Jump to content


Photo

Satelite upgrade van single naar quad.


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 easyronny

  • Senior Member
  • 150 posts

+1
Neutral

Posted 23 May 2020 - 21:33

All,

 

Ik weet niet goed waar ik deze vraag moet stellen en ik hoop dat jullie een advies willen geven? Want ik wil dit graag in een keer goed kopen en niet 10x terug moeten.

Ik heb momenteel een Wavefield WV85PHDS 85cm overgenomen hierop zitten momenteel 4 single LNB's en een EMP 4/1 diseqc switch, deze wil ik gaan upgraden.

 

Het volgende zou ik willen realiseren, samen met mijn VU+ Ultimo (niet 4k) deze heeft 4x een DVB-S tuner (2x single 1x dual), graag zou ik willen dat op elke tuner Astra 1,2,3 en Hotbird kan ontvangen. Nou ben ik online aan het kijken geweest welke producten ik het beste zou kunnen kopen en daarin loop ik n beetje vast omdat ik verschillende reacties lees die me niet echt gerust stellen en ook lees ik verschillende mensen die zwart beeld krijgen ij bepaalde LNB's.

 

Ik denk zelf dat ik met 4 Quad LNBs, uit de weg kan de LNBs die ik op het oog heb zijn : 

 

Invento:

Voor Hotbird en Astra 23,5 een Inverto Black Ultra Quad 

Voor de Astra 19,2 en 28,2 een Inverto Black Premium Quad.

Voor Astra 19,2 en 28,2 een Inverto Black Ultra Quad  gebruiken is vragen om problemen lees ik online, delen jullie dit? 

 

Of 

4x OPTICUM LQP-06H Quad LNB, heeft een dunne kop waardoor installatie makkelijker is, en is zwart wat ook wel mijn voorkeur heeft.

4X MegaSAT HD-PROFI QUAD Universal Quad ook in zwarte uitvoering mogelijk, goedkoopste.

 

Deze LNBs zou ik willen aansluiten op 2x een diseqc switch type EMP Profiline DiSEqC Relais 8/2.

Spaun heeft geen 8/2 switch zover ik kan terug vinden anders had Spaun de voorkeur.

 

Graag hoor ik wat jullie advies voor deze config al vast bedankt

 

Groet,

ERonny

 

 

 

 



Re: Satelite upgrade van single naar quad. #2 WanWizard

  • PLi® Core member
  • 68,588 posts

+1,738
Excellent

Posted 24 May 2020 - 15:26

Ik heb zelf nog nooit speciale LNB's gekocht voor deze posities, en nog nooit problemen gehad.

 

En de kwaliteit van de EMP's is prima, daar val je echt geen buil aan.


Currently in use: VU+ Duo 4K (2xFBC S2), VU+ Solo 4K (1xFBC S2), uClan Usytm 4K Pro (S2+T2), Octagon SF8008 (S2+T2), Zgemma H9.2H (S2+T2)

Due to my bad health, I will not be very active at times and may be slow to respond. I will not read the forum or PM on a regular basis.

Many answers to your question can be found in our new and improved wiki.


Re: Satelite upgrade van single naar quad. #3 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 27 May 2020 - 10:19

Als je je schotel verbouwt en je hebt een Ultimo met alle zijn tuners erin, waarom ga je dan investeren in een traditionele installatie en niet in een Unicable-installatie? Ik dat dat dat een veel belangrijker vraag is om te beantwoorden dan het te hebben over specifieke merken componenten.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users