worden deze direct vastloopt en afstemmen mislukt aangeeft.

Sinds gisteren ben ik er achter waar dit vage probleem aan ligt en misschien dat meerdere hier dit probleem al opgemerkt hebben... maar ik heb in standby het liefst geen klok in het display dus display gewoon zwart.

Nu ben ik er sinds gisteren achter dat als ik in combinatie met een DVB-C FBC tuner het display in standby uit doe... en hem dan uit standby haal dat dit resulteert in een crash (draaiende spinner en melding afstemmen mislukt).
Laat ik het display in standby aan (dus klok in beeld) is er niets aan de hand....

Als ik dit doe in combinatie met DVB-S2 FBC tuner werkt dit gewoon beide zonder problemen.....

Dit probleem komt zowel bij PLi 7.0, 7.1 als 7.2 voor....

Iemand toevallig bekend met dit probleem? en eventueel een oplossing voor?

Alvast bedankt!!

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #2 Jimmy1987

• Senior Member
  • 98 posts

+1
Neutral

Posted 14 May 2020 - 19:00

Niemand die me er mee kan helpen?

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #3 WanWizard

• PLi® Core member
  • 70,340 posts

+1,803
Excellent

Posted 14 May 2020 - 19:04

Ik zou dat wellicht wel, maar geen Uno 4K SE, en dan houdt het op. ;)

Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Ultimate (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #4 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 14 May 2020 - 19:05

Ik vermoed dat jouw vraag ondergesneeuwd is. Het is bekend dat de Uno 4Kse problemen heeft met de plugin LCD4linux. Deze veroorzaakt dan vaak de melding ‘afstemmen mislukt’. Je kunt het display ook uit zetten onder expert instellingen en dan de status van het display in stand-by op 0 zetten.

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #5 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,912 posts

+486
Excellent

Posted 14 May 2020 - 19:21

Ik heb even een DVB-C tuner in de Uno4kSE gezet en de zaak in debug modus gestart, bij mij loopt het zonder problemen, ik kan de tuner in standby zetten en het display wordt donker en in de log kan ik zien dat de tuner in standby is gezet.

Na het weer aanzetten van de box, heb ik direct weer beeld via de kabeltuner, ter info heb ik de log er even bijgedaan.

Eén opmerking heb ik nog wel, ik heb geen LCD4linux in gebruik, dus gewoon de kale geflashde box zonder extra geïnstalleerde dingen.

Attached Files

Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Press the Geplaatste afbeelding button on the buttom right of this message ;)

Have you tried our wiki yet? Many answers can be found in our OpenPLi wiki

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #6 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,912 posts

+486
Excellent

Posted 14 May 2020 - 19:23

Ik vermoed dat jouw vraag ondergesneeuwd is. Het is bekend dat de Uno 4Kse problemen heeft met de plugin LCD4linux. Deze veroorzaakt dan vaak de melding ‘afstemmen mislukt’. Je kunt het display ook uit zetten onder expert instellingen en dan de status van het display in stand-by op 0 zetten.

Hij meldt nergens de aanwezigheid van de plugin LCD4linux en standaard staat die niet aan in de VuUno4kSE.... ik heb inderdaad het display op de manier uitgezet die jij omschrijft, dus onder de expert instellingen.

Hardware: 2x Daily used Vu+ Ultimo 4K - Vu+ Duo 4K SE and a lot more.... - VisioSat BiBigsat - Jultec Unicable Multiswitch 4 positions: 19.2/23.5/28.2 East - Diseqc motorized flatdish antenna

Software : HomeBuild OpenPLi Develop and Scarthgap builds, local cards driven by OsCam

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #7 Frenske

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,489 posts

+397
Excellent

Posted 14 May 2020 - 21:17

Hij vermeldt dit ook niet, maar wellicht heeft iemand anders ooit die box ingericht voor TS. Nog los van het feit dat veel gebruikers gelezen / gehoord hebben wat je allemaal voor moois kunt doen met lcd4linux. Dus ik sluit zeker niet uit dat lcd4linux juist wél geïnstalleerd is. ;) Daar mag TS uitsluitsel over geven. 

Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #8 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,912 posts

+486
Excellent

Posted 15 May 2020 - 07:22

Nog los van het feit dat veel gebruikers gelezen / gehoord hebben wat je allemaal voor moois kunt doen met lcd4linux. Dus ik sluit zeker niet uit dat lcd4linux juist wél geïnstalleerd is. ;) Daar mag TS uitsluitsel over geven. 

Inderdaad klinkt het alsof LCD4linux op zijn receiver staat, vooral omdat het met DVB-S niet gebeurt, valt de verdenking op die plugin, ik heb er namelijk incidenteel last van als ik van DVB-s naar DVB-C schakel op de VuDuo4k ;)

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #9 Jimmy1987

• Senior Member
  • 98 posts

+1
Neutral

Posted 16 May 2020 - 13:24

bedankt voor de reacties en excuses voor de late reactie!

