Jump to content


Photo

wat voor een 55 inch is OLED beter?


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

Re: wat voor een 55 inch is OLED beter? #21 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 24 May 2020 - 18:55

LCD kan niet inbranden, maar wel op andere manieren stuk. Het is totale onzin om mensen aan te raden LCD's te kopen omdat ze niet in kunnen branden: Een defect aan een lampje is een veelvoorkomende manier waarop een LCD overlijdt. Met de extremde lichtsterktes waarop Samsung de lampjes laat branden om zijn puntje over "feller dan OLED" te kunnen maken wordt een defect lampje alleen nog maar waarschijnlijker. Ik kijk zelf inmiddels 2,5 jaar OLED en hij ziet er nog uit alsog hij gisteren de fabriek uit kwam. Uiteraard zal hij na 10 jaar wat achteruit zijn gegaan, wellicht iets inbranden te zien zijn. Maar dat mag best, hij hoeft er na 10 jaar niet als nieuw uit te zien, hij moet gewoon minstens 10 jaar mee kunnen en dat kunnen ze ook.

 

Angst is bij consumenten een belangrijke drijfveer in aankoopbeslissingen en marketing haakt daar handig op in. Niettemin gaat het gezegde dat het een slechte raadgever is zonder meer op: Niet kopen betekent ook dat je jezelf jarenlang een betere televisie-ervaring onthoudt.

 

De dure QLED's zijn zeer goede LCD-televisies, maar dat is precies waar hem de schoen wringt: Die zitten in een prijsklasse waar weinig kopers zijn. De QLED's die met de B- en C-lijn van LG concurreren geven een stuk minder goed beeld en kunnen de vergelijking met de OLED niet doorstaan. Verder investeer je in een technologie waar Samsung zelf niet meer in gelooft: Ze sluiten eind dit jaar al hun LCD-fabrieken.


Edited by Zuppelan, 24 May 2020 - 18:56.


Re: wat voor een 55 inch is OLED beter? #22 beebee

  • Senior Member
  • 452 posts

+4
Neutral

Posted 24 May 2020 - 19:57

"Verder investeer je in een technologie waar Samsung zelf niet meer in gelooft: Ze sluiten eind dit jaar al hun LCD-fabrieken."

 

Waar gaat Samsung dan mee verder?  met OLED?


 


Beebee
______________________________________________________________________
DM8000 + mutifeed 13E+19.2E+23.5E+28.2E en ook nog de rotor werkend op Tuner A.

Re: wat voor een 55 inch is OLED beter? #23 Zuppelan

  • Senior Member
  • 1,408 posts

+62
Good

Posted 24 May 2020 - 20:20

Klopt, ze hebben vorige jaar een investeringsprogramma van 15,6 biljoen Won in OLED-technologie gestart. Hardware-info had afgelopen week een mooi achtergrondartikel over waar het heen gaat met televisies:

 

https://nl.hardware.info/artikel/9943/



Re: wat voor een 55 inch is OLED beter? #24 Solo-2

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 24 May 2020 - 22:46

Of deze:

 

https://nl.hardware....kelijk-geprijsd


Vu+Solo2 met OpenPLI Python3 DiSEqC A/B/C/D 2 kabels.

Vu+solo als fallback met OpenPLI Python3.


Re: wat voor een 55 inch is OLED beter? #25 adjedream

  • Senior Member
  • 254 posts

0
Neutral

Posted 25 May 2020 - 18:00

Ik kan maar één ding zeggen, heb reeds jaren Samsung TV's en mijn QLed 9 serie 65 inch, heb deze al weer ruim 2 jaar, bevalt echt prima. Scherp beeld, goede contrasten en kleuren naar alle tevredenheid. Heb er een VU+ Ultimo UltaHD aan hangen en die combi bevalt mij prima. Voorheen had ik een 8 serie van Samasung met een FullHD VU+, staan nu op de slaapkamer, ook die is echt prima. Maar....de Qled springt er net ff boven uit en een maatje van me, LG fan, vind het beeld zelfs geweldig.


DM7020 - DM7025 - VU+Duo - VU+Ultimo - VU+Duo2 - VU+Ultimo4K: Samsung LED UE40B8000 - Samsung LED UE46C6500 - Samsung UE55F9000 - Samsung UE55MU8000 - Samsung HW-K950 - Samsung QLED 9 65 inch en nu ook een LG OLED65CX6LA....OLED....nog mooier beeld !


Re: wat voor een 55 inch is OLED beter? #26 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 31 May 2020 - 14:44

Heb mijn Oled van LG inmiddels 5 jaar
En niks geen gedoe met inbranden of retentie

Re: wat voor een 55 inch is OLED beter? #27 Frenske

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 27,396 posts

+394
Excellent

Posted 31 May 2020 - 15:26

Nou ik wel met mijn toen 1 jaar en 8 maanden jonge LG OLED. Ik had zelf bescheiden inbrandplekken w.o. Ingebrande logo’s van weinig bekeken zenders maar daarnaast hele ingebrande vlakken. Ik zag enkel de gele selectieknop van de OpenPLi Full HD skin. Scherm is vervangen en de pixelrefresher werkt nu tweemaal vaker. Hij vertelde dat mijn schade nog meeviel. En dat voor een toestel van toen € 2699.-


Mijn schotel is een T90 met 10 LNB's. Daarnaast voor de fun nog een draaibaar systeem met een Triax TD 78.

Dreamboxen heb ik niet meer echt actief. Verder heb ik ook nog een een VU+ duo2 met 500Gb harddisk + een VU+ Uno, Zero, Solo 4K, Ultimo 4K, Zero 4K, Uno 4Kse. + ook nog een Xtrend ET7x00. Daarnaast heb ik ook nog diverse andere modellen w.o. een Formuler F4, ET8500, ET7500, Mut@nt 2400HD, Xsarius Fusion HD se en verder nog wel het e.e.a. waarmee op verzoek vanalles wordt getest. Iemand moet het tenslotte doen. ;) :)
Los van de eerder genoemde modellen heb ik nog wel een rits aan testsamples als Mut@nt 2400HD, HD60, GB UE4K, GB Trio4K, Maxitec Multibox combo en Twin, Octagon sf8008, sf8008 mini en last but nog least enkele modellen van het Grieks Duitse Edision.

Voor centrale opslag van media gebruik ik een Qnap 219P 
met tweemaal 2 Tb harddisks + een Synology DS414 met 12 Tb Totale opslag.

-------------------------------------------------------------------------------------------
Many answers to your question can be found in our wiki: Just one click away from this "solutioncentre".

Als ik alles al wist hoefde ik ook niets te vragen. If I had all the knowledge I had no questions at all.


Re: wat voor een 55 inch is OLED beter? #28 littlesat

  • PLi® Core member
  • 56,273 posts

+691
Excellent

Posted 31 May 2020 - 20:22

Ik zou zeggen probeer maar eens een van onze testbeelden... die het je hele tv 1 kleur geven...

WaveFrontier 28.2E | 23.5E | 19.2E | 16E | 13E | 10/9E | 7E | 5E | 1W | 4/5W | 15W


Re: wat voor een 55 inch is OLED beter? #29 Guest-*4281541*

  • Guest
  • 131 posts

+2
Neutral

Posted 20 June 2020 - 07:57

Voor geen goud ruil ik mijn pioneer kuro plasma in.
Oled is veel beter dan Qled(is nog steeds led).
Oled is organisch en heeft een betere zwart waarde dan QLED.
Oled komt dichter bij plasma.

QLED - Oled is niet natuurlijk en is gemaakt mooi.
Plasma(helaas gestopt) benadert de natuurlijkheid het beste.

Re: wat voor een 55 inch is OLED beter? #30 zeeteefje

  • Senior Member
  • 1,605 posts

+24
Neutral

Posted 20 June 2020 - 10:40

Je bent één mening. Menig expert is van mening dat de kwaliteit van Oled inmiddels plasma ruim heeft ingehaald.



Re: wat voor een 55 inch is OLED beter? #31 Tech

  • Forum Moderator
    PLi® Core member
  • 14,639 posts

+459
Excellent

Posted 20 June 2020 - 14:08

Ach iedereen mag daar zijn eigen mening over hebben en iedereen heeft zijn eigen voorkeuren, laat je alleen niet in de luren keggen door allerlei verkooptechnieken.

 

Ze praten alsof ze pixels, welke aangestuurd worden door met goud verrijkte processoren met speciaal opgepoetste linksdraaiende pootjes, verkopen, vaak gebakken lucht want de consument heeft er, wat techniek betreft, geen kijk op.


Aan de rand van de afgrond is een stap voorwaarts niet altijd vooruitgang....

 

On the edge of the abyss, a step forward is not always progress....


Re: wat voor een 55 inch is OLED beter? #32 GvdP

  • Senior Member
  • 469 posts

+3
Neutral

Posted 23 June 2020 - 20:07

Een oled heeft betere zwartwaarden dan een plasma.
Plasma is nog steeds mooi maar niet meer in een goed verlichte kamer, dan wint oled absoluut


0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users