Maar ik gebruik gewoon een schone flash van OpenPLi 7.2 (03-05-2020) zonder LCD4linux. hiermee treed het probleem dus ook op.

Soms na 5 minuten stand-by en daarna uit stand-by halen begint het gedonder al.

Maar zoals ik het een beetje begrijp is dit dus een redelijk bekend probleem met onder andere de Uno4k.

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #10 Tech

• Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,912 posts

+486
Excellent

Posted 16 May 2020 - 13:29

Maar zoals ik het een beetje begrijp is dit dus een redelijk bekend probleem met onder andere de Uno4k.

Dat lees ik nergens, wel dat er soms een probleem met LCD4linux op de Uno4kSE optreedt.

Over tuning problemen en vastlopers op de kabel, na het in standby zetten, is mij niets van bekend.....

Ik heb de Uno4kSE (met kabeltuner) een nacht in standby gehad en het ding geeft direct beeld na het uit standby halen....

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #11 Jimmy1987

• Senior Member
  • 98 posts

+1
Neutral

Posted 16 May 2020 - 13:43

heel apart... toch bedankt voor het testen dan.

Dan houd ik maar gewoon de klok aan in standby. tis niet anders. stoort me verder ook niet maar vond het wel een vaag probleem.

en het is zowel bij PLi 7.0, 7.1 als 7.2 icm DVB-C FBC Tuner.

Met DVB-S2 FBC niks aan de hand.

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #12 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,951 posts

+191
Excellent

Posted 16 May 2020 - 13:53

Ik zal het ook nog eens testen, zet ik 'm een uurtje op zwart en dan gaan we het zien, n=2

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+
Software : OpenPLi - OSCam - Settings van Hans - Autotimer - EPGImport

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki

Note: I do not provide support via PM !.

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #13 Jimmy1987

• Senior Member
  • 98 posts

+1
Neutral

Posted 16 May 2020 - 14:09

Heb screenshot toegevoegd... als ik hier dus instel dat display op stand-by donker moet zijn gaat t mis....

40H3X  fijn dat je het ook nog even wil testen :)

Attached Files

• Attached File  test.png   113.03KB   5 downloads

Edited by Jimmy1987, 16 May 2020 - 14:10.

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #14 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,951 posts

+191
Excellent

Posted 16 May 2020 - 14:26

Gaat het, als je de onderste balk van standby helemaal naar links schuift direct al mis als je naar gelijk erna in standby gaat en weer inschakelt, dan hoeven nl niet te wachten op het uur waar ik het over had.

Edited by 40H3X, 16 May 2020 - 14:26.

Hardware: Vu+ Uno 4K SE - Vu+ Duo 4K  - Fuba 78 cm - Tripleblock LNB Quad 19.2/23.5/28.2 - DS918+

Remember: Upvote with the rep_up.png button for any user/post you find to be helpful, informative, or deserving of recognition!

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #15 Jimmy1987

• Senior Member
  • 98 posts

+1
Neutral

Posted 16 May 2020 - 14:31

Gaat het, als je de onderste balk van standby helemaal naar links schuift direct al mis als je naar gelijk erna in standby gaat en weer inschakelt, dan hoeven nl niet te wachten op het uur waar ik het over had.

Soms na 5 minuten stand-by al.... 

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #16 40H3X

• Forum Moderator
    PLi® Contributor
  • 5,951 posts

+191
Excellent

Posted 16 May 2020 - 14:46

Ik heb het ook getest met en zonder HDMI-CEC, maar in alle gevallen werkt het als een zonnetje, misschien kun je een debug vanuit het menu starten en dan een in en uit standby gaan tot het mis gaat en deze debug hier plaatsen, misschien is er wat te zien...

Edited by 40H3X, 16 May 2020 - 14:49.

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #17 Zwelgje

• Senior Member
  • 104 posts

+3
Neutral

Posted 16 May 2020 - 16:26

Voor wat het waard is. Als wij naar bed gaan, gaat onze VU+Uno 4K SE in deep standby (helemaal uit dus). Behalve als er nog een opname loopt, dan zetten we hem in stand-by. De volgende ochtend kan ik hem gewoon inschakelen. Meteen beeld. En ik gebruik LCD4Linux...

Dish 60cm, 19,2°E- 23,5°E-28,2°E, VU+ Uno 4K, OpenPli 8.0

Re: Vu+ Uno 4k se vaag probleem met display #18 Jimmy1987

• Senior Member
  • 98 posts

+1
Neutral

Posted 16 May 2020 - 16:56

Ik heb het ook getest met en zonder HDMI-CEC, maar in alle gevallen werkt het als een zonnetje, misschien kun je een debug vanuit het menu starten en dan een in en uit standby gaan tot het mis gaat en deze debug hier plaatsen, misschien is er wat te zien...

Hmmm heel apart....
Ik ben de komende dagen niet thuis maar ik kan dat van de week wel even doen.

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